Texman

Koning Baard
Hallo mannen,

Ik kom even vermelden dat ik vanmorgen terug ben geweest naar de Red Wing store in Amsterdam en dat ik daar zeer vriendelijk behandeld ben. Eerder heb ik nogal zitten klagen over deze winkel en het beeld dat ik toen geschetst heb over de winkel klopt niet met hoe ik het vanmorgen heb ervaren.

Ik heb mijn Iron Rangers nu ruim een maand ingelopen en nog steeds heb ik klachten over de zool. Er zit een rand in die vooral bij mijn rechter voet pijn doet, vooral als ik er langer op loop. Ik heb nu een soort haat liefde verhouding met deze schoenen. Ik vind ze nog steeds prachtig en het grootste deel van de schoen gaat steeds beter zitten, alleen dat verdomde randje :mad:

Na een aantal keren per mail contact te hebben gehad hebben we een afspraak gemaakt in de winkel om eens te bekijken wat er nou aan de hand is. Ik werd zeer vriendelijk te woord gestaan en mijn voeten zijn nogmaals goed op gemeten. Ik heb een paar andere schoenen geprobeerd, van een halve maat groter en dan met inlegzool erin. Ik voelde direct dat dit nog steeds problemen ging geven bij mijn voeten. Er werd mij gevraagd wat ik als beste oplossing zag. Toen ik aangaf dat ik ze dan het liefst wilde retourneren voor geld terug werd daar tegen mijn verwachting in geen bezwaar tegen gemaakt. Ik vind dat wel een hele goede service, dit maak je volgens mij niet vaak mee nadat je al ruim een maand op de schoenen loopt. Bij deze wil ik dan ook mijn eerder oordeel over de winkel in Amsterdam terug nemen. Het was niet part of the deal dat ik dit zou gaan vertellen hier op het forum, maar ik vind dit wel noodzakelijk.

Later hebben we nog even zitten praten waar nou het werkelijke probleem zit en de verkoper gaf aan dat ik waarschijnlijk platvoeten heb en hij rade mij aan om een bezoekje te brengen aan een podoloog. Ik vermoed dat hij nog wel eens gelijk zou kunnen hebben ook. Ik zal niet in detail treden, maar er zijn wel aanwijzingen die erop wijzen dat ik inderdaad problemen heb met mijn voeten. Het is dus heel goed mogelijk dat andere mensen helemaal geen last hebben "het randje" dat ik voel.

Zo zie je maar hoe het kan 'lopen'. Bij het verlaten van de winkel was ik opgelucht dat de zaak nu goed afgehandeld was en toch voelde ik me enigszins verdrietig, dit waren de mooiste schoenen die ik ooit gehad heb.
Ha @Joep, dit is echt een mooi bericht "service" bestaat dus nog echt (Y)(Y)(Y).
 

zenn

Zware baard
'K kwam dit tegen en moest gelijk ff aan dit topic denken; heel-lock methode voor speedhooks. :)

Tie-heel-lock-animation.gif
 

Nib85

Volle Baard
Ik weet niet of het aan deze zachte winter ligt, of aan wat anders...
Maar ik loop nog steeds vrijwel dagelijks op m’n sneakertjes.

De wandelschoenen waren niet meer te redden...
Ik heb nog even (10 sec ongeveer) getwijfeld om voor een paar Red Wings te gaan kijken, maar toen ik eenmaal (alweer) een paartje nieuwe Nike’s (is natuurlijk als vloeken in de kerk door dat in dit topic te zeggen ;) )had besteld was ik er wel over uit. Boots en andere leren schoenen heb ik wel (maar draag ik dit jaar veeeeel te weinig om nog een paar nieuwe te verantwoorden, laat staan van die dure RW’s...).
Wandelschoenen moesten er nieuw komen en die hoeven alleen maar goed te lopen en waterdicht te zijn. Bij voorkeur zijn ze niet spuuglelijk, maar dat is geen harde eis. ;)

Budget-technisch heb ik een hele mooie deal gescoord voor nieuwe wandelschoenen. Ik weet niet of ze weer 10 jaar mee gaan en ze lopen ook nog niet zo vertrouwd als mijn oude Meindl’s, maar ik heb dr al meerdere malen tussen de 5 en 20 km mee gelopen. Conclusie: komt wel goed. Prima aankoop voor veertig eurootjes (afgeprijsd van €160,- hoe kan het toch uit voor de winkel???).
Kan ik mooi komende zomer door Zweden en Noorwegen mee banjeren. (Y)
 

zenn

Zware baard
'K loop ook gewoon op m'n All Stars hoor, nog geen koude voeten gehad. :)

ba34804e66fd9aa920c8bfd1712243c1


Alleen boots voor m'n werk aan; 'n paar Dockers. Prettige werkschoenen, heb ze al een paar jaartjes.
Wel heb ik de veters veranderd voor slijt/scheur vaste en Magnum M-pact zooltjes erin voor comfort.
 

Jofa

Baard
Voor mn werk loop ik op Engelbert Strauss. Prima schoentjes, evenals Emma's.

Tot dit topic had ik nog nooit van red wings gehoord.... :oops:
Erg mooie slofjes hoor... Maar jongens, 330 euri... :eek:
Wat krijg je dan? Ja, mooie handgemaakte leren boots. Maar ik bedoel, hoe lang ga ik erop lopen, bij normaal gebruik? Zijn ze een beetje leefbestendig? Als ik aan het voetballen ben met zoonlief, lijden ze daar dan onder?

Mij is wel duidelijk dat je ervoor beter naar een fysieke winkel kunt gaan. Maar ik zou jullie willen uitdagen, overtuig mij, waarom Red Wings?
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Er valt weinig te overtuigen, omdat de feiten voor zich spreken: het merk en model bestaat al een eeuw, bekijk de vele Insta-posts en You Tube-filmpjes betreffende de Iron Rangers en bij zwaar gebruik doe je er zo'n 15 tot 20 jaar mee, waarna je ze weer kunt laten restaureren.

Voetballen met je zoontje doe je met sportschoenen. Red Wings lijden er niet onder, maar het slaat nergens op, want dit soort boots draag je ook niet op de atletiekbaan of in de boksring.

Lees het topic eens door en vooral het deel over mijn Gri Sport boots, die uit elkaar vielen, wat eenzelfde soort boots als Engelbert Strauss zijn. Dat zijn werkschoenen voor een periode van 3 tot 5 jaar en dan kun je ze weggooien, omdat ze zijn samengesteld uit kunststof. Iron Rangers zijn vervaardigd van volleder, een kurk tussenzool en enkele koperen ringen, waarbij niets is gelijmd, maar alles gestikt en gewaxed.
 

Jofa

Baard
Er valt weinig te overtuigen, omdat de feiten voor zich spreken: het merk en model bestaat al een eeuw, bekijk de vele Insta-posts en You Tube-filmpjes betreffende de Iron Rangers en bij zwaar gebruik doe je er zo'n 15 tot 20 jaar mee, waarna je ze weer kunt laten restaureren.

Voetballen met je zoontje doe je met sportschoenen. Red Wings lijden er niet onder, maar het slaat nergens op, want dit soort boots draag je ook niet op de atletiekbaan of in de boksring.

Lees het topic eens door en vooral het deel over mijn Gri Sport boots, die uit elkaar vielen, wat eenzelfde soort boots als Engelbert Strauss zijn. Dat zijn werkschoenen voor een periode van 3 tot 5 jaar en dan kun je ze weggooien, omdat ze zijn samengesteld uit kunststof. Iron Rangers zijn vervaardigd van volleder, een kurk tussenzool en enkele koperen ringen, waarbij niets is gelijmd, maar alles gestikt en gewaxed.

Dank je wel!
Met het voetballen bedoel ik als je incidenteel iets anders doet dan waar de schoenen voor bedoeld zijn.

Tegenwoordig zijn s3 aangemerkte werkschoenen vaak verplicht. Vallen ze daar ook onder?

Qua kleur en uitstraling vind ik ze erg mooi. Ik loop doorgaans liever op werkschoenen, maar dat ziet er vaak niet uit, als je op visite gaat ofzo.. :rolleyes:
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Je kunt er alles mee uithalen, wat onmogelijk is voor modeschoenen.
S3 is naar mijn weten een Europese norm, maar Red Wing heeft eveneens een tak met gecertificeerde werkschoenen in de V.S.
Tijdens visites kun je ze prima dragen en ontstaan er juist interessante gesprekken over het schoeisel.


…en van Lier is toch prima @Olav1975 ? Het topic gaat toch juist over schoenen en is niet merkgebonden.
 

Rickvdv

Stoppelbaard
Goedenavond heren,
Door de week op het werk loop ik op redbrick die bevallen mij het best kwa werkschoen en door mijn werk als autospuiter veranderen ze onbedoeld nog wel eens van kleur
d38cedca50420036cc05660aca4abefd.jpg

Voor het weekend en de vrije tijd heb ik (mede dankzij dit topic) mijzelf verwend met een paar redwing iron rangers
Zoals de verkoper zei de eerste paar dagen lopen ze voor geen meter en ik moet hem gelijk geven maar ze worden steeds beter!
4d53cdb3cbeed70226dcae18a15fa2b6.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Joep

Zware baard
Wat is het stil hier op dit leuke topic??

Ik ga proberen om het record te verbreken van langste post op dit forum en het gaat over mijn zoektocht naar goede schoenen........

Mijn speurtocht naar een paar goede nieuwe schoenen begon in de zomer van 2019.

Voorheen kocht ik meestal naar tevredenheid mijn schoenen bij Leemans, merken als Ecco, Clarks enz. Helaas is die winkel in 2019 failliet verklaard en voor een deel overgenomen door Nelson Schoenen. Ze bieden zo'n beetje de zelfde merken aan als voorheen, maar om één of andere reden kan ik sindsdien niet meer slagen een goed paar schoenen daar te kopen.

Na meerdere bezoeken aan Neslon Schoenen zonder succes heb ik besloten om eens te proberen schoenen online te bestellen. ik bestel al erg veel dingen online, maar schoenen moet je toch passen voor je weet of het wat is, daarom was ik daar nog niet eerder mee gestart. Ik heb dus 8 paar schoenen uitgezocht bij Zalando in de hoop daar 1 paar schoenen aan over te houden. we hebben het al eerder gezien bij ons Doorgeef Box topic dat de post niet altijd in staat is om voorzichtig om te gaan met de pakketten. Ik kreeg het grootste deel van mijn bestelling vanuit Duitsland en het pakket was dusdanig beschadigd dat ik het geweigerd heb om aan te nemen, want als ik het wel aan zou nemen, dan zou ik de schoenen die ik niet wil houden niet meer kunnen retourneren, omdat de dozen stuk zijn.
Ik was er meteen helemaal klaar mee. Bovendien was het nog steeds sandalen weer en ik heb mijn zoektocht voor voorlopig opgegeven.

Toen werd het winter en kwam ik via dit forum op het idee om een paar Iron Rangers van Red Wing te kopen. We weten denk ik allemaal nog wel hoe dat afgelopen is. Voor wie het niet weten en nog een ander lang verhaal willen lezen:
Deel 1
Deel 2

De opmerking van @dusselbaard is erg bij mij blijven hangen.
Gewoon terugbrengen en een paar heerlijke Timberlands of Panama Jacks voor de helft van het geld halen. Schoenen zitten ook niet iedereen hetzelfde dus soms kan je de hype beter overslaan
Dus wat heb ik gedaan? Precies, ik ben meegegaan met de volgend hype en heb online 2 paar Timberlands besteld.
De Courma Guy Boot
Courma Guy Boot.jpg
En de Radford 6 Inch Boot
Radford 6 Inch Boot.jpg
De Courma Guy Boot vond ik het mooiste, maar zat waardeloos met een hele harde rand waar de hak stopt, dus die werden het niet. De Radford 6 Inch Boot zaten best aardig, alleen zat er een bult in één van de schoenen onder mijn hiel. Ik heb er wel een paar dagen op gelopen, maar die bult werd ondragelijk. Contact opgenomen met Timberland en het verhaal uitgelegd. ik kan niet anders zeggen dan dat ze een goede service hebben. Ondanks het feit dat ik de schoenen al gedragen had, ook buiten, kon ik ze zonder probleem retourneren. Ik meteen nog 2 paar Radford 6 Inch Boot besteld in de hoop dat één van die paar niet die hobbel had in mijn rechter schoen. Wat denk je? Alle 2 (plus het eerste paar dat ik al had) hadden een hobbel, telkens op een andere plek, anders zou je kunnen zeggen dat het aan mijn voeten lag, maar nee het is echt de schoen. Bovendien zat één van de schoenen duidelijk scheef, als of je zijwaarts op een helling liep. Dit werd ook niets, dus alles terug gestuurd en geen probleem geld terug. Nogmaals, goede Service!
Wel jammer, want het waren best mooie schoenen. Ze waren in de aanbieding van 200 euro voor 100 euro, dus het had een mooie deal geweest. Ik vind alleen 200 euro (want dat is de echte prijs) een hoop geld voor schoenen die bij lange na niet de kwaliteit halen die je bij Red Wing wel ziet. Het leer is gemaakt om binnen 2 jaar stuk te gaan, dat zie en voel je zo. De zool is ook veel te zacht en gaf me het gevoel alsof ik over het voetpad stuiterde, een beetje als een 2CV:
2CV.jpeg
Soms kan je de andere hype ook beter overslaan :p

Inmiddels radeloos ging ik diep nadenken. Welke schoenen heb ik in het verleden gehad waar ik wel blij van werd. Juist, de Meindels die ik een paar maanden terug uit mijn kast opgegraven had waren best OK. Jammer dat de zool inmiddels uitgehard was (ze waren al ruim 10 jaar oud) en dat die na een paar weken brak. Bij onze legerdump verkopen ze Meindels, dus ik op mijn fiets daar naar toe. Ik ben 10 minuten in de winkel geweest en had het wel gezien. De Meindels van nu zijn duidelijk niet de Meindles van 10 jaar terug. Helaas zie je dat met zoveel spullen, de kwaliteit gaat hard achteruit en de prijs omhoog, we worden met zijn allen flink genaaid in deze tijd. Ik vond de Meindels veel te duur, de meest gingen flink over de 200 euro. Als ik mijn hand aan de binnenkant van de schoen over de zool wreef, dan voelde ik daar een berglandschap. Is dat wat ze bedoelen met bergschoenen?? Niet aan mij besteed dus. Nu ik toch in de legerdump was ben ik meteen gaan kijken naar M90 kisten, die heb ik in het verleden ook met tevredenheid gedragen. Ligt het nou aan mij? Als je goed naar het stiksel kijkt waar de schoen op de zool zit vast gestikt, dan kan je zien dat het geen echt stiksel is, maar gewoon de gietvorm van de zool. Ik wordt hier belazerd. Hebben ze in het leger ook schoenen met nep stiksel? Lijkt mij niet, dit zijn volgens mij helemaal niet dezelfde kisten als die waar ik jaren terug op liep en waar ons leger nog steeds op loopt. Klaar in deze winkel, doei......

Ik ben ondertussen nog wel een paar keer terug geweest naar Nelson Schoenen om steeds weer teleurgesteld het pand te verlaten. Het lijkt wel of de schoenen daar ook last hebben van het Corona virus, tussen elk paar schoenen zit 40cm ruimte op het schap. Het aanbod is daardoor erg klein en volgens mij hebben ze deels het zelfde assortiment als bij Oilily. Die kleuren die ze in de schoenen gebruiken, ik heb er niets mee. Mijn schoenzool mag gewoon bruin of zwart zijn, of wit desnoods als je daarvan houdt, maar niet fluoriderend geel, oranje, paars of groen.

Ik heb diep zitten nadenken wat ik nu moet doen. Ik HEB schoenen nodig, dat is een onontkoombaar feit. Ik ben best bereid om wat meer geld neer te leggen voor een kwaliteitsschoen. Ik neem geen genoegen met een goedkope schoen die gebreken heeft, laat staan een dure schoen met gebreken. Ik ben de waanhoop nabij.

............
 

Joep

Zware baard
............

Er is wel nog één iets, iets dat al een aantal maanden sluimert in mijn hoofd. Ik zal een hint geven door mijzelf te citeren:
...Bij het verlaten van de winkel was ik opgelucht dat de zaak nu goed afgehandeld was en toch voelde ik me enigszins verdrietig, dit waren de mooiste schoenen die ik ooit gehad heb.
Tja, hoe zal ik dit zeggen. Ik ben me altijd blijven afvragen of er niet een beter paar Iron Rangers bestaat dan degen die ik een maand in mijn bezit heb gehad. Destijds toen ik terug in de winkel was om mijn schoenen te retourneren heb ik wel nog 1 ander paar Iron Rangers gepast, om te zien of dat beter beviel, maar ook bij die voelde ik direct het beruchte randje. Ik wilde geen risico nemen en pakte liever de kans aan om mijn geld terug te krijgen in plaats van nog een keer de gok te nemen met een nieuw paar Iron Rangers.

Na maanden van zoeken was ik meer dan bereid om het toch nog eens te proberen met de Iron rangers. Ik schaamde me om weer terug te gaan naar de winkel in Amsterdam, dus had ik het volgende bedacht: Ik bestel 3 paar Iron Rangers online bij funkiehouse.nl. Helaas, ze waren in mijn maat uitverkocht en ik kreeg zo'n vermoeden dat door de Corona crisis dat voorlopig ook wel zo zou blijven. Ik ben toch maar even gaan kijken op de website van de Red Wing Store Amsterdam, die bleek gesloten vanwege de Corona crisis, maar ze deden nog wel aan online bestellingen. Kwam mij dat even goed uit. Ik heb dus 3 paar daar besteld en passen maar.
Het eerste paar zat best goed, ietwat last in de rechter schoen, links zat perfect.
Het tweede paar zat ook best goed, precies andersom, ietwat last in de linker schoen, rechts zat bijna perfect.
Het derde paar zat waardeloos. Wat een verschil per paar heb je bij dit merk, ongelooflijk.
Ik heb overwogen om van het eerste paar de linker schoen te nemen en van het tweede paar de rechter schoen, maar er zat duidelijk kleurverschil tussen de paren, dus dat was geen optie. Ik heb er nog een dag over nagedacht, op bijde paren een uurtje binnen gelopen en besloten om het eerste paar te houden en de overige 2 paar terug te sturen. Het afhandelen van het retour sturen duurde iets langer dan nodig naar mijn idee, maar uiteindelijk is het helemaal goed gekomen en ben ik vanaf nu in het bezit van een paar prachtige Iron Rangers.

RWIR.JPG

Inmiddels loop ik er al een kleine maand op en kan ik er wat nuttigs over vertellen.
Om te beginnen ben ik ontzettend blij dat het me toch nog gelukt is om een paar goede schoenen te bemachtigen. Zoals gezegd heb ik bij de rechter schoen wel een klein ongemak van, jawel, het zelfde randje, maar het is veel minder ernstig dan bij mijn eerste paar die ik eind vorig jaar gekocht had. Soms heb ik het helemaal niet door, soms heb ik er een beetje last van. Ik heb het idee dat het randje al minder hard wordt en heb goede hoop dat ik het er nog wel uit loop. Ik las ergens op internet dat iemand er wel 4 maanden over deed om ze goed in te lopen, dat heeft mij ook overgehaald om het toch nog eens te proberen. Vanwege het warmere weer draag ik ze nu ook niet elke dag, want ik heb vaak sandalen aan. Ik ga ervan uit dat ik tegen de tijd dat het najaar er is ik een perfect passende paar schoenen heb. De linker schoen zat direct al perfect, nou ja, een klein beetje stroef, omdat ook die nog niet ingelopen is. Ik heb @ProfessorMelchior wel eens horen zeggen dat de schoenen als een bankschroef om je voeten zitten en dat in de goede zin van het woord, ik herken dat gevoel heel erg. Als ik ze aan heb, dan krijg ik zin om door te stappen, dat willen deze schoenen. Kijk eens naar de eerste 60 seconden van dit filmpje, dat is ongeveer het gevoel dat ik bij deze schoenen heb:
En oh ja, ze zijn nog heel mooi ook.

Nog even over de aankoop zelf. Op zich vond ik het online kopen van 3 paar schoenen best fijn. Je kan in je eigen omgeving de schoenen rustig passen, bekijken en ook wat langer uitproberen. Om die rede zou ik het zeker nog een keer zo doen, maar..... Het nadeel is dat je gebonden bent aan de 3 paar schoenen die je toegestuurd hebt gekregen. Als ik in de winkel geweest zou zijn, dan had ik om nog een ander paar kunnen vragen. Of ik dat ook gedurfd zou hebben weet ik niet. Het verbaasd me dat elk paar Iron Rangers weer anders zit. @ProfessorMelchior had het al gezegd en ik ga het nu beamen, als je naar de winkel gaat voor deze mooie schoenen, ga dan in ieder geval 3 paar passen en geneer je niet om daarna gewoon nog een ander paar te vragen als je nog steeds twijfelt.

Mijn beoordeling van de schoenen is nu een 8. Als ze nog beter gaan zitten (en dat verwacht ik wel) kan het oplopen tot een 9 of een 10. Ze zijn super mooi en van een kwaliteit die ik bij nog geen ander schoen gezien heb. Ik weet dat er nog meer schoenen van deze kwaliteit en zelfs beter bestaan, maar daar betaal je volgens mij minstens net zo veel voor en waarschijnlijk nog wel meer.

ps.
Ik zie net dat ze bij Funkie House in de aanbieding zijn voor 275 euro. Dat doet best een beetje pijn, maar ja, ik heb wel mooie schoenen nu :)


En, heb ik een record verbroken?
 
Banner image
Top