Dutchbeards

Beards & Boots

Discussie in 'Algemene baardenpraat' gestart door ProfessorMelchior, 3 okt 2019.

1. Rickvdv

Rickvdv Stoppelbaard

De aanhouder wint... haha
    Mijn ervaring is dat ze beter gaan zitten
    In het begin dacht ik ook,wat heb ik nou gekocht?
    Maar ze gaan absoluut steeds beter zitten!
    Veel plezier met je boots!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Joep vindt dit leuk.
  2. zenn

zenn Zware baard

Omdat 'k net @Joep zijn post las in het hoeden topic... Hoe is het eigenlijk met de schoenen nu na ruim 3 maanden?

3. Joep

Joep Zware baard

Bedoel je dan mijn schoenen?

zenn vindt dit leuk.
  4. zenn

zenn Zware baard

@Joep jazeker, hoe zitten ze nu? :)

Joep vindt dit leuk.
  5. Joep

Joep Zware baard

Nou......

Bij zo'n directe vraag moet ik toch eerlijk zijn. :D

De bovenkant van de schoen, alles wat van leer is, zit fantastisch. Het leer gaat echt naar je voet vormen en ze zitten als gegoten, er bestaat geen betere schoen lijkt wel. Dit was het positieve deel. o_O

Nu het negatieve deel, de zool........is nog steeds heel hard :( Ik kan er best een hele dag op lopen zonder probleem, maar comfortabel is het niet altijd. Ten eerste heb je dat randje wat niet verdwijnt, ook niet na ruim 4 maanden inlopen (ik had ze al bijna een maand voor ik het bekent maakte op dit forum), maar buiten dat is de hele zool keihard. Ik snap niet dat Red Wing daar geen aanpassing aan maakt, het is verder zo een mooie en goed zittende schoen. Voor de prijs die je ervoor betaald zou die wel iets comfortabeler mogen zitten vind ik. Het is vooral oncomfortabel als ik stil sta, zolang ik loop heb ik er een stuk minder last van, dus er is maar één oplossing, blijven lopen :D Aan de andere kant moet ik opmerken dat juist die harde zool wel een heel stabiel gevoel geeft, als je je voet neerzet, dan staat die heel stevig en niet wankel wat je bij sommige andere schoenen wel hebt.

Toch ben ik wel nog steeds blij met de schoenen, het is lang niet zo vervelend als ik bij het eerste paar had, dat was niet vol te houden. En ja, ze zien er echt prachtig uit. Onder mijn spijkerbroek staan ze ontzettend stoer. Wie weet lopen ze na een jaar nog meer in. :rolleyes:

6. Daaf

Daaf Stoppelbaard

Dag Joep,

Ik heb met veel interesse jouw verhaal gelezen. Misschien is het volgende vloeken in de kerk, maar ik wil je wel laten weten dat het mogelijk is (zoals overigens ook al eerder in dit topic is genoemd) om de schoenen te herzolen, en dan kan je ook voor een ander type zool kiezen. Ik herhaal dus alleen wat al eerder hier genoemd is.

De traction tred zool veert een stuk beter, en is verkrijgbaar in zwarte en witte variant. Als ik zo de reactie lees van Melchior zit in die schoen niet de rand zoals bij de IR. Met jouw schoenen zou het er zo uit kunnen zien:

Red_Wing_Iron_Ranger_Traction_Tred_Black.png

Of het jouw smaak is weet ik niet, maar volgens mij sluit dit beter aan bij het comfort wat je zoekt en behoud je grotendeels de looks van IR Copper.

Als ik het goed begrijp woon je in Amsterdam, de Red Wing winkel daar is ook een reparatie service. Ik kan daar geen prijslijst vinden, maar bij een andere RW schoenhersteller zou je €82,50 aan kosten hebben. Mocht je de looks "pruimen" dan kom je op deze manier als ik het goed begrijp dicht in de buurt op de voor jou ideale schoen.

ProfessorMelchior vindt dit leuk.
    Mijnbaard Woody Citrus Baardset
  7. Joep

Joep Zware baard

Bedankt voor de tip @Daaf (Y)

Ik vind het minder mooi dan de originele zool, maar het comfort zal er hoogst waarschijnlijk wel van verbeteren. Iets wat ik verder zal moeten uitzoeken voor ik een nieuwe zool erop laat timmeren. Ik ga nu niet een nieuwe zool eronder laten zetten, dat vind ik zonde, deze is nog zo goed als nieuw, maar in de toekomst ontkom je niet aan verzolen, dus tegen die tijd moet ik me er maar eens meer in verdiepen welke zool ik dan ga nemen.

ProfessorMelchior, zenn en Daaf vinden dit leuk.
  8. Ontw3rper

Ontw3rper Baard

Dat was voor mij de reden om voor RW te gaan, de mogelijkheid ze te herzolen. Ik heb ze letterlijk elke dag aan en nu vier jaar later nog steeds geen nieuwe zolen nodig. Ik heb de vibram en geen last van randjes. Wel al een dunne inlegzool geprobeerd @Joep ?

ProfessorMelchior, zenn en Daaf vinden dit leuk.
  9. Joep

Joep Zware baard

@Ontw3rper ik heb bij mijn vorige paar wel van die hele dunne kalfsledere inlegzooltjes geprobeerd, dezelfde als die @ProfessorMelchior gebruikt. Het was wel iets zachter, maar niet veel. Ik geloof dat @ProfessorMelchior en @Gunter dat zooltje gebruiken i.v.m. het randje dat je hebt vanwege dat extra lapje leer bij de hiel, of zelfs het logo dat in het leer gevreesd is, maar dat is niet waar ik last ven heb. Ik heb volgens mij last van de overgang van de hak naar het zwevende gedeelte, hoe noem je dat, de brug? Dat zou denk ik wel opgelost zijn met de zool die @Daaf laat zien, is dat de vibram zool, of heb jij wat anders?

De rand waar ik last van heb is lang niet zo erg als dat ik bij mijn eerste paar had, want anders was ik niet gelukkig geweest met deze schoenen en dat ben ik juist wel. Ik denk alleen dat ze beter zouden zitten als dat euvel opgelost is, daarom vermeld ik het hier ook. Dat eerste paar heb ik retour gedaan, want daar kon ik echt niet aan wennen, zo erg is het bij deze die ik nu heb niet. Toen ik bij het retourneren aangaf dat ik ook al zo'n dun lapje leer in mijn schoen had geprobeerd vertelden ze mij dat dat helemaal niet de bedoeling was en dat daardoor de schoen meer uitrekt. Ik denk dat dat lichtelijk overdreven is, maar goed. Ze verkochten wel inlegzolen, maar dan moest je een maat groter gaan en dan zat je dus ook vast aan die inlegzolen.

ProfessorMelchior en Ontw3rper vinden dit leuk.
  10. Ontw3rper

Ontw3rper Baard

Ik gebruik wel vanaf het begin Falke sokken, de iets dikkere dan. Dunne sokken is voor mijn poezelige voetjes ook niet fijn.

ProfessorMelchior en Joep vinden dit leuk.
Bearded Bastard beard oil and balm

Deel Deze Pagina