ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Duidelijk!

De Iron Rangers hebben echt een tijd nodig om naar de voeten te gaan staan en het hielstuk zakt in door de lichaamswarmte.
Over de hielslip ben ik niet minder zeker, maar ga ze gewoon maar een maand lang flink dragen en mocht het dan nog irritant zijn, dan kun je terug marcheren naar de winkel, want een belofte is een belofte.
Ik had het al geadviseerd, maar je moet echt twee of drie paar passen en daar de best zittende exemplaren onderling verwisselen.

Afgelopen week ben ik langs geweest bij EBB18 in Groningen (stad) en heb uitgelegd, dat enige service voor de leden van het Baardforum zeer op prijs gesteld zou worden. Winkeleigenaar Erwin was het hiermee eens, dus Amsterdam is niet de enige optie.
 

Nib85

Volle Baard
Hoi @Joep , wat een nare ervaring in de winkel. Ik vind dat dit soort dingen best “met naam en rugnummer” benoemd mogen worden. Was het bij de Red Wings winkel zelf?
Valt me oprecht tegen van een kwaliteitswinkel. Bij iedere winkel verwacht ik goede service, maar bij een winkel met zulke bedragen verwacht ik dat ze zelf met verschillende maten aan komen zetten.

Mochten ze niet naar wens blijven en je gaat ermee terug zou ik een afspraak met de manager maken en niet op de gok heen gaan.
Persoonlijk zou ik niet eens een maand afwachten, want voor je het weet zijn ze “te gebruikt”. Belofte kan wel belofte zijn, maar daar koop ik weinig voor na zo’n ervaring...
Sowieso bijzonder dat de afwerking bij de “oogjes” niet helemaal goed is. Zijn wel punten die ik mee neem als ik zelf ga kijken.

@ProfessorMelchior
Natuurlijk heeft EBB18 service hoog in het vaandel staan. We hebben het hier over het noorden des lands, niet over onze drukke en onpersoonlijke hoofdstad ;)
Komt bij dat de eigenaar zelf ook een baardman is, die hebben het beste voor met de mensen. :)>
 

Gunter

Baard
Afgelopen week ben ik langs geweest bij EBB18 in Groningen (stad) en heb uitgelegd, dat enige service voor de leden van het Baardforum zeer op prijs gesteld zou worden. Winkeleigenaar Erwin was het hiermee eens, dus Amsterdam is niet de enige optie.

Ik denk dat je in welke willekeurige andere winkel waar ze redwing verkopen dit zal aangeven, dat de reactie hetzelfde zal zijn. Vaak zijn de mensen van mening dat ze echt goede service geven, en dit met steeds hoger wordende verwachtingen zorgt dat er vaak een mismatch is.

Ik denk dat EBB18 niet elke 2 maanden de schoenen die als voorraad op de planken liggen een behandeling met olie of een ander verzorgings product krijgen, en dat er geen schoen de winkel verlaat waarvan ieder oogje is gecontroleerd en waar nodig is gevijld. Of dat ze standaard met drie paar schoenen van dezelfde maat komen en dat je daar het paar uit mag kiezen die je het fijnste vndt ziten. Standaard een verzorgingsproduct naar keuze? Ik zie dat niet gebeuren, ook daar zal je als je dit allemaal wilt mondig moeten zijn denk ik.

Wat ik probeer aan te geven is dat service heel subjectief is. Ondanks de in ieder geval door mij gewaardeerde goede zorg die jij (professor) voor ons probeert te regelen. Wat overigens niet wilt zeggen dat ik niet ooit een keer daar ga kijken, uiteindelijk ga je voor de minst slechte optie qua winkel, ook al zijn het schoenen van >300 euro :confused:
 

Olav1975

Volle Baard
Je hebt helemaal gelijk. Nou, dan ga ik het toch maar openbaar vertellen.

Het ging eigenlijk in de winkel al meteen mis. Vlak na mij kwam er een andere man binnen...ik het gewoon een maandje moet proberen en mocht het dan nog steeds niet naar mijn zin zijn, dan kan ik alsnog contact daarover opnemen met hem. Dat vind ik dan weer wel netjes. Jammer dat deze man niet in de winkel stond toen ik mijn schoenen kwam kopen, dan had één en ander misschien wel anders gelopen.

Jammer dat de zo graag gewenste schoenen (nog) niet bevallen zoals gedacht. Wat niet is, kan nog komen. Ik help het je hopen!
 

Laurent1965

Zware baard
Ik zou niet meteen weten wat ik zou doen, blijft wel raar dat ze feitelijk verschillend zijn, zou niet mogen kijkt mij.
Meteen terugbrengen lijkt mij drastisch, hoewel ik ook veel moeite zou hebben met de arrogantie van de verkoper, zou het evt wel overwegen alleen om hem een hak te zetten...:D

Kom veel in Amsterdam vanuit Limburg, gisteren nog, valt mij trouwens nog steeds op hoe arrogant of ronduit onbeschoft het winkelpersoneel / restaurantpersoneel vaak is, of zelfs alleen Engels spreekt (..) :mad:
Heb dit gedrag al vaak meegemaakt in A-dam, zeker als ze merken dat je een Limbo (-G-) bent!
Hoe anders is het hier (meestal dan), denk dat jij als Amsterdammer wat meer gewend bent op dit vlak, voor mij moet de "knop" vaak om.
 

Joep

Zware baard
Het verschil tussen links en rechts is al minder groot dan in het begin, geen idee waarom. Misschien wen je eraan, misschien zat de vorige schoen niet helemaal gelijk, misschien heeft het veilen van de oogjes geholpen waardoor ik nu de veters gelijkmatiger kan aantrekken. Wie zal het zeggen.

Ik ga het zeker nog even proberen en niet meteen opgeven. Feit blijft dat het prachtige schoenen zijn en de kwaliteit van het leer ziet er ook erg goed uit. Op het oog ben ik best verliefd op de schoenen. Ik heb ze nog niet volledig ingelopen en ik hoop dat na verloop van tijd alles op zijn "pootjes" terecht komt :D

Wat betreft de winkel in Amsterdam, of iedere andere winkel in Amsterdam kan ik alleen maar zeggen dat ik in een willekeurige winkel buiten Amsterdam een vriendelijkere service verwacht. Helaas is het waar. Ik ben geboren hier in de stad, maar de laatste jaren gaan de veranderingen zo hard hier, het is niet meer leuk. Wat dat betreft zie ik mijzelf ook nog wel eens vertrekken en ergens anders in Nederland mijn plekje opzoeken.

Ik houd jullie op de hoogte....
 

zenn

Zware baard
Misschien heel hard, maar als die verkoper voor mij opeens geen tijd meer had; stik dan ook maar in die schoenen, dan hoeft ik ze al niet meer.
En qua kwaliteit kan 'k begrijpen dat je heel wat verwacht voor die prijs, zou 'k ook doen; het is geen kattenpis wat je koopt.

Braampjes aan die clips is een kwaliteitsprobleem en hoort gewoon niet vind ik. Het verschil in schoen kan komen door je verschil in voet,
deze zijn van nature natuurlijk nooit precies hetzelfde. Ook een goeie sok wil nog weleens het verschil maken hierin. ;)
 
Het verschil tussen links en rechts is al minder groot dan in het begin, geen idee waarom. Misschien wen je eraan, misschien zat de vorige schoen niet helemaal gelijk, misschien heeft het veilen van de oogjes geholpen waardoor ik nu de veters gelijkmatiger kan aantrekken. Wie zal het zeggen.

Ik ga het zeker nog even proberen en niet meteen opgeven. Feit blijft dat het prachtige schoenen zijn en de kwaliteit van het leer ziet er ook erg goed uit. Op het oog ben ik best verliefd op de schoenen. Ik heb ze nog niet volledig ingelopen en ik hoop dat na verloop van tijd alles op zijn "pootjes" terecht komt :D

Wat betreft de winkel in Amsterdam, of iedere andere winkel in Amsterdam kan ik alleen maar zeggen dat ik in een willekeurige winkel buiten Amsterdam een vriendelijkere service verwacht. Helaas is het waar. Ik ben geboren hier in de stad, maar de laatste jaren gaan de veranderingen zo hard hier, het is niet meer leuk. Wat dat betreft zie ik mijzelf ook nog wel eens vertrekken en ergens anders in Nederland mijn plekje opzoeken.

Ik houd jullie op de hoogte....

Kom deze kant gerust op:p ruimte genoeg hier in het oosten.
 

Laurent1965

Zware baard
Wij staan net op het punt om van een heel klein dorp, waar iedereen elkaar kent en ik ook nog eens geboren ben, naar "de stad" (Roermond) te verhuizen, merk je meteen wat de huiswaarde verschilt.
Willen het werk niet meer..., tuin onderhoud etc.
Hebben een vrijstaand huis met dubbele garage en een grote tuin rondom, er moet nog flink geld bij voor een 3-kamer appartement in de stad...
Maar alle gemak (winkels, restaurants) om je heen hebben is ook wat waard!
Hier in het dorp is niks meer te krijgen en moet je voor alles met de auto naar... De stad.

Maar de rust is onbetaalbaar....., ga ik nog heeeel erg missen!! ;)
 
Laatst bewerkt:

Laurent1965

Zware baard
@Laurent1965 leuk mijn geboorte stadje. Kom er nog geregeld blijft fijn. Maar goed on topic beard en boots: redwings harvester elkeambers dag en bijna nacht. Ff inlopen maar dan als gegoten.
Sjoon sjtad, leef luu, altied weer toeskomme!!
-Mer dit effe onger os- ;), anges kump nog meer volk op os aan, :D druk zat de letste tied met dae outlet!

Sorry mannen, moest het even kwijt, nog even off topic.:eek:
 
Laatst bewerkt:

Remi

Baard
Niet verder vertellen, maar precies wat ik overweeg :D

Ik kan het je ook van harte aanbevelen. Woon zelf in de achterhoek, 2 onder 1 kap woning met ruime tuin. Na 5 minuten lopen sta ik in de natuur/ bossen, heerlijk! Even naar de stad, ook geen probleem, Enschede, Doetinchem, Hengelo, Winterswijk allemaal op ca.20 minuten rijden met de auto. Geen klagen over de kwaliteit van leven hier :)
 

Joep

Zware baard
Hallo mannen,

Ik kom even vermelden dat ik vanmorgen terug ben geweest naar de Red Wing store in Amsterdam en dat ik daar zeer vriendelijk behandeld ben. Eerder heb ik nogal zitten klagen over deze winkel en het beeld dat ik toen geschetst heb over de winkel klopt niet met hoe ik het vanmorgen heb ervaren.

Ik heb mijn Iron Rangers nu ruim een maand ingelopen en nog steeds heb ik klachten over de zool. Er zit een rand in die vooral bij mijn rechter voet pijn doet, vooral als ik er langer op loop. Ik heb nu een soort haat liefde verhouding met deze schoenen. Ik vind ze nog steeds prachtig en het grootste deel van de schoen gaat steeds beter zitten, alleen dat verdomde randje :mad:

Na een aantal keren per mail contact te hebben gehad hebben we een afspraak gemaakt in de winkel om eens te bekijken wat er nou aan de hand is. Ik werd zeer vriendelijk te woord gestaan en mijn voeten zijn nogmaals goed op gemeten. Ik heb een paar andere schoenen geprobeerd, van een halve maat groter en dan met inlegzool erin. Ik voelde direct dat dit nog steeds problemen ging geven bij mijn voeten. Er werd mij gevraagd wat ik als beste oplossing zag. Toen ik aangaf dat ik ze dan het liefst wilde retourneren voor geld terug werd daar tegen mijn verwachting in geen bezwaar tegen gemaakt. Ik vind dat wel een hele goede service, dit maak je volgens mij niet vaak mee nadat je al ruim een maand op de schoenen loopt. Bij deze wil ik dan ook mijn eerder oordeel over de winkel in Amsterdam terug nemen. Het was niet part of the deal dat ik dit zou gaan vertellen hier op het forum, maar ik vind dit wel noodzakelijk.

Later hebben we nog even zitten praten waar nou het werkelijke probleem zit en de verkoper gaf aan dat ik waarschijnlijk platvoeten heb en hij rade mij aan om een bezoekje te brengen aan een podoloog. Ik vermoed dat hij nog wel eens gelijk zou kunnen hebben ook. Ik zal niet in detail treden, maar er zijn wel aanwijzingen die erop wijzen dat ik inderdaad problemen heb met mijn voeten. Het is dus heel goed mogelijk dat andere mensen helemaal geen last hebben "het randje" dat ik voel.

Zo zie je maar hoe het kan 'lopen'. Bij het verlaten van de winkel was ik opgelucht dat de zaak nu goed afgehandeld was en toch voelde ik me enigszins verdrietig, dit waren de mooiste schoenen die ik ooit gehad heb.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Allereerst vind ik het super dapper van je, dat je actie hebt ondernomen! (Y)
Fijn, dat de service zo goed was en dat de oude wrevel verdwenen is, want anders was je met een rotgevoel blijven zitten. Dat hebben ze netjes afgehandeld.

In ieder geval heb je geen financieel verlies geleden, ben je een Red Wing ervaring rijker en kun je gaan laten onderzoeken of je inderdaad steunzolen nodig hebt.
Een vriend van me heeft eenzelfde probleem. Heeft zich zolen aan laten meten, heeft nieuwe Iron Rangers gepast en aangeschaft en wandelt er vrolijk op rond, dus binnenkort heb je waarschijnlijk weer de mooiste schoenen, die je ooit kunt hebben. :)
 
Banner image
Top