Boof72

Volle Baard
Ik he. Al even gezocht maar zag niet zoveel varianten.
Heet die jij heb 'ladder up'? Of heb je die zelf bedacht.?
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ladder up is de militaire term voor deze manier van veteren.
Paratroopers gebruiken dit, zodat de boots muurvast zitten, als je bij de landing met een parachute de grond raakt.
Het kost enige tijd, maar zeker tijdens acties wil je niet dat de veters losraken of de boots kunnen schuiven.
Decoratieve manier van veteren en je wordt er op straat geregeld over aangesproken.

Deze site heeft zo'n 62 verschillende manieren van veteren, dus ga maar los met je schoentouwtjes!

https://www.fieggen.com/shoelace/lacingmethods.htm
 

Boof72

Volle Baard
Thanks voor de uitleg.
Heb ze inmiddels zo in de schoenen gedaan, maar de veters zijn tekort.
Helaas heeft de schoenmaker alleen leren veters tot max 127cm en langer is er niet te krijgen vertelde hij mij.
Jij een idee waar deze te verkrijgen zijn?
Las iets over parakoord, maar dan zie ik geen leer en alleen aar rare kleuren.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ja, ik weet waar je ze kunt aanschaffen, want ik maak ze handmatig.
Voor welke boots, in welke kleur en welke lengte wil je, dan kan ik kijken of ik dat voor je kan regelen.

image.jpeg
 

Boof72

Volle Baard
Het zijn donker bruine schoenen, maar dacht om er juist wat lichtere veters in te doen. Zoals de middelste schoenen, of zoals je vorige foto.
En dan in een lengte van 150 cm.
Daar zou ik heel blij van worden. :rolleyes:
 

Jimmy16

Baard
Mooie boots allemaal!
Het verhaal over de Iron Rangers klinkt zeer inspirerend :D
Prachtige boots, maar ik ga me er nog niet aan wagen :rolleyes:

Omdat mijn vorige 'boots' na vorige winter quasi afgedragen waren, ging ik op zoek en viel mijn oog toen op de boots van Panama Jack.
Met name de Thunder was mijn grote favoriet.

Afgelopen zomer botste ik uiteindelijk op een zeer sterke afprijzing en toen waren die Thunders plotsde mijne! :cool:

Het kwaliteitsverschil met mijn vorige boots kan ik wel zeggen is echt enorm, prachtige vollederen boots! Hier ga ik jaren plezier van hebben! :D

PS: foto's zijn geen eigen foto's (het heeft hier nog niet gesneeuwd) :D
 

Bijlagen

  • gross.jpg
    gross.jpg
    18,9 KB · Weergaven: 30
  • Panama_Jack_Panama_03_Thunder_donker_bruin_VeterschoenJPG02_onfeet-idenza-style.jpg
    Panama_Jack_Panama_03_Thunder_donker_bruin_VeterschoenJPG02_onfeet-idenza-style.jpg
    150,9 KB · Weergaven: 32
  • Panama_Jack_Panama_03_Thunder_donker_bruin_VeterschoenJPG04.jpg
    Panama_Jack_Panama_03_Thunder_donker_bruin_VeterschoenJPG04.jpg
    168,3 KB · Weergaven: 32

Boof72

Volle Baard
De panama Jacks was voor mij ook wel een schoen om voor te vallen.
Model had ik eigenlijk niet naar gekeken. Ik doe dit graag in de winkel als ik de schoenen in mijn handen heb, dan is de keuze iets makkelijker vindt ik altijd.
 

Daaf

Baard
Hier ook goede ervaringen.
Broeken met mijn 2 meter lengte zijn lastig te vinden en hier hebben ze een redelijke keus in. ik bestel er altijd een paar verschillende, pas ze, houd de juiste/mooiste/lekkerst zittende en de rest gaat kostenloos terug. Snel ook weer je geld terug.
 
Banner image
Top