Damn Good Soap

Zelf baardolie maken!

Discussie in 'Verzorgingsproducten en ervaringen' gestart door barrymossel, 14 nov 2014.

1. Joep

Joep Zware baard

OH jee oh jee oh jee, er is een keuze :eek::eek::eek: Daar kan ik niet tegen, had ik toch al eens verteld :confused: :p :mad:

2. Ardjan

Ardjan Baardaap

Heel het leven bestaat uit keuzes! Ook toen je besloot een baard te laten groeien! ;):D En die keuze is tóch wel goed uitgepakt, vindt je niet? :):rolleyes:

3. Texman

Texman Koning Baard

Sandelhout is erg moeilijk te winnen en zeldzaam daarom is het ook zo duur.

Joep en ProfessorMelchior vinden dit leuk.
  4. Joep

Joep Zware baard

Ik zie net dat het nog gekker kan:
    https://www.chi.nl/witte-roos-bio.html
    Dat is 71.800 euro/liter :eek: :eek: :eek: :eek:
    Die sla ik deze ronde even over :D

Gelukkig zijn er ook veel geuren onder de 10 euro. Laat ik daar maar een keuze uit maken.

ProfessorMelchior en Texman vinden dit leuk.
  5. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

Dat valt reuze mee!
    Even wachten op de 2 voor 1 aanbieding en dan kost een litertje nog maar €35.900,00. :D

Naar alle waarschijnlijkheid is het bedrijf van de producent gefinancierd met enige ten onrechte ontvangen Nederlandse huursubsidie, dus levering aan ons land zal geen probleem vormen. ;)

Joep en Texman vinden dit leuk.
  6. koshi1975

koshi1975 Stoppelbaard

Ik wil ook een poging wagen om een eigen baardolie te maken, maar vooraleer ik er aan begin zit ik toch nog met enkele vragen:

De geurtjes die jullie proberen te maken, maken jullie die onmiddellijk met de dragende olie of maken jullie eerst een geurstaal met enkel de essentiële olie? Want het lijkt mij een enorme verspilling om 30ml testers te maken waarvan de geur niet goed zit.

Op verschillende sites heb ik gelezen om de bewaarflesjes vooraf te steriliseren, of is het voldoende om deze goed uit te wassen/spoelen?

Robin83, Texman en ProfessorMelchior vinden dit leuk.
  7. ProfessorMelchior

Direct met de dragende olie, aangezien deze ook hun specifieke geur hebben en de uiteindelijke geur beïnvloeden.

Steriliseren of uitkoken van de flesjes is mogelijk, maar in het algemeen is de gebruiksperiode te kort voor de baardolie om te kunnen bederven.

Robin83, Kakihara en Texman vinden dit leuk.
  8. zenn

zenn Zware baard

Even wat wijsheid raadplegen; 'k heb een bestaande baardolie gekocht, waarvan 'k de geur te licht vind, hij is bijna niet te ruiken... Kan 'k deze sterker maken door een paar druppels olie aan toe te voegen of is dit niet raadzaam?

9. DennisTheMenace

DennisTheMenace Stoppelbaard

Voor de gifmengers onder ons, veel dragende en essentiële oliën zijn weer 1+1 bij H&B

10. Oerwoutje

Oerwoutje Baard

Ik heb ook een poging gedaan.
    Jojoba-, macademia- en amandelolie, van de Tuinen, dit 30 minuten au bain marie verwarmd om geur in te laten trekken: Lapsang souchong (losse thee van Simon Levelt)en kaneel (stokje van de lokale Turk). Die met thee gezeefd, kaneel kun je zo in flesje schenken.
    Beide geuren prettig, maar dat is persoonlijk. De geuren gekozen omdat ik ze (nog) niet ben tegengekomen ondanks de verscheidenheid aan commerciële aanbieders. Lapsang komt in de buurt van WhiskeyTabacco van Superfurry.

ProfessorMelchior vindt dit leuk.
  11. Texman

Texman Koning Baard

Gerookte thee lekker hoor (Y)(Y)(Y).

12. Fox

Fox Volle Baard

Spijtig dat we niet kunnen ruiken op de forum.:)

13. Oerwoutje

Oerwoutje Baard

Ik heb een druppeltje meegestuurd...
    ❇️

ProfessorMelchior en Yainderidoo vinden dit leuk.
  14. Yainderidoo

Yainderidoo Zware baard

Pfoeeeh hé.....wat een lucht :confused::eek:

15. Fox

Fox Volle Baard

Niet slecht

16. Oerwoutje

Oerwoutje Baard

't is ook voor mij hé, niet voor u...

ProfessorMelchior, Texman en Yainderidoo vinden dit leuk.
  17. ProfessorMelchior

Is dat minder ongezond dan tabak? :confused:

Texman vindt dit leuk.
  18. Oerwoutje

Oerwoutje Baard

download.jpeg

19. Texman

Texman Koning Baard

Het is minder ongezond dan tabak in welke vorm dan ook :D.

Lapsang souchong is een zwarte theesoort uit China.
    Lapsang souchong komt oorspronkelijk uit de provincie Fujian. Er bestaat een gerookte en een ongerookte variant, waarbij de gerookte verreweg de bekendste is.
    Gerookte lapsang souchong
    Na oxidatie wordt deze thee in bamboemanden gedroogd boven brandend naald- of cypressenhout. Hierbij wordt een sterke rooksmaak ontwikkeld.
    Een legende verhaalt dat deze manier om thee te prepareren bij toeval is ontdekt. Tijdens de Qing-dynastie hield een legereenheid een kampement in een theefabriek. Nadat de soldaten eindelijk waren vertrokken realiseerden de theefabriekarbeiders zich dat ze te weinig tijd hadden om de thee op de gebruikelijke wijze te drogen en daarom droogden ze de thee boven het vuur. De nieuwe smaak was een sensatie.
    Deze thee is zeer sterk van smaak, velen vinden dat deze thee het beste tijdens winteravonden kan worden gedronken of gecombineerd met zout of sterk gekruid eten of sterk smakende kaassoorten of gecombineerd met het drinken van single malt whisky.
    Bron Wikipedia

20. Oerwoutje

Oerwoutje Baard

Mijn moeder noemde het teerthee

Texman vindt dit leuk.
Mad Viking Beard Butter

Deel Deze Pagina