Zelf baardolie maken!

Macx

Baardaap
Moet nog flesjes en dergelijke hebben en zo uitgekomen op https://www.berivita.com/
en dan zag ik dat ze ook etherische oliën, boter, enz... hebben.
Effe wat geuren vergeleken met die van Holland&Barrett en qua prijs is Berivita goedkoper.
Zou me ook niet verbazen dat ze van betere kwaliteit zijn dus dacht deel het effe.

Mooie link, deze kende ik nog niet, maar het ziet er goed uit. Bedankt Jos.(Y):)

Ik kom ff terug om te zeggen, deze site is erg nuttig, zit vol met informatie. Kun je veel van opsteken.
 
Laatst bewerkt:

Yainderidoo

Zware baard
Moet nog flesjes en dergelijke hebben en zo uitgekomen op https://www.berivita.com/
en dan zag ik dat ze ook etherische oliën, boter, enz... hebben.
Effe wat geuren vergeleken met die van Holland&Barrett en qua prijs is Berivita goedkoper.
Zou me ook niet verbazen dat ze van betere kwaliteit zijn dus dacht deel het effe.
Prima kwaliteit bij Berivita.....vaak bij hun besteld, nooit teleurgesteld.
 
Mooie link, deze kende ik nog niet, maar het ziet er goed uit. Bedankt Jos.(Y):)

Ik kom ff terug om te zeggen, deze site is erg nuttig, zit vol met informatie. Kun je veel van opsteken.

Met plezier man daarom zijn we hier ;)

Prima kwaliteit bij Berivita.....vaak bij hun besteld, nooit teleurgesteld.

Goed om te horen.
Heb er enkel al neemolie besteld maar dat ga ik niet op m'n baard smeren haha.

Ze hebben ook setjes met 3-6 geuren waardoor het nog wat goedkoper uitkomt.
 
Zal maar verder tegen mezelf praten zeker :p
Voorbije weekend wat zitten spelen en m'n eigen mengeling gemaakt zoals eerder aangegeven.
Heb daar dan 1 druppel Pepermunt en 8 druppels Rozemarijn op +- 75ml.
Hebben jullie dat ook dat Pepermunt verschrikkelijk hard ruikt ?
Die ene druppel is er haast teveel aan en op 30ml helemaal.
Heb ook vastgesteld dat die plastic wegwerp pipeten niet correct zijn, vandaar dat ik zo'n 75 heb en geen 100ml.
 

Macx

Baardaap
Zal maar verder tegen mezelf praten zeker :p
Voorbije weekend wat zitten spelen en m'n eigen mengeling gemaakt zoals eerder aangegeven.
Heb daar dan 1 druppel Pepermunt en 8 druppels Rozemarijn op +- 75ml.
Hebben jullie dat ook dat Pepermunt verschrikkelijk hard ruikt ?
Die ene druppel is er haast teveel aan en op 30ml helemaal.
Heb ook vastgesteld dat die plastic wegwerp pipeten niet correct zijn, vandaar dat ik zo'n 75 heb en geen 100ml.

Ik vind rozemarijn niet zo lekker, ik heb dat ook gedaan, volgende keer moet je er eens sandalwood erin mixen, ruikt lekker Jos.
Pepermunt is wel lekker, ik gebruik dat bij het wassen van mijn gehele lichaam, en haar en baard kun je er ook mee wassen.
Pepermunt hydrateert heel goed, je voelt de verkoeling over je gehele lichaam, heerlijk is dat.
Hier is een link waar je dat kunt kopen, je kunt er dus je haar en baard er ook mee wassen.
https://www.hollandandbarrett.nl/sh...0709?msclkid=26ed627f10651892820d01720a8dd447
 
Mijn doel was eigenlijk de geur van dit te kopiëren.
https://www.mijnbaard.be/baardverzo...aso-beard-exfoliating-paste-100ml.html?v=2942
Vind die echt lekker anders had ik nooit aan Rozemarijn gedacht.
En bestaat maar uit 2 geuren dacht lijkt me makkelijk.
Enige vervelende is dat die Pepermunt zo fel is, heb wel gezien dat ze bij naturalheroes.nl gewone munt hebben misschien is die zwakker.
Die zeep van dr Bronner staat al op de verlanglijst ;)
Welke geuren ik neem weet ik nog niet maar denk wel dat ik voor de blok zepen ga gaan, heb daar sinds die baardzeep van Damn Good Soap een hernieuwde liefde voor.
 

Macx

Baardaap
Mijn doel was eigenlijk de geur van dit te kopiëren.
https://www.mijnbaard.be/baardverzo...aso-beard-exfoliating-paste-100ml.html?v=2942
Vind die echt lekker anders had ik nooit aan Rozemarijn gedacht.
En bestaat maar uit 2 geuren dacht lijkt me makkelijk.
Enige vervelende is dat die Pepermunt zo fel is, heb wel gezien dat ze bij naturalheroes.nl gewone munt hebben misschien is die zwakker.
Die zeep van dr Bronner staat al op de verlanglijst ;)
Welke geuren ik neem weet ik nog niet maar denk wel dat ik voor de blok zepen ga gaan, heb daar sinds die baardzeep van Damn Good Soap een hernieuwde liefde voor.

Sandalwood moet erg lekker zijn volgens wat ik lees, ik heb het zelf ook nog niet binnen, ik heb gezocht op internet en ik vond deze link en als ik sandawood bestel dan is het deze, hele goeie reviews en ook de prijs komt wel overeen met echte sandalwood uit India.
Het is best wel prijzig maar je hebt op 30 ml maar een paar druppeltjes nodig.
Hier is de link die ik net aan het lezen was.
https://www.etsy.com/nl/listing/190...ref=sr_gallery-1-1&sts=1&variation0=753859864
 
Denk je echt dat die beter is dan die van Berivita of NaturalHeroes ?
Mag wel voor die prijs lol.
Ding is ook er zijn geuren die amper een jaar goed blijven dus om dan een heleboel te kopen...
Met de 7 die ik heb moet wel iets lekkers te maken zijn denk ik.
 

Macx

Baardaap
Denk je echt dat die beter is dan die van Berivita of NaturalHeroes ?
Mag wel voor die prijs lol.
Ding is ook er zijn geuren die amper een jaar goed blijven dus om dan een heleboel te kopen...
Met de 7 die ik heb moet wel iets lekkers te maken zijn denk ik.
Echte sandalwood uit India is door zijn zeldzaamheid in vergelijking met andere essentiële oliën erg duur. Je kunt ook 2 ml nemen voor 16 of 17 euro om uit te proberen, als jij dat dan doet en het is iets om aan te raden kunnen wij dat ook daar bestellen. Is maar een grapje hoor haha. Ik ga het wel bestellen maar dan 2 ml denk ik.
[DOUBLEPOST=1661810308][/DOUBLEPOST]
Denk je echt dat die beter is dan die van Berivita of NaturalHeroes ?
Mag wel voor die prijs lol.
Ding is ook er zijn geuren die amper een jaar goed blijven dus om dan een heleboel te kopen...
Met de 7 die ik heb moet wel iets lekkers te maken zijn denk ik.
Je kunt de oliën ook gebruiken om je huis lekker te laten reuken door het te verdampen, of een paar druppels in je bad, dus je hoeft er nooit mee te blijven zitten.
 
@Macx Had niet gezien dat je het per 2ml kunt kopen dan kan je het inderdaad is riskeren.
Zal ik die sandelhout bij Berivita nemen en wat opsturen om te vergelijken lol

@Texman Inderdaad mooi site maar ook weer aan de prijs.
Dacht dat ik hier op een Nederlands forum zat haha ;)
Vraag me toch af of het echt beter is... heb er zwaar m'n twijfels bij.
 

Macx

Baardaap
Bedankt voor de link Texman(Y)
Ik heb gezocht op de site voor sandalwood olie en niet gevonden.

Ik heb gelijk een mailtje gestuurd,

Geachte mevrouw/heer,

Op aanraden van een lid van het baardforum kom ik op uw site terecht.
Ik was op zoek naar sandalwood essentiële olie uit India.
U heeft 113 soorten essentiële oliën, maar waar het over gaat, dus de sandalwood olie is volgens de search niet in uw assortiment.
Als dat zo is dan raad ik u aan om dan toch deze bijzondere olie uit India toe te voegen aan uw uitgebreide assortiment.

Met vriendelijke groeten,
[DOUBLEPOST=1661858294][/DOUBLEPOST]
@Macx Had niet gezien dat je het per 2ml kunt kopen dan kan je het inderdaad is riskeren.
Zal ik die sandelhout bij Berivita nemen en wat opsturen om te vergelijken lol

@Texman Inderdaad mooi site maar ook weer aan de prijs.
Dacht dat ik hier op een Nederlands forum zat haha ;)
Vraag me toch af of het echt beter is... heb er zwaar m'n twijfels bij.

Dat bedrijf is gevestigd in Breda, dus gewoon Nederlands bedrijf, alleen heb ik geen sandalwood olie gevonden, ik heb alleen de search gebruikt, want ik heb geen zin om 15 pagina's door te spitten.
 

Macx

Baardaap
Ik heb gezocht op de site voor sandalwood olie en niet gevonden.

Ik heb gelijk een mailtje gestuurd,

Geachte mevrouw/heer,

Op aanraden van een lid van het baardforum kom ik op uw site terecht.
Ik was op zoek naar sandalwood essentiële olie uit India.
U heeft 113 soorten essentiële oliën, maar waar het over gaat, dus de sandalwood olie is volgens de search niet in uw assortiment.
Als dat zo is dan raad ik u aan om dan toch deze bijzondere olie uit India toe te voegen aan uw uitgebreide assortiment.

Met vriendelijke groeten,
[DOUBLEPOST=1661858294][/DOUBLEPOST]

Dat bedrijf is gevestigd in Breda, dus gewoon Nederlands bedrijf, alleen heb ik geen sandalwood olie gevonden, ik heb alleen de search gebruikt, want ik heb geen zin om 15 pagina's door te spitten.


Zo dom zullen ze toch niet zijn! haha
 

Macx

Baardaap
Zo dom zullen ze toch niet zijn! haha


Je had gelijk Jos,

Ik heb al een mailtje terug gekregen

Beste Macx,


Bedankt voor je bericht.


Als je op sandelhout (de nederlandse benaming zoekt) vind je de essentiële olie die je zoekt Sandelhout uit Inda


Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.


Met hartelijke groet,

Oh, hartelijk dank, zou u dan de searchsoftware beter willen programmeren en niet zo exact laten werken, want ik ben niet de enige die daar niet bij stil staat, uw search zou automatisch in ieder geval moeten aanbieden de Sandalhout. Ik ben gewend om Engels en Nederlandstalige sites te bezoeken, dus ik heb er verder niet bij stil gestaan.
En omdat uw assortiment zeer uitgebreid is, had ik geen zin om pagina na pagina te zoeken naar Sandelwood olie.
Maar fijn dat het wel bij u te koop is, ik ga direct even kijken.

Met vriendelijke groeten,
 
Banner image
Top