(zak-)messen

Kale666man

Baardaap
Haha ja weet nog toen ik jong was,ik dacht dat het landjeroof heette
Met je mes in het vlak op de grond gooien en zo een lijn trekken en dan was de volgende weer.
Urenlang konden we dat doen.
Maar ja ,tegenwoordig kennen ze dat niet meer en zijn computers leukerder schijnbaar
 
P

Pellie

Guest
Ik lees dit topic nu pas.....
Ik heb geen messen fobie, maar heb er altijd 2 in mijn nachtkastje liggen. Een stiletto en een vlindermes, deze bezit ik al vanaf mijn jeugd. Daarom doe ik ze ook niet weg denk ik. Ik doe er verder niks mee, tenzij iemand ongevraagd mijn huis binnen zou willen komen, dan wel... :-D
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
@Professor Melchior; Laat ik beginnen te zeggen dat KinvesandTools een betrouwbare webshop is met een
meer dan uitnemende klantensevice
Melchior wat een stel prachtige messen zijn dit. Maar ook gevaarlijk om onder de aandacht te brengen. Gevaarlijk in
die zin dat ik er bijna onbeheerst hebberig van word om een van beiden aan te schaffen. Vooral de P 108 SF lijkt me
wel wat. Maar als ik de reviews lees en de afbeeldingen zie dan is bij deze messen de grens tussen EDC en Tactical
wel erg dun.
Hans
Je compliment over de webshop zullen de baardmannen van knivesandtools zeker leuk vinden.
Ik ben het geheel met je eens, dat je hebberig kunt worden van de review en ik adviseer je om jezelf maar eens te gaan verwennen met de P108-SF, want het is echt een zeer bijzonder mes, zeker het geld waard en je zult er jarenlang plezier van hebben. Je leeft maar één keer en zeker niet eeuwig, dus ga ervoor.
Inderdaad is de door jou genoemde lijn dun, wat betreft de functie van de messen. De P801-SF vind ik persoonlijk echt een gebruikszakmes en de P108-SF zie ik meer als een tactisch zakmes, maar ik gebruik het ook voor het smeren van een broodje, openen van een pakket, doorsnijden van een stuk slang, schroevendraaier voor het miniscule schroefje van een brillenpoot of slijpen van een potlood. De slanke lemmet-vorm is grandioos.
[DOUBLEPOST=1511475019][/DOUBLEPOST]
Ik lees dit topic nu pas.....
Ik heb geen messen fobie, maar heb er altijd 2 in mijn nachtkastje liggen. Een stiletto en een vlindermes, deze bezit ik al vanaf mijn jeugd. Daarom doe ik ze ook niet weg denk ik. Ik doe er verder niks mee, tenzij iemand ongevraagd mijn huis binnen zou willen komen, dan wel... :-D
Oohhh, dan bel ik wel eerst, voordat ik binnenkom.......:D
 
Ik heb ook al een aantal messen bij Knives en Tools gekocht.
Een paar voor mezelf en een aantal om weg te geven.
Het leuke is dat ze de messen kunnen personaliseren door ze te laseren.
Je naam, bedrijfslogo of je baard, ze kunnen bijna alles met de laser graveren.

Verstuurd met behulp van een mobiele woordverkreukelaar.
 
Ach, zolang ze op het nachtkastje liggen is er weinig aan de hand.
Daar zal geen agent iets van zeggen.
Als het in een openbare gelegenheid op man gevonden wordt, zal het in beslag genomen worden ...... waarschijnlijk met het bekende wijsvingertje maar zonder bon.

Verstuurd met behulp van een mobiele woordverkreukelaar.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Nou... ik moet zeggen; ook meden de review; dat ik wel verkocht ben aan de P108-SB... een drop point straight back is zeker strak en netjes.. strakke lijn..
Ben altijd wel van multitool geweest maar zo een.. mwhaaa.. kerst of lieve lieve sinterklaas.. :)

Ow wacht, ik werd al de zomersinterklaas genoemd.. mhmmm dat wordt dan een eigen cadeautje :)
 
P

Pellie

Guest
@Pellie, ik vraag me af of je deze messen wel in bezit mag hebben.
De Wet Wapens en Munitie is erg streng wat betreft messen. Als ik
me niet vergis zijn de messen in het citaat ten strengste verboden

Je mag ze idd niet hebben volgens de wet. Maar zoals gezegd, ik loop er niet mee op straat en de politie checkt tot nu toe nooit wat ik in mijn nachtkastje heb liggen :)
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Uiteraard volgt nu de vraag welk model mes aan te schaffen voor dagelijks gebruik?
Gezien de uitvoering, prijsstelling en het gebruikscomfort van de Ruike messen kan de keus makkelijk gemaakt worden: BEIDEN !

Je geeft aan, goede keus.. lijkt mij ook.. maar waar ik over twijfel is het volgende..
Ik ben zelf linkshandig.. en heb dus eigenlijk een andere grip..
Hoe staat dit mes daar tegenover?
 
Zoek op YouTube maar eens naar het mes.
Heeft goede recensies en is gemaakt voor rechts (on)handige.
Maar linkshandigen kunnen hier schijnbaar prima mee uit de voeten.

Als aanvulling op de recensie van de prof....
Lemmet is 2,9 mm dik en heeft een hardheid van 60 HRC
Netjes voor deze prijsklasse

Verstuurd met behulp van een mobiele woordverkreukelaar.
 

zenn

Zware baard
Meestal draag 'k m'n Leatherman Multitool of m'n Buck Responder bij mij in mijn EDC backpack, waar 'k tevens ook altijd een waterproof Ortlieb ehbo-kit bij heb. Hier overigens nooit problemen mee ondervonden, zoals bij voorbeeld tijdens een preventieve politie controle. Zelf zie 'k het als werktuig.

Beide toevallig ook op Knives & Tools aangeschaft. Zit overigens te denken om de 'KeyBar' aan te schaffen voor mijn sleutels, lijkt mij handig. :)
 
Banner image
Top