(zak-)messen

Dank je wel @JohnLeeuwis en @ProfessorMelchior voor de tips! Serbian Chef's Knife[/SIZE] is heel mooi! Maar te breed voor wat ik nodig heb. Bovendien is mijn beurs het niet altijd met me eens als ik wat wil/moet uitgeven ;)
De namaak Serbian is op Facebook voor rond de 30 euro te koop en valt mij niet tegen.
Maar, veel plezier met je bijl.
Als hij voldoet is het prima.
En mijn vrouw is het nooit met me eens als ik weer iets kopen wil


Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Dit is wel een heel mooi bijltje.
Pracht kwaliteit en voor veel inzetbaar.
Zolang je maar geen bomen wilt kappen.
Er zijn natuurlijk ook goedkopere soortgenoten te koop.

Dit wil mogelijk ook wel werken..
https://euroknives.co/products/serbianchefsknife

https://nl.knivesandtools.eu/nl/pt/-karesuaando-vuogas-aksu-hunters-axe-brown-4042.htm

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Die Vuogas Aksu Hunters Axe is absoluut een mooie en ook nog praktisch voor algemeen gebruik (Y)
Prijzig zijn ze natuurlijk wel.

Zelf heb ik o.a. deze waar ik erg tevreden over ben en die is "iets goedkoper" ;)

https://www.gransforsbruk.com/en/product/gransfors-outdoor-axe/
 

Renem

Volle Baard
Mezelf van mijn laatste salaris bij de oude baas een echte Spydie Lil'Native G10-black kado gedaan.

eyJidWNrZXQiOiAiZmlsZXMua25pZmVjZW50ZXIuY29tIiwia2V5IjogImtuaWZlY2VudGVyL3NweWRlcmNvLWtuaXZlcy9pbWFnZXMvU1BDMjMwR1BCQktfMS5qcGciLCJlZGl0cyI6IHsicmVzaXplIjogeyJ3aWR0aCI6IDU0NSwiaGVpZ2h0IjogNDE1LCJmaXQiOiAiY29udGFpbiIsImJhY2tncm91bmQiOiB7InIiOiAyNTUsImciOiAyNTUsImIiOiAyNTUsImFscGhhIjogMX19fX0=

Had al een tijdje een Byrd Robin 2 (El Cheapo variant van de Dragonfly 2) omdat ik een echte Spyderco uit Colorado te duur vond, maar nu ben ik geloof ik toch wel aardig om. Werkelijk alles voelt degelijk aan dat ding en het flippen van het lemmet is zwaar verslavend. :)>
 

Giant

Zware baard
Mezelf van mijn laatste salaris bij de oude baas een echte Spydie Lil'Native G10-black kado gedaan.

eyJidWNrZXQiOiAiZmlsZXMua25pZmVjZW50ZXIuY29tIiwia2V5IjogImtuaWZlY2VudGVyL3NweWRlcmNvLWtuaXZlcy9pbWFnZXMvU1BDMjMwR1BCQktfMS5qcGciLCJlZGl0cyI6IHsicmVzaXplIjogeyJ3aWR0aCI6IDU0NSwiaGVpZ2h0IjogNDE1LCJmaXQiOiAiY29udGFpbiIsImJhY2tncm91bmQiOiB7InIiOiAyNTUsImciOiAyNTUsImIiOiAyNTUsImFscGhhIjogMX19fX0=

Had al een tijdje een Byrd Robin 2 (El Cheapo variant van de Dragonfly 2) omdat ik een echte Spyderco uit Colorado te duur vond, maar nu ben ik geloof ik toch wel aardig om. Werkelijk alles voelt degelijk aan dat ding en het flippen van het lemmet is zwaar verslavend. :)>
Een mooi en compact mes.
 
B

BrotherBeard75

Guest
Ikzelf liep al met een zakmes rond vanaf ik nog maar een kind was.
Toen nog een eenvoudig simpel vouwmesje dat toch geregeld in de vingertjes beet .

Later bij mijn eerste vakantie in Zwitserland was het de Victorinox champ geworden.

Nog later, ben ik beginnen te verzamelen... Victorinox, Spyderco, Case, en nog vele andere merken.

Uiteindelijk heb ik mijn verzameling uitgedund tot een 30 tal zakmessen, die ik dan ook werkelijk gebruik als EDC.
Maar een goed Victorinox mesje kan dus bij mij nooit ontbreken.
Hieronder bvb mijn Victorinox Explorer.
b1018b3ef252feae63678c71a11fbcbe.jpg
 

Zwollenaar

Zware baard
Mijn favoriete zakmessen zijn : Opinel no8; Buck112 slim.
De klassieke messen Buck 110 en Buck 112 zijn dermate legendarisch
dat zij de vergelijking met het mythische zwaard Excalibur uit de
koning Arthur-legende met glans kunnen doorstaan.
 
B

BrotherBeard75

Guest
Deze week draag ik de Case sodbuster bij me en heb ik de victorinox nail clip 580 aan mijn sleutelhanger.
7115d6b4b534abb9d330bd18ee9abf89.jpg


Verstuurd vanaf mijn A5_Pro met Tapatalk
 
W

Wanderoe

Guest
Leuk om dit topic door te kijken en te lezen!
Ook ik ben in het bezit van een paar zakmes(sen)(jes)
Victorynox de bekende zwitser, n hongaars mesje, en een goedkoop zakmesje.
Dat goedkope ding was mijn dagelijkse mes voor vanalles en nog meer.
Ik wilde het betere spul eigenlijk niet teveel in het werk gebruiken maar ik ontkwam er niet aan.
Mijn dagelijkse mes is een Whitefox jachtmes...
Daarnaast een in bezit... ElkRidge, voor de heb omdat ie goedkoop was en er mooi uitzag met zijn twee kleuren hout.
Black eagle, dit mes heeft geen punt meer door mijn stommiteit.
Whitefox mijn EDC niet op de foto...
En mijn luxe mes: Buck Vantage 346 rosewood...
Ook nog een droommes: K.A.BAR... maar waarschijnlijk verboden om mee over straat te gaan.

 

Bijlagen

  • messen.jpg
    messen.jpg
    72,2 KB · Weergaven: 16

Marcel73

Baard
Als kind was ik al gefascineerd door messen. Op de jaarlijkse markt was er altijd een dumphal met een kraampje aanwezig. Wat heb ik daar vaak bij de messen staan kijken.

Het mes wat ik nu heb is een Leatherman Wave in een mooi leren foudraal.

In mijn auto heb ik nog het zakmes liggen wat ik in mijn diensttijd kreeg.

c9991fe614ab0df0db7f34dc8cd16ad2.jpg
 
Banner image
Top