(zak-)messen

Zwollenaar

Zware baard
@ProfessorMelchior, na een onrustige nacht heb ik vanmiddag besloten om de Ruike P108-SF
aan te schaffen. Zodra dit mes bij Knives and Tools binnen is wordt deze aan mij toegestuurd.
Ik kan géén reden bedenken waarom ik smalend zou doen over de Opinels. Het zijn prima messen
voor het lichtere EDC werk. Ik droeg en draag deze met plezier bij me:)>
 
Laatst bewerkt:

Zwollenaar

Zware baard
@Kale666man,
Als je alleen leeft van A.O.W. zonder aanvullend pensioen maar met huur-en zorgtoeslag
dan gaat het er financieel wel erg krap langs en is het bedrag voor dit mes ( krap €50,=)
een heel forse uitgave.
 

Kale666man

Baardaap
Luister beste zwollenaar,ik ben zelf hartpatient geworden en werk en alles daardoor kwijtgeraakt.door sanering leef ik van 50 euro per week.
Dus je hoeft mij niks te vertellen over je AOW en het is niet kwaad bedoeld wat ik zeg over dat mes.maar goed als jij er onrustig van slaapt koop hem dan niet financieel gezien
 

Kale666man

Baardaap
Hee zwollenaar,kom gezellig meedoen met woordslang,is leuk spel en kan he even je zinnen verzetten.
Je moet wel begrijpen dat ik niet hatelijk ben tegen je en het alleen maar goed bedoelbedoel.
Als je het anders ziet kan ik daar ook niks aan doen hoor.
Dus fijne avond en ik ga nog even puzzelen.
 

Kale666man

Baardaap
Dat begrijp ik hoor! Maak je maar niet ongerust. Praktisch gezien heb ik dit mes niet nodig maar is meer een sinterklaascadeau voor mezelf .
Je moet jezelf ook verwennen hoor,daar is niks mis mee.
Maar ken het gevoel van een laag budget,wil graag dingen hebben waar ik voorlopig nog geen geld voor heb en snap je,probleem.
Maar goed hij is bestelt je mes en veel plezier ermee.
Gr Richard
 
Iemand ook al bekend met het arsenaal van Northmen.com?
Is in een gehéél andere orde van prijsklasse, maar wel érg mooi.
Ze hebben ook de nodige filmpjes op YouTube staan.

Verstuurd met behulp van een mobiele woordverkreukelaar.
 

Zwollenaar

Zware baard
Ik zat te bedenken; als je zoals ik woon en leef in een stedelijke omgeving dan heb je eigenlijk geen groot
outdoor mes nodig, Dan voldoen mijn 3 opinels no 8 uitstekend. Prima voor het wat minder zware EDC werk zoals
fruitschillen; takje afsnijden; onkruid uit het gazon snijden en post & pakketten openen. De Ruike p 108 heb ik
aangeschaft omdat ik deze mooi vind maar vooral omdat ik deze wil gebruiken voor het wat zwaardere EDC
werk. Samen met mijn Buck 722.
 
Laatst bewerkt:

Kale666man

Baardaap
Hoi zwollenaar.
Is je cadeau al bezordt en zo ja is het wat je er van verwachte.
Hoop van wel want je hebt er lang genoeg over nagedacht.
Nou in ieder geval veel plezier ermee.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Ik moet zeggen die Northmen zijn zeeeer gaaf... Prijs ook...
Filmpje hen ik adembenemend zitten kijken... Heeeerljk!
Doet me denken aan m'n 3 daagse hike in Lapland...

......ik wil terug........

You don' t always need a plan, sometimes you just need balls and a beard
 

Kale666man

Baardaap
Sparen Lucky
Al kan ik natuurlijk niet in je portemonnee kijken.
Je hebt in ieder geval mooie herrinneringen eraan en ik hoop voor je dat je droom nog is uitkomt:)
 

LuckyBasterd

Volle Baard
@Kale666man weet je wat het is....

Het moment dat ik daar uit het vliegtuig stapte in Ivalo (Finland) had ik al zoiets van... *stil*
Helemaal toen we in het kleine busje naar de eerste overnachtingsplaats reden had ik een heel vreemd maar ook vertrouwd gevoel..
Klinkt het gek als ik zeg: "Ik ben thuis....."

Precies DAT gevoel had ik, waarbij de tranen bijna in mijn ogen schoten....
En ook nu ik dit typ bekruipt me dat gevoel weer......
 
We zijn er ook geweest op weg naar de Noordkaap.
Finland, Noorwegen en Noord-Zweden zijn ook onze favorieten.
Komend jaar een paar weken Canada met de camper proberen.
Ik ben benieuwd of het vergelijkbaar is vwb stilte, rust, natuur en natuurlijk baarddragers

Verstuurd met behulp van een mobiele woordverkreukelaar.
 

Kale666man

Baardaap
@Kale666man weet je wat het is....

Het moment dat ik daar uit het vliegtuig stapte in Ivalo (Finland) had ik al zoiets van... *stil*
Helemaal toen we in het kleine busje naar de eerste overnachtingsplaats reden had ik een heel vreemd maar ook vertrouwd gevoel..
Klinkt het gek als ik zeg: "Ik ben thuis....."

Precies DAT gevoel had ik, waarbij de tranen bijna in mijn ogen schoten....
En ook nu ik dit typ bekruipt me dat gevoel weer......
Nee dat klinkt juist helemaal niet gek.
Misschien,ben je er in een vorig leven geweest of is dit juist de plek waar je hoort.
Had het laatst met cowboy nog over die familie in Alaska ,man met baard en zijn vrouw en al die zonen en een dochter.
De eenvoud,de vrijheid,soms de ontberingen waar ze altijd gezamelijk toch altijd uitkomenen en noem maar op.
Ja en het geluk en omgang met elkaar en de vrede die er heerst.
Ik kan er nog meer over typen,maar ik begrijp je heel goed wat je bedoeld en zie het ook voor me
[DOUBLEPOST=1512034625][/DOUBLEPOST]
We zijn er ook geweest op weg naar de Noordkaap.
Finland, Noorwegen en Noord-Zweden zijn ook onze favorieten.
Komend jaar een paar weken Canada met de camper proberen.
Ik ben benieuwd of het vergelijkbaar is vwb stilte, rust, natuur en natuurlijk baarddragers

Verstuurd met behulp van een mobiele woordverkreukelaar.
Nou een beetje hetzelfde verhaal wat ik zei tegen lucky.
Begrijp het heel goed john
 

Zwollenaar

Zware baard
Is je cadeau al bezordt en zo ja is het wat je er van verwachte.
Hoop van wel want je hebt er lang genoeg over nagedacht.

@Kaleman, het cadeau is nog NIET bezorgd. Ik heb er over gebeld en het wordt óf aanstaande zaterdag
óf begin volgende week bezorgd; afhankelijk van wanneer het mes bij Knives and Tools afgeleverd wordt.

Over de aanschaf van messen denk ik altijd lang en serieus na. Want dit zijn dingen waar je zorgvuldig mee
dient om te gaan. Zowel in aanschaf als in gebruik
 
Banner image
Top