Starten met een baard

Macx

Baardaap
Ben ook nieuwsgierig van aard, dank voor je steun ik appreciër het enorm!
Ik herken precies jouw gevoelens en weet wat je nu doormaakt, ik stond er ook precies zo in zoals jij nu, daarom spreekt het mij zo aan en reageer ik op je post, en omdat je het ook echt wilt. Daarom steun ik je Tobo, we gaan gewoon genieten met zijn allen van jouw mooie baardreis en zijn erg benieuwd wat je allemaal gaat meemaken.
 

Texman

Koning Baard
En wat is het verschil dan tussen die andere voorbeelden. Buiten dat deze korter geschoren is aan wang en bakkebaarden net als vb 1
Ik heb vooral gekeken naar welke baardgroei het beste past bij jouw baard.
De andere modellen hebben een veel zwaardere baardgroei en lijken mij minder haalbaar zeker op korte termijn.
 

Tobo

Baard
Zo enthousiast ik voorheen was, zo een off day heb ik vandaag. Twijfel behoorlijk met baard, mischien is gladgeschoren toch eerder mijn ding. Het groeit niet zoals ik zou willen dat het groeit.
Ik vrees gewoonweg te weinig baardgroei.. als ik wil dat het voller oogt moet ik nog lang laten groeien, en een lange baard is niet mijn doel. Terug scheren als stoppelbaard past ook niet omdat maar de helft goed ontwikkelt is op mooi te zijn. Als ik er nu nog 2 maand groei moet bijgooien gaat het wel dichter zijn, maar als het dan in model getrimd word is het toch deels terug kaal... effe moeilijk momenteel.
Graag dat jullie eerlijk zijn...
 

Bijlagen

  • 20220613_191112.jpg
    20220613_191112.jpg
    493,4 KB · Weergaven: 86
  • 20220613_191049.jpg
    20220613_191049.jpg
    514,5 KB · Weergaven: 87
  • 20220613_191041.jpg
    20220613_191041.jpg
    508,8 KB · Weergaven: 89
  • 20220613_191030.jpg
    20220613_191030.jpg
    467,4 KB · Weergaven: 86
Ben al op het punt om scheermes erin te zetten, vind het zo onverzorgd ... moet echt tanden bijten. Hoop dat de moeite niet voor niks is...
Geef gerust je mening!
Niet scheren kerel, gewoon doorbijten. Ik zag er bijna een maand uit alsof ik een egel had gegeten, veel commentaar maar ben nu half jaar verder en heb mn baard, en krijg complimenten. Ben er zelf nu ook erg blij mee. Volhouden!
[DOUBLEPOST=1655141020][/DOUBLEPOST]
Niet scheren kerel, gewoon doorbijten. Ik zag er bijna een maand uit alsof ik een egel had gegeten, veel commentaar maar ben nu half jaar verder en heb mn baard, en krijg complimenten. Ben er zelf nu ook erg blij mee. Volhouden!
, baard is trouwens inmiddels groter dan op mn profielfoto...
 

Knulletje

Zware baard
Zo enthousiast ik voorheen was, zo een off day heb ik vandaag. Twijfel behoorlijk met baard, mischien is gladgeschoren toch eerder mijn ding. Het groeit niet zoals ik zou willen dat het groeit.
Ik vrees gewoonweg te weinig baardgroei.. als ik wil dat het voller oogt moet ik nog lang laten groeien, en een lange baard is niet mijn doel. Terug scheren als stoppelbaard past ook niet omdat maar de helft goed ontwikkelt is op mooi te zijn. Als ik er nu nog 2 maand groei moet bijgooien gaat het wel dichter zijn, maar als het dan in model getrimd word is het toch deels terug kaal... effe moeilijk momenteel.
Graag dat jullie eerlijk zijn...
Wil je een voller geheel zal je eerst de wangen de tijd moeten geven. En dat kan even duren, aangezien die nu achterblijven. De moeite waard om erachter te komen of je jouw doel kan behalen! Een ideale baard kost veel tijd en dus geduld. Opgeven betekent jezelf blijven afvragen of een baard voor jou mogelijk is.. zet m op!
 

Macx

Baardaap
Zo enthousiast ik voorheen was, zo een off day heb ik vandaag. Twijfel behoorlijk met baard, mischien is gladgeschoren toch eerder mijn ding. Het groeit niet zoals ik zou willen dat het groeit.
Ik vrees gewoonweg te weinig baardgroei.. als ik wil dat het voller oogt moet ik nog lang laten groeien, en een lange baard is niet mijn doel. Terug scheren als stoppelbaard past ook niet omdat maar de helft goed ontwikkelt is op mooi te zijn. Als ik er nu nog 2 maand groei moet bijgooien gaat het wel dichter zijn, maar als het dan in model getrimd word is het toch deels terug kaal... effe moeilijk momenteel.
Graag dat jullie eerlijk zijn...

Het gaat goed met de baard heel goed, Tobo, zulke momenten komen nog wel meer, dat je twijfelt en misschien toch maar weer eraf, dat heb ik ook, nu zelfs nog, en dan vooral 's morgens als ik in de spiegel kijk, maar gelukkig is het na de douche beurt weer voorbij en ziet het er weer stralend uit en ben ik er eigenlijk wel een beetje trots op, en hoe kan dat toch dat telkens die twijfel terug komt?, hoewel het wel minder is nu, maar toch nog twijfels zo nu en dan, en alleen 's morgens.
Jij hebt dat ook, ik denk dat het ook een stukje onzekerheid is en dat je daardoor in staat bent om er alles weer af te halen, om zeker van de zaak te zijn.

Maar gelukkig is het baardforum er met heel veel leuke en vriendelijke mensen die ons twijfelaars weer verzekeren dat het er allemaal goed uit ziet en daardoor komen we door deze reis heen, anders zou het nooit lukken. Jij bent niet anders dan ik of wie dan ook die met een baard wil beginnen, het is het onbekende en
als het dan niet helemaal gaat zoals je zou willen dan loop je het risico dat je iets beslist en er dan later weer spijt van krijgt. Bij twijfels altijd de 24 uur methode toepassen. Dat betekent dat je over 24 uur er weer heel anders over denkt en weer met volle moed de baardreis gaat vervolgen.

Tobo het wordt echt een mooie baard en ik hoop dat jij de baard een kans geeft zich te ontwikkelen, het komt goed vriend, maar geeft het a.u.b. de tijd.
[DOUBLEPOST=1655148420][/DOUBLEPOST]Ga eens een kijkje je nemen bij onze grote vriend Mapa, is een toffe gast, hij had in het begin ook twijfels over zijn wangen, en moet je nu eens kijken wat een pracht vent het is geworden, hier is zijn topic https://baardforum.nl/threads/langzaam-maar-zeker.4199/

Of deze is ook interessant om te lezen, zelfde problemen met die wangen.
https://baardforum.nl/threads/na-5-...angen-voor-mijn-gevoel-wat-moet-ik-doen.3074/
Carlstein11 zegt,
Volhouden komt tijd komt baard
 
Laatst bewerkt:

Giant

Zware baard
Zo enthousiast ik voorheen was, zo een off day heb ik vandaag. Twijfel behoorlijk met baard, mischien is gladgeschoren toch eerder mijn ding. Het groeit niet zoals ik zou willen dat het groeit.
Ik vrees gewoonweg te weinig baardgroei.. als ik wil dat het voller oogt moet ik nog lang laten groeien, en een lange baard is niet mijn doel. Terug scheren als stoppelbaard past ook niet omdat maar de helft goed ontwikkelt is op mooi te zijn. Als ik er nu nog 2 maand groei moet bijgooien gaat het wel dichter zijn, maar als het dan in model getrimd word is het toch deels terug kaal... effe moeilijk momenteel.
Graag dat jullie eerlijk zijn...
Ik zou nog even een paar maanden geduld hebben. Daarna kijken en een besluit nemen.
Hoe je baard zich ook ontwikkeld het is belangrijk dat jij je er zelf goed bij voelt.
 

Texman

Koning Baard
Zo enthousiast ik voorheen was, zo een off day heb ik vandaag. Twijfel behoorlijk met baard, mischien is gladgeschoren toch eerder mijn ding. Het groeit niet zoals ik zou willen dat het groeit.
Ik vrees gewoonweg te weinig baardgroei.. als ik wil dat het voller oogt moet ik nog lang laten groeien, en een lange baard is niet mijn doel. Terug scheren als stoppelbaard past ook niet omdat maar de helft goed ontwikkelt is op mooi te zijn. Als ik er nu nog 2 maand groei moet bijgooien gaat het wel dichter zijn, maar als het dan in model getrimd word is het toch deels terug kaal... effe moeilijk momenteel.
Graag dat jullie eerlijk zijn...
Ha @Tobo,
Het laten groeien van een baard kan in het begin moeilijk zijn waardoor je je onzeker gaat voelen :confused:
Een off-day hoort hierbij, zelfs ik heb wel eens zo'n dag dat ik denk zal ik mijn baard maar weer heel kort trimmen.
Gelukkig kijk ik er de volgende dag weer veel positiever tegenaan.
Wat jouw baard betreft zal je veel geduld moeten hebben. Het front en de kaaklijn groeien goed maar de wangen helaas niet.
Maar wat je hebt staat heel goed dus je mag alles met je baard doen maar niet afscheren want daar krijg je echt spijt van.
Veel sterkte en doe geen gekke dingen ;).
Texman:)>
 

Tobo

Baard
Dag heren...bedankt voor de pep talk! Ik had gisteren in algemeen een off day, dus dan trek je alles rond je in twijfel.
Ik voel me vandaag een pak beter en zelfverzekerder!
Ik ben er toch vanaf kunnen blijven dus de baard is er nog steeds!
Ik zag mezelf in de spiegel van een lift toen ik bij een klant moest zijn en ik dacht... ja man, lekker doorgaan hiermee :)
 

Les

Stoppelbaard
Jouw baard komt echt wel goed hoor. Ik had 2 jaar geleden het zelfde, misschien nog zelf minder haar op mijn wangen, en nu groeit het lekker vol. Geduld is het belangrijkste :). Baard is altijd aan het ontwikkelen. Maar wat je nu hebt vind ik je ook wel echt goed staan man.
 

Tobo

Baard
Jouw baard komt echt wel goed hoor. Ik had 2 jaar geleden het zelfde, misschien nog zelf minder haar op mijn wangen, en nu groeit het lekker vol. Geduld is het belangrijkste :). Baard is altijd aan het ontwikkelen. Maar wat je nu hebt vind ik je ook wel echt goed staan man.
Thanks Les, jij bent ook terug goed begonnen. Keep it up!
 

Macx

Baardaap
Dag heren...bedankt voor de pep talk! Ik had gisteren in algemeen een off day, dus dan trek je alles rond je in twijfel.
Ik voel me vandaag een pak beter en zelfverzekerder!
Ik ben er toch vanaf kunnen blijven dus de baard is er nog steeds!
Ik zag mezelf in de spiegel van een lift toen ik bij een klant moest zijn en ik dacht... ja man, lekker doorgaan hiermee :)
Fijn om te horen Tobo, soms is het de moeite waard om ff een pep talk te houden voor iemand zoals jij, ik ben blij dat je weer wat in rustiger wateren bent beland. Als je weer zo'n dag hebt, mag je het weer gerust hier op het forum uiten hoor! We zullen je altijd blijven steunen.
 

Tobo

Baard
Vanavond naar de kapper geweest voor een vers kapsel.
Eens voor iets anders gekozen wat model betreft, nog nooit zo kort gehad aan de zijkanten.
Ik vind dat hierbij mijn baard ook beter uitkomt. Andere look nu in vergelijking met 4 weken terug.
Go go go!
 

Bijlagen

  • 20220614_205225.jpg
    20220614_205225.jpg
    538,1 KB · Weergaven: 89
  • 20220614_205138.jpg
    20220614_205138.jpg
    521,2 KB · Weergaven: 89
  • 20220614_205055.jpg
    20220614_205055.jpg
    507,2 KB · Weergaven: 89
Banner image
Top