Langzaam maar zeker

Mapa

Baard
Heyhey,

Nieuw hier op het forum, maar in het verleden al enkele pogingen achter de rug om een baard te laten groeien, dus zeker niet nieuw in dit aspect!

In het verleden vanalles geprobeerd om men baard te laten invullen, waaronder ook her fabeltje :"afscheren zorgt voor een vollere haargroei achteraf"

Bracht allemaal niks op..

Ook een tijd getest met enkel de dons op men kaken te scheren zodat het er verzorgd uit zag .. maar dit was niet de stijl die ik voor mezelf wou .. ik wou een volle baard

In november las ik ergens een artikel, waarin men vertelde over het feit dat vele haartjes trager groeien, en dat het dus gewoon een kwestie van wachten is..

Daarom begin december terug opnieuw begonnen!
Ook men levensstijl een beetje aangepast, meer sport, gezonder eetpatroon,... En wat blijkt? Het brengt wel op!

De belichting op de foto's is iets anders, waardoor op de "oude poging" men baard meer zwart staat & de nieuwe poging eerder bruin. In realiteit is het ergens tussen beiden.
(Met muts op is nu, zonder muts was vorige poging)

Maar nu dus de foto's!
Laat maar weten wat jullie er van vinden ( ik ben 30 jaar trouwens)
 

Bijlagen

  • GridArt_20220112_094947376~2.jpg
    GridArt_20220112_094947376~2.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 334
  • GridArt_20220112_095121794~2.jpg
    GridArt_20220112_095121794~2.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 317

VinK

Baard
Heyhey,

Nieuw hier op het forum, maar in het verleden al enkele pogingen achter de rug om een baard te laten groeien, dus zeker niet nieuw in dit aspect!

In het verleden vanalles geprobeerd om men baard te laten invullen, waaronder ook her fabeltje :"afscheren zorgt voor een vollere haargroei achteraf"

Bracht allemaal niks op..

Ook een tijd getest met enkel de dons op men kaken te scheren zodat het er verzorgd uit zag .. maar dit was niet de stijl die ik voor mezelf wou .. ik wou een volle baard

In november las ik ergens een artikel, waarin men vertelde over het feit dat vele haartjes trager groeien, en dat het dus gewoon een kwestie van wachten is..

Daarom begin december terug opnieuw begonnen!
Ook men levensstijl een beetje aangepast, meer sport, gezonder eetpatroon,... En wat blijkt? Het brengt wel op!

De belichting op de foto's is iets anders, waardoor op de "oude poging" men baard meer zwart staat & de nieuwe poging eerder bruin. In realiteit is het ergens tussen beiden.
(Met muts op is nu, zonder muts was vorige poging)

Maar nu dus de foto's!
Laat maar weten wat jullie er van vinden ( ik ben 30 jaar trouwens)
Hey @Mapa welkom op dit leuke forum!

Je hebt de juiste keuze genomen om het vooral tijd te geven. Je kunt hier meerdere verhalen lezen over mensen die in het begin dunne beharing hadden op de wangen en uiteindelijk een hele mooie volle baard krijgen !

In jouw geval kan dit zeker ook zo zijn. De rest van je baard groeit ook heel snel waardoor het verschil duidelijker is. Gewoon laten groeien en dan komt het wel goed denk ik! Ziet er goed uit.

Veel plezier op dit forum en met je baardreis! Er zijn hier veel ervaren baardmannen die je veel tips kunnen geven :)>
 

Macx

Baardaap
De foto met muts op zie ik meer haar op de wangen en is de baard qua kleur mooier dan foto zonder muts, ook de snor ziet er al fraai uit. Al bij al denk ik dat dit een succes gaat worden. Aller belangrijkste is tijd geven en niet ongeduldig worden, zoveel mogelijk van af blijven en de natuur z'n werk laten doen. En volhouden hé! Ben benieuwd naar je volgende update.
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ook van mij welkom op ons leuke forum :).
Het begin is er dus nu doorzetten.
Veel plezier hier, Texman:)>
 

Mapa

Baard
Hey iedereen,

Sorry voor de stilte in men topic,
Dit kwam (als ik heel eerlijk ben) door schaamte.

Vorige week maandag ben ik even langs een barbier gegaan. Dit omdat ik de dag ervoor gek werd van de hoeveelheid voedsel er in men snor bleef plakken.

'k had een barbier gevonden online, waar men een film service aanbood.. warme handoekjes op je gezicht, snor, baard, oren, neus,wenkbrauwen en haar + vanalle handelingen aan je gezicht (gedrenkte watten, gedoe met van die touwtjes,...) En dit alles voor 30€..

Het leek me wel wat om mezelf eens te trakteren op iets aangenaam!

Toegekomen bij de barbier, even uitgelegd hoe de vork in de steel zit, namelijk : mijn zijkanten .. blijf je af! Die groeien ongelofelijk traag, dus niet aankomen!

De rest van de baard mag een beetje in model gezet worden, men kapsel.. maakt me niks uit,... Etc.

Oké! De barbier begon er aan, en door het gesproeid met zen Waterspuitje Enzo doe ik men ogen dicht.


Plots .. BZZZZZ! Men ene zijkant kort getrimd!!
Ik doe men ogen open, en vraag hem wat hij net gedaan heeft ..?! "Jah, is niet mooi anders"

De zijkant stond zo kort, dat ik bijna een ringbaard overhield:0

Jah, na de ene kant kan je moeilijk de andere onaangeroerd laten, dus deze dan ook maar onder de trimmer door ..

Op het einde van de behandeling (mishandeling) bleek er ook "geen tijd" om net het leuke deel te doen... Geen handdoeken, geen watjes, geen touwtjes,.. nee.. hij heeft gewoon men baard progressie verneukt en verder niks.

Volgende keer maar zelf proberen om alles een beetje deftig te houden & de snor te onderhouden

In bijlage enkele foto's van voor, net na, en van nu, een weekje later
 

Bijlagen

  • IMG-20220117-WA0007.jpeg
    IMG-20220117-WA0007.jpeg
    643,1 KB · Weergaven: 217
  • IMG-20220117-WA0009.jpeg
    IMG-20220117-WA0009.jpeg
    559,6 KB · Weergaven: 206
  • IMG_20220117_130135.jpg
    IMG_20220117_130135.jpg
    3,2 MB · Weergaven: 204
  • IMG_20220117_130137.jpg
    IMG_20220117_130137.jpg
    3,7 MB · Weergaven: 202
  • 16430130837219171224527239547215.jpg
    16430130837219171224527239547215.jpg
    3,3 MB · Weergaven: 208
  • 16430131114864166130682344661434.jpg
    16430131114864166130682344661434.jpg
    3,4 MB · Weergaven: 214

Texman

Koning Baard
Ha @Mapa ,
Wat een waardeloze barbier is dit, heb je ook nog moeten betalen.:eek::eek::eek:
Helaas lees ik het vaker hier en zelf heb ik zo'n vervelende ervaring gehad.
Ik ging al nooit naar een barbier. Maar ja ik wilde toch gebruik maken van die cadeaubon.
Het was de eerste en tevens de laatste keer dat ik bij een barbier ben geweest.
Ook bij jou zie ik dat de halslijn veel te hoog is gezet (barbierprobleem).
Waarom luisteren sommige barbieren niet naar wat hun klanten willen :confused::mad::confused::mad:.
Texman:)>
 

Mapa

Baard
Ha @Mapa ,
Wat een waardeloze barbier is dit, heb je ook nog moeten betalen.:eek::eek::eek:
Helaas lees ik het vaker hier en zelf heb ik zo'n vervelende ervaring gehad.
Ik ging al nooit naar een barbier. Maar ja ik wilde toch gebruik maken van die cadeaubon.
Het was de eerste en tevens de laatste keer dat ik bij een barbier ben geweest.
Ook bij jou zie ik dat de halslijn veel te hoog is gezet.
Waarom luisteren sommige barbieren niet naar wat hun klanten willen :confused::mad::confused::mad:.
Texman:)>
Klopt, echt waardeloos..

Is het toegestaan op het forum om de naam van de zaak te delen? Om zo anderen te helpen voorkomen om hier ook ongelukkig buiten te stappen ..

Niet enkel luisterde hij niet naar z'n klanten .. ik had een afspraak om 13u, bij binnenkomen was er niemand in de zaak... En heb ik nog 30 minuten moeten wachten ... Meneer was aan de telefoon met z'n boekhouder.. waarom dan op afspraak werken?


Daarbovenop, was het ook zo een persoon die denkt dat een neus niet in z'n mondmasker thuis hoorde ...

Al bij al, gewoonweg verschrikkelijk dus..

Bon, zal wel weer terug groeien.. men nek is allesinds al vlotjes aan het opvullen ;)

Verstuurd vanaf mijn IN2013 met Tapatalk
 

Knulletje

Zware baard
Ha @Mapa
Vervelend dit! Jammer dat deze barbier jou niet serieus neemt of gewoon niet luisterde.
Dit is mij ook een aantal keren overkomen. Helaas is mij en meerdere baardbroeders dit ook overkomen..:mad:
Gewoon doorgaan en de barbier zo lang mogelijk uitstellen. En een goede barbier zoeken! (Y)
 

VinK

Baard
Hey iedereen,

Sorry voor de stilte in men topic,
Dit kwam (als ik heel eerlijk ben) door schaamte.

Vorige week maandag ben ik even langs een barbier gegaan. Dit omdat ik de dag ervoor gek werd van de hoeveelheid voedsel er in men snor bleef plakken.

'k had een barbier gevonden online, waar men een film service aanbood.. warme handoekjes op je gezicht, snor, baard, oren, neus,wenkbrauwen en haar + vanalle handelingen aan je gezicht (gedrenkte watten, gedoe met van die touwtjes,...) En dit alles voor 30€..

Het leek me wel wat om mezelf eens te trakteren op iets aangenaam!

Toegekomen bij de barbier, even uitgelegd hoe de vork in de steel zit, namelijk : mijn zijkanten .. blijf je af! Die groeien ongelofelijk traag, dus niet aankomen!

De rest van de baard mag een beetje in model gezet worden, men kapsel.. maakt me niks uit,... Etc.

Oké! De barbier begon er aan, en door het gesproeid met zen Waterspuitje Enzo doe ik men ogen dicht.


Plots .. BZZZZZ! Men ene zijkant kort getrimd!!
Ik doe men ogen open, en vraag hem wat hij net gedaan heeft ..?! "Jah, is niet mooi anders"

De zijkant stond zo kort, dat ik bijna een ringbaard overhield:0

Jah, na de ene kant kan je moeilijk de andere onaangeroerd laten, dus deze dan ook maar onder de trimmer door ..

Op het einde van de behandeling (mishandeling) bleek er ook "geen tijd" om net het leuke deel te doen... Geen handdoeken, geen watjes, geen touwtjes,.. nee.. hij heeft gewoon men baard progressie verneukt en verder niks.

Volgende keer maar zelf proberen om alles een beetje deftig te houden & de snor te onderhouden

In bijlage enkele foto's van voor, net na, en van nu, een weekje later
Hey @Mapa schandalig dat zoiets gebeurt.. ik zie wel al weer een verschil dus je bent weer de goede weg op. Het groeit er wel weer jij dus zie het als een leermoment en nu kan je extra lang genieten van de baardreis ;):)>
 

Texman

Koning Baard
Is het toegestaan op het forum om de naam van de zaak te delen?
Eerlijk gezegd weet ik het niet. Maar zelf zou ik het niet zo gauw doen want als deze barbier al zijn klanten zo behandeld ben ik bang dat hij binnenkort zijn zaak kan sluiten.
 

Mapa

Baard
Is het toegestaan op het forum om de naam van de zaak te delen?
Eerlijk gezegd weet ik het niet. Maar zelf zou ik het niet zo gauw doen want als deze barbier al zijn klanten zo behandeld ben ik bang dat hij binnenkort zijn zaak kan sluiten.
Er zijn er vele die tevreden zijn over z'n diensten als kapper, blijkbaar..
Ik vermoed ook ergens dat het wel zal schelen als je z'n moedertaal spreekt of iets dergelijks, geen idee .. .
Ik kan ook gewoon pech gehad hebben, dat hij een slechte dag had.. geen idee
 

Knulletje

Zware baard
Slechte reclame is ook reclame ;). Ik zou het gewoon delen. Misschien hadden andere broeders ook een dergelijke ervaring bij dezelfde barbier, of juist niet!
 

tijn

Zware baard
Jammer van het slechte barbier bezoek. Volgende keer zou ik een andere kiezen hahaha.
Maar ik denk dat menig baardbroeder zo n ervaring heeft hoor. Gelukig is deze barbier voor mij veeeeeeeeeel te ver weg dus ik zal er niet snel komen. Sucses met het verwerken van dit drama hahahaha. Over een poosje is het weer aangegroeid, maar het blijft k*t.
 

Nib85

Volle Baard
Ai balen zeg.
Gelukkig is het maar haar en kost het weer aangroeien minder dan het verpesten van de baard.

Veel barbieren en hun klanten zijn dol op deze playmobil-baardjes. o_O

Succes. :)>
 

Mapa

Baard
Ai balen zeg.
Gelukkig is het maar haar en kost het weer aangroeien minder dan het verpesten van de baard.

Veel barbieren en hun klanten zijn dol op deze playmobil-baardjes. o_O

Succes. :)>
Net zoals veel mensen graag met hun fiat 500 rijden ..

Maakt het geheel daarom niet beter ^^


Het groeit wel terug, inderdaad - maakt het alleen niet minder kut om 1,5 maand aan vooruitgang kwijt te zijn ;)

Verstuurd vanaf mijn IN2013 met Tapatalk
 

Macx

Baardaap
Net zoals veel mensen graag met hun fiat 500 rijden ..

Maakt het geheel daarom niet beter ^^


Het groeit wel terug, inderdaad - maakt het alleen niet minder kut om 1,5 maand aan vooruitgang kwijt te zijn ;)

Verstuurd vanaf mijn IN2013 met Tapatalk

Tjong jonge wat lulhannes zeg! Ik heb alwel in de gaten dat je niet zomaar ergens binnen moet stappen want dan heb je kans dat je gewoon mishandeld wordt. Hoe kan een barbier nou zo slecht die halslijn maken en dan denken dat dat goed is! Hij is helemaal geen barbier. Ik ga alleen naar een barbier als ie helemaal onder de tatoos zit want volgens mij zijn dat de beste. Deze was eerst zo'n turkse kapper die blijven aan de gang met die trimmers, Ik ben weleens naar een turkse kapper geweest en die werkte praktisch alleen met z'n trimmer en hij bleef maar bezig, met de schaar kunnen ze bijna niks tenminste die ik heb gehad. Als zo eentje besluit om ook baarden te gaan behandelen krijg je het zelfde resultaat. Totaal geen gevoel voor dit werk. Gewoon een lul de behanger. En dan zich barbier noemen, huh gewoon slecht werk geleverd, dus het is goed dat je kenbaar hebt gemaakt wie deze zogenaamde barbier is zodat er niet nog meer mensen zo teleurgesteld weer naar huis keren.Mister Ali de Barbaar zal ie wel bedoelen want dat komt dichter bij de waarheid dan Mister Ali de Barbier.
[DOUBLEPOST=1643156877][/DOUBLEPOST]Wel hartstikke leuk dat je ons op de hoogte hebt gehouden Mapa, en we zien uit naar de volgende update en hopenlijk wordt dat wel een feestje voor je, want dat verdien je wel, je hebt moed getoond door dit drama voor jou met ons te delen en dat vind ik dapper van je en je hoeft je absoluut nergens voor te schamen, de enige die zich zou moeten schamen is ene Ali van Barbaarshop Mister Ali. uit St'Niklaas hier is zijn FB kunnen we eventueel ook nog wel wat leuke dingetjes opzetten. https://www.facebook.com/barbershopmisterali/
 
Laatst bewerkt:

Macx

Baardaap
Ik las net een vraag van iemand op de FB van Ali de Barbaar.
Let op het antwoord van Ali, als je dat leest weet ik al genoeg hahaha





Maandag open?

  • Leuk

  • ·
    Beantwoorden
  • · 12 w




  • 8iuTX4LlGZO.png
    Auteur
    Barbershop Mister Ali
    ja Mandaag gesloten
    • Leuk
[DOUBLEPOST=1643159645][/DOUBLEPOST]Ik heb een klachtbericht op zijn FB gezet zodat die lul is een keer gaat nadenken waar tie mee bezig is. Hij heb het bericht er al afgehaald!
[DOUBLEPOST=1643160077][/DOUBLEPOST]Zullen we hem een berichtje sturen waar hij kan lezen hoe we over hem denken?

Dit had ik op z'n FB gezet, na een paar minuten was het er alweer af.

Er zijn klachten binnengekomen Ali, je luisterd niet naar de klant in kwestie en heb heel zijn dag verpest. Je belooft van alles en er komt niks van terecht. Je bent ook helemaal geen barbier, je bent een kapper, dat is iets anders dan barbier hé maat. We hebben de mensen waar wij contact mee hebben afgeraden om nog ooit de moeite te nemen om naar Barbershop Mister Ali te gaan. Je hebt waardeloos werk afgeleverd en zijn gevoelens diep gekwetst.
Als je een beetje lef hebt laat je dit bericht erop staan.
 
Laatst bewerkt:
Banner image
Top