Na 5 weken... te weinig baardgroei wangen voor mijn gevoel...wat moet ik doen?

TrachinusDraco

Stoppelbaard
Hi all,

Na zo'n 5 weken geleden voor het eerst te zijn gestopt met scheren heb ik inmiddels wat baardgroei ontwikkeld.
Wat mij opvalt is dat mijn snor en kin aardig beginnen te groeien evenals mijn nek! wat als een soort kraag begint te voelen...De wangen daarentegen blijven erg matig... Tot op heden heb ik er verder nog niks aan gedaan (behalve dan de nodige shampoo en lotion tegen vooral de jeuk in de 1e 2 weken)

Wat is jullie idee? stoppen, doorgaan, er iets anders van maken, scheren in een bepaalde vorm? Het is voor mij allemaal nieuw namelijk...

Thanks!
 

Bijlagen

  • r1.jpg
    r1.jpg
    69,2 KB · Weergaven: 629
  • r2.jpg
    r2.jpg
    61,1 KB · Weergaven: 672
  • r3.jpg
    r3.jpg
    81,6 KB · Weergaven: 627

Bolt

Zware baard
Hi all,

Na zo'n 5 weken geleden voor het eerst te zijn gestopt met scheren heb ik inmiddels wat baardgroei ontwikkeld.
Wat mij opvalt is dat mijn snor en kin aardig beginnen te groeien evenals mijn nek! wat als een soort kraag begint te voelen...De wangen daarentegen blijven erg matig... Tot op heden heb ik er verder nog niks aan gedaan (behalve dan de nodige shampoo en lotion tegen vooral de jeuk in de 1e 2 weken)

Wat is jullie idee? stoppen, doorgaan, er iets anders van maken, scheren in een bepaalde vorm? Het is voor mij allemaal nieuw namelijk...

Thanks!
Dat komt wel goed volgens mij. Gewoon afblijven en lekker door laten groeien. Wangen trekken wel bij.
 

Yainderidoo

Zware baard
Alleen als je echt toegewijd bent aan het hebben van een baard ga je door. Volhouden.
Mannen met baarden zijn in ieder geval mannen met geduld en als we eenmaal een machtige baard hebben....leven we er op lossssss....:D Klein grapje
Volhouden en doorgaan is het advies hier overal! Succes Draco en ook Trachinus...(Y)
 

Stephan

Baard
Wat iedereen inderdaad aangeeft, laten groeien die handel!
Zelf zit ik nu bijna op 4 weken en ga echt als een trein ondanks de behoorlijke plekken, deze groeien vanzelf dicht!

Inmiddels heb ik een baarborstel en Bearbalm gekocht om de jeuk tegen te gaan, dit werkt fantastisch!

Ben benieuwd naar je volgende foto's ;)

Beardpower! :)>(Y)
 

EdwinB

Baard
Gewoon volhouden, je zult zien dat het t.z.t. gaat bijtrekken. Het moeilijkste van een baard laten staan was in mijn geval geduld. Het duurt gewoon even voordat hij overal even dik is. In mijn geval las ik veel op dit forum toen ik begon met mijn baard en keek veel you tube filmpjes over baardonderhoud etc. Dat gaf mij de aandrang om iets te kunnen/mogen doen met mijn baard, maar feit is de eerste weken/maanden laten gaan en niets doen. Ik beloof je als je het volhoudt komt er vanzelf een moment dat je er je handen aan vol hebt.
 

Texman

Koning Baard
Beste @TrachinusDraco ,
Ik ben een beetje laat maar alsnog welkom op ons leuke forum.
Er zijn hiervoor al een heleboel goede adviezen gegeven (Y)(Y)(Y).
Wat ik er nog aan toe kan voegen is dat je nog erg jong bent en dat je baard zich nog verder moet ontwikkelen.
Daarmee bedoel ik dat de plekken waar nu niet veel groeit de haargroei nog op gang moet gaan komen.
Geduld en een goede verzorging zijn belangrijk voor het krijgen van een mooie baard dus probeer hierover zoveel mogelijk kennis op te doen.
Succes en houd ons op de hoogte,
Texman :)>
 
Banner image
Top