Starten met een baard

Tobo

Baard
Dag allen,

Ik ben Tobo (fictieve naam) , 38 jaar,
papa van 2 kerels.
Altijd glad geschoren of hoogstens een 2 daagse stoppelbaard.
Nu besloten om een baard te laten groeien en ik hoop dat ik het ga volhouden.
Ik heb redelijk donker en dik haar maar niet overal even dicht helaas en al helemaal geen bakkebaarden dus weet nog niet wat ik wil.
Pas ik ermee, heb ik potentieel? En hoe houd ik het wat netjes want ik ontvang dagelijks klanten en moet netjes overkomen , vooral om die reden hoop ik dat ik het volhoud.
 

Macx

Baardaap
Dag allen,

Ik ben Tobo (fictieve naam) , 38 jaar,
papa van 2 kerels.
Altijd glad geschoren of hoogstens een 2 daagse stoppelbaard.
Nu besloten om een baard te laten groeien en ik hoop dat ik het ga volhouden.
Ik heb redelijk donker en dik haar maar niet overal even dicht helaas en al helemaal geen bakkebaarden dus weet nog niet wat ik wil.
Pas ik ermee, heb ik potentieel? En hoe houd ik het wat netjes want ik ontvang dagelijks klanten en moet netjes overkomen , vooral om die reden hoop ik dat ik het volhoud.
Dag Tobo, welkom op het baardforum, leuk dat je besloten heb om voor een baard te gaan, op je vragen zullen de juiste antwoorden komen van zeer ervaren baardbroeders, zou je ons alvast een paar foto's willen laten zien zodat we kunnen zien hoe het er op dit moment bijstaat.
Hoe meer je laat zien en open je bent hoe meer reacties en waardevolle tips je zult ontvangen.
Veel succes met je reis en tot de volgende berichten.
 

Tobo

Baard
Dag Tobo, welkom op het baardforum, leuk dat je besloten heb om voor een baard te gaan, op je vragen zullen de juiste antwoorden komen van zeer ervaren baardbroeders, zou je ons alvast een paar foto's willen laten zien zodat we kunnen zien hoe het er op dit moment bijstaat.
Hoe meer je laat zien en open je bent hoe meer reacties en waardevolle tips je zult ontvangen.
Veel succes met je reis en tot de volgende berichten.

Eentje van 5 dagen.
 

Bijlagen

  • 20220501_102018.jpg
    20220501_102018.jpg
    860,3 KB · Weergaven: 314

zenn

Zware baard
Welkom! 'K zou zeggen laat het een maand groeien en ga beginnen met het gebruik van dagelijks een paar druppels baardolie & borstelen van de baard.
Vervolgens kan je je lijnen van je wang en hals gaan zetten, je snor style en de lengte van je baard haar gaan bepalen. Dit zal niet altijd even 'netjes' ogen voor je gevoel in het begin, maar hier moet je even doorheen bijten.
 

Texman

Koning Baard
Dag allen,

Ik ben Tobo (fictieve naam) , 38 jaar,
papa van 2 kerels.
Altijd glad geschoren of hoogstens een 2 daagse stoppelbaard.
Nu besloten om een baard te laten groeien en ik hoop dat ik het ga volhouden.
Ik heb redelijk donker en dik haar maar niet overal even dicht helaas en al helemaal geen bakkebaarden dus weet nog niet wat ik wil.
Pas ik ermee, heb ik potentieel? En hoe houd ik het wat netjes want ik ontvang dagelijks klanten en moet netjes overkomen , vooral om die reden hoop ik dat ik het volhoud.
Ha @Tobo ,
Welkom op ons leuke forum :).
Het front van je baard en ook je snor laten zich na 5 dagen al aardig tonen en dat is een goed teken (Y).
Het is echter nog te vroeg om een echt goed oordeel te geven over je baardgroei.
Dus mijn advies luidt ga door met de groei. Wat voor je beroep belangrijk is, is dat je je hals en je wangen schoon houd en de lijnen van je baard strak houd.
Daar kan je gelijk mee beginnen.
Hou ons op de hoogte van de voortgang want dan kunnen we je verder adviseren en voeg ook wat foto's toe(front en zijkanten).
Succes Texman :)>
 

Tobo

Baard
Ben al op het punt om scheermes erin te zetten, vind het zo onverzorgd ... moet echt tanden bijten. Hoop dat de moeite niet voor niks is...
Geef gerust je mening!
 

Bijlagen

  • 20220503_195733.jpg
    20220503_195733.jpg
    815,3 KB · Weergaven: 244
  • 20220503_195748.jpg
    20220503_195748.jpg
    766,9 KB · Weergaven: 236
  • 20220503_195815.jpg
    20220503_195815.jpg
    782,5 KB · Weergaven: 229

Texman

Koning Baard
Ha @Tobo ,
Ik vind het reuze meevallen zo onverzorgd ziet het er niet uit (Y).
Hou mijn aanbevelingen in gedachten.
Als je begint met de baard laten staan is het vaak wat slordig en daar moet je echt even doorheen bijten ;).
Daarna wil je je baard niet meer kwijt.
Sterkte Texman :)>
 

RBBP

Baard
Ben al op het punt om scheermes erin te zetten, vind het zo onverzorgd ... moet echt tanden bijten. Hoop dat de moeite niet voor niks is...
Geef gerust je mening!

Gaat nog veel erger worden.
En als je je er nu al aan ergert, dan wordt dat straks x4.

Ik ken het gevoel en het zelfbeeld wat je hebt met een onverzorgde baard. En geloof mij, ik heb er alles aan gedaan om daar onderuit te komen. Ik zou de eerste zijn met haar op mijn gezicht die die fase niet door ging maken… nu bijna 1 jaar later zit ik precies in die fase die ik dacht te kunnen omzeilen, omdat ik erachter ben dat je er niet omheen kunt als je iets lengte in je baard wil.

Mijn advies: accepteer het nou maar gewoon, scheelt je veel “verloren” tijd. Je moet er toch doorheen.

succes!!
 

Tobo

Baard
Gaat nog veel erger worden.
En als je je er nu al aan ergert, dan wordt dat straks x4.

Ik ken het gevoel en het zelfbeeld wat je hebt met een onverzorgde baard. En geloof mij, ik heb er alles aan gedaan om daar onderuit te komen. Ik zou de eerste zijn met haar op mijn gezicht die die fase niet door ging maken… nu bijna 1 jaar later zit ik precies in die fase die ik dacht te kunnen omzeilen, omdat ik erachter ben dat je er niet omheen kunt als je iets lengte in je baard wil.

Mijn advies: accepteer het nou maar gewoon, scheelt je veel “verloren” tijd. Je moet er toch doorheen.

succes!!
Thanks. Ik knoop het in mijn oren ;)
 

Tobo

Baard
Mijn gevoel van 'Zou ik wel een baard laten groeien' begint te verdwijnen... nu is het meer van "we gaan ervoor' ben er steeds meer van overtuigd dat dit iets voor mij is. Thanks for the support!
 

Bijlagen

  • 20220505_205500-01.jpeg
    20220505_205500-01.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 174

Macx

Baardaap
Mijn gevoel van 'Zou ik wel een baard laten groeien' begint te verdwijnen... nu is het meer van "we gaan ervoor' ben er steeds meer van overtuigd dat dit iets voor mij is. Thanks for the support!
Kijk, dat is nou es leuk om te horen. Baardforum is er voor om ons te helpen en is erg belangrijk voor beginnende baardmannen.
 

Tobo

Baard
Dag heren.... een maand geleden gestopt met scheren...maarrrr ik heb me inmiddels twee keer laten vangen door onzekere momenten. Ik had nu dus een maandbaardje kunnen hebben maar is nu helaas een weekbaardje.... ik hoop dat ik het nu wel vol houd!
 

Texman

Koning Baard
Dag heren.... een maand geleden gestopt met scheren...maarrrr ik heb me inmiddels twee keer laten vangen door onzekere momenten. Ik had nu dus een maandbaardje kunnen hebben maar is nu helaas een weekbaardje.... ik hoop dat ik het nu wel vol houd!
In het begin twijfelt iedereen wel eens een beetje of ze nu wel of geen baard willen. Dat is niet erg want zo leer je jezelf ook goed kennen ;).
En wat blijkt, nu wil je wel een baard en je bent ook nog eens van plan het vol te houden. Dat zien wij hier natuurlijk graag.
Maar het is zo als @Knulletje zegt alleen de doorzetters krijgen een geweldige baard.
Succes en bij twijfel raadpleeg ons eerst :).
Texman :)>
 

Tobo

Baard
8ste dag nu, heb het gevoel dat het wat heviger en wilder groeit deze keer..
Dat ik ooit een volle baard zal hebben betwijfel ik erg, dan moet hij echt al lang zijn.
Tenzij er plots bij wonder haren bijkomen :)
Kin,snor en keelgedeelte cava... wangen en bakkebaarden maar armpjes
 

Bijlagen

  • 20220527_181521.jpg
    20220527_181521.jpg
    1.023,5 KB · Weergaven: 164
  • 20220527_181814.jpg
    20220527_181814.jpg
    856,6 KB · Weergaven: 163
  • 20220527_181836.jpg
    20220527_181836.jpg
    685,8 KB · Weergaven: 164
Banner image
Top