Naar welke muziek luister jij op dit moment?

Texman

Koning Baard
Opgezocht, kende ik niet, mooi werk!!
[DOUBLEPOST=1566324039][/DOUBLEPOST]Zit veel in de auto, hele dag nieuwe cd van maître Gims "gedraaid", heerlijk maar niet ieders ding ben ik bang....
Ik heb het even opgezocht en een stukje geluisterd maar "maître Gims" is niet mijn ding.
Maar dat is helemaal niet belangrijk want het gaat erom dat jij ervan kan genieten en het je dag positief kleurt.
Ik heb ook veel muziek waarvan mensen denken wat is dit voor :mad::mad::mad::mad: enz.
Muziek is heerlijk als je je er helemaal in kan verliezen:):)
[DOUBLEPOST=1566371614][/DOUBLEPOST]
Één van mijn helden!

@Texman Pink Floyd is toch echt wel mijn meest favoriete band aller tijden!
Ik heb ze twee maal live mogen zien optreden en dat was geweldig.:)
 

Laurent1965

Zware baard
Ik heb het even opgezocht en een stukje geluisterd maar "maître Gims" is niet mijn ding.
Maar dat is helemaal niet belangrijk want het gaat erom dat jij ervan kan genieten en het je dag positief kleurt.
Ik heb ook veel muziek waarvan mensen denken wat is dit voor :mad::mad::mad::mad: enz.
Muziek is heerlijk als je je er helemaal in kan verliezen:):)
[DOUBLEPOST=1566371614][/DOUBLEPOST]
Ik heb ze twee maal live mogen zien optreden en dat was geweldig.:)
Ik werk in de ambulante zorg met mensen met zware problematiek op allerhande vlak, trekken alle energie bij je weg...
Als ik dan ergens naar buiten kom met een houten kop en weer naar de volgende rijd met de auto heb ik vaak behoefte aan even "knallen".
Vanwege mijn Franse roots heb ik veel met Franstalig en vind ik Maître Gims top, :):) inderdaad heel persoonlijk.
 

Texman

Koning Baard
Ik werk in de ambulante zorg met mensen met zware problematiek op allerhande vlak, trekken alle energie bij je weg...
Als ik dan ergens naar buiten kom met een houten kop en weer naar de volgende rijd met de auto heb ik vaak behoefte aan even "knallen".
Vanwege mijn Franse roots heb ik veel met Franstalig en vind ik Maître Gims top, :):) inderdaad heel persoonlijk.
Prachtig dat je op zo'n manier de geestelijke belasting van je beroep kunt beperken (Y)(Y)(Y).
 

Joep

Zware baard
Hah leuk, nog een topic waar ik kan spammen :D

J.J. Cale maakte prachtige muziek, maar bij dit nummer vind ik de versie van Captain Beefheart beter:


Mag ik er meteen twee posten, of doen we dat eigenlijk niet in hier?
Dan plak ik er meteen het volgende nummer van dat zelfde album erachter.
Deze is wel door de Captain zelf geschreven.


Nu snel posten, want anders komt weer het volgende nummer van het album (die draait hier nu thuis) en dan plak ik er hier nog één onder......
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Nu Captain Beefheart om de hoek komt kijken moest ik ineens aan Commander Cody denken met zijn Lost Planet Airman.
Een vreemd soort hippie, LSD, western swing rock'n'roll in een tijd, dat men in Amerika nog niet zo'n moeite had met het F-woord.
En dan tegenwoordig maar klagen over Drank en Drugs van Li'l Kleine! :D

 

Texman

Koning Baard
Lang geleden in de "ouwe oertijd" kocht ik deze LP van de Captain;)
serveimage
 

Joep

Zware baard
Ja dat is het neusje van de forel...uhh zalm. Naar zeggen het beste album van de Captain. Om eerlijk te zijn vind ik het album iets minder goed, ik houd meer van het latere werk van hem, daar zijn de scherpe kantjes er een beetje vanaf, maar daardoor klinkt het wel prettiger in mijn oren. Ik geloof dat die wel geld waard is, dus als je hem nog hebt.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Leuk, nog nooit van gehoord, maar ik zie de link niet met de Captain, kan je een hint geven?
Hoe heet dat piano/gitaar instrument eigenlijk, dat heb ik niet eerder gezien.
Gewoon een hersensprongetje: Captain -Commander. Slaat dus nergens op, haha.

Het instrument is een toch wel heel gebruikelijke pedal steel-guitar.
Western en Blues musici begonnen ooit een gitaar op hun schoot te leggen om deze dan te bespelen met een flessenhals: de lap-guitar.
Om meer volume te krijgen tijdens optredens in rumoerige kroegen gingen de firma's National en Dobro de klankkasten van hun gitaren van staal vervaardigen, dus toen werd het de steel-guitar.
Op het moment dat Les Paul het electrisch element uitvondt waren de klankkasten niet meer nodig, dus schroefde men gewoon twee gitaarhalzen op een tafel, zodat men kon staan tijdens het bespelen.

Ziehier Bill Haley & his Comets.


Daarna bedacht men, dat men met pedalen voor de voeten en beugels voor de knieëen de stemming kon veranderen tijdens het spelen en dat werd dus de pedal steel-guitar.

Ziehier Barbra Mandrell van de Mandrell Sisters in de Johnny Cash Show.

 

Texman

Koning Baard
Ja dat is het neusje van de forel...uhh zalm. Naar zeggen het beste album van de Captain. Om eerlijk te zijn vind ik het album iets minder goed, ik houd meer van het latere werk van hem, daar zijn de scherpe kantjes er een beetje vanaf, maar daardoor klinkt het wel prettiger in mijn oren. Ik geloof dat die wel geld waard is, dus als je hem nog hebt.
Ja , Ik heb hem nog en is ook nog in goede conditie.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Deze drie moet ik ook nog even melden:

Speedy West, ooit echt the hottest King of Bigsby Pedal Steel.


En de meest bedreven twee van heden: Rose Sinclair op non-pedal table steel-guitar en Cindy Cashdollar op lap steel-guitar.

 

Joep

Zware baard
Gewoon een hersensprongetje: Captain -Commander. Slaat dus nergens op, haha.

Het instrument is een toch wel heel gebruikelijke pedal steel-guitar.
Western en Blues musici begonnen ooit een gitaar op hun schoot te leggen om deze dan te bespelen met een flessenhals: de lap-guitar.
Om meer volume te krijgen tijdens optredens in rumoerige kroegen gingen de firma's National en Dobro de klankkasten van hun gitaren van staal vervaardigen, dus toen werd het de steel-guitar.
Op het moment dat Les Paul het electrisch element uitvondt waren de klankkasten niet meer nodig, dus schroefde men gewoon twee gitaarhalzen op een tafel, zodat men kon staan tijdens het bespelen.

Ziehier Bill Haley & his Comets.


Daarna bedacht men, dat men met pedalen voor de voeten en beugels voor de knieëen de stemming kon veranderen tijdens het spelen en dat werd dus de pedal steel-guitar.

Ziehier Barbra Mandrell van de Mandrell Sisters in de Johnny Cash Show.


Wat grappig, ik ken de sound natuurlijk wel, maar ik was al die tijd in de veronderstelling dat hier een traditionele elektrische gitaar voor gebruikt werd. :)
 

Yainderidoo

Zware baard
Steel guitar......heerlijke muziek kan dat zijn.....ik doe even mee met deze...."Talkin Steel Guitar"

[DOUBLEPOST=1567086336][/DOUBLEPOST]En deze wil ik jullie ook niet onthouden! Bijzonder instrument! ;):cool:

 
Banner image
Top