Naar welke muziek luister jij op dit moment?

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Dat is een goede duit!

Pete Drake, de eerste COPD muzikant, nog vóór Peter Frampton met de Talk Box.


En de Mbira, oftewel de vingerharp. Gemaakt met stalen veren uit oude grammofoons.
Er bestaat ook een kleinere versie: de Kalimba en daar kun je dus Ed Sheeran muziek mee spelen.

 

Texman

Koning Baard
Dat is een goede duit!

Pete Drake, de eerste COPD muzikant, nog vóór Peter Frampton met de Talk Box.


En de Mbira, oftewel de vingerharp. Gemaakt met stalen veren uit oude grammofoons.
Er bestaat ook een kleinere versie: de Kalimba en daar kun je dus Ed Sheeran muziek mee spelen.

Erg leuk zo'n vingerharp :)
[DOUBLEPOST=1567099699][/DOUBLEPOST]
Meer?? :D

[DOUBLEPOST=1567098914][/DOUBLEPOST]
Wat een prachtige instrumenten en wat een inventiviteit knap dat iemand dat kan bedenken en maken (Y)(Y)(Y)(Y)
 

Joep

Zware baard
Ska EN Reggae zijn favoriet bij mij en dus Skatalites ook. Nu heb je wat aangehaald!

Deze band heb ik vrij recent nog gezien en als je van ska houd en je hebt een kans om ze te zien dan is het een aanrader, ze maken er een feestje van.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
'Als je van Ska houdt'? Is Parijs een stad? Is de Paus katholiek?
Ja, nogal!
Ik woonde in London tussen dat zooitje en in Brighton in de tijd van de Two-Tone Ska Revival en mijn vrienden lachen me nog steeds uit voor een kortstondige relatie met Annie Ruddock van Amazulu. Dus ja, Ska kan me wel bekoren.

The Slackers ga ik dus zeker een keer bekijken en beluisteren.

Sinds enkele jaren kom ik op de Balkan steeds meer Ska-bands tegen. Vrij heftige Kaukasus Rock met een Ska beat en vleugje Roma en dan dat vreemde, zenuwslopende getoeter als bij Goran Bregovitch.
Muzikaal snap ik er geen hol van, hahaha, maar het intrigeert wel.

 

zenn

Zware baard
'K heb echt een hekel aan Ska, verschrikkelijk; vroeger werd het hier op 'local band nights' er altijd wel tussen de Metal/Punk geprogrameerd,
veels te vrolijk gehuppel net clowns/carnavalsmuziek... :confused:

Ondertussen ff wakker worden met een bakkie koffie en;
 
Laatst bewerkt:

Joep

Zware baard
'Als je van Ska houdt'? Is Parijs een stad? Is de Paus katholiek?
Ja, nogal!
Ik woonde in London tussen dat zooitje en in Brighton in de tijd van de Two-Tone Ska Revival en mijn vrienden lachen me nog steeds uit voor een kortstondige relatie met Annie Ruddock van Amazulu. Dus ja, Ska kan me wel bekoren.

The Slackers ga ik dus zeker een keer bekijken en beluisteren.

Sinds enkele jaren kom ik op de Balkan steeds meer Ska-bands tegen. Vrij heftige Kaukasus Rock met een Ska beat en vleugje Roma en dan dat vreemde, zenuwslopende getoeter als bij Goran Bregovitch.
Muzikaal snap ik er geen hol van, hahaha, maar het intrigeert wel.

Wat super leuk, een echte bouncer. Ik kan me best voorstellen dat je een relatie met Annie Ruddock had, maar niet vanwege de muziek toch? Dat is wel heel erg softy ska :D Vind je het gek dat je vrienden er een lolletje om maken.
Balkan muziek heb ik niet veel van, behalve een aantal albums van "Balkan Beat Box" ken je dat?


Dubioza kolektiv heb ik nog nooit van gehoord, maar ik vind dit wel een erg goed nummer! Ik ga wel eens naar een concert samen met een vriend. Hij houd meer van rock, ik meer van reggae, maar we vinden beiden ook andere muziek goed. Dubioza kolektiv is geloof ik een perfect compromis voor ons. Goeie tip, Ik ga ze in de gaten houden!

En sorrie @zenn Ik ben bang dat ik je nog vaker ga lastig vallen met ska of reggae :p
 

zenn

Zware baard
Doet me een beetje denken aan;

*afspelen via: Youtube zelf, embedden is niet toegestaan. :(

Uit disney's 'Treasure Planet' zow'n underrated animatiefilm, zelfde geldt voor disney's 'Atlantis' trouwens. ;):D
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Balkan Beat Box is cool @Joep (Y)

Hahaha, nee Amazulu was een soort middle-off-the-road Pop Ska, die enkele nummers van de Chi Lites tot hit maakten.
Annie was gewoon ’a lot of fun' en we waren jong. Ik half 20 en zij begin en er was nog een goede reden…

…(voor de mannen, die niet van Ska houden) Annie -de zangeres- was een ongelooflijk lekker wijf!!! :D

 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Hahaha, het was meer voor de niet-Ska liefhebbers, die anders het clipje niet bekijken.;)
Ik twijfelde niet aan je smaak! :)
Die blijkt (Y)

(Ik zit me ineens te bedenken, wie van ons toen de "mazzelaar" was, want ik moet natuurlijk een zeer aantrekkelijke, uiterst knappe en erg interessante verschijning geweest zijn……:confused:hahahahahahahahao_O)
 

Joep

Zware baard
Ja natuurlijk. Ik had later ook nog eens verkering met haar en toen vroeg ze nog aan mij of alle Hollanders zo knap zijn, want ze had ooit eerder met een Hollander gehad en die was ook al zo knap :p

In de categorie "goeie plaat, goeie baard" heb ik deze voor jullie, check out Leon's baard:

Voor wie dit leuk vond, hier het hele optrede. Er zitten betere nummers bij dan het vorige, maar het vorige moest ik natuurlijk laten zien vanwege een aantal goeie baard-shots.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Leon Russell zat ooit op het toneel achter zijn piano te wachten tot Joe Cocker op zou komen en hij hem kon gaan begeleiden.
Joe Cocker betreedt het podium zo dronken als een deur, zwalkt op Leon Russell af en…kotst hem geheel onder, voordat hij zelf omvalt.
Einde concert, dat nog niet eens begonnen was en ik zat in de zaal en had zwaar de pest in, omdat het toegangskaartje niet echt gratis was geweest.

Maar we gaan dus de piano-baarden kant op.
Mooi zo!
Mac Rebennack oftewel dr. John, the Night Tripper.

 

Joep

Zware baard
Hahaha jij hebt altijd van die leuke anekdotes :D

Mac Rebennack ken ik eerlijk gezegd niet. Klinkt niet slecht.
Ik heb me suf gezocht naar nog een baard op de piano, het beste wat ik vond was dit:
Muzikaal gezien geen hoogstandje, maar wel leuk verhaal. Is dit nou de "zwerver look"? (ok, fout grapje:eek:)
 
Banner image
Top