Muziekgenre(s)

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Haha, das idd toevallig! Kleine wereld dan weer.. :)
Dat klinkt idd veelbelovend. Zal als ik wat meer tijd heb even wat meer opzoeken van dit album. (Y)
 

Antoon

Stoppelbaard
Heb 'm voor een deel beluisterd, moet er nog eens goed voor gaan zitten. Maar op het eerste gehoor klinkt het best goed! Niet vernieuwend, maar wel gewoon lekker.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Klopt. Niks vernieuwends.. Maar dat moet je ook niet meer willen of verwachten. Maar het is wel lichtjes een groeiplaat.. Na meerdere luisterbeurten ga je m meer waarderen.

Slayer is nog één van de bands waarbij ik de nieuwe albums sowieso koop op de dag van release. Gewoon de boel compleet houden en stiekem kijk ik er ook al een behoorlijke tijd naar uit.. ;)
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Haha.. Ook Super vet. Heb ze vorig jaar nog gezien in Iduna in Drachten.. Of is dat alweer twee jaar geleden? In ieder geval goeie band! :D
 

Ab79

Baard
Mooi topic! Zal binnenkort eens een 'baardforum youtube muziektip dag' gaan houden. (Y)
Ik zag aardig wat youtuble links voorbij komen.
Kijken of ik nog wat nieuwe favoriete bands kan ontdekken.
De dagen met het wat slechtere weer komen er aan dus dat zal binnenkort wel goedkomen.

Zelf een erg brede smaak, ben van '79 dus in mijn uitgaanstijd was het halverwege jaren '90.
Ik kan dus zelfs een tijdje (al dan niet happy) hardcore verdragen al gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar Rock.
Maar met hetzelfde gemak bezoek ik dus Dancevalley of Emporium ofzo.

Dit jaar was het echter Pinkpop, Werchter, Paaspop, Festyland en Fields of Folk. Los van alle bezoekjes aan de kroegen in de buurt en de Pul in Uden om coverbandjes te bekijken. Verder naar de Foo Fighters geweest in de Ziggo Dome en voor volgend jaar nu al weer kaartjes in de pocket voor Muse in de Ziggo Dome en FortaRock in juni waar o.a. Volbeat, Megadeth en Disturbed komen.

Op Fields of Folk waren The Small Time Crooks en the Dublin Legends (voormalige Dubliners) en die werden eerder hier ook al genoemd. Leuk en gemoedelijk festival in Kampen is dat waar vooral liefhebbers van de ierse en schotse muziek en 'way of life' komen.
Ik vind dat ook wel mooi maar ga niet zo ver om in een kilt rond te gaan lopen.
Het festival wordt georganiseerd door Scrum, een powerfolk band uit Kampen die ook theatershows doen.
Zeker de moeite waard om te gaan kijken als dat soort muziek je aanstaat.
Denk dan aan nummers zoals whisky in the jar en the wild rover enz. maar dan a la Dropkick Murphys en Flogging Molly.

Mijn favo bands/artiesten zijn o.a. the Doors, CCR, Beatles, Johnny Cash, Fleetwood Mac, UB40, Foo Fighters, Metallica, Muse, Slash, Audioslave, Wolfmother, Nirvana, Flogging Molly, Queens of the Stone Age, en zo zou ik nog wel even door kunnen gaan.

Het volgende nummer vind ik wel lekker.
Komt op de radio alvast (bijna) nooit voorbij.
Denk dan ook dat het nummer niet bij iedereen bekend is.

Slash met zijn band i.s.m. Andrew Stockdale van Wolfmother.



En dat geldt ook voor The Rumjacks.
Ook niet heel bekend bij iedereen denk ik.

 
Veel rock dudes hier

Ik heb een hele brede muziek smaak maar radio en muziek op tv, loop ik liefst met een grote boog om heen.

Zelf ben ik echt helemaal weg van jaren 60 garage psycho punk rock bandjes. Deze luitjes hebben vaak maar enkele plaatjes uitgebracht, dus geen hele albums oid.
Gelukkig zijn er fantastische compilatie cd's zoals die van Back From The Grave, The Nuggets, Hang It Out To Dry etc.

Verder houd ik voornamelijk van 60s rock zoals de meest standaard bands zoals the Animals, rolling stones, CCR etc. je weet het wel. De tv en radio muziek van die tijd. Mij inziens komt het lange na niet bij de ruigheid van die garage punk rock bandjes, die vaak in slechte kwaliteit is opgenomen maar wel de ziel en zaligheid er 1000% vanaf druipt, dat onperfectie die het maakt tot perfectie.

Om maar even een exemplaar te geven Alarm Clocks - Yeah en Half-Pint & The Fifths - Orphan Boy..... Echte TRASH van de 60s :kwijl:

Verder grote liefhebber van 13th Floor Elevators, Nirvana, The Human Expression en Link Wray (the godfather of modern day guitar rock).


Ook ben ik helemaal weg van de legendarische Mississippi delta blues artiesten Mississippi Fred McDowell en zijn latere prodigy Robert Lee Burnside, en dan met name alleen de nummers waar alleen stem en gitaar gespeeld wordt. Dus niet dat studio materiaal met drums er bij.

En zeer grote liefhebber van house muziek van de jaren 1985 tot 1992, van new beat tot detroit house stijlen.
 

RonnieDoorzon

Volle Baard
Veel rock dudes hier

Ik heb een hele brede muziek smaak maar radio en muziek op tv, loop ik liefst met een grote boog om heen.

Zelf ben ik echt helemaal weg van jaren 60 garage psycho punk rock bandjes. Deze luitjes hebben vaak maar enkele plaatjes uitgebracht, dus geen hele albums oid.
Gelukkig zijn er fantastische compilatie cd's zoals die van Back From The Grave, The Nuggets, Hang It Out To Dry etc.

Verder houd ik voornamelijk van 60s rock zoals de meest standaard bands zoals the Animals, rolling stones, CCR etc. je weet het wel. De tv en radio muziek van die tijd. Mij inziens komt het lange na niet bij de ruigheid van die garage punk rock bandjes, die vaak in slechte kwaliteit is opgenomen maar wel de ziel en zaligheid er 1000% vanaf druipt, dat onperfectie die het maakt tot perfectie.

Om maar even een exemplaar te geven Alarm Clocks - Yeah en Half-Pint & The Fifths - Orphan Boy..... Echte TRASH van de 60s :kwijl:

Verder grote liefhebber van 13th Floor Elevators, Nirvana, The Human Expression en Link Wray (the godfather of modern day guitar rock).


Ook ben ik helemaal weg van de legendarische Mississippi delta blues artiesten Mississippi Fred McDowell en zijn latere prodigy Robert Lee Burnside, en dan met name alleen de nummers waar alleen stem en gitaar gespeeld wordt. Dus niet dat studio materiaal met drums er bij.

En zeer grote liefhebber van house muziek van de jaren 1985 tot 1992, van new beat tot detroit house stijlen.
Zoals Kraftwerk, FSOL, Art Of Noise en The Prodigy?


Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
 
Zoals Kraftwerk, FSOL, Art Of Noise en The Prodigy?


Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk

Onder andere maar ik heb thuis ongeveer 400GB alleen aan old school house. Hele lading netjes catogariseerd op records labels, om maar even een paar grote namen te noemen, waar ik zo even op kan komen; XL Recordings, TRAX records, Hithouse Records, R&S records, Strictly Rhythm, Dance Opera.. en whole lot more.
Als ik alles in één playlist zet, is die na een anderhalf jaar nog niet afgelopen.

Van Prodigy vind ik voornamelijk alles van voor 1992 (tot en met The Experience) geweldig en daarna zijn ze beetje een andere richting in geslagen, maar ook Fat of the Land heb ik origineel.
 
Metal is voor de DE muziek haha, maar kan ook genieten van oudere rock/hard rock zoals bijv. Rolling Stones, AC/DC, en zelfs The Beatles, maar luister voornamelijk metal zoals Slayer, Sodom, Emperor, Marduk, Watain, Burzum en Dark Funeral, ook klassiekers van Metallica, Black Sabbath en Kiss blijven een genot :D
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Hoppa.. Nog een metalhead er bij.. Van alles wat jij opnoemt liggen er her en der wel wat albums verspreid door het huis/auto..
Ging je vroeger ook naar Waldrock? :D
 
Ben nooit op Waldrock geweest helaas maar in September nog wel naar Baroeg Open Air in R'dam, al is de line-up lang niet zo bijzonder als Waldrock of Fortarock, BOA zijn meer kleinere bands enzo maar hangt een erg goeie relaxte sfeer :)
 
Banner image
Top