Muziekgenre(s)

Lennchu

Baard
Lead heeft me nooit getrokken. Dwz niet de snelle solo's.
Ik heb 15 jaar in een metalband gespeeld waarmee we oa 5 full-lengths hebben opgenomen, maar nooit de behoefte gevoeld om dit soort solo's te spelen. Vind ik gewoon niet leuk om te doen :) Geef mij maar lekker strakke slaggitaar. Ieder zn ding he?

Ik vind de rete snelle Solo's ook niet veel..
Ik hou van metal, hardrock en de hardere genres maar qua Solo spelen trekt mij de stijl van Carlos Santana toch meer!
 

Ronster

Baard
Daar ben ik helemaal mee eens. Ik speelde altijd de meer melodielijn achtige 'solo's', zoals de lijnen in dit nummer:


Santana vind ik te gek, terwijl ik verder een behoorlijk stevige muzieksmaak heb.
Dingen zoals Steve Vai etc hebben me nooit aangesproken.
 

Lennchu

Baard
[DOUBLEPOST=1467229518][/DOUBLEPOST]
Daar ben ik helemaal mee eens. Ik speelde altijd de meer melodielijn achtige 'solo's', zoals de lijnen in dit nummer:


Santana vind ik te gek, terwijl ik verder een behoorlijk stevige muzieksmaak heb.
Dingen zoals Steve Vai etc hebben me nooit aangesproken.

Nice vette lijnen inderdaad.. Beetje late reactie haha, kan niet overal op youtube..
 

JeroenP

Volle Baard
eigenlijk vind ik veel muziek erg goed. Maar aangezien ik in de jaren 90 ben opgegroeid ben ik erg fan van "computer"muziek. Van Hardcore tot Deep-House. Nu ben ik inmiddels alweer 7 jaar met Party-pensioen en doe ik het wat rustiger aan qua (tempo)muziek.

Dus ja een grote baard kan ook zeker bij digitale muziek....
 
P

Pellie

Guest
Ik hou van (hard) rock, vooral Metallica, Megadeth, Iron Maiden etc.... en verder hou ik van old school hip hop, jaren 80 en 90. Heb daar ook een hele verzameling van TDK/BasF cassettebandjes van. (Voor de jongeren onder ons: hier kon je muziek mee opnemen en dan afspelen op je cassettedeck of je walkman :) ) Tegenwoordig kan ik bijna alle muziek wel waarderen, ik heb een puberzoon die naar hippe muziek luisterd, dus krijg wel veel mee. ("Kind van de Duivel" van JeBroer om maar eens iets te noemen)
 

John1966

Baard
Mijn muziekgenre is heel uiteenlopend.
Maar de favoriete bands van dit moment zijn toch wel Five Finger Death Punch en Volbeat

Five Finger Death Punch

Volbeat

Dit Live-optreden van Volbeat (Sad Man's Song) wilde ik jullie ook niet onthouden!

 

RCM

Baardaap
Ik vind ook diverse genres leuk. Echter gaat mijn voorkeur uit naar muziek uit de jaren '60. The Beatles, the everly brothers, the cats en de Bee Gees bijvoorbeeld. Begin jaren '70 kwamen The Eagles, deze vind ik ook helemaal geweldig.
 

Texman

Koning Baard
Hello BEARDMEN

Omdat ik al jaren lang muziek speel ben ik benieuwd naar wat voor MUSIQUE jullie luisteren of spelen(Y):)>

Zelf bespeel ik geen muziekinstrument maar bij wel een groot muziekliefhebber.
Mijn muziekcollectie begint ergens eind jaren 50 en gaat door tot vandaag de dag.
Vroeger ging mijn uit naar de rock en roll van de jaren 50 en 60. The British Invasion van je jaren 60 en 70, Symfonische Rock en (southern)rock uit de jaren 70 en 80 en psychedelische rock. Heden ten dagen vind ik deze muziek nog steeds leuk maar hou ook van de muziek van deze tijd vooral moderne Symfo en Progrock vind ik geweldig.
Zoals Dream Theater, Eloy, Jadis, Magic Pie, Marillion, Mystery, Offworld, Ozric Tentacles, Parzivals Eye, Riverside, RWPL, Spin Gallery, Xinema, Hawkwind. en zo kan ik nog wel even doorgaan. Er is eigenlijk te veel om op te noemen.
Ook ging ik vroeger veel naar concerten. Zo heb ik gezien o.a Deep Purple, Uria Heep, Humble Pye, Yes, Pink Floyd, Genesis, Hawkwind, MannFred Man's Earthband, Phil Collins, Fats Domino,10CC, Grand Funk Railroad en tal van Nederlandse ploegen.
Een nieuwe hobby hem ik gevonden in hedendaagse Country Muziek, dit vindt ik echt geweldig. In Nederland wordt dit niet veel gedraaid m.u.v. Ilse de Lange.
Vooral de de soort country die tegen rock aanleunt en lekker stevig is geniet mijn voorkeur. Het gaat me te ver om hier namen te noemen omdat er zoveel zijn die ik erg goed vind. Mocht je interesse hebben dan wil ik er wel apart op reageren. O ja zou ik bijna vergeten. Ik ben een groot fan van Volbeat.
 

istawa

Zware baard
Zelf bespeel ik geen muziekinstrument maar bij wel een groot muziekliefhebber.
Mijn muziekcollectie begint ergens eind jaren 50 en gaat door tot vandaag de dag.
Vroeger ging mijn uit naar de rock en roll van de jaren 50 en 60. The British Invasion van je jaren 60 en 70, Symfonische Rock en (southern)rock uit de jaren 70 en 80 en psychedelische rock. Heden ten dagen vind ik deze muziek nog steeds leuk maar hou ook van de muziek van deze tijd vooral moderne Symfo en Progrock vind ik geweldig.
Zoals Dream Theater, Eloy, Jadis, Magic Pie, Marillion, Mystery, Offworld, Ozric Tentacles, Parzivals Eye, Riverside, RWPL, Spin Gallery, Xinema, Hawkwind. en zo kan ik nog wel even doorgaan. Er is eigenlijk te veel om op te noemen.
Ook ging ik vroeger veel naar concerten. Zo heb ik gezien o.a Deep Purple, Uria Heep, Humble Pye, Yes, Pink Floyd, Genesis, Hawkwind, MannFred Man's Earthband, Phil Collins, Fats Domino,10CC, Grand Funk Railroad en tal van Nederlandse ploegen.
Een nieuwe hobby hem ik gevonden in hedendaagse Country Muziek, dit vindt ik echt geweldig. In Nederland wordt dit niet veel gedraaid m.u.v. Ilse de Lange.
Vooral de de soort country die tegen rock aanleunt en lekker stevig is geniet mijn voorkeur. Het gaat me te ver om hier namen te noemen omdat er zoveel zijn die ik erg goed vind. Mocht je interesse hebben dan wil ik er wel apart op reageren. O ja zou ik bijna vergeten. Ik ben een groot fan van Volbeat.
Kijk volbeat daar worden we blij van. Laat lola montez maar door komen.

it aint over until the fat lady sings
 

Texman

Koning Baard
Ook gaaf: Kenny Wayne Shepherd Band
[DOUBLEPOST=1510764857][/DOUBLEPOST]
Mijn muziekgenre is heel uiteenlopend.
Maar de favoriete bands van dit moment zijn toch wel Five Finger Death Punch en Volbeat

Five Finger Death Punch

Volbeat

Dit Live-optreden van Volbeat (Sad Man's Song) wilde ik jullie ook niet onthouden!

Ja Volbeat ben ik ook groot fan van dat is een groot feest.
 
Banner image
Top