Hoe ga jij om met commentaar op jouw baard ?

Joep

Zware baard
Goed om te horen mannen. Complimenten over de baard zijn altijd leuk om te krijgen!

Naast de vele complimenten en ook een paar beledigingen krijg ik ook soms neutrale opmerkingen. Zoals "Zo, jij hebt een grote baard.....", of "Ik herken je niet meer". Zonder toevoeging of dat nou mooi gevonden wordt of niet. Ik moet bekennen dat ik dan ook niet helemaal weet hoe ik daarop moet reageren. Vaak is het van "Jaahaaa.....dat is die", of "Ik ben het echt". Niet heel erg sterk :D , maar wat moet je er anders mee?
 

Texman

Koning Baard
Goed om te horen mannen. Complimenten over de baard zijn altijd leuk om te krijgen!

Naast de vele complimenten en ook een paar beledigingen krijg ik ook soms neutrale opmerkingen. Zoals "Zo, jij hebt een grote baard.....", of "Ik herken je niet meer". Zonder toevoeging of dat nou mooi gevonden wordt of niet. Ik moet bekennen dat ik dan ook niet helemaal weet hoe ik daarop moet reageren. Vaak is het van "Jaahaaa.....dat is die", of "Ik ben het echt". Niet heel erg sterk :D , maar wat moet je er anders mee?
Op het moment dat iemand dat tegen je zegt kan je ook achterom kijken dan is het net of je denk dat het voor een ander bestemd is.:):confused:
Lekker komisch en verwarrend.:)
 

Laurent1965

Zware baard
Heb ik laatst ook gedaan, iemand zei: kijk Sinterklaas, ik zeg waar, waar, en kijk rond om me heen.
De persoon wist niet hoe hij hij het had...
[DOUBLEPOST=1576094253][/DOUBLEPOST]
Als dat zou kunnen!! ;):)
Je baard ten gelde maken. :D
Ik zou idd best wel eens een uurtje met een bakje in de Gran Via hier in Murcia willen zitten, ze hebben behoorlijk wat geld erin zitten... , zeker nu met de kerst in aantocht.
Een kartonnen bord met de tekst, ik heb 6 kinderen en niets te eten etc, en vaak hebben ze ook nog een hond bij zich om medelijden op te wekken...
 
Laatst bewerkt:

Nib85

Volle Baard
Toevallig vanmorgen ook mogen ontvangen van oud collega.
Poosje niet gezien en vond het een best exemplaar en het stond me goed vertelde hij.
Dus netjes bedankt hiervoor, daar wordt je vrolijk van :D

Hij heeft ook gewoon gelijk.
Ik vind je baard fantastisch! :)>
[DOUBLEPOST=1576103823][/DOUBLEPOST]
Heb ik laatst ook gedaan, iemand zei: kijk Sinterklaas, ik zeg waar, waar, en kijk rond om me heen.
De persoon wist niet hoe hij hij het had...
[DOUBLEPOST=1576094253][/DOUBLEPOST]
Ik zou idd best wel eens een uurtje met een bakje in de Gran Via hier in Murcia willen zitten, ze hebben behoorlijk wat geld erin zitten... , zeker nu met de kerst in aantocht.
Een kartonnen bord met de tekst, ik heb 6 kinderen en niets te eten etc, en vaak hebben ze ook nog een hond bij zich om medelijden op te wekken...

Je maakt weinig kans denk ik, je baard en eigenlijk algehele uitstraling (voor zover ik dat vanaf internet kan beoordelen natuurlijk) zijn “te netjes”.
Al zou jij gezien je werkveld best ook wel weten hoe je een beetje verwilderd moet overkomen.
Oud kloffie aan, baard in de war en bedelen maar ;)
 

Ardjan

Baardaap
Je maakt weinig kans denk ik, je baard en eigenlijk algehele uitstraling (voor zover ik dat vanaf internet kan beoordelen natuurlijk) zijn “te netjes”.
Al zou jij gezien je werkveld best ook wel weten hoe je een beetje verwilderd moet overkomen.
Oud kloffie aan, baard in de war en bedelen maar ;)
Kijk @Laurent1965, 'k ben het wel met @Nib85 eens! Een "te nette" bedelaar komt niet geloofwaardig over! :D:eek:

download.png

'k Las even het verslag bij deze foto (op internet). Laat deze persoon (toevallig) nou toch óók Laurent heten! :D
 

Laurent1965

Zware baard
Kijk @Laurent1965, 'k ben het wel met @Nib85 eens! Een "te nette" bedelaar komt niet geloofwaardig over! :D:eek:

Bekijk bijlage 14124

'k Las even het verslag bij deze foto (op internet). Laat deze persoon (toevallig) nou toch óók Laurent heten! :D
Ha ha, mooi deze! (Y)(Y):D
[DOUBLEPOST=1576134339][/DOUBLEPOST]Hier in Spanje overigens wel schrijnend, mensen zijn werkeloos, krijgen dan tijdelijk een minimale uitkering, niet genoeg voor alleen de vaste lasten.
Gaan in net ogende, maar over de datum kleding zwart met de trein een stad verder, waar niemand hen kent, zitten bedelen.
Buren denken dat ze gaan werken.....
Deze mensen pik je eruit op straat, zijn anders dan de "gewone" let op je tas-beroeps-bedelaars.
Andere Spanjaarden geven hen dan ook meestal wat.
 

zenn

Zware baard
Ja... Of het zijn van die stink oost-europeanen als ze je al niet rollen in de metro/bus, proberen ze medelijden te wekken met hun valse accordeon en 3-potige vlooienbaal. Of van die zigeuners die hun kinderen laten jatten... Maar wel opgehaald worden in een dikke bmw/mercedes. o_Oo_O
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Je bedoeld waarschijnlijk Oost-Europese Roma. ;)
Zigeuner is een scheldwoord en betekend "vluchtende dief".
Het Engelse Gypsi komt van Egyptian, omdat de Britten dachten, dat de uit India afkomstige donkere personen Egyptische prinsen waren.
Er bestaan veel stammen, zoals Roma, Sinti, Manouche, Tzigane, etc. en ik heb er nogal veel kennissen onder, waaronder het Rosenberg Trio, Fappy Lafertin en de neven van Django Reinhardt, maar die houden zich niet bezig met zakkenrollen. :)
 

Boxer

Stoppelbaard
Gisteren een mooie foto van mij met m’n dochter op facebook gezet. Allemaal leuke reacties maar mijn schoonzusje schreef:

“Echt lelijk met een baard. Weghalen joh maakt ook jonger.”

Na inspiratie te hebben opgedaan op dit baardforum was m’n antwoord hierop:
“Lijk je jonger als je hem weghaalt? Gelukkig maar dat het niet jouw baard is :) want bij jou werkt dat niet.”

Was ik nou te grof met dit antwoord? Benieuwd naar de reactie die jullie zouden hebben gegeven...
 

Joep

Zware baard
Gisteren een mooie foto van mij met m’n dochter op facebook gezet. Allemaal leuke reacties maar mijn schoonzusje schreef:

“Echt lelijk met een baard. Weghalen joh maakt ook jonger.”

Na inspiratie te hebben opgedaan op dit baardforum was m’n antwoord hierop:
“Lijk je jonger als je hem weghaalt? Gelukkig maar dat het niet jouw baard is :) want bij jou werkt dat niet.”

Was ik nou te grof met dit antwoord? Benieuwd naar de reactie die jullie zouden hebben gegeven...
:D (Y) (Y) (Y) (Y)
Ze vroeg er zelf om. Als je dat al vind, dan zet je het toch niet openbaar op facial-book?!!!
 

Ardjan

Baardaap
Goed geantwoord! (Y) wat een schoonmuts, zeg! :D

Laat een ander niet jouw uiterlijk bepalen! Dat doe je gewoon lekker zelf! :)
mijn schoonzusje schreef:
“Echt lelijk met een baard. Weghalen joh maakt ook jonger.”

Je zou ook kunnen antwoorden:
"Dat ga ik écht niet doen! m'n dochter is er gek op!" :D
[DOUBLEPOST=1576165309][/DOUBLEPOST]
Als je dat al vind, dan zet je het toch niet openbaar op facial-book?!!!
Vind ik ook, @Joep!, Is niet zo netjes!
 

Texman

Koning Baard
Gisteren een mooie foto van mij met m’n dochter op facebook gezet. Allemaal leuke reacties maar mijn schoonzusje schreef:
“Echt lelijk met een baard. Weghalen joh maakt ook jonger.”
Na inspiratie te hebben opgedaan op dit baardforum was m’n antwoord hierop:
“Lijk je jonger als je hem weghaalt? Gelukkig maar dat het niet jouw baard is :) want bij jou werkt dat niet.”
Was ik nou te grof met dit antwoord? Benieuwd naar de reactie die jullie zouden hebben gegeven...

Ik vind dat als je een baard niet mooi vind je het ook op een gewone en meer nette manier kan zeggen of eerst wat meer belangstelling kan tonen alvorens zo'n keihard oordeel te vellen. Het is vast niet je favoriete schoonzus:eek:.
 

Boxer

Stoppelbaard
Het is gelukt! Ze heeft de post weer weggehaald van facebook. Dank voor jullie reacties. En ja, m’n dochter vindt m’n baardje echt leuk Hier de bewuste foto:
f98ef7e257431923860ce1f0b98a8a6a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Banner image
Top