Hoe ga jij om met commentaar op jouw baard ?

Joep

Zware baard
Joep dit zegt heel veel over die man en niets van jou baard. Wat een vreselijk bot persoon om zo iets te zeggen, totaal gebrek aan fatsoen.:eek::mad:
Probeer je er niet te veel van aan te trekken;).
Ik weet het, maar dat vind ik echt moeilijk. Achteraf weet ik zoveel goeie opmerkingen terug te gooien naar die kerel, maar dan is het te laat. Ik ben gewoon verrast als zoiets mij gebeurt en kan niet snel genoeg schakelen in mijn hoofd.
Eerlijk gezegd zei hij het zo joviaal, echt op zijn Amsterdams dat ik zelfs nu nog een beetje twijfel of hij het echt lullig bedoelde, je weet hoe Amsterdammers kunnen zijn. Maar of het nou wel of niet lullig bedoeld is, het blijft een rotopmerking. Ik kom zelf uit Amsterdam, maar heb die Amsterdamse gein nooit echt leuk gevonden.
Drs P. heeft er ook een aardig liedje over.
 

zenn

Zware baard
Wat een lullige opmerking, op dat moment kan 'k best begrijpen dat je met je bek vol tanden staat.
Maar daarom dus juist nu perse volhouden en een meesterlijke baard laten staan om het tegendeel te bewijzen.

En ook misschien wel goed dat je niets er op terug zei; eer aan jezelf houden, hij is onnozel en weet niet beter.
Rug recht, kin omhoog, armen over elkaar, benen standvast en wees trots op die baard van je!

Sluit je aan bij die andere baardman, vorm jullie eigen 'territorium'. Meer zullen volgen, de rest druipt af.
 
Laatst bewerkt:

Ardjan

Baardaap
Wat een botte kikker die kerel! Achter het behang plakken zo iemand!

Ik ben het helemaal met @Texman en @zenn eens!
Blijf jezelf en laat je niet van t padje brengen! ;)

En wees maar vast gewaarschuwd; dit gaat nog wel een keer gebeuren! Is mij ook overkomen!

Blijf bij je baard; niet twijfelen; blijf sterk in je schoenen staan; en weet: gekken zijn (helaas) niet wijzer! :):eek:
 

Joep

Zware baard
Bedankt voor de steun mannen, doet me goed :)> (Y)

Ik bedenk me net dat ik dit ook als compliment kan opvatten. Mijn baard is uit de kindertijd. Het is de eerste keer dat ik zo'n opmerking krijg, eerder was mijn baard nog niet volwassen genoeg voor de rotopmerkingen die blijkbaar onontkoombaar zijn.
 

Laurent1965

Zware baard
Wat een zak, zou mij ook mijn hele dag bepalen.., bot en onfatsoenlijk.
Sta er alsjeblieft boven, je baard is inderdaad volwassen, ze kunnen er niet meer omheen in hun jaloezie, zij willen wel maar durven niet....! ;)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Hahaha, ik zou er maar niet mee zitten, want die spoort niet! :D

Hij: 'Zo, laat je een baard staan?'
Jij: 'Nou, ik kwam hier goed geschoren aan, maar het duurt nogal lang, voordat de kinderen naar buiten komen!'

Hij: 'Ik zie het al…een zooitje'.
Jij: 'Zelf niet meer in de spiegel gekeken sinds je ongeluk?'.

Zo grappig dit soort figuren.:)
 

Joep

Zware baard
Wat een zak, zou mij ook mijn hele dag bepalen.., bot en onfatsoenlijk.
Sta er alsjeblieft boven, je baard is inderdaad volwassen, ze kunnen er niet meer omheen in hun jaloezie, zij willen wel maar durven niet....! ;)
Dank je @Laurent1965 !

@ProfessorMelchior Dat zou inderdaad het beste zijn, dat soort tegen opmerkingen. Ik probeer ze al in mijn hoofd te krijgen, maar dat werkt natuurlijk meestal niet. Het probleem zit hem erin tegen de tijd dat ik door heb dat ik door iemand beledigd ben het al te laat is voor repliek. In het verleden was dit probleem nog groter bij mij. Toen ging ik er voor het gemak te snel van uit dat ik beledigd werd. Het gevolg, ik trek mijn mond open en er ontstaat een conflict dat ik gestart ben. Tegenwoordig denk ik alles iets meer over, maar in dit soort situaties ben ik bijna altijd de pisang.
 

Texman

Koning Baard
In ons leven hebben we allemaal te maken met onaangename mensen die je bewust willen kwetsen, misbruik van je maken of je op een andere manier lullig behandelen. Ook ik heb hiermee moeten leren omgaan. Als mensen het erg bont maken heb ik voor mij zelf twee methodes gevonden die werken.
De eerste methode is confronteren, gewoon vragen waarom iemand je niet netjes behandeld en net zolang door gaan tot dat ze een eerlijk antwoord geven. Vaak zit er achter het gedrag een enorm stuk frustratie en reageren ze dit af op iedereen.
Mocht dit niet helpen dan is totaal negeren van de persoon de andere oplossing. Met totaal bedoel ik dan, als of die ander niet bestaat maar dan ook totaal niet.
De confrontatie methode werkt meestal goed en lost ook problemen op.
De andere methode is erg hard, maar soms kan het niet anders (helaas is dit op mijn werk een keer gebeurd).
 

Joep

Zware baard
De eerste methode is confronteren, gewoon vragen waarom iemand je niet netjes behandeld en net zolang door gaan tot dat ze een eerlijk antwoord geven.
Dit vind ik eigenlijk wel een heel goed advies en ga ik zeker proberen toe te passen. (Y)
Met deze aanpak ben je ook niet snel te laat me je reactie, want bij een gevat antwoord is timing van essentieel belang en vragen waarom iemand je zo behandeld kan altijd nog.
 

Nib85

Volle Baard
Eerlijk gezegd zei hij het zo joviaal, echt op zijn Amsterdams dat ik zelfs nu nog een beetje twijfel of hij het echt lullig bedoelde, je weet hoe Amsterdammers kunnen zijn. Maar of het nou wel of niet lullig bedoeld is, het blijft een rotopmerking. Ik kom zelf uit Amsterdam, maar heb die Amsterdamse gein nooit echt leuk gevonden.

Ik denk dag dit het is. Een beetje geinen, misschien zelfs wel jaloers op je baard.
Feit is wel dat het een kutopmerking is, beetje lollig proberen te doen over de rug van iemand anders...
 

Laurent1965

Zware baard
In ons leven hebben we allemaal te maken met onaangename mensen die je bewust willen kwetsen, misbruik van je maken of je op een andere manier lullig behandelen. Ook ik heb hiermee moeten leren omgaan. Als mensen het erg bont maken heb ik voor mij zelf twee methodes gevonden die werken.
De eerste methode is confronteren, gewoon vragen waarom iemand je niet netjes behandeld en net zolang door gaan tot dat ze een eerlijk antwoord geven. Vaak zit er achter het gedrag een enorm stuk frustratie en reageren ze dit af op iedereen.
Mocht dit niet helpen dan is totaal negeren van de persoon de andere oplossing. Met totaal bedoel ik dan, als of die ander niet bestaat maar dan ook totaal niet.
De confrontatie methode werkt meestal goed en lost ook problemen op.
De andere methode is erg hard, maar soms kan het niet anders (helaas is dit op mijn werk een keer gebeurd).

De beste methode, gebruik ik dagelijks in mijn werk therapeutisch, wat gebeurd hier dat jij dit zegt of wat is de reden dat je zo reageert, sta je er boven en de ander druipt af. Feitelijk sta je altijd in je "recht", want jij blijft rustig en geeft alleen een reactie op een actie.
Gewoon een kort, wat bedoeld u daarmee is vaak genoeg.
Bij een discussie op het werk ( psychiatrie ) stel ik ze voor de keuze, of een kwalitatief beter gesprek of beëindiging van het gesprek.
Vaak ook nog nog in de U vorm bij vreemden, geef je aan dat je de beleefdheidsvorm prefereert, waardoor je de ander feitelijk dubbel te kakken zet.:D
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ongeveer wat ik altijd zeg, als iemand op straat een opmerking over mijn kleding maakt:
'Ik stel de mening van iemand, die zichzelf goed weet te kleden altijd zeer op prijs'.

Meestal lopen ze zelf met een trainingsbroek, afgetrapte gymschoenen en een windjack aan, dus dan weten ze niet meer hoe ze moeten reageren. ;)
 

Yainderidoo

Zware baard
Door omstandigheden een beetje laat met mijn reactie. Maar wat een klootzak is dat zeg....mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen! :mad: Veel van dit soort botteriken meent dat ze zich alles kunnen permitteren en hebben totaal niet in de gaten (of het kan ze echt geen f*uck schelen) hoe een pijn ze mensen op deze manier kunnen doen. EN dan bedoel ik niet alleen de opmerking op zich....maar ook de manier waarop...ten overstaan van iedereen die het maar kan horen. Dat vind ik vaak nog veel erger. :mad:
"trek het je niet aan" is goed bedoeld....maar Autistische mensen kunnen daar heel erg mee zitten. Nu is het wel zo dat je meestal niet kunt zien of iemand Autistisch is...maar dan nog. :mad:
Het enige wat ik tegen Joep kan zeggen is: "jij weet beter"! ;)
 

Joep

Zware baard
Dank je @Yainderidoo ! Het blijf inderdaad hangen. Gelukkig heb ik een klein succesje met de verzorging van mijn baar wat betreft kam technieken en ziet de baard er werkelijk beter uit. Dat geeft mij nu een goed gevoel en maakt me minder onzeker. Laat die zak zelf maar eens een baard groeien, dan praat ik wel weer verder met hem.Zo dat lucht op, volgende keer moet ik dat meteen zeggen. Misschien lukt het me ooit, dan kom ik het hier melden :cool:
 

Laurent1965

Zware baard
In Frankrijk bij familie momenteel.
Gisteren op bezoek waar hele kleine kinderen waren, leeftijd iets van 1,5, 3 en een jaar of 6...., de kleinste heb ik alleen als baby gezien.
Ik kwam nietsvermoedend de woonkamer binnen, begint de kleinste keihard te gillen.., regardez papa Noël....
Grote hilariteit, uitgelegd dat ik toch gewoon oom Laurent uit Holland ben.
De hele avond werd ik met een zeer argwanende blik bekeken..., geloofden er geen ruk van, een uurtje later had die van 3 toch maar even zijn moeder gevraagd, geef Père Noël door dat ik graag die grot van Batman wil hebben,,,, :eek::eek::eek:
Heb me maar op de drank gestort die als gewoonlijk rijkelijk op tafel stond...;);)
 
Banner image
Top