Hoe ga jij om met commentaar op jouw baard ?

Ardjan

Baardaap
Sommige mensen denken volgens mij dat je altijd baby blijft! :D
Vanmorgen kwam een dame mij vertellen dat ze die baard maar helemaal niks vindt. Echt zonde van je uitstraling, zei ze! En, voegde ze er aan toe; laat je hem nog langer groeien? :mad::oops::cool:

Ik ben verbaast dat mensen zich zó negatief kunnen uitspreken over iemand anders z'n uiterlijk.

Volgens mij begrijpt ze niet dat "babyjongens" als ze ouder worden, baard krijgen! :D

IMG_2016092141586.jpg
 

zenn

Zware baard
'K krijg eigenlijk zelden negatieve opmerkingen, maja 'k ben ook niet echt op m'n mondje gevallen wat dat betreft...
Het hangt er ook van af wie het zegt en in welke toon en/of context natuurlijk. Dat is denk 'k het belangrijkste.

Zo kreeg 'k paar dagen geleden de opmerking; "Hey Sinterklaas!". Bleek een klein meisje te zijn, vrolijk aan het spelen hier op de speelplaats.
Moeder helemaal verontschuldigen, dat ze er al volop mee bezig was en dat ze blijkbaar een baard associeert met de Sint. Naja prima toch.
Heb alleen tegen d'r gezegd dat 'k hem niet ben, want 'k heb geen boot en geen pieten. Maar heb hem weleens gezien bij de "baardenwinkel". ;)
 
Laatst bewerkt:

Ardjan

Baardaap
'k Moet zeggen; 't is voor mij óók wel een hele tijd geleden dat ik zo'n opmerking heb gehad. "Sinterklaas"-grapjes of iets dergelijks heb ik nooit zoveel moeite mee! Laat ze maar grappen denk ik dan. Maar zo'n opmerking zoals bovengenoemd, wat ze echt meende, heb ik wél moeite mee! Is gewoon niet lief! :D:eek: Andersgezegt, gewoon onbeschoft! :):oops::cool:
 

Joep

Zware baard
'K krijg eigenlijk zelden negatieve opmerkingen, maja 'k ben ook niet echt op m'n mondje gevallen wat dat betreft...
Het hangt er ook van af wie het zegt en in welke toon en/of context natuurlijk. Dat is denk 'k het belangrijkste.

Zo kreeg 'k paar dagen geleden de opmerking; "Hey Sinterklaas!". Bleek een klein meisje te zijn, vrolijk aan het spelen hier op de speelplaats.
Moeder helemaal verontschuldigen, dat ze er al volop mee bezig was en dat ze blijkbaar een baard associeert met de Sint. Naja prima toch.
Heb alleen tegen d'r gezegd dat 'k hem niet ben, want 'k heb geen boot en geen pieten. Maar heb hem weleens gezien bij de "baardenwinkel". ;)
Ik heb ook het idee dat het sterk afhankelijk is van waar je woont. Kom jij niet net als ik uit Amsterdam @zenn ? Blijkbaar zijn ze hier wat toleranter ten opzichte van baarden. De Amsterdammers die minder tolerant zijn die stuur ik altijd direct door naar IJmuiden, dan zeg ik "Hee gabbie, ga jij evve een strand wandeling maken en daarna een lekker vissie eten. Dan gaat het vast weer beter met je". Daarna hoor ik nooit meer wat van ze. :D
 

Robin83

Baard
Hey geeft iedere keer een boost als iemand een opmerking maakt. Was vaak in begin fase. Nu zijn ze er wel aan gewend. Heb wel een collega die blijft het volhouden om iedere keer als ik hem tegenkom "sjezus" te proesten. Antwoord van mij: zeg het eens mijn zoon.

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
 

Laurent1965

Zware baard
'K krijg eigenlijk zelden negatieve opmerkingen, maja 'k ben ook niet echt op m'n mondje gevallen wat dat betreft...
Het hangt er ook van af wie het zegt en in welke toon en/of context natuurlijk. Dat is denk 'k het belangrijkste.

Zo kreeg 'k paar dagen geleden de opmerking; "Hey Sinterklaas!". Bleek een klein meisje te zijn, vrolijk aan het spelen hier op de speelplaats.
Moeder helemaal verontschuldigen, dat ze er al volop mee bezig was en dat ze blijkbaar een baard associeert met de Sint. Naja prima toch.
Heb alleen tegen d'r gezegd dat 'k hem niet ben, want 'k heb geen boot en geen pieten. Maar heb hem weleens gezien bij de "baardenwinkel". ;)
Dit is toch leuk, zou ik totaal geen moeite mee hebben.
[DOUBLEPOST=1573765369][/DOUBLEPOST]
Ik heb ook het idee dat het sterk afhankelijk is van waar je woont. Kom jij niet net als ik uit Amsterdam @zenn ? Blijkbaar zijn ze hier wat toleranter ten opzichte van baarden. De Amsterdammers die minder tolerant zijn die stuur ik altijd direct door naar IJmuiden, dan zeg ik "Hee gabbie, ga jij evve een strand wandeling maken en daarna een lekker vissie eten. Dan gaat het vast weer beter met je". Daarna hoor ik nooit meer wat van ze. :D
:D:D:D
 

zenn

Zware baard
@Joep Klopt, Zaandam maar van Amsterdamse origine. Ouders zijn verhuist ivm wonen/werken. ;)

Nu we het er toch over hebben; mijn overgrootmoeder ('oma garnaal', omdat ze altijd garnalen pelde) was een rasechte Jordanese. Die heb 'k nog gekend, hartstikke lieve oma, die zei alles wat ze op haar hart had. Die liet het kaas echt niet van d'r brood eten; heeft op oudere leeftijd een zakkenroller nog 's een flink pak rammel op de markt verkocht, want "ik laat me toch niet bejatten". En mijn moeder had is een akkefietje met een baas over accentloos praten, belde oma effe op om te zeggen "wij zeggen hier vullisbak en anders heb je maar pech". Ook had ze 's haar heup gebroken, de dag nadat ze geopereerd was zelf uit bed gekropen en aangekleed, "tijd om naar huis te gaan". Niet te stoppen die vrouw. :D:D

@ProfessorMelchior & @Laurent1965 Ja, vet lief toch! :)
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
'K krijg eigenlijk zelden negatieve opmerkingen, maja 'k ben ook niet echt op m'n mondje gevallen wat dat betreft...
Het hangt er ook van af wie het zegt en in welke toon en/of context natuurlijk. Dat is denk 'k het belangrijkste.

Zo kreeg 'k paar dagen geleden de opmerking; "Hey Sinterklaas!". Bleek een klein meisje te zijn, vrolijk aan het spelen hier op de speelplaats.
Moeder helemaal verontschuldigen, dat ze er al volop mee bezig was en dat ze blijkbaar een baard associeert met de Sint. Naja prima toch.
Heb alleen tegen d'r gezegd dat 'k hem niet ben, want 'k heb geen boot en geen pieten. Maar heb hem weleens gezien bij de "baardenwinkel". ;)
Ook vaak gehoord "ook Sinterklaas" ( die meneer heeft ook een baard) (Y)
[DOUBLEPOST=1574009398][/DOUBLEPOST]
Hey geeft iedere keer een boost als iemand een opmerking maakt. Was vaak in begin fase. Nu zijn ze er wel aan gewend. Heb wel een collega die blijft het volhouden om iedere keer als ik hem tegenkom "sjezus" te proesten. Antwoord van mij: zeg het eens mijn zoon.

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
Die moet je zegenen :)
 

Joep

Zware baard
Ik heb ook het idee dat het sterk afhankelijk is van waar je woont. Kom jij niet net als ik uit Amsterdam @zenn ? Blijkbaar zijn ze hier wat toleranter ten opzichte van baarden.
Ennnnnnn ik neem mijn woorden terug. Vandaag was het dus zo ver :mad:

Midden op het schoolplein komt een bekende man naar mij toe en zegt tegen mij zodat veel omstanders het kunnen horen "Zo, laat jij je baard staan?". Toen had ik al gewaarschuwd moeten zijn, want die baard staat er al sinds de zomer, maar zo naïef als ik ben antwoord ik heel vrolijk met "Ja, eens kijken wat het gaat worden." Waarop hij reageert "Nou dat zie ik zo al.......het wordt een zooitje" Waarop ik dus geen gevat antwoord kon geven. Ik ben helemaal niet ad rem en mijn autisme helpt mij daar ook niet bij. Ik ga me eerst zitten afvragen of hij het misschien niet zo lelijk bedoeld en dat soort onzin. Ondertussen voel ik me wel gekwetst. Dit kan rustig weken in mijn hoofd blijven hangen, balen is dat. :mad::mad::mad:
 
Banner image
Top