Hoe ga jij om met commentaar op jouw baard ?

Joep

Zware baard
Ja het is zo ver, ik had "commentaar" vandaag. Al zal ik toegeven dat het wel wat ver gezocht is van mij.
Eerder deze week had ik al weer complimenten te pakken. "Joep, ik herken je helemaal niet meer, maar het is wel helemaal zo (Y) (Y)". Leuk is dat :)

Vandaag echter had ik ook iemand die me niet herkende, ze zei "Ik herkende je helemaal niet met die baard. Ja het is ook in de mode hè".
Nu bedoelde ze er volgens mij helemaal niets vervelends mee, maar ik heb me mijn hele leven nogal dwars opgesteld en bewust nooit meegedaan aan mode, omdat ik mode onzin vind. Ik vond de opmerking dus niet leuk. Ik besef me best dat ik met deze uitspraak op een baardforum het risico loop bij sommige mensen wat minder sympathiek over te komen.

Eigenlijk wilde ik al jaren een baard, lang voor dat het mode was, maar doordat ik veel gaten in mijn baard had was dat echt geen optie. De gaten ontstonden waarschijnlijk door stress, nu ik de laatste jaren rustiger ben zie ik gelukkig die gaten nergens meer. De baard heb ik dan ook vooral niet omdat het mode is. Eigenlijk vind ik het ook raar om te zegen dat het mode is, je ziet de laatste jaren meer baarden dan vroeger, dat is zo, maar het merendeel van de mannen is nog steeds baardloos.

Om een beetje offtopic te gaan. Ik vraag me af hoeveel van de leden hier een baard hebben omdat het hip is? Ik veroordeel niet hoor :) Ik wil zelf liever niet te modieus zijn, maar dat betekend niet dat ik een ander minderwaardig vind die er wel heel hip bijloopt. Ieder zijn eigen ding.
 

Hartenheer

Zware baard
Ja het is zo ver, ik had "commentaar" vandaag. Al zal ik toegeven dat het wel wat ver gezocht is van mij.
Eerder deze week had ik al weer complimenten te pakken. "Joep, ik herken je helemaal niet meer, maar het is wel helemaal zo (Y) (Y)". Leuk is dat :)

Vandaag echter had ik ook iemand die me niet herkende, ze zei "Ik herkende je helemaal niet met die baard. Ja het is ook in de mode hè".
Nu bedoelde ze er volgens mij helemaal niets vervelends mee, maar ik heb me mijn hele leven nogal dwars opgesteld en bewust nooit meegedaan aan mode, omdat ik mode onzin vind. Ik vond de opmerking dus niet leuk. Ik besef me best dat ik met deze uitspraak op een baardforum het risico loop bij sommige mensen wat minder sympathiek over te komen.

Eigenlijk wilde ik al jaren een baard, lang voor dat het mode was, maar doordat ik veel gaten in mijn baard had was dat echt geen optie. De gaten ontstonden waarschijnlijk door stress, nu ik de laatste jaren rustiger ben zie ik gelukkig die gaten nergens meer. De baard heb ik dan ook vooral niet omdat het mode is. Eigenlijk vind ik het ook raar om te zegen dat het mode is, je ziet de laatste jaren meer baarden dan vroeger, dat is zo, maar het merendeel van de mannen is nog steeds baardloos.

Om een beetje offtopic te gaan. Ik vraag me af hoeveel van de leden hier een baard hebben omdat het hip is? Ik veroordeel niet hoor :) Ik wil zelf liever niet te modieus zijn, maar dat betekend niet dat ik een ander minderwaardig vind die er wel heel hip bijloopt. Ieder zijn eigen ding.

Vanaf mijn 18e had ik al een volle baardgroei en heb die ook altijd {wel een kort model} gehad.

Het heeft me toen zelfs nog een {bij}baan gekost, maar dat wat geen probleem. Er was werk zat, en het was voor mij alleen een start kapitaal om een winkel te starten waarmee weer mijn studie{s} betaald konden worden.
 

Yainderidoo

Zware baard
@Joep F*ck de mode en doe gewoon lekker wat je zelf wil zonder daar een ander mee tot last te zijn.

iu
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Zij: 'Ja, het is ook in de mode?'
Jij: 'Nou zeker! Al vanaf de Neanderthalers komt het steeds méér voor!’
:D

Ze heeft het waarschijnlijk uit belangstelling gezegd en niet als aanmerking, dus het is wel schattig.:)

En dan een belangrijke onthulling!!!!
Al die stiekeme Baardforummers liegen zich helemaal suf!:confused:
Natuurlijk volgen ze de "mode". Niemand loopt meer in een jacquet met hoge hoed of in een jeans met wijde pijpen en een suède jas met franjes aan zijn mouwen.:rolleyes:
Iedereen kleedt zich hedendaags.;)
Maar de baard is geen mode, maar een trend.o_O
Zonder die trend zou dit Baardforum er ook nooit gekomen zijn! :)>
 

Joep

Zware baard
Ja @ProfessorMelchior jij staat nooit met een mond vol tanden geloof ik, maar ik ben niet zo ad rem. Het had een leuke opmerking kunnen zijn. Ze bedoelde het volgens mij ook niet kwaad en dus had ik het niet in dit topic moeten posten. :confused:

Mode, trend, wat weet ik daar nou van, natuurlijk gebruik ik het verkeerde woord. Maakt niet uit, ik bedoelde geloof ik trend....toch? Sinds mijn baard houd ik me veel meer met mijn uiterlijk bezig, begin ik toch stiekem waarde te hechten aan trends? Ik weet het niet, het klinkt gewoon niet helemaal zoals ik mijzelf ken. Ondertussen ben ik wel erg blij met mijn verandering van uiterlijk. Ik begin al aardig ijdel te worden. :eek:
 

Laurent1965

Zware baard
Ja het is zo ver, ik had "commentaar" vandaag. Al zal ik toegeven dat het wel wat ver gezocht is van mij.
Eerder deze week had ik al weer complimenten te pakken. "Joep, ik herken je helemaal niet meer, maar het is wel helemaal zo (Y) (Y)". Leuk is dat :)

Vandaag echter had ik ook iemand die me niet herkende, ze zei "Ik herkende je helemaal niet met die baard. Ja het is ook in de mode hè".
Nu bedoelde ze er volgens mij helemaal niets vervelends mee, maar ik heb me mijn hele leven nogal dwars opgesteld en bewust nooit meegedaan aan mode, omdat ik mode onzin vind. Ik vond de opmerking dus niet leuk. Ik besef me best dat ik met deze uitspraak op een baardforum het risico loop bij sommige mensen wat minder sympathiek over te komen.

Eigenlijk wilde ik al jaren een baard, lang voor dat het mode was, maar doordat ik veel gaten in mijn baard had was dat echt geen optie. De gaten ontstonden waarschijnlijk door stress, nu ik de laatste jaren rustiger ben zie ik gelukkig die gaten nergens meer. De baard heb ik dan ook vooral niet omdat het mode is. Eigenlijk vind ik het ook raar om te zegen dat het mode is, je ziet de laatste jaren meer baarden dan vroeger, dat is zo, maar het merendeel van de mannen is nog steeds baardloos.

Om een beetje offtopic te gaan. Ik vraag me af hoeveel van de leden hier een baard hebben omdat het hip is? Ik veroordeel niet hoor :) Ik wil zelf liever niet te modieus zijn, maar dat betekend niet dat ik een ander minderwaardig vind die er wel heel hip bijloopt. Ieder zijn eigen ding.

Zal me aan m'n r**t roesten of iets wel of niet in de mode is, als ik iets leuk vind of iets wil doe ik het gewoon...heb wel meer in mijn leven, mijn huis en mijn kast wat niet in de mode is... :D:D, ben er zo eentje, wat iedereen heeft hoef ik niet..!
 
Laatst bewerkt:

Joep

Zware baard
Zal me aan m'n r**t roesten of iets wel of niet in de mode is, als ik iets leuk vind of iets wil doe ik het gewoon...heb wel meer wat niet in de mode is... :D:D
Ja, dat vind ik nou ook! (Y)
Maar juist daarom schrik ik als ik beschuldigd word mode bewust te zijn, dat ben ik niet gewend snap je? Dat klonk bij mij als een belediging :D
Ik moet hier gewoon zelf nog een houding in weten te vinden, er is veel nieuw voor mij sinds ik een baard heb en dit hoort erbij :) Het belangrijkste is dat ik het nog steeds leuk en mooi vind :)>
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Hahaha, hoor de trendvolgers eens! :p

Er is helemaal niets mis mee @Joep , als je van jezelf vind, dat je er best patent uitziet, een hippe vader bent en een modieuze man, waar je vrouw mee kan pronken.
Nooit iemand anders zijn mode of trend volgen, maar gewoon lekker doen, waar je je goed bij voelt…en je baard koesteren.;)
 

Laurent1965

Zware baard
Heb het hele gamma in mijn kast, van camouflagebroeken tot een driedelig pak of een combinatie van beiden. :)
Draag het liefste een keurig krijtstreep kostuumjasje uit de kringloop of zo op een rafelige spijkerbroek met kisten.
Heb mij wat dat aan gaat nooit veel aangetrokken van de massa, was zeker vroeger altijd bewust een eenling.
Op school al was het vaak zo dat ik ergens als eerste mee liep, enige tijd later liep iedereen er mee, moest ik weer iets anders verzinnen...:mad::mad:
 

Texman

Koning Baard
Ja het is zo ver, ik had "commentaar" vandaag. Al zal ik toegeven dat het wel wat ver gezocht is van mij.
Eerder deze week had ik al weer complimenten te pakken. "Joep, ik herken je helemaal niet meer, maar het is wel helemaal zo (Y) (Y)". Leuk is dat :)

Vandaag echter had ik ook iemand die me niet herkende, ze zei "Ik herkende je helemaal niet met die baard. Ja het is ook in de mode hè".
Nu bedoelde ze er volgens mij helemaal niets vervelends mee, maar ik heb me mijn hele leven nogal dwars opgesteld en bewust nooit meegedaan aan mode, omdat ik mode onzin vind. Ik vond de opmerking dus niet leuk. Ik besef me best dat ik met deze uitspraak op een baardforum het risico loop bij sommige mensen wat minder sympathiek over te komen.

Eigenlijk wilde ik al jaren een baard, lang voor dat het mode was, maar doordat ik veel gaten in mijn baard had was dat echt geen optie. De gaten ontstonden waarschijnlijk door stress, nu ik de laatste jaren rustiger ben zie ik gelukkig die gaten nergens meer. De baard heb ik dan ook vooral niet omdat het mode is. Eigenlijk vind ik het ook raar om te zegen dat het mode is, je ziet de laatste jaren meer baarden dan vroeger, dat is zo, maar het merendeel van de mannen is nog steeds baardloos.

Om een beetje offtopic te gaan. Ik vraag me af hoeveel van de leden hier een baard hebben omdat het hip is? Ik veroordeel niet hoor :) Ik wil zelf liever niet te modieus zijn, maar dat betekend niet dat ik een ander minderwaardig vind die er wel heel hip bijloopt. Ieder zijn eigen ding.
Ik loop al 46 jaar met een baard rond. Toen ik eraan begon was het erg in om links te zijn en je af te zetten tegen de gevestigde orde. Voor sommige mensen was een baard iets wat daarbij hoorde. Voor mij was dit zeker niet de reden. Toen ik heel jong was vond ik baarden al erg mooi en toen ik eenmaal de leeftijd had wilde ik gewoon weten hoe het mij zou staan. Het beviel mij meer dan goed en dat is tevens reden waarom ik mijn baard nooit meer afgeschoren heb.
Ik heb ook nooit meegedaan aan baardmodes of trends omdat ik er helemaal niet van hou dat andere mensen bepalen hoe ik er uit moet zien.
Ik zeg dan ook altijd ik ben een man met een baard, niet meer en ook niet minder en wat anderen ervan vinden is eigenlijk ook niet belangrijk. Wat wel telt is dat ik er erg gelukkig mee ben :):):)
 

Laurent1965

Zware baard
Ik loop al 46 jaar met een baard rond. Toen ik eraan begon was het erg in om links te zijn en je af te zetten tegen de gevestigde orde. Voor sommige mensen was een baard iets wat daarbij hoorde. Voor mij was dit zeker niet de reden. Toen ik heel jong was vond ik baarden al erg mooi en toen ik eenmaal de leeftijd had wilde ik gewoon weten hoe het mij zou staan. Het beviel mij meer dan goed en dat is tevens reden waarom ik mijn baard nooit meer afgeschoren heb.
Ik heb ook nooit meegedaan aan baardmodes of trends omdat ik er helemaal niet van hou dat andere mensen bepalen hoe ik er uit moet zien.
Ik zeg dan ook altijd ik ben een man met een baard, niet meer en ook niet minder en wat anderen ervan vinden is eigenlijk ook niet belangrijk. Wat wel telt is dat ik er erg gelukkig mee ben :):):)
Helemaal mee eens!!
 

Joep

Zware baard
Wat een leuke reacties allemaal! Dat doet mij goed :)
Ik had toch al het gevoel dat het merendeel van de leden op dit forum een groep éénlingen was :D Gelukkig we horen toch nog bij een groep :confused::eek: Nee geintje :)>
Nou ja, als ik echt niet bij een groep zou willen horen, dan zou ik natuurlijk ook niet op dit forum zitten. :D
Ik heb er alleen de pest aan om dingen te doen/me te kleden, alleen omdat iemand anders zegt dat dat goed is. Ik loop bijvoorbeeld zomers op sandalen MET sokken. Je moet eens weten hoe vaak ik daar al commentaar op gehad heb. Ik heb er maling aan. Het zit gewoon heel lekker en als ik geen sokken aan doe onder de 25 graden, dan heb ik koude voeten, daar begin ik dus niet aan.
 
Banner image
Top