Hoe ga jij om met commentaar op jouw baard ?

Laurent1965

Zware baard
Was nog vergeten erbij te zetten dat deze sneue figuren hoogstwaarschijnlijk rondlopen met een INTENS gefrustreerd gevoel van je leeft maar 1 keer en wat heb ik er van met mijn doorsnee gezicht dat niet meer kan lachen en mijn totaal uitgedroogd imago.

Niet de moeite waard om je over hun opmerkingen te ergeren!!! :p:p
 
Laatst bewerkt:

okt2018

Baard
Wat is er tegen een vrouw met een epische snor? o_O

Bekijk bijlage 13552

Staat behoorlijk daadkrachtig. Een oma met invloed
[DOUBLEPOST=1571829834][/DOUBLEPOST]
Of je zegt "Mevrouw, gaat u eerst uw zelf eens scheren voordat u over mijn baard begint".
En als ze dan zo bijdehand is en zegt dat ze dat al doet, dan zeg je gewoon "Dan moet U toch eens beter in de spiegel kijken tijdens het scheren, want ik zie gewoon nog een snor". Ik denk dat ze dan aardig onzeker gaat worden.

Het probleem is dat ik in de praktijk helemaal niet zo ad rem ben en dat ik dit nooit ter plekke bedenk. Ik ben bang dat ik in een dergelijke situatie helemaal niet een goede tegen opmerking heb. Ik houd dit topic dan ook goed bij, zodat ik een aardig repertoire heb als de situatie zich voordoet. Ik denk dat je het goed opgelost heb. Het is jammer dat er van dit soort onbeschofte figuren rondlopen die denken dat iedereen maar zit te wachten op hun mening.

Het is m.i. ook afhankelijk van de context. Sommige grappen van positieve figuren die je goed kent kan ik zelf eigenlijk nog wel waarderen. Ik ben niet van suiker en drijf ook weleens de spot met iemand.

Als het op het randje tussen grappig en niet grappig is reageer ik meestal met “beter langbaardig dan kortzichtig”

Maar als mensen er echt puur op uit zijn je te dissen, zoals deze mevrouw, kan men echt een vervelende opmerking van mij terugverwachten;-)
[DOUBLEPOST=1571830214][/DOUBLEPOST]Laten we dus voortaan spreken van opmerkingen in categorie 1,2 en 3. :p
 

Joep

Zware baard
Wat is dat toch voor een gehannes met die rotopmerkingen?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe alleen maar complimenten krijg, vandaag weer van een oude bekende. Gemiddeld toch al gauw 3 positieve opmerkingen per week. Hoe kan dat nou? Ik kan me niet voorstellen dat ze in de hoofdstad nou zo veel vriendelijker zijn dan elders, zo ervaar ik dat over het algemeen niet althans.
 

Ardjan

Baardaap
Wat is dat toch voor een gehannes met die rotopmerkingen?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe alleen maar complimenten krijg, vandaag weer van een oude bekende. Gemiddeld toch al gauw 3 positieve opmerkingen per week. Hoe kan dat nou? Ik kan me niet voorstellen dat ze in de hoofdstad nou zo veel vriendelijker zijn dan elders, zo ervaar ik dat over het algemeen niet althans.
Ik weet het: Jij bent gewoon een bebaarde geluksvogel! :D:eek:

images.jpg
 

Laurent1965

Zware baard
Wat is dat toch voor een gehannes met die rotopmerkingen?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe alleen maar complimenten krijg, vandaag weer van een oude bekende. Gemiddeld toch al gauw 3 positieve opmerkingen per week. Hoe kan dat nou? Ik kan me niet voorstellen dat ze in de hoofdstad nou zo veel vriendelijker zijn dan elders, zo ervaar ik dat over het algemeen niet althans.

Denk dat ze wat meer gewend zijn, hier is het toch doorgaans nog steeds wat conservatiever.
Vriendelijker in de hoofdstad kan ik echt niet zeggen, hier denkt men vaak dat men zich met elkaar MOET bemoeien.
Waardoor mensen al gauw denken dat ze leuk zijn, roepen dan maar iets zonder na te denken en zonder enig besef.
 

Gunter

Baard
Er zijn ook vrouwen die niets zeggen maar aan hun blikken kan je de afkeuring zien.:confused: Ik lig er niet van wakker en ga gewoon door met ademhalen.;)
Volledig negeren is de oplossing maar dat wordt ook niet altijd gewaardeerd door de dames :eek:.

Ik volg dit topic altijd, en kan mij (eigenlijk net zoals @Joep ) er niet in herkennen. Voor zover ik weet heb ik nog nooit een opmerking of blik gehad van een vreemde op welke plek dan ook. En ik verbaasd mij erover wat jullie te horen krijgen, ik vind het echt shocking en eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik zou reageren. In eerste instantie verbaasd denk ik,

Maar toen dacht ik, waarom krijg ik die opmerkingen niet?!? Wat zou een reden kunnen zijn dat sommige mensen de opmerkingen niet krijgen? Tot nu toe kwam ik tot dit rijtje, en vul hem gerust aan ;)

  1. Ik heb niet door als iemand mij beledigd met een opmerking of een afkeurende blik geeft. Ik ben niet zo sensitief wat dit betreft
  2. Ik zie er met baard zoveel beter uit (of zonder slechter), dat zelfs de ergste baardhater mij liever met dan zonder baard ziet
iemand nog een ander idee? (Y)
 

Joep

Zware baard
Ik volg dit topic altijd, en kan mij (eigenlijk net zoals @Joep ) er niet in herkennen. Voor zover ik weet heb ik nog nooit een opmerking of blik gehad van een vreemde op welke plek dan ook. En ik verbaasd mij erover wat jullie te horen krijgen, ik vind het echt shocking en eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik zou reageren. In eerste instantie verbaasd denk ik,

Maar toen dacht ik, waarom krijg ik die opmerkingen niet?!? Wat zou een reden kunnen zijn dat sommige mensen de opmerkingen niet krijgen? Tot nu toe kwam ik tot dit rijtje, en vul hem gerust aan ;)

  1. Ik heb niet door als iemand mij beledigd met een opmerking of een afkeurende blik geeft. Ik ben niet zo sensitief wat dit betreft
  2. Ik zie er met baard zoveel beter uit (of zonder slechter), dat zelfs de ergste baardhater mij liever met dan zonder baard ziet
iemand nog een ander idee? (Y)
Hahaha, die twee redenen kunnen bij mij prima van toepassing zijn (Y)

Een derde kan zijn dat jij er zo badass uitziet, dat mensen niet durven, maar dat gaat bij mij denk ik niet op. Bovendien zou om die rede @Laurent1965 ook geen opmerkingen mogen verwachten lijkt mij.

Denk dat ze wat meer gewend zijn, hier is het toch doorgaans nog steeds wat conservatiever.
Vriendelijker in de hoofdstad kan ik echt niet zeggen, hier denkt men vaak dat men zich met elkaar MOET bemoeien.
Waardoor mensen al gauw denken dat ze leuk zijn, roepen dan maar iets zonder na te denken en zonder enig besef.
Als ik op vakantie ben buiten de grote stad vind ik dat altijd heerlijk. Mensen zijn veel rustiger en over het algemeen vriendelijker. Waar je als toerist minder van merkt en niet bij stilstaat is wat jij net aanhaalt, de bemoeizucht van mensen in kleinere gemeenschappen. Zo zie je maar, alles heeft zijn voor en nadelen.
 

Texman

Koning Baard
Ik volg dit topic altijd, en kan mij (eigenlijk net zoals @Joep ) er niet in herkennen. Voor zover ik weet heb ik nog nooit een opmerking of blik gehad van een vreemde op welke plek dan ook. En ik verbaasd mij erover wat jullie te horen krijgen, ik vind het echt shocking en eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik zou reageren. In eerste instantie verbaasd denk ik,

Maar toen dacht ik, waarom krijg ik die opmerkingen niet?!? Wat zou een reden kunnen zijn dat sommige mensen de opmerkingen niet krijgen? Tot nu toe kwam ik tot dit rijtje, en vul hem gerust aan ;)

  1. Ik heb niet door als iemand mij beledigd met een opmerking of een afkeurende blik geeft. Ik ben niet zo sensitief wat dit betreft
  2. Ik zie er met baard zoveel beter uit (of zonder slechter), dat zelfs de ergste baardhater mij liever met dan zonder baard ziet
iemand nog een ander idee? (Y)
Als je een erg gevoelig persoon bent dan zal het je waarschijnlijk eerder opvallen. Wat ik schreef moet je niet te zwart/wit zien want het komt in allerlei nuances voor. Daarnaast kan je ook nog de fout maken door te bepalen wat de ander denkt en daar dan ook de weer de verkeerde conclusie aan ophangen.
Bij mij komt het in het dagelijkse leven zelden voor dat iemand op een heel directe en onvriendelijke manier een negatieve opmerking maakt over mijn baard.
Van die zgn. afkeurende blikken heb ik wat meer last omdat dat bij mij erg hard binnenkomt. Het heeft te maken met het feit dat ik hooggevoelige persoon ben.
Dit een is een prachtige eigenschap omdat ik alles in het leven veel dieper en genuanceerder voel dan de gemiddelde mens. Maar het zorgt er ook voor dat ik snel overprikkeld kan raken.
 

Gunter

Baard
Als je een erg gevoelig persoon bent dan zal het je waarschijnlijk eerder opvallen. Wat ik schreef moet je niet te zwart/wit zien want het komt in allerlei nuances voor. Daarnaast kan je ook nog de fout maken door te bepalen wat de ander denkt en daar dan ook de weer de verkeerde conclusie aan ophangen.
Bij mij komt het in het dagelijkse leven zelden voor dat iemand op een heel directe en onvriendelijke manier een negatieve opmerking maakt over mijn baard.
Van die zgn. afkeurende blikken heb ik wat meer last omdat dat bij mij erg hard binnenkomt. Het heeft te maken met het feit dat ik hooggevoelige persoon ben.
Dit een is een prachtige eigenschap omdat ik alles in het leven veel dieper en genuanceerder voel dan de gemiddelde mens. Maar het zorgt er ook voor dat ik snel overprikkeld kan raken.

Dat herken ik, ik maak hooggevoeligheid van heel dicht mee. En ik denk dat het eerder een verrijking van de persoon is, door alles wat je dieper ervaart dan de verkeerde stempel die vaak wordt gegeven. Zolang je maar je grenzen kent en bewaakt. Dank je voor je reactie. (Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Interessante overdenkingen, mannen!
Nu blijkt, dat iedereen er zonder baard minder goed uitziet blijven vooral bemoeizucht en het gebrek aan besef, dat men niet te pas en te onpas de eigen mening kan ventileren als belangrijkste factoren over.

Bij de reeds aangekondigde samenkomst van de schermvereniging is er geen enkel onvertogen opmerking gemaakt, maar wel enkele gemeende complimenten.
Van de wedstrijdploeg, die toendertijd uitkwam op degen en sabel en die uit elf personen bestond, bleken er nu met mij erbij geteld slechts vijf over te zijn. Het kan zijn ,dat men vermoedt, dat een nare baard-opmerking tot een snelle eliminatie kan leiden en dat men zich heeft ingehouden om lijf en leden veilig te stellen.;)
 

Ardjan

Baardaap
Vandaag werd ik voor de afwisseling weer eens "Sinterklaas" genoemd! :(
Ik dacht bij mezelf, das alleen maar mooi!! :eek: Echte Sinterklazen gaan namelijk niet voor een "stoppelbaardje", maar hebben echt EEN BAARD! (ja, en wat voor één!). Dus ik dacht, mooi compliment, dat gaat de goeie kant op, toch? :D:D

493a3ef630bf9d02b0fbf3bb6ec2b166eac8181f.jpg
 

Laurent1965

Zware baard
Vandaag werd ik voor de afwisseling weer eens "Sinterklaas" genoemd! :(
Ik dacht bij mezelf, das alleen maar mooi!! :eek: Echte Sinterklazen gaan namelijk niet voor een "stoppelbaardje", maar hebben echt EEN BAARD! (ja, en wat voor één!). Dus ik dacht, mooi compliment, dat gaat de goeie kant op, toch? :D:D

Bekijk bijlage 13659
Heb ik ook last van, een goeie dit, onthouden!!!
 
Banner image
Top