Het grote frustratie topic

TMG1961

Baardaap
Ben momenteel niet echt vrolijk. De banden van de auto bleken zo slecht te zijn, helemaal verdroogd, dat ze vervangen moesten worden. Tijdens APK niets opgevallen (zeker met ogen dicht naar banden gekeken), dealer verschuilt zich achter APK, als auto goedgekeurd is dan zijn de banden goed volgens hem.

Vanochtend heeft buurman er op zijn werk (hij is automonteur) 4 nieuwe banden onder gelegd. Toen auto op brug stond viel hem op dat er olie aan onderkant auto zat. Wat blijkt? De olieplug zat er alleen losjes ingedraaid en lekte dus olie :( Hij heeft er een foto van gemaakt. Benieuwd wat voor een smoes de dealer nu heeft.

Binnenkort gaat de auto de brug op in garage buurman en dan wordt hij grondig nagekeken. Momenteel heb ik niet echt veel vertrouwen meer in de auto, en dat hij een APK heeft zegt me na dit alles ook niets meer.

Staat van een van de banden, andere banden waren niet veel beter.
WhatsApp Image 2021-03-19 at 08.55.29.jpeg
 

TMG1961

Baardaap
Geen idee wat die dealer gedaan heeft maar ik vertrouw hem voor geen nanometer meer. Is eerste en laatste keer dat ik daar een auto gekocht heb. Zodra de buurman weer tijd heeft en het wat rustiger is gaan we samen de auto helemaal nalopen. Moet ook nog kijken naar schakelen, hij schakelt een beetje stroef, niet echt een frans schakelende Peugeot. Het rijden op zich is prima, auto is pittig, verbruik is volgens opgave (1:13.5). De eerst eigenaar heeft hem van januari 2006 tot eind november 2018 gehad en er 138000km mee gereden, de 2e eigenaar van december 2018 tot 31 dec 2020, ik ben de 3e eigenaar.
 

TMG1961

Baardaap
Dat vermoeden had een vriend van mij ook bij een goedkeurde auto die hij heeft gekocht.

Echt vervelend dit. Ik hoop dat er een oplossing komt.

Ik heb contact gehad met de dealer waar ik de auto gekocht heb. Hij beroept zich op de APK, hij is goedgekeurd dus de banden zijn goed. beweer dat de banden na de APK niet gewisseld zijn. Ik kon bij hem nieuwe banden krijgen, moest er wel de volle prijs voor betalen. Heb vriendelijk bedankt, en banden ergens anders laten wisselen.

Op mail over loszittende olieplug heb ik nog geen antwoord. Heb hem ook de foto's doorgestuurd. Benieuwd wat voor een smoes hij deze keer heeft.

Mijn buurman, die ik vertrouw op gebied van auto's zegt dat ik gewoon met auto kan rijden. Als hij weer tijd heeft gaat auto in zijn garage op de brug en wordt hij grondig nagekeken (de auto niet de buurman :D )
 

Fox

Zware baard
Ik heb contact gehad met de dealer waar ik de auto gekocht heb. Hij beroept zich op de APK, hij is goedgekeurd dus de banden zijn goed. beweer dat de banden na de APK niet gewisseld zijn. Ik kon bij hem nieuwe banden krijgen, moest er wel de volle prijs voor betalen. Heb vriendelijk bedankt, en banden ergens anders laten wisselen.

Op mail over loszittende olieplug heb ik nog geen antwoord. Heb hem ook de foto's doorgestuurd. Benieuwd wat voor een smoes hij deze keer heeft.

Mijn buurman, die ik vertrouw op gebied van auto's zegt dat ik gewoon met auto kan rijden. Als hij weer tijd heeft gaat auto in zijn garage op de brug en wordt hij grondig nagekeken (de auto niet de buurman :D )
Misschien eens proberen, met die banden naar APK
Te gaan en inlichtingen vragen
 

TMG1961

Baardaap
Misschien eens proberen, met die banden naar APK
Te gaan en inlichtingen vragen

De oude banden liggen in de afvalbak bij de bandenboer. Maar wat ik begrepen heb was dit geen apk afkeur, zolang de banden genoeg profiel hebben en er geen canvas zichtbaar is dan is het goed. En als je voorzichtig een schroevendraaier in een scheur zet en je ziet geen canvas wordt ie apk goedgekeurd. Wist ik ook niet.
 

TMG1961

Baardaap
Ik vertrouw de auto momenteel niet meer. Ga er niet meer mee rijden totdat buurman die automonteur is en die ik vertrouw hem compleet nagekeken heeft. Hij is wel APK gekeurd maar ik vindt het raar dat de auto precies om 17.00 uur is afgemeld (afmelden kan tot 17.00 uur) Dus de auto blijft de komende paar weken staan waar hij staat.
 
De moderne man willen zijn is niet altijd een goed idee verkeerde knopje of kraan en een natte mouw
1f92b.png
1f923.png
Flamingo kuist de badkamer...
 

Bijlagen

  • 83EA2915-BB96-4F87-A5CA-7E8AA7E29300.jpeg
    83EA2915-BB96-4F87-A5CA-7E8AA7E29300.jpeg
    170,5 KB · Weergaven: 23

stefke

Baard
Zaterdagavond tijdens het alweer goed zetten van mijn mondmasker gestruikeld over een betonnen blok. Gevolg : geschaafde knie , gezwollen , pijnlijke en blauwe hand.
Vandaag toch maar naar de dokter.
 

Giant

Zware baard
Zaterdagavond tijdens het alweer goed zetten van mijn mondmasker gestruikeld over een betonnen blok. Gevolg : geschaafde knie , gezwollen , pijnlijke en blauwe hand.
Vandaag toch maar naar de dokter.
Beterschap!

Ik zag dat zaterdag voor de supermarkt dat bij iemand een bril kapot viel bij het afzetten van een mondkapje
 
Banner image
Top