Het grote frustratie topic

Texman

Koning Baard
Heel luxe heren ;) velen van mijn vroegere collega's waren vaak meer dan een uur kwijt om op het werk te komen.
Ik had de tram dichtbij mijn huis en bij mijn werk stopte hij voor de deur. Reistijd nooit langer dan 20min :).
Ging ook vaak op de fiets, ook nooit langer dan 20 min.
 

TMG1961

Baardaap
Vanmiddag toen ik terug naar huis reed na dierenarts bezoek even flink moeten remmen. Kwam aangereden op 80km weg (reed ongeveer 85) en toen ik nog een meter of 10 van stopstreep was sprong stoplicht op orange. Niemand achter me dus vol in de remmen aangezien er daar auto;s van links de weg opdraaien als die groen krijgen. Remweg was toch iets langer dan ik dacht (bijna 1400kg stopt niet op een postzegel) en ik kwam dan ook na de stoplichten die boven de weg hingen tot stilstand. In zijn achteruit gezet en terug tot onder stoplicht. Dat was volgens mij toen ik omhoog keek weer groen dus weer door gereden, auto achter me reed ook door dus vermoed dat het echt groen was. Of hij is samen met mij ook door rood gereden.

Geen idee of daar roodlichtcamera's aan de stoplichten hangen. Indien nee dan heb ik geluk anders is het of misschien wel 2 bekeuringen voor door rood licht rijden. Geen idee of stoplicht rood was toen ik over de stopstreep ging. Was te druk bezig met naar de weg te kijken ipv op te letten of het licht nu rood of oranje was.

Hond vond de actie wat minder, die belande namelijk tussen achterbank en voorstoel. Kan dus duur dierenarts bezoek worden. Kan oplopen tot bijna 500 euro als ik heel veel pech heb. Baal dus best wel. Is ook best klootte, je komt daar met 80 aan gereden en als je pech hebt springen de lichten op oranje en heb je soms geen enkele mogelijkheid om te stoppen als je nog een meter of 10 van de stopstreep bent. De stoplichten hangen een meter of 12 na de stopstreep boven de weg.
 

Texman

Koning Baard
Ik denk dat het mee zal vallen want je bent niet met een hoge snelheid door rood gereden toch.
En mocht er toch een bekeuring in de bus vallen dan kan je het altijd nog uitleggen.
 

TMG1961

Baardaap
Ik denk dat het mee zal vallen want je bent niet met een hoge snelheid door rood gereden toch.
En mocht er toch een bekeuring in de bus vallen dan kan je het altijd nog uitleggen.

Ik kwam ongeveer 15 meter na de stop streep tot stilstand. De verkeerslichten hangen ongeveer 12 meter na de stopstreep boven de weg. Denk dat ik op moment dat ik over de strepen reed er nog ongeveer 40-45km/h op had zitten. Maar ik ga maar uit van het ergste, kan het altijd nog behoorlijk meevallen
 

TMG1961

Baardaap
Ik wordt echt schijtziek van heel veel mensen hier in het dorp. Houden zich aan geen enkele regel, gaan zonder mondkapjes op de supermarkt in, vieren feestjes met een hoop mensen op een kluitje, afstand houden wat is dat?

Vanochtend tijdens winkelen ook weer. Ik heb gewoon medisch mondkapje type 2r op en sta een halve meter van een rek te kijken waar product ligt wat ik moet hebben. Komt er een idioot die nog tussen mij en het rek voorbij wil. Heb hem terug geduwd en de vraag gesteld waar hij meent mee bezig te zijn. Krijg je als antwoord dat ik me niet zo moest aanstellen. Toen ik zei dat ik geen interesse had corona op te lopen door zo een idiote actie van iemand boeide dat hem helemaal niets en was ook niet zijn probleem. Ik heb me echt gigantisch moeten inhouden om hem niet dwars door het rek heen te rammen.
 

tijn

Zware baard
Ik wordt echt schijtziek van heel veel mensen hier in het dorp. Houden zich aan geen enkele regel, gaan zonder mondkapjes op de supermarkt in, vieren feestjes met een hoop mensen op een kluitje, afstand houden wat is dat?

Vanochtend tijdens winkelen ook weer. Ik heb gewoon medisch mondkapje type 2r op en sta een halve meter van een rek te kijken waar product ligt wat ik moet hebben. Komt er een idioot die nog tussen mij en het rek voorbij wil. Heb hem terug geduwd en de vraag gesteld waar hij meent mee bezig te zijn. Krijg je als antwoord dat ik me niet zo moest aanstellen. Toen ik zei dat ik geen interesse had corona op te lopen door zo een idiote actie van iemand boeide dat hem helemaal niets en was ook niet zijn probleem. Ik heb me echt gigantisch moeten inhouden om hem niet dwars door het rek heen te rammen.
Kan me het helemaal voorstellen. Idioten
 

Texman

Koning Baard
Sommige mensen begrijpen er niets van en sommige mensen houden zich bewust niet aan de regels :eek:.
Maar als ze ziek worden doen ze wel een beroep op de zorg :confused:.
Als iedereen zich aan de aanbevelingen had gehouden had het helemaal niet zo uit de hand hoeven te lopen en waren we waarschijnlijk allang van de ellende verlost geweest.
 
Laatst bewerkt:

Giant

Zware baard
Dat is mij ook al opgevallen. Er wordt weinig aan de anderhalve meter regel gehouden. Op de markt vanmorgen kon je over de hoofden lopen. Dus ik heb afgezien van de producten die ik daar wilde kopen.
Mijn boodschappen bij de supermarkt haal ik in de avonduren, dan is het vrij rustig.
 

TMG1961

Baardaap
Dat is mij ook al opgevallen. Er wordt weinig aan de anderhalve meter regel gehouden. Op de markt vanmorgen kon je over de hoofden lopen. Dus ik heb afgezien van de producten die ik daar wilde kopen.
Mijn boodschappen bij de supermarkt haal ik in de avonduren, dan is het vrij rustig.

Hier is het in de avond uren drukker. Normaal is het rond de tijd dat ik ga, altijd donderdag ochtend redelijk rustig. Vandaag leek het wel dat ineens iedereen naar de supermarkt moest. Ook van die gezinnen die met z'n allen fijn boodschappen gaan doen en waarvan de kinderen door de hele winkel rennen of lopen. Of van die figuren die menen dat het bordje winkelwagen verplicht voor buitenlanders is en gewoon zo naar binnen lopen.

Gisteren tijdens wandelen, loop met de hond op een pad van 4 meter breed en er komt me een groep van 6 jonge mannen tegenmoet, schat tussen de 25 en 30 jaar. Ik vraag vriendelijk of ze plaats willen maken zodat ik ook veilig langs kan met hond. Krijg je een grote bek en de mededeling, ouwe je kunt ook via de struiken lopen. Heb toen geantwoord, ik kan ook even de hond losmaken en vragen of die even plaats voor me maakt. Toen waren ze plots heel vriendelijk en gingen netjes aan de kant. Waarom zo moeilijk doen? Waarom niet gewoon al ongevraagd even een paar meter achter elkaar aan lopen ipv naast elkaar. Een mechelse herder van ruim 30 kg en 61 cm schofthoogte maakt wel indruk en dan willen ze wel meewerken. Stelletje mongolen.
 

tijn

Zware baard
Hier is het in de avond uren drukker. Normaal is het rond de tijd dat ik ga, altijd donderdag ochtend redelijk rustig. Vandaag leek het wel dat ineens iedereen naar de supermarkt moest. Ook van die gezinnen die met z'n allen fijn boodschappen gaan doen en waarvan de kinderen door de hele winkel rennen of lopen. Of van die figuren die menen dat het bordje winkelwagen verplicht voor buitenlanders is en gewoon zo naar binnen lopen.

Gisteren tijdens wandelen, loop met de hond op een pad van 4 meter breed en er komt me een groep van 6 jonge mannen tegenmoet, schat tussen de 25 en 30 jaar. Ik vraag vriendelijk of ze plaats willen maken zodat ik ook veilig langs kan met hond. Krijg je een grote bek en de mededeling, ouwe je kunt ook via de struiken lopen. Heb toen geantwoord, ik kan ook even de hond losmaken en vragen of die even plaats voor me maakt. Toen waren ze plots heel vriendelijk en gingen netjes aan de kant. Waarom zo moeilijk doen? Waarom niet gewoon al ongevraagd even een paar meter achter elkaar aan lopen ipv naast elkaar. Een mechelse herder van ruim 30 kg en 61 cm schofthoogte maakt wel indruk en dan willen ze wel meewerken. Stelletje mongolen.
Ja tis triest zo met onze mede bewoners. Respect voor elkaar is heel ver te zoeken. Je boft met een hond want dat boezemt wel respect in. Laten we gewoon met elkaar omgaan dan zou alles er heel anders uitzien. Naar mijn mening veel leuker. Maar ja wie ben ik hahaha
 

stefke

Baard
Ook hier in België worden veel regels niet meer nageleefd. En ik merk bij mezelf ook wel dat ik moeite heb om de regels te blijven volgen. De basisregels geven meestal geen probleem. Wel de bijkomende regels : buiten elkaar ontmoeten met 2 , enkele weken later met 4 , dan terug met 2. Dan is het weer winkels gesloten , winkelen op afspraak. En we mogen blij zijn dat de informatica niet stilstaat. Beeld u eens in hoe het zou geweest zijn 35 jaar geleden : geen smartphones, geen what's app, geen laptop.
En ondertussen wachten we op de vaccinatie.
 

TMG1961

Baardaap
Het ergste is dat mijn hersenen een probleem hebben met het "wegschrijven" van dit soort gebeurtenissen. De meeste mensen zijn dit snel vergeten, en denken er ook niet verder bij na, ook omdat zowel ik als de persoon die voor me langs wilde een mondkapje op hadden en er maar 1-2 seconden contact geweest is. Bij mij heeft dit behoorlijk wat tijd nodig om het te verwerken en ook blijf ik me dan afvragen of die persoon misschien me besmet zou kunnen hebben. Ik weet het klinkt misschien gek, ik heb in jeugd ellenlange gesprekken gehad met een psycholoog. Het is iets beter geworden maar nog altijd duurt het 2-3 weken voordat het eindelijk een plaatsje krijgt ergens in een la in mijn hoofd.
 

Texman

Koning Baard
Ik ga altijd 1 x in de week tussen 7 en 8 uur naar de supermarkt.
Tussen 7 en 8 is een speciaal uur voor de ouderen zodat ze rustig boodschappen kunnen doen.
Over het algemeen lukt dat aardig. Misschien kan dat bij jou ook.
 

TMG1961

Baardaap
Is hier alleen in de ochtend tussen 7 en 9. Echter is het dan vaak nog drukker dan wanneer je rond 10 uur gaat. Vaak is het niet echt druk rond die tijd. Mijn probleem is gewoon dat ik dingen niet van me kan afzetten en alles weken door mijn hoofd blijft spoken en ik me blijf afvragen wat als..bv zoals met contact met man gisteren wat 1-2 seconden duurde, ik blijf me dan af vragen wat als die man corona had en me besmet heeft? Klinkt voor de meeste mensen gek en meestal wordt er gezegd moet je niet doen maar dat gaat dus niet, gebeurt automatisch. Als ik 1 ding mocht veranderen aan me is dat ik dit gedrag van mijn hersenen kon uitzetten want het is echt geen lolletje :(
 

tijn

Zware baard
Is hier alleen in de ochtend tussen 7 en 9. Echter is het dan vaak nog drukker dan wanneer je rond 10 uur gaat. Vaak is het niet echt druk rond die tijd. Mijn probleem is gewoon dat ik dingen niet van me kan afzetten en alles weken door mijn hoofd blijft spoken en ik me blijf afvragen wat als..bv zoals met contact met man gisteren wat 1-2 seconden duurde, ik blijf me dan af vragen wat als die man corona had en me besmet heeft? Klinkt voor de meeste mensen gek en meestal wordt er gezegd moet je niet doen maar dat gaat dus niet, gebeurt automatisch. Als ik 1 ding mocht veranderen aan me is dat ik dit gedrag van mijn hersenen kon uitzetten want het is echt geen lolletje :(
Wow dat lijkt me idd geen lolletje nee.
 

Laurent1965

Zware baard
Soms heb ik mijn bedenkingen bij winkelpersoneel, begrijp mij niet verkeerd.., SOMS!
Gisteren bij de Action, na eerst 10 minuten in de rij te hebben gestaan om binnen 2 minuten iets te pakken moest ik iets van 9 euro en nog wat betalen, geef die Miep een briefje van 50.
(Heb een hekel aan al die kleine bedragen pinnen.)
Krijg de reactie, kun JE pinnen, heb IK liever... ( Begint goed dacht ik nog, ik ben bijna 3 x zo oud dan het grietje...)
Waar is de beleefdheidsvorm gebleven?.. Was trouwens geen pinkassa.
Ik zeg, hoezo jullie moeten nog steeds contant geld accepteren hoor...
Ja, maar niemand doet dat meer, krijg ik terug...
Of ik een of andere neanderthaler ben of zo, begin mij lichtelijk te irriteren..
Ik weer, is het te lastig of zo?
Reactie, ja, ik ben net van pauze terug en het is mij inderdaad te lastig, moet nog bijkomen....:confused::eek:
dus, pinnen!...
Ik zeg hierop, weet je wat, als het allemaal te lastig is, laat maar zitten dan, ik hoef het niet meer.
Succes met je stressvolle baan...., Loop gefrustreerd weg hierop
Miep geeft zonder blikken of blozen aan, oke, fijne dag....., Tot ziens!:mad:

Ik denk even terug aan de tijd dat ik bij V en D werkte in de jaren 80, toen had je bijvoorbeeld nog een pre als je Katholiek was..., Werd gevraagd bij solliciteren, "zucht". IK WORD OUD...

Heb de spullen elders gehaald voor het dubbele, kon zo doorlopen, contant betaald en wel fatsoenlijk geholpen.:):)
 
Laatst bewerkt:

zenn

Zware baard
Tegenwoordig is de doorloopsnelheid van personeel heel groot onder andere omdat ze niet meer kunnen hoofdrekenen, alles word met een rekenmachine gedaan op de middelbare school. En de klantvriendelijkheid in de vorm van beleefdheid snappen ze niet, ze denken alleen maar 'ikke, ikke, ikke' en dat is een kwestie van opvoeding en ligt bij de ouders die ook alleen maar denken 'ikke, ikke, ikke' in de vorm van huisje boomje beestje voor het ideale plaatje. En dan laat ik ABN praten nog buiten beschouwing.

Maar je bent niet de enige die zich daar aan irriteert, dat doe ik ook hoor en 'k ben pas halverwege 30. Laatst een hele kar boodschappen laten staan omdat er niet een kassa bij kon, weliswaar 1 kassa open en er stond ruim 20 man te wachten, er werd gesommeerd dan maar de zelf-scan te gebruiken... Sodemieter op, ik heb jaren in een supermarkt gewerkt en zo gingen wij echt niet om met klanten. Als het nodig was ging zelfs de bedrijfsleider even bliepmiepen. :D Al het personeel kon alle winkelvloer taken uitvoeren indien nodig, ondanks hoofdkantoor daar niet van gecharmeerd was, want dat kostte teveel hé investeren in je personeel... Maar bij elke vestiging waar 'k kwam als 'ausputzer', begonnen wij weer met dit riedeltje, want dat werkte gewoon het beste. :rolleyes:
 
Banner image
Top