Eindelijk, een baard!

Joep

Zware baard
Haha ja; komt door @Joep!
Ja ik zal toegeven dat ik zelf een voorzetje heb gegeven. Ik geneer mijzelf niet zo snel en kan dit wel hebben.
Menigeen die dit leest denkt; wat een snotzootje dit! :D
Daar heb je wel een punt. In onze strijd zoveel mogelijk mannen aan de baard te krijgen zou dit weleens tegen ons kunnen werken.
En er is nog een probleem. Ik hoop op een dag een echte lange baard te hebben en de newbies (zoals ik nu ben) naar mijn topic te verwijzen. Al deze newbies (honderden waarschijnlijk) stuiten dan op dit stukje :eek:
kan ook zo genieten van die heleTilley discussie!!
Één van mijn favorieten discussies hier. Die Tilley duikt overal op en begint een beetje een leidraad door het forum te worden :D

Oh, en het gaat vandaag gelukkig al weer wat beter met mij. Ik geloof dat ik het wel overleef :D
 

Joep

Zware baard
Ff terug te komen over eten en drinken met een snor een flesje bier is schoner te drinken dan een mooi glas bier. Maar net zo lekker.

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
Of direct uit de tap! :D
Hahahaha, In dat geval ga ik toch liever voor de optie van @ProfessorMelchior :D

Ik drink bijna nooit meer bier, of ander alcohol. Eens in de 2 maanden misschien een paar biertjes. In het verleden heb ik meer dan genoeg bier gedronken, maar ik moet zeggen dat een goed biertje toch beter smaakt uit het juiste glas. Uit flesjes drinken deed ik vooral toen ik net op mijzelf woonde, dat noemde we toen zuipen en dat kan ook heel lekker zijn ja :D
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Dat heb ik eerlijk gezegd ook.
Vroeger (en vooral in militaire dienst) zoveel gezopen, dat de brouwerijen het nauwelijks bij konden houden en daarna rigoreus gestopt, omdat ik overdag ging boksen en 's avonds moest optreden, dus dan helpt alcohol niet mee.
Tegenwoordig drink ik af en toe eens een biertje op een terras met vrienden (4 of 5 per jaar) en tijdens een Baardborrel, als ik niet met de wagen ben, dus met een gemiddelde van één biertje per twee maanden heb ik het ook wel gehad net als @Joep .
 

Joep

Zware baard
Hey Joep jouw 2 maanden baard en snor zien er heel goed uit! :)> Dat gaat lekker zo.(Y) Heb naar je foto update uitgekeken maar ‘m toch helemaal gemist.:confused:
Dank je @Skaggy Ik ben ook dik tevrede :)
Ik en andere spammen mijn topic ook aardig vol, je kan er zomaar overheen kijken als ik een nieuwe foto plaats.
 

Joep

Zware baard
De laatste tijd zit mijn baard en snor niet zoals ik wil. :(

Ik heb in het verleden nooit echt geschoren, daarom zijn naar mijn idee geen van de snor en baard haren bij 0 mm begonnen. Immers alles was al minimaal 1 mm lang. Vaak lees ik in topics dat sommige haren langzamer groeien, maar ik dacht dat ik dat ging overslaan, omdat alles al de minimale lengte van 1 mm had. Dit blijkt toch niet helemaal het geval, want een deel van mijn snorharen is niet lang genoeg, waardoor ze steeds over mijn lip hangen richting/in mond. Heel vervelend is dat. Als het langer is kan ik het natuurlijk mee borstellen richting de zijkant. De snor zit dus niet naar mijn zin.

Mijn baard heb ik ook al problemen mee. Er zijn flink wat weerbarstige plukken die ik niet kan bedwingen. Ik kan borstellen wat ik wil, maar het blijft opspringen, zelfs als ik nat borstel. Ik gebruik nu alleen HA baardolie voor baard en snor. Ik heb al snorwax in huis, maar nog niet in gebruik. Ik moet even wachten tot ik jarig ben, want dan krijg ik dat kado van de kinderen, zo gaat dat met kelintjes. Even geduld dus wat dat betreft. Ik heb zelfs al baard balm in huis, maar dat moet zelfs wachten tot sinterklaas. :confused: :)>
Ik hoop dat deze producten me gaan helpen, maar heb daar wel een beetje twijfel over. Nu gebruik ik bij gebrek aan een speciaal product een beetje kokusolie(vet) in de snor. Dit helpt wel een beetje.

Ik vraag me af of ik mijn baard iets moet trimmen, maar durf niet. Ik ben bang dat als ik daar aan begin dat er te veel af gaat. Mijn baardreis zit nu in week 12. Hoort dit nog bij de zwerverlook fase? Ik dacht dat ik die al achter de rug had.
 

Yainderidoo

Zware baard
Ik denk dat het toch een gevalletje geduld gaat worden, @Joep , 12 weken is niet heel erg lang....de meeste langere Baarden doen daar echt wel langer over. Blijf uitgaan van je eigen Baard....vergelijken met andermans Baard is leuk maar niet altijd realistisch ten opzichte van je eigen Baard....maar ja ik heb de wijsheid ook niet in pacht.....'t zijn zomaar wat ideeën. We zijn allemaal hartstikke verschillend....kun je geen pijl op trekken. Als je je wilde haren in toom wil houden zul je toch een of ander middel moeten gebruiken buiten je verjaar- en sint kadootjes om ben ik bang. Ik wens je veel wijsheid en geduld.
(o ja...niet te kritisch op je zelf zijn ...ook al is dat moeilijk....misschien ook wat minder in de spiegel kijken wil af en toe ook helpen ;))
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
@Yainderidoo typt wijze woorden!:)
Waarschijnlijk zit je inderdaad in de "egel-fase" en daar moet je even doorheen en is weinig aan te doen. Je zou alvast een schoen kunnen zetten en een liedje voor de Sint ten gehore brengen, maar ook baardbalsem zal niet voor het gewenste effect zorgen.
Veertien dagen binnenshuis blijven of gewoon doen alsof dit de door jouw gewenste stijl is en je hebt de meest ergerlijke baard-periode achter de rug.;)
 

Joep

Zware baard
o ja...niet te kritisch op je zelf zijn ...ook al is dat moeilijk....misschien ook wat minder in de spiegel kijken wil af en toe ook helpen
Ai, dat is moeilijk. Ik begin er net aan te wennen mijzelf te bewonderen in de spiegel. Vooral leuk omdat ik dat nooit eerder gedaan heb. En van al dat spiegel kijken word je zeker kritisch.
Ik denk dat het toch een gevalletje geduld gaat worden, @Joep

Waarschijnlijk zit je inderdaad in de "egel-fase"
Egel-fase??? Ik dacht dat ik daar allang voorbij was. Ik merk het al. Mijn ongeduld wordt weer eens letterlijk onder mijn neus gewreven.
maar ook baardbalsem zal niet voor het gewenste effect zorgen.
Dat idee heb ik ook. De haren zijn zo stug de verkeerde kant op, dat ga je met een balsem volgens mij nooit gladstrijken.

Hoelang duurt deze fase dan? Zal wel verschillen per persoon, maar een globaal idee zou leuk zijn. Rond kerst, zou het dan al beter gaan?
 
Banner image
Top