Eindelijk, een baard!

Boof72

Volle Baard
Or stel heb ik liggen maar gebruik ik zelden.
Altijd een kam, ik heb diverse houten liggen en in mijn jas zak. :D Wel met grove tanden, andeerrs lukt het niet.
Altijd even lekker om te doen, kam erdoor, klitten eruit en het zit weer netjes.
 

Macx

Baardaap
Baardmannen, bedankt voor zoveel lees plezier, ik heb er erg van genoten, tjonge wat een verhaal van Joep, ik heb in één stuk 27 pages gelezen. Joep je bent een kanjer van een vent! Ik hoop nog veel van je te horen hier op het forum. Voor nu veel succes met je volgende ronde. Ik ben 65 en heb besloten om een baardje te laten groeien, hij is nu een dag of tien en geheel wit hahaha, ik zal in de toekomst zeker een paar foto's uploaden hoor.

Ik wens jullie allen een zeer goed uiteinde en een goed begin van 2022
Groetjes uit Oosterhout.
 

VinK

Baard
Baardmannen, bedankt voor zoveel lees plezier, ik heb er erg van genoten, tjonge wat een verhaal van Joep, ik heb in één stuk 27 pages gelezen. Joep je bent een kanjer van een vent! Ik hoop nog veel van je te horen hier op het forum. Voor nu veel succes met je volgende ronde. Ik ben 65 en heb besloten om een baardje te laten groeien, hij is nu een dag of tien en geheel wit hahaha, ik zal in de toekomst zeker een paar foto's uploaden hoor.

Ik wens jullie allen een zeer goed uiteinde en een goed begin van 2022
Groetjes uit Oosterhout.
Ik ben benieuwd!
 

Joep

Zware baard
Hoi baardmannen,

Ik lees hier even terug naar mijn laatste post, bijna 2 jaar terug, en lees dat ik mijn baard eraf geschoren heb :eek: Wat een schande!
Maar ik had beloofd het niet meer te doen en toen was ik weg.

Ik zat met een vraag over olie en @Texman gaf daar antwoord op en vroeg meteen hoe het met de baard was, nou daar komt die.....

Baard was weer een aardig eind aangegroeid, maar niet zo groot als de eerste keer. Het werd weer een puinhoop, dat heb ik steeds met mijn baard. Ik had deze keer veel meer onderhoud gedaan en dat hielp wel wat, maar het bleef er onverzorgd uitzien en dat is niet mijn bedoeling.

Dus na een tijd werd de ergernis weer zo erg dat ik weer alles eraf geschoren had, alles behalve een kleine goatee die mij helemaal niet misstond. Ik vond het zelfs zo leuk dat de ik de goatee steeds langer liet worden. Eerst nog geprobeerd met snor knippen, maar ook die bleef rommelig en toen de snor op 3 mm tondeuse. Dit was hem, mijn perfecte baard/snor. De baard werd steeds iets langer, de snor bleef kort en de boel netjes bijhouden. Begrijp mij niet verkeerd, ik vind een volle baard en stoere snor in de meeste gevallen leuker dan een goatee, maar bij mij word het al snel een rommel en dan vind ik er geen bal meer aan. Dat was ook altijd zo met mijn hoofdhaar in de tijd dat het nog iets enthousiaster groeide, er was niets mee te beginnen, altijd een rommel, wat ik er ook mee deed. Ik heb een beetje vreemd haar blijkbaar.

Goed, goatee dus. Steeds langer en toen opeens werd ook dat rommelig. Beetje fatsoeneren met de schaar hielp in het begin nog wel, maar het werd steeds lastiger. Waar ik vooral last van had is dat de goatee steeds meer naar voren ging staan, dat zag er niet uit vond ik. Een stuk er af knippen hielp ook niet echt, nog een stuk en toen was het scheef en toen was het weer een hele korte goatee met spijt. Je kent het wel.

Inmiddels ben ik er wel achter wat er fout ging bij goatee 1, denk ik. In het begin schoor ik een stuk onderaan de baard helemaal weg, zeg maar richting adamsappel om zo een mooie lijn te krijgen. Naarmate de goatee langer werd ben ik daarmee gestopt. Ik dacht dat voegt volume toe en is mooier, maar ik denk nu dat dat juist de boel naar voren drukte. Ik ben nu weer bezig met een goatee en zit ongeveer op 3 cm met een 3 mm snor. Ik vind dit leuk en ga proberen toch weer wat langer te gaan, maar deze keer blijf ik een nette lijn scheren onderaan. Eens kijken hoe dat gaat. Dat is ongeveer waar ik nu ben.

Oh ja, halverwege goatee 1 heb ik mijn bakkebaarden laten staan tot ongeveer aan mijn oorlellen, ook dat vind ik erg leuk staan. Deze houd ik op dezelfde lengte als mijn hoofdhaar, kort dus. En nee, foto's doe ik niet meer. Ik voel me er ongemakkelijk bij. Ik kijk wel graag naar jullie foto's :p
 

tijn

Zware baard
Hoi baardmannen,

Ik lees hier even terug naar mijn laatste post, bijna 2 jaar terug, en lees dat ik mijn baard eraf geschoren heb :eek: Wat een schande!
Maar ik had beloofd het niet meer te doen en toen was ik weg.

Ik zat met een vraag over olie en @Texman gaf daar antwoord op en vroeg meteen hoe het met de baard was, nou daar komt die.....

Baard was weer een aardig eind aangegroeid, maar niet zo groot als de eerste keer. Het werd weer een puinhoop, dat heb ik steeds met mijn baard. Ik had deze keer veel meer onderhoud gedaan en dat hielp wel wat, maar het bleef er onverzorgd uitzien en dat is niet mijn bedoeling.

Dus na een tijd werd de ergernis weer zo erg dat ik weer alles eraf geschoren had, alles behalve een kleine goatee die mij helemaal niet misstond. Ik vond het zelfs zo leuk dat de ik de goatee steeds langer liet worden. Eerst nog geprobeerd met snor knippen, maar ook die bleef rommelig en toen de snor op 3 mm tondeuse. Dit was hem, mijn perfecte baard/snor. De baard werd steeds iets langer, de snor bleef kort en de boel netjes bijhouden. Begrijp mij niet verkeerd, ik vind een volle baard en stoere snor in de meeste gevallen leuker dan een goatee, maar bij mij word het al snel een rommel en dan vind ik er geen bal meer aan. Dat was ook altijd zo met mijn hoofdhaar in de tijd dat het nog iets enthousiaster groeide, er was niets mee te beginnen, altijd een rommel, wat ik er ook mee deed. Ik heb een beetje vreemd haar blijkbaar.

Goed, goatee dus. Steeds langer en toen opeens werd ook dat rommelig. Beetje fatsoeneren met de schaar hielp in het begin nog wel, maar het werd steeds lastiger. Waar ik vooral last van had is dat de goatee steeds meer naar voren ging staan, dat zag er niet uit vond ik. Een stuk er af knippen hielp ook niet echt, nog een stuk en toen was het scheef en toen was het weer een hele korte goatee met spijt. Je kent het wel.

Inmiddels ben ik er wel achter wat er fout ging bij goatee 1, denk ik. In het begin schoor ik een stuk onderaan de baard helemaal weg, zeg maar richting adamsappel om zo een mooie lijn te krijgen. Naarmate de goatee langer werd ben ik daarmee gestopt. Ik dacht dat voegt volume toe en is mooier, maar ik denk nu dat dat juist de boel naar voren drukte. Ik ben nu weer bezig met een goatee en zit ongeveer op 3 cm met een 3 mm snor. Ik vind dit leuk en ga proberen toch weer wat langer te gaan, maar deze keer blijf ik een nette lijn scheren onderaan. Eens kijken hoe dat gaat. Dat is ongeveer waar ik nu ben.

Oh ja, halverwege goatee 1 heb ik mijn bakkebaarden laten staan tot ongeveer aan mijn oorlellen, ook dat vind ik erg leuk staan. Deze houd ik op dezelfde lengte als mijn hoofdhaar, kort dus. En nee, foto's doe ik niet meer. Ik voel me er ongemakkelijk bij. Ik kijk wel graag naar jullie foto's :p
Joep wat leuk om weer eens van je te horen. Fijn dat je je weg gevonden hebt in de goatee. Als een baard frustratie oplevert is er niks aan lijkt mij. Top om te horen dat het met de goatee minder stres oplevert. Nu lekker zo houden dat de stres/ rommelige goatee weg blijft(Y)
 

Joep

Zware baard
Bedankt Tijn en bedankt Yainderidoo,

Ik blijf bij de goatee, tenminste voor voorlopig. Je weet nooit wat de toekomst biedt.
Ergens vind ik het ook wel jammer, want zoals ik al eerder zei, ik vind een volle baard hartstikke mooi en telkens als ik iemand met een mooie volle baard zie ben ik toch wel een beetje jaloers. Maar ik ben toch ook wel blij met mijn goatee, het staat me goed en het ziet er eindelijk eens verzorgd uit.
 

Texman

Koning Baard
Hoi baardmannen,

Ik lees hier even terug naar mijn laatste post, bijna 2 jaar terug, en lees dat ik mijn baard eraf geschoren heb :eek: Wat een schande!
Maar ik had beloofd het niet meer te doen en toen was ik weg.

Ik zat met een vraag over olie en @Texman gaf daar antwoord op en vroeg meteen hoe het met de baard was, nou daar komt die.....

Baard was weer een aardig eind aangegroeid, maar niet zo groot als de eerste keer. Het werd weer een puinhoop, dat heb ik steeds met mijn baard. Ik had deze keer veel meer onderhoud gedaan en dat hielp wel wat, maar het bleef er onverzorgd uitzien en dat is niet mijn bedoeling.

Dus na een tijd werd de ergernis weer zo erg dat ik weer alles eraf geschoren had, alles behalve een kleine goatee die mij helemaal niet misstond. Ik vond het zelfs zo leuk dat de ik de goatee steeds langer liet worden. Eerst nog geprobeerd met snor knippen, maar ook die bleef rommelig en toen de snor op 3 mm tondeuse. Dit was hem, mijn perfecte baard/snor. De baard werd steeds iets langer, de snor bleef kort en de boel netjes bijhouden. Begrijp mij niet verkeerd, ik vind een volle baard en stoere snor in de meeste gevallen leuker dan een goatee, maar bij mij word het al snel een rommel en dan vind ik er geen bal meer aan. Dat was ook altijd zo met mijn hoofdhaar in de tijd dat het nog iets enthousiaster groeide, er was niets mee te beginnen, altijd een rommel, wat ik er ook mee deed. Ik heb een beetje vreemd haar blijkbaar.

Goed, goatee dus. Steeds langer en toen opeens werd ook dat rommelig. Beetje fatsoeneren met de schaar hielp in het begin nog wel, maar het werd steeds lastiger. Waar ik vooral last van had is dat de goatee steeds meer naar voren ging staan, dat zag er niet uit vond ik. Een stuk er af knippen hielp ook niet echt, nog een stuk en toen was het scheef en toen was het weer een hele korte goatee met spijt. Je kent het wel.

Inmiddels ben ik er wel achter wat er fout ging bij goatee 1, denk ik. In het begin schoor ik een stuk onderaan de baard helemaal weg, zeg maar richting adamsappel om zo een mooie lijn te krijgen. Naarmate de goatee langer werd ben ik daarmee gestopt. Ik dacht dat voegt volume toe en is mooier, maar ik denk nu dat dat juist de boel naar voren drukte. Ik ben nu weer bezig met een goatee en zit ongeveer op 3 cm met een 3 mm snor. Ik vind dit leuk en ga proberen toch weer wat langer te gaan, maar deze keer blijf ik een nette lijn scheren onderaan. Eens kijken hoe dat gaat. Dat is ongeveer waar ik nu ben.

Oh ja, halverwege goatee 1 heb ik mijn bakkebaarden laten staan tot ongeveer aan mijn oorlellen, ook dat vind ik erg leuk staan. Deze houd ik op dezelfde lengte als mijn hoofdhaar, kort dus. En nee, foto's doe ik niet meer. Ik voel me er ongemakkelijk bij. Ik kijk wel graag naar jullie foto's :p
Ha @Joep,
Mooi verhaal van je baard-avontuur en nu eindelijk wat meer succes met een goatee (Y)(Y)(Y).
Ik hoop dat het steeds beter gaat. Wat je foto's betreft, je hoeft hier niets te doen wat je niet wil.
Maar we vinden het wel leuk om zo nu en dan iets van je te horen :).
Heel veel succes Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Toen ik me aan melde voor het baardforum was jouw baardreis de eerste reis die ik in 1 stuk 27 pagina's heb uitgelezen, ik vond het een zeer mooie reis en soms ook zeer verrassend, toen je plotseling je baard eraf had geschoren schrok ik wel erg, dat had ik namelijk totaal niet verwacht.
En toen was het verhaal uit en hoorde we niets meer van je, tot gisteren, gelukkig ben je weer terug en gaat alles weer goed, en het zou leuk zijn als je zo nu dan ons op de hoogte houdt met je baard gedachten en misschien komt er nog wel een leuke tweede baardreis, wie weet.
Voor nu heel veel plezier gewenst met je goatee Joep.(Y) Groet Macx
 

Joep

Zware baard
Dank je Marcx, ik voel me vereerd door je verhaal, helemaal omdat je zelf zo'n mooie baard heb.
Ik zal proberen wat vaker weer wat te posten hier. Het is best een gezellig forum. Om eerlijk te zijn voelde ik me met mijn goatee niet meer helemaal baardwaardig. Dat is natuurlijk onzin snap ik ook wel, maar ja, een gevoel neem je nou eenmaal niet zo makkelijk weg. Inmiddels kijk ik er wel anders tegenaan, daarom dat ik ook weer van mij liet horen.
 

Giant

Zware baard
Het is best een gezellig forum. Om eerlijk te zijn voelde ik me met mijn goatee niet meer helemaal baardwaardig. Dat is natuurlijk onzin snap ik ook wel, maar ja, een gevoel neem je nou eenmaal niet zo makkelijk weg. Inmiddels kijk ik er wel anders tegenaan, daarom dat ik ook weer van mij liet horen.
Dat maakt toch niet uit. Ik heb ook alleen een krulsnor en een mini-sik. Dan is een goatee nog meer “baardwaardig”.
Ik denk dat iedereen op dit forum extra zorg besteed aan zijn baard en/of snor. Dat hebben we dus gemeen.
 
Banner image
Top