Eindelijk, een baard!

Joep

Zware baard
Bah, ik ben snot verkouden. Letterlijk :(
Vanmorgen voelde ik me zo beroerd dat ik niets aan mijn baard en snor had gedaan. Ik heb bijna de hele dag met koorts op bed gelegen. Het gaat nu gelukkig wat beter.
Vanmiddag had mijn snor wel een hele goede hold, maar niet met het verzorging product dat ik andere kan aanraden, snot. Wat is dat vervelend zeg, ik had op een gegeven moment echt zin om die snor er af te knippen. Nee schrik maar niet, dat heb ik natuurlijk niet gedaan, maar vandaag was wel een echte bad baard/snor day. Ik had nog kippensoep in de vriezer, dat moet zo wonderbaarlijk zijn als je ziek bent, dus dat heb ik even opgewarmd. Nu zat ik aan tafel met een hangsnor, omdat ik er de hele dag nog niets aan gedaan had, dus die hing bij elke hap soep in mijn lepel met soep. Het voordeel is dat de snot er mooi uitgespoeld werd en de soep was direct wat zouter, wat weer fijn is voor de keel als je verkouden bent. Kortom, ik heb me nog nooit eerder zo een vieze baard/snor man gevoeld en het was geweldig! Ik voelde me net een middeleeuwse barbaar of zoiets.
Nou, na het eten heb ik even gedoucht en toch nog mijn baard en snor ritueel uitgevoerd voor vandaag. Alles zit nu weer netjes en ik voel me al weer wat beter. Hopelijk heb ik het ergste nu gehad, maar ik ben bang van niet. Meestal in de nacht begint de ellende weer.
 

Joep

Zware baard
Bedankt allemaal. :)

Waarom doe je dat nou @Ardjan ? Ik had er bewust voor gekozen om geen foto's zonder papieren hoedje te posten en dan plaats jij een foto van mij op mijn slechtste moment. :confused:

Het was trouwens soep met slijmballen. o_O

Maar nu even zonder dollen, want het is een serieus probleem voor snordragers. Ik lig nu bijna de hele dag op bed, ik kom er alleen uit om te posten op het forum. Maar het gebeurt vaak genoeg dat je 3 weken verkouden bent zonder koorts en dat je je onder de mensen begeeft. Ik kan me zo voorstellen dat je als snordrager met een verkoudheid in gênante situaties terecht kan komen. Zijn hier nog algemene tips over? Of is het een kwestie van er mee leren leven, dat hoort gewoon bij het hebben van een snor?
 

Laurent1965

Zware baard
Bedankt allemaal. :)

Waarom doe je dat nou @Ardjan ? Ik had er bewust voor gekozen om geen foto's zonder papieren hoedje te posten en dan plaats jij een foto van mij op mijn slechtste moment. :confused:

Het was trouwens soep met slijmballen. o_O

Maar nu even zonder dollen, want het is een serieus probleem voor snordragers. Ik lig nu bijna de hele dag op bed, ik kom er alleen uit om te posten op het forum. Maar het gebeurt vaak genoeg dat je 3 weken verkouden bent zonder koorts en dat je je onder de mensen begeeft. Ik kan me zo voorstellen
dat je als snordrager met een verkoudheid in gênante situaties terecht kan komen. Zijn hier nog algemene tips over? Of is het een kwestie van er mee leren leven, dat hoort gewoon bij het hebben van een snor?
Ja, dat is een hele goeie, heb gelukkig al jaren geen loopneus meer gehad, AFKLOPPEN !!!:eek:
Vraag mij ook af hoe dat zal zijn...
Ps, STERKTE en BETERSCHAP!!!
 

Joep

Zware baard
Je kan gewoon je snor uitspoelen met wat warm water. Kan gewoon even onder de kraan.
Sterkte met de verkoudheid.
Dat is wat ik dan ook doe. Ach verkoudheid is natuurlijk nooit leuk.
Bedankt!
Ja, dat is een hele goeie, heb gelukkig al jaren geen loopneus meer gehad, AFKLOPPEN !!!:eek:
Vraag mij ook af hoe dat zal zijn...
Ps, STERKTE en BETERSCHAP!!!
Maar van jouw weet ik dan ook dat je niet zo gek bent op kinderen en dat verklaart het meteen. In dit geval kan ik je daar geen ongelijk in geven. Het zijn een soort verzamelaars van verkoudheden en andere soorten ongemakken.
Bedankt!
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Een zware griep was voor mij juist de start van de baardreis, dus dat was het beste ongemak, dat ik ooit gehad heb.(Y)

Goed beschouwd is een sliert snot aan de snor of in de baard een "stadsdingetje", waar het sociaal ongepast wordt gezien om uit de neusgaten te lekken. Niemand vind het gek als een marathonloper een slijmdraad heeft hangen, een pool-expeditielid een pegel produceert of een visserman aan dek het zoutniveau van de zee verhoogt. In buitenstedelijkse situaties of tijdens zware lichamelijke inspanning ziet men het als een logisch gevolg daarvan.
Naar alle waarschijnlijkheid hielden de Vikingen tijdens een bestorming van een kust ook niet even halt om de neus te toeteren en hadden de hordes der Hunnen geen dozen met tissues in hun schamele bagage.
Gewoon lekker blijven blazen dus en mocht iemand een opmerking maken over een achtergebleven spoor neusvocht, dan kun je altijd nog onverstoorbaar zeggen, dat het bij je imago hoort en vragen of ze het ook mooi vinden staan. :D
 

Joep

Zware baard
Een zware griep was voor mij juist de start van de baardreis, dus dat was het beste ongemak, dat ik ooit gehad heb.(Y)

Goed beschouwd is een sliert snot aan de snor of in de baard een "stadsdingetje", waar het sociaal ongepast wordt gezien om uit de neusgaten te lekken. Niemand vind het gek als een marathonloper een slijmdraad heeft hangen, een pool-expeditielid een pegel produceert of een visserman aan dek het zoutniveau van de zee verhoogt. In buitenstedelijkse situaties of tijdens zware lichamelijke inspanning ziet men het als een logisch gevolg daarvan.
Naar alle waarschijnlijkheid hielden de Vikingen tijdens een bestorming van een kust ook niet even halt om de neus te toeteren en hadden de hordes der Hunnen geen dozen met tissues in hun schamele bagage.
Gewoon lekker blijven blazen dus en mocht iemand een opmerking maken over een achtergebleven spoor neusvocht, dan kun je altijd nog onverstoorbaar zeggen, dat het bij je imago hoort en vragen of ze het ook mooi vinden staan. :D
Hahaha dat vind ik een leuk standpunt. Het is inderdaad maar net hoe je het bekijkt. Ik zal proberen het netjes te houden, maar wat je zegt kan ik me wel in vinden. Als het een keer wat minder fris is, dan is het lekker jammer voor degene die daar een probleem mee heeft.
 
Banner image
Top