De Professor in wording!

Kale666man

Baardaap
Ja melchior,had ik hem verdomme maar in 2016 niet afgeschoren.
Maar staat je goed kerel.
Ben wel een beetje jaloers maar 2018 kom ik een heel eind hoop ik.
Want zeker weten doe je het nooit.
Maar eraf halen nooit meer.
 

Hartenheer

Zware baard
Als @Jeepie het aangeeft, dan moet ik er gehoor aangeven, dus hierbij een gisteren op een feestje gemaakt plaatje.
Op de kop af 21 maanden baardgroei zonder inmenging van een barbier.
Nog 3 maanden tot de Tweard, maar ik vermoed, dat ik er toch een kleine 5 tot 7 centimeter af ga halen, omdat ik vind, dat de onderzijde vlassig begint te worden.
Ik ben nu wel gewend aan een baard van deze lengte, dus vervuil hem niet meer tijdens de maaltijd en raak niet meer verstrikt in de ritssluiting van mijn jas. :) Nieuwe ervaringen zijn wel het feit, dat ik er 's nachts nogal eens op wil liggen, waardoor ik wakker word en de onprettige ervaring, dat bij forse wind de baard vol in het gezicht wil waaien en ik weinig zicht meer heb. :D

Bekijk bijlage 6463

(Y) Herkenbaar.
En om de baard dan weer uit de rits te krijgen als er niemand in de buurt is :D
 

Jeepie

Baard
Geweldige baard prof!! Voel me vereerd dat ik de update in gang gezet heb.

Een paar cm kortwieken zal in het begin goed wennen zijn, maar daarna komt er groot plezier van! Op naar de tweard:)>
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ben nu al benieuwd naar de voor- en na foto van je barbier-bezoek:)
Barbier-bezoek??? :confused::eek:
Echt niet!!! ;)
Ik heb even zelf de schaar ter hand genomen en er 7 centimeter afgeknipt. :cool:

image.jpeg

image.jpeg

Op de bovenstaande plaatjes nog gewassen, ge-shampood en lucht-gedroogd zonder enige balsem, wax of olie, dus pluizig, maar de lengte bevalt me wel, omdat de dunnere onderkant weg is en de zijkanten nu beter bij de voorkant aansluiten.
Ik heb niet de vorm van mijn gezicht aangehouden, omdat ik een liefhebber van de "Boxy Beard" ben. :)
 

DNA76

Baard
Netjes, i like it round maar da's dan puur smaak en daar kunnen we niet over twisten hé! Is dat nu 7 cm eraf? Het lijkt minder als ik de vorige foto nog eens bekijk? Het valt echt niet op, wel meer dikte in de onderkant (was ook de bedoeling)!
 

Kale666man

Baardaap
Nou netjes gedaan toch hoor melchior,en inderdaad nu ziet hij er mooier en voller uit en eigenlijk valt het niet zo op die 7 cm.
Ja hoe moet ik dat zeggen,het één vult het ander op dus eigenlijk bedoel ik dat hij veel dikker is zo en je de 7 cm minder niet echt mist
Mooi gedaan hoor ,en als je het zelf kan waarom dan niet.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
7 centimeter vond ik toch wel een lengte, waar ik nog even over getwijfeld heb, maar ja, wat moet dat moet.
De baard toont nu inderdaad weer voller.
Veel moeite om het zelf te doen was het niet: aan één kant beginnen te knippen en aan de andere kant eindigen, dan nog even enkele losse, langere haren afknippen en 4 minuten later is de klus geklaard.
Nou ben ik niet zo zuinig, dat ik uit één oog huil, maar hier ga ik niet voor naar een barbier reizen en dan €40,00 aftikken.
 

RCM

Baardaap
Ik vindt het heel erg goed gedaan. Je kan goed zien dat die een stuk korter is ( want die 7 cm verschil in lengte zie je echt wel ), maar de baard oogt veel voller en mooier zo. Als er een baardleaseplan bestond, dan had ik deze uitgekozen ;). Ben er maar trots op prof, want hij staat je geweldig! :)>(Y)
 

TMG1961

Baardaap
Ziet er goed uit. Baard oogt ook gelijk voller en er is nog genoeg lengte om het gemis van de 7 cm die ervan af is op te vangen.
 

Weeble

Volle Baard
Damn Prof, 2 jaar je baard laten groeien en dan zelf gaan knippen.
Ik kan begrijpen dat je met een bonkend hart voor de spiegel met je schaar stond.:eek:
Maar het resultaat mag er zeer zeker zijn!(Y)
 

Freerider

Baard
Erg goede zet om er een stuk vanaf te halen, ziet er gelijk massiever uit!

deze tekst is mede mogelijk gemaakt door de crappy vertaling van de auto-correctie van mijn telefoon
 

Hartenheer

Zware baard
Ziet er prima uit. Echt weer natuurlijk en niet op een manier ik ben net naar de barbier geweest.
Bij mij moet er eigenlijk ook een stuk af, maar durf het zelf niet aan.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Tuurlijk wel @Hartenheer. Gewoon voor de spiegel gaan staan, bepalen welke lengte je wilt houden en knippen maar. Niet blijven bijwerken daarna, anders wordt het steeds korter. Dag erna de vergeten haren nog even afknippen en klaar.
Het groeit toch weer aan, dus wat kan er fout gaan?
Ik wacht het resultaat van je daad af! :)
 
Banner image
Top