Nib85

Volle Baard
Mijn Meindl berg- wandelschoenen hebben hun beste tijd gehad (maar hun geld ruimschoots opgebracht de afgelopen 9-10 jaar).
Het zou het alweer wat interessanter maken als ik nieuwe wandelschoenen moet kopen deze als alles in één schoen te kopen in de zin van een paartje Red Wings (ja ook ik ben gevallen voor de Iron Ranger in de copper kleur...), aangezien goede wandelschoenen ook een klein vermogen kosten.

Het moment is dus daar dat mijn zolen voor de derde keer los beginnen te laten.
Ik zal kijken of ze nog op te lappen zijn, ondertussen maar even verdiepen of de Red Wings Iron Ranger voor mij goede schoenen kunnen zijn.

ik pin me niet vast op één merk, sta ook open voor andere schoenen.
Ik zou graag mooie leren wandelschoenen willen die ik ook als “gewoon” kan dragen. Of juist net andersom, mooie leren schoenen die ook geschikt zijn om lekker mee te wandelen (en dan ook in de bergen).

Iemand suggesties?
Heb nu op mn lijst:
- Red Wings Iron Ranger
- Timberland 6” (reeds in bezit, even kijken of er een modernere/lichtere variant bestaat die geschikt is voor wandelen).
 

Nib85

Volle Baard
Vandaag dus trouwens noodgedwongen op m’n afgetrapte kisten gewandeld...(de Meindl’s zal ik deze week van lijm voorzien en in de bankschroef klemmen.)
(Wilde eigenlijk op mijn gele Timberlands, op advies van de vrouw niet gedaan en ben haar erg dankbaar er voor. Anders had ik de namiddag flink kunnen poetsen. :D)

Die M90’s lopen ook echt super hoor. Zal ze zeker vaker weer eens dragen in de bossen tijdens deze modderperiode.
Jammer dat ze zo lomp, hoog en relatief zwaar zijn voor “dagelijks” gebruik.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Even je leven ingewikkelder maken door je keus te vergroten. :D

Red Wing heeft ook nog de Harvester in Black en Amber Harness: een Iron Ranger met een hogere schacht en zonder opgezet neusstuk.

image.jpeg

Een lichtere versie voor je Bata M90's misschien en eveneens oneindig verzoolbaar, zoals alle Red Wings.
 

Nib85

Volle Baard
Mijn mening over de M90 is inmiddels weer wat bijgesteld ten aanzien van comfort...

Op maandagmorgen ben ik vaak een paar uur aan de wandel -samen met mijn vader- in de bossen. Na een paar kilometer last van bovenkant hak. In het verleden ook veel last van gehad, tot bloedens toe en versleten binnenkant schoenen.
Was een mooie, maar geen comfortabele wandeling.
[DOUBLEPOST=1574684389][/DOUBLEPOST]
Even je leven ingewikkelder maken door je keus te vergroten. :D

Red Wing heeft ook nog de Harvester in Black en Amber Harness: een Iron Ranger met een hogere schacht en zonder opgezet neusstuk.

Bekijk bijlage 13942

Een lichtere versie voor je Bata M90's misschien en eveneens oneindig verzoolbaar, zoals alle Red Wings.

Hou maar op ;), ik heb al een paar die ik wil bekijken:
- 8085 Iron Ranger Copper Rough & Tough
- 2944 Harvester Black Harness
- 277/275 Moc Toe Oro-Legacy
- 3343 Blacksmith Copper Rough & Tough (Iron Ranger zonder extra stuk over de teen?)

Verschillende modellen in verschillende kleuren (op de één of andere manier vind ik de genoemde modellen + kleuren bij elkaar passen, tenminste puur afgaande op foto’s).
Daar gaat mijn overtuiging dat ik niet hoger dan 6” wil...:D
 
Laatst bewerkt:

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ernstig zitten te overwegen of ik deze post nu bij "het grote frustratie topic" of hier zou gaan plaatsen.

Gistermiddag en vanochtend een vriend, die in bezit is van een forse sleepboot, geholpen met een flink karwei om een schip te verplaatsen, dus moest ik mijn werkschoenen dragen.
Dure krengen, die hun functie vervullen, maar ik heb me twee dagen lopen ergeren, aangezien ik steeds meer ga merken, dat ik helemaal geen andere boots, dan mijn Red Wing Iron Rangers wil dragen.

Dan loop ik dus over dekken en kades te stampen met stugge, leren klompen.:(

image.jpeg

En nu kan ik gelukkig weer mijn Rangers Amber Harness aan! :)

image.jpeg

(Y)(Y)(Y)
 

Gunter

Baard
Safety first waarschijnlijk...

als de boots van de onderste foto, de prachtige IR Amber Harness toch eens konden praten. Wat zouden die (afgaande op de wabi sabi) toch een verhalen kunnen vertellen (Y)
[DOUBLEPOST=1574954089][/DOUBLEPOST]IMG_20191128_160842-01.jpeg
[DOUBLEPOST=1574954178][/DOUBLEPOST]Hier vandaag ook een Iron Ranger dag, mijn charcoal's met leren veters. Die paar buitjes en dat beetje wind deren mijn voeten dus niet :cool:
 
Banner image
Top