Jofa

Baard
Ik heb hem via vakantieveilingen. :D
Was er al een paar dagen op aan het azen (had een bepaald bedrag in mijn hoofd wat ik er voor wilde uitgeven en vandaag lukte dat (Y)).
Ben benieuwd of hij in het echt ook zo mooi is...

Daar heb ik ook op zitten azen! Laat even weten of hij daadwerkelijk zo mooi is! Daar ben ik wel benieuwd naar.
[DOUBLEPOST=1580421145][/DOUBLEPOST]
Hahaha, voor je iets wil kopen eerst goed door Google trekken.
Niet alles is even goed en goedkoop als ze doen overkomen... ;)

Absoluut waar. Maar juist door te Googlen kun je dus slim bieden en alsnog goedkoper uitzijn. (wel 11 euro bij je bod rekenen voor "veilingkosten" en verzending)
 

Nib85

Volle Baard
@Jofa ik verwacht hem één dezer dagen binnen, zal dan even een foto posten. (Y)

Veilingkosten (altijd 5 euro) en eventuele verzendkosten niet vergeten inderdaad. Goede tip voor mensen die niet bekend zijn met VakantieVeilingen.


Inmiddels ook een Garmin sporthorloge gekocht. Stond al poosje op mijn lijstje om mijn trainingen wat inzichtelijker te maken (ik vind sporten/lopen met een telefoon niet fijn). Kon hem belastingvrij aanschaffen via het werk.
 

Olav1975

Volle Baard
2de 'vintage' horloge wat deze week is binnengekomen. Te klein voor mij helaas. Wel een leuke vorm en design. Ik denk dat ik hem doorschuif naar mijn vader
ac733ca9bf6231667d0ce54f8cd472a8.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Watch It chronograph tachymeter

Een horloge met een tachymeter op de flens, die niet alleen ter versiering daarop is aangebracht, op een NATO-strap van www.strp.watch
De werking van een tachymeter is vrij simpel. Hiermee kan berekend worden hoe snel een voorwerp zich over de afstand van een kilometer begeeft.
De secondenwijzer op nul/twaalf zetten, aan het begin van de kilometer starten en aan het eind stopzetten en dan is er op de flens/bezel/buitenring de snelheid af te lezen.
Staat de secondenwijzer bv. op de 9-positie dan is er een kilometer afgelegd met een snelheid van 80 km.p.u. en staat hij op de 6-positie dan bedroeg de snelheid 120 km.p.u.

Kun je er ook de groeisnelheid van de baard mee meten? Jawel, maar dan moet je vrij langdradige berekeningen uit gaan voeren door met duizenden te vermenigvuldigen en secondes per maand te gaan delen. Voor degene die daar niet aan wil beginnen kan ik mededelen, dat de baard met een snelheid van zo'n 0,3 milimeter per dag groeit.

image.jpeg
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ben benieuwd @Olav1975 !
Ik heb gisteren een Submariner van Pagani Design besteld, eveneens een automaat, dus daar volgt het plaatje van, als ik het in bezit heb gekregen.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Enzo Tempo Italy Tachymeter

Nogmaals een chronograaf/tachymeter. Ditmaal op een zelfgeknoopte Cobra-weave band van paracord 550.
De diameter van deze klok is zo groot (46 mm.), dat het lijkt of ik een pizza aan mijn pols heb hangen. Soms willen er mensen met grammofoon-naalden overheen krassen om muziek te horen! :eek:
Ik gebruik hem tijdens het terreinrijden, waarbij het horloge over de mouw heen gedragen kan worden.

image.jpeg
 

Olav1975

Volle Baard
Een eenvoudige, maar in mijn optiek stijlvolle Esprit is mijn keuze voor vandaag
f0814d708f1794f406320867b70dd4b3.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
[DOUBLEPOST=1580754015][/DOUBLEPOST]Volgende week komt nog een nieuwe binnen waar ik heel benieuwd naar ben. Mijn horlogecollectie begint bijna op de hoedencollectie van @Pellie te lijken
 

Bijlagen

  • upload_2020-2-3_19-19-48.jpeg
    upload_2020-2-3_19-19-48.jpeg
    20,5 KB · Weergaven: 11
  • upload_2020-2-3_19-19-48.png
    upload_2020-2-3_19-19-48.png
    87 KB · Weergaven: 11
Banner image
Top