ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Baardforummers zijn mannen van de tijd, wat bewezen wordt door het feit, dat ze nauwkeurig bijhouden hoelang ze reeds bezig zijn met het groeiproces van hun baard en snor.
Het ligt dus voor de hand, dat ieder van hen een uurwerkje om de pols, danwel in de vestzak meedraagt en niet alleen het tijdsverloop bekijkt met de smartphone of via de digitale cijfers van de magnetron.
Ieder meedraag-klokje heeft een eigen verhaal, garderobe-functie, werk/uitgaans/vakantie-nut, ligt-in-een-lade-te-verstoffen-toekomst of is een erfstuk van …
Het zal een interessant beeld geven om te zien welke voorkeuren en soorten tijdaangevers de Baardforummer bezit, op welke band of met welke ketting het is uitgerust en wat de historie van het kleinood is.

Ik zal aftrappen:

image.jpeg


Time Force Duikersklok

Eind jaren negentig schafte ik op Malta in de hoofdstad Valetta een horloge aan, waarmee ik kon duiken tot 10 atmosfeer. Ik nam het direct in gebruik en na een solo-duiktocht klom ik aan boord van mijn schip en niet veel later vroeg mijn vriendin me of ik mijn duikershorloge niet had omgedaan. Enigszins verbaasd bekeek ik mijn verlaten pols. De metalen schakelband was waarschijnlijk losgeraakt of een bevestigingspin had de benen genomen. De duikapparatuur kon dus weer op de rug gehesen worden en ik kon de zeebodem gaan afzoeken. Helaas zag ik mijn voormalig bezit niet meer terug en oceaan-archeologen zullen zich ooit afvragen of iemand het per ongeluk overboord heeft gegooid of dat is uitgespuwd door een haai na het verorberen van de bezitter.
Niet lang na het lijdzame verlies kreeg ik van dezelfde vriendin ter gelegenheid van mijn verjaardag een ander exemplaar. Deze was ook nog eens met een kompas-ring en enige digitale snufjes uitgevoerd, die het verblijf in de onderwaterwereld versimpelden.
Enkele jaren nadien waren enige mannen op een Caraïbisch eiland van mening, dat ze het horloge gaarne in hun bezit wilden hebben en verzochten me het onvrijwillig aan hun af te staan. Nadat ik hen er vrij snel van overtuigd had, dat ze niets zouden hebben aan een duikklok, als ze in een revalidatie-centrum zouden gaan wonen, zagen ze van hun verzoek af.
Nu 23 jaar later is het brons zichtbaar op de plaatsen, waar zand, stenen en koraal de chromen laag heeft weggesleten, zijn de afdichtingsringen meerdere malen vernieuwd en heb ik de militaire velcro-strap verscheidene keren gerepareerd, maar het horloge functioneert nog immer perfect en zal me nog vaak vergezellen in het "zoute blauw".
 

Olav1975

Volle Baard
Mijn opvallende 'klokkie'.
Beetje horloge-verslaving. Op dit moment op vakantie...als ik thuis ben, stuur ik nog wel wat door...heb er wel een paar
d2806a07b42d43cba42bcf59cbd27938.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 

Boof72

Volle Baard
Dit klokje wat ik soms draag. Meestal vergeet ik hem weer om te doen s'morgens.
Niets bijzonders dit. Wel moet ik nog een Breil hebben liggen ergens. Die is voor zon en feestdagen, klokje is een beetje zwaar en wat grof. En het knopje bezorgt mij een eelt plekje op de rand van m'n hand als ik hem dagelijks draag.

IMG_20200115_161121.jpg
 

zenn

Zware baard
'K draag eigenlijk nooit een horloge, ondanks 'k altijd wel die Casio G-Shock's handig vind.
De classic 'Carbon Core Guard' in beige/zwart (GA-2000-5AER) vind 'k wel mooi moet 'k zeggen. :)


g-shock-classic-ga-2000-5aer-10504814.jpg
 
Laatst bewerkt:

Zyfazix

Baard
Ik heb twee horloges liggen thuis waarvan ik er een draag, alleen niet vaak sinds ik een keer een schroefje verloor. Ik heb deze gekocht in 2018 als beloning voor m'n eerste baantje. De band is gemaakt van leadwood en de achterplaat is marmer. Sinds ik deze kocht hebben ze nog veel meer modellen gemaakt en het zou zomaar kunnen dat ik er binnenkort nog een koop van Holzkern.

Het tweede horloge was van m'n opa. Deze heb ik meer als herinnering. Het horloge zelf is niet mijn stijl, zit niet comfortabel en het glas zit vol krassen.

SummerNight.jpg

HorlogeOpa.jpg
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Watch It Chronograph

Het Baardborrel-horloge met de afmeting van een Friese staartklok en een GMT-aanduiding op de ring, zodat ik in de gaten kan houden hoe laat de andere Baardborrels ergens ter wereld gaan beginnen. :D
Een soepel lederen NATO-strap van Claudio Galli geleverd door www.horlogebanden.com uit Rotjeknor.

Gisteravond werd ik in een restaurant door een Turkse jongen aangesproken, die naar het horloge keek, zich daarna naar me toe boog en me vertrouwelijk toefluisterde: 'U moet uitkijken met zo'n horloge menierrrr, want er zijn hierrr ook Marrokkanen aanwezighh'.
Oké dacht ik, het is duidelijk hoe men hier over elkaar denkt. ;)

Misschien een goed plan om eens een onderlinge Baardborrel voor hen te verzorgen.:)>

image.jpeg
 

Nib85

Volle Baard
Al jaren een simpel horloge.
Gekregen van mijn vrouw (toen nog vriendin) en daardoor voor mij wel speciaal.

upload_2020-1-15_22-45-56.jpeg

Draag hem dan weer wel en dan weer niet een poos.

Ook nog een standaard metalen Breil, die ik eigenlijk nooit draag.

Ik ben wel eens wat aan het oriënteren voor een sporthorloge, maar daar ben ik nog niet uit.
[DOUBLEPOST=1579125492][/DOUBLEPOST]@ProfessorMelchior Hoe zit het met de vulpennen?
Behalve dat het mooi lijkt op de foto natuurlijk...
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ja, daar heb je me @Nib85 ! Ik ben een vulpennen-junk…:oops:
Al sinds mijn jeugd en ik kan er geen weerstand aan bieden. Velen, zeer velen en ik gebruik ze ook nog eens allemaal.:(
Dure, goedkope, speciale, alle soorten en dat ook nog eens met allerlei verschillende soorten en kleuren inkt.
Vanuit de V.S. krijg ik zelfs "bullet proof ink", waarmee staatsstukken door regeringsleiders ondertekend worden. Zo uit de vulpen, even drogen en al ga je met het papier onder de douche staan of een stuk zwemmen, dan loopt het niet uit.
Oh ja…ik haat balpennen! Altijd gedaan en ik gebruik ze zelden tot nooit. :)
 

Texman

Koning Baard
In de tijd dat ik studeerde heb ik veelvuldig een vulpen gebruikt. Het was een Parker met zo'n vulpatroon ( heel gewoon pennetje maar schreef lekker).
Toen ik eenmaal werkte ben ik met van alles en nog wat gaan schrijven en heb ik mijn handschrift ook een beetje verpest.
Als ik nu iets netjes wil schrijven moet ik er gewoon moeite voor doen.
Ik heb slechts 1 horloge en dat is een Seiko Kinetic horloge (nooit opwinden en ook geen batterij)
Dit horloge heb ik een jaar of tien geleden gekocht en het loopt nog zo goed dat ik voorlopig geen nieuwe nodig heb.

P_20200115_193429_001.jpg
 
Banner image
Top