MijnBaard.nl

Baard en depressie

Discussie in 'Algemene baardenpraat' gestart door Texman, 21 jan 2020.

1. Ontw3rper

Ontw3rper Baard

Mannen, depressies, de onverwachte dips maar ook het altijd patiënt voelen hebben mij een aantal jaren op een, achteraf, mooie zoektocht gezet. Naast sport, mediteren en licht ben ik enkele jaren geleden gaan onderzoeken hoe en wat. Hoofdzakelijke reden was om gelukkig oud te kunnen worden en dat zonder die medicijnen. Veel gelezen en onderzocht. Voor mij was het inzicht dat medicijnen de aanmaak van serotonine bevorderen. Mijn doel was om serotonine op een normale niet chemische wijze te kunnen boosten, liefst samen met dopamine. Gaandeweg steeds kleine stapjes gemaakt van eten aanpassen, ander dag ritme, meer slapen, andere sport, schrijven en nog veel andere probeersels met.wisselende resultaten. Via sportschool in aanraking gekomen met een Wim Hof trainer en in een klote periode begonnen met bijna dagelijkse koud douchen/ijsbaden samen met ademhaling technieken. Inmiddels los van wat korte dipjes heb ik, en mijn omgeving, sinds ruim anderhalf jaar een behoorlijke vermindering opgemerkt. Niet weg, hoeft ook niet, maar ik heb voor mijzelf een uitweg gevonden om even niet na te kunnen denken en meer weerstand te hebben om sneller weer op te krabbelen. Hierdoor weer nieuwe ruimte in mijn hoofd voor nieuwe inzichten en kansen.

Hieronder een foto hoe ik de ochtenden tegenwoordig begin, in het buiten water of onder de koude douche. IMG_20210212_092120_916.jpg

2. Yainderidoo

Yainderidoo Zware baard

Ik bewonder je zeer! Goed gedaan......

ProfessorMelchior, Ontw3rper en Laurent1965 vinden dit leuk.
  3. WTRebel

WTRebel Baard

Ik doe ook elke morgen de ademhalings oefeningen en de koude douche , heb al 2 jaar weinig tot geen stress meer.

All the love , all the power.

4. zenn

zenn Zware baard

5. Texman

Texman Koning Baard

Ha @Ontw3rper ,
    Ik vind het ontzettend goed dat op onderzoek uitgegaan bent. En niet zonder resultaat want het gaat beter (Y)(Y)(Y).
    Ik heb hier al eerder gezegd "kennis is macht" Vaak is een depressie niet te voorkomen maar met de nodige kennis kan je er voor zorgen je de controle houd waardoor je niet diep wegzakt in de put. Zelf heb ik ook veel gelezen en onderzocht waardoor ik redelijk in staat ben om een ernstige depressie te voorkomen.
    Ga zo door want je bent goed bezig.:)
    Texman :)>

Bolt, WTRebel, ProfessorMelchior en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Laurent1965

Laurent1965 Zware baard

SUPER!!!!! (Y)(Y)

7. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

Sterk gedaan @Ontw3rper (Y)

Een neef van me heeft dezelfde weg afgelegd en heeft er net als jij baat bij.:)>

Ikzelf word zwaar depressief, als mijn warme douche aan me voorbijgaat 's morgens, dus geen koud water voor mij! :D

Boof72, Bolt, Laurent1965 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Ontw3rper

Ontw3rper Baard

Lol, nee hoor kan niet wachten tot die sauna's weer opengaan. Heerlijk warmte.

ProfessorMelchior en Laurent1965 vinden dit leuk.
  9. Hartenheer

Hartenheer Zware baard

Feest vandaag.
    Ik gebruik na 13 jaar, nu 600 dagen geen medicijnen meer.

Maar blijf een leipo volgens mijn schoonzoon :D

Boof72, Bolt, Nordland en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. Texman

Texman Koning Baard

Geweldig houden zo (Y) en zeg maar tegen je schoonzoon "Hoe ouder hoe gekker":D.

Nordland, Ontw3rper en WTRebel vinden dit leuk.
  11. Hartenheer

Hartenheer Zware baard

Ach afgelopen weekend kwam mijn schoonzoon het met een grote collectie Jopen bier.
    Kom op we gaan een proeflokaal beginnen, met twee proevers :D

We hebben het lang niet alles opgemaakt, de rest staat nog te wachten.

Boof72, Texman, Yainderidoo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Texman

Texman Koning Baard

13. Kris1981

Kris1981 Baard

En dat het weer kan is helemaal geweldig!

ProfessorMelchior en Texman vinden dit leuk.
  14. GoT2Beard

GoT2Beard Baard

Mooi initiatief zeg: Don't Worry Be(ard) happy!
    'k Ga ff doneren.

15. Raaf80

Raaf80 Baard

Heb gedoneerd. Zo’n mooie actie.

Mad Viking Beard Butter

Deel Deze Pagina