Mijn eigen baardreis

TMG1961

Baardaap
Dat dikke valt reuze mee hoor. De foto's zijn best misleidend, als je de baard in het echt ziet is het toch een flinke tegenvaller als je van de foto's uitgaat.
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Dat dikke valt reuze mee hoor. De foto's zijn best misleidend, als je de baard in het echt ziet is het toch een flinke tegenvaller als je van de foto's uitgaat.

Dat geldt voor meerdere baarden, zo is mijn baard vooral in de tweede helft behoorlijk dun maar we moeten het doen met wat we van moedertje natuur toebedeeld hebben gekregen.
Of je nu een lange, korte, volle of dunne baard hebt, iedereen heeft er op zijn manier plezier van (Y)
 

TMG1961

Baardaap
Begin van de week heel veel last van flinke jeuk ter hoogte van linker kaaklijn. Enigste wat ik kon zien was een klein rood stipje/krasje, verder was er niets te zien. Na 2 dagen honingzalf smeren was de jeuk weg. Helaas van korte duur want nu weer hetzelfde maar deze keer aan de rechterkant. Het is echt een scherpe pijnlijke jeuk, ook nu weer gekeken maar ik kan niets zien.

Als dit zo door blijft gaan dan jammer maar dan is het einde oefening voor de baard en gaat alles eraf. Ik heb sinds mijn 25ste een korte baard gehad en nooit dit probleem gehad. Geen idee wat het probleem is, vandaag overdag nergens last van tot ongeveer 20.30 uur toen begon de jeuk.
 

RCM

Baardaap
Kleine bultjes die jeuken en pijn kunnen doen, dat herken ik wel. Het zal vast heel onschuldig zijn, en je baard is er wellicht niet de veroorzaker van, afscheren is dus geen optie :). Ik laat mijn baard doorgaans even 24/48 uur met rust, maar dat is geen optie als je last hebt van een droge huid. Gaat vast goed komen Theo. :)>(Y)
 

TMG1961

Baardaap
Ik heb heel zorgvuldig gekeken maar kan niets zien. Het lijkt ook alsof de jeuk van binnenuit komt. Het is een hele intense jeuk die echt van 0 naar 100 gaat binnen een halve seconde.
 

RCM

Baardaap
Even een paar dagen afwachten Theo, vaak verschijnt er na de jeuk een bultje, die weer snel wegtrekt. Moeilijker wordt het wanneer jeuk langere tijd blijft bestaan zonder dat een duidelijke, zichtbare oorzaak aanwezig is. Wellicht valt het mee en ben je er binnen enkele dagen weer vanaf (Y)
 

Renem

Volle Baard
Jeuk kan irritanter zijn dan pijn, maar jeuk heeft ook de eigenschap toe te nemen in intensiteit naarmate je er meer aandacht aan besteedt (dat geldt ook voor bewust negeren, dan wordt het alleen maar erger (beetje het principe van: "denk NIET aan de kleur rood")). Niet dat ik iets af wil doen van jouw probleem, want je gaf al eerder aan dat je een droge huid had, maar ik zou de jeuk even een paar dagen laten voor wat hij was en wat afleiding zoeken.

Mocht het echt een probleem blijven, dan kan over een paar dagen je baard alsnog eventueel wat korter ipv helemaal eraf toch? Waarom meteen zo radicaal?

Vriendelijke groet, René
 

TMG1961

Baardaap
Op moment dat ik dit schrijf heb ik nergens last van, ook afgelopen nacht geen last gehad van de jeuk. Gisteren overdag ook nergens last van, het begon rond 20.30 uur.
Gek is ook dat het alleen op de 2 plekjes op de kaaklijn is, voor de rest nergens last van.

Het inkorten van de baard zal denkelijk het bestaande probleem van de jeuk niet oplossen. Enigste wat je dan doet is de lengte van de haren inkorten, op de huid blijft het even dicht begroeid als het nu is. Maar ik kijk het nog een weekje aan, in de tussentijd smeer ik 2 keer per dag wat honingzalf zo goed als mogelijk op de plek waar de jeuk ontstaat. De jeuk lijkt trouwens van binnenuit te komen, alsof er een hete naald van binnen in naar buiten geduwd wordt.
 
Banner image
Top