Mijn eigen baardreis

Ardjan

Baardaap
Ha Theo; knap lastig die jeuk!
Wat gebeurd er als je de baard een keer vaker gaat wassen? Ook ik heb een periode gehad van erge jeuk. Toen ben ik de baard (en onderliggende huid) een keer vaker met baardzeep gaan wassen; even dan goed in laten trekken, en de jeuk werd daarna een stuk minder.
Wél na het wassen even goed in de olie zetten.
Probeer even zou ik zeggen, alvorens je die mooie baard gaat afdoen! :)
Succes en hou vol! (Y)
 

TMG1961

Baardaap
@Texman Dat kan, maar als er niets te zien is wordt het moeilijk. Tweede probleem is dat je niet zomaar binnen kunt lopen op spreekuur, alles gaat hier per afspraak, en als het niet spoedeisend is dan mag je blij zijn als je een afspraak krijgt voor over een week. Vroeger had mijn huisarts een spreekuur iedere ochtend.
 

Texman

Koning Baard
Ja ik ken het probleem.
Bij mijn huisarts kan ik wel altijd zijn assistente raadplegen om te bepalen of een afspraak zinvol is.
Wat je baard aan gaat zou ik hem niet afscheren want je jeuk kan ook van voorbijgaande aard zijn.
Heb je al op het internet gekeken wat er te vinden is over jeuk.
 

TMG1961

Baardaap
Online krijg je telkens dezelfde standaard antwoorden..gebruik conditioner, baardshampoo of zeep, gebruik olie, eet gezond enz enz
Geen idee of vaker wassen helpt, momenteel was ik baard 2 keer per week met baardzeep en 1 keer per week met conditioner, de overige dagen alleen water.
Ik denk zelf niet dat vaker wassen met zeep/shampoo zal helpen, dit omdat de jeuk zeer plaatselijk is, 2 plekjes op de kaaklijn en ook nog eens alleen gedurende een bepaalde tijd in de avond, ik heb ni nergens last van en ook afgelopen nacht niet.

Ik kijk het even aan. Zou het misschien ook een reactie kunnen zijn op de zon? Ik heb paar jaar last gehad van zeer pijnlijke en jeukende puntjes op onderarmen als ik zomers t-shirts aanhad met korte mouwen. De pijn en jeuk die ik toen had lijkt zeer veel op wat ik nu had op de kaaklijn.
 

dijkie

Zware baard
Zo Theo wat een narigheid ik lees het net.
Ik dacht dat ik de enigste was met een huidprobleem.
Hopelijk vind je een oplossing want het is niet leuk, weet er alles van.
Probeer als het enigszins kan je baard te behouden, zodat je geen spijt krijgt.
Ik zit weer op een maand nu en het gaat er weer op lijken.

Succes theo.
 

Hartenheer

Zware baard
Ik heb ook een periode veel last van jeuk en schilvers gehad.
Tot ik van van onze Prof een tip kreeg om olie te mengen, sinds dien geen jeuk of schilfers meer.

Spoel mijn baard elke avond uit en smeer dan olie in.
In de ochtend gebruik ik SuperFurry.
Werkt voor mij prima.
 

TMG1961

Baardaap
@Hartenheer Ik doe eigenlijk hetzelfde, in de ochtend superfurry sterling 925. Voordat ik naar bed ga spoel ik de baard goed uit en dan doe ik er de rescue+ in en nu die op is mijn eigen mengsel van jojoba/mandel/avocado en castor olie. Maar rare is dat jeuk niet constant is maar als ik al jeuk heb alleen in de vroege avond zo rond 20.30 uur.
 

TMG1961

Baardaap
Vandaag is het inmiddels alweer 8 maanden geleden dat ik besloot baard te laten groeien. Tot nu toe alleen 1 keer de snor getrimd en nog altijd spijt ervan, vraag me soms af het zou de snor er nu uit gezien hebben als ik niet getrimd had. Maar hij groeit weer goed en inmiddels is snor ook alweer ruim 4 maanden aan het groeien.

30mei.jpg
 

RCM

Baardaap
Dat ziet er goed uit Theo. Ik vraag het mij ook wel eens af hoe het nu zou zijn geweest als ik mijn baard ruim 3 maanden geleden niet had afgeschoren. Maar heel veel spijt heb ik er niet van omdat het goed is om van 'fouten' te leren. Je mag trots zijn op jezelf en je baard, wat hij staat je FANTASTISCH!! :)>(Y)
 

TMG1961

Baardaap
Dank je Roy, enigste wat ik minder vind is de snor. Beter dan dit krijg ik hem echt niet, de linkerkant (rechts op foto) ziet er echt niet uit, is gewoon niet in model te krijgen.
 

RCM

Baardaap
Ik zie en snap wat je bedoeld. Maar joh Theo, als dat alles is.... die zogenaamde schoonheidsfoutjes hebben we allemaal. Je bent en man met een baard, en daar mag je trots op zijn. Die eigenwijze snor van je, gaat het heus wel eens opgeven, al kan het soms wel eens even langer duren dan gehoopt! (Y):)>
 

Carlstein11

Volle Baard
Theo zou het geen reactie kunnen zijn van de producten die je gebruikt? Ik probeer maar even met je mee te denken maar in de sterling 925 zit toch een pigment?
Is het mogelijk dat je misschien daar een reactie van krijgt?
 

TMG1961

Baardaap
Is geen reactie van de sterling 925. Zoals ik al zei heb ik die extreme jeuk alleen in de avond. Vanavond is het echt extreem en vandaag heb ik geen sterling 925 gebruikt, alleen geurloze olie. Heb al 2 keer in de badkamer gestaan met de trimmer in de aanslag om alles eraf te halen zo erg is de jeuk vanavond. Tot nu toe kunnen bedwingen maar ik geef geen garantie dat de baard morgen er nog aan zit.
 
Banner image
Top