Wat zijn je hobby's?

LuckyBasterd

Volle Baard
Hobby... Tja meer dan 1... Wandelen, Scouting (leiding eigen groep & regio organisatie), onze hond... En natuurlijk zeer verslaafd aan geocachen!!

Beard Up!
 

RCM

Baardaap
Ik heb al jaren zebravinken. Vroeger (20 jaar terug) mee gefokt maar nu gewoon voor de leuk. Heb ze wel naar slaapkamer boven moeten verhuizen omdat mijn kater een zebravinkje als snack wel zag zitten. Heb momenteel nog 2 mannetjes en 1 japans meeuwtje, waarschijnlijk ook mannetje.
Leuk zijn die vogeltjes ja. Ik heb er nog een stuk of 50 zitten nu. Allemaal nog van de vorige kweek. Japanse meeuwtjes zijn ook leuk, perfecte verzorgers. En ja, die kater toch. Die van de buren komt ook wel eens kijken, maar die is ook weer zo gevlogen gelukkig ;)
 

TMG1961

Baardaap
Mijn vorige katten lagen altijd voor de kooi te slapen en keken af en toe naar de vogeltjes alsof het live tv was. Maar de kater die ik nu 4 jaar heb is een ex zwerver en die heeft wel interesse in een vogeltje als extraatje tussendoor. De hond boeide het ook niet, die vond ze ook leuk als vermakelijke live tv
 
  • Like
Reactions: RCM

ArjanvdS

Baard
Man met baard en zijn hobby :)>:D
Deze foto's zijn afgelopen zaterdag gemaakt tijdens mijn allereerste streetfishingwedstrijd in de grachten van Zwolle (Y) Van de 100 deelnemers als 17e geëindigd :D
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1509896655969-01.jpeg
    FB_IMG_1509896655969-01.jpeg
    225,6 KB · Weergaven: 27
  • received_1699096300142464-01.jpeg
    received_1699096300142464-01.jpeg
    333,6 KB · Weergaven: 26

Hartenheer

Zware baard
Ik heb al jaren zebravinken. Vroeger (20 jaar terug) mee gefokt maar nu gewoon voor de leuk. Heb ze wel naar slaapkamer boven moeten verhuizen omdat mijn kater een zebravinkje als snack wel zag zitten. Heb momenteel nog 2 mannetjes en 1 japans meeuwtje, waarschijnlijk ook mannetje.
Ik heb ook nog wat vogels, maar bij lange na niet meer wat ik hield.
Nu nog 12 stuks, en kweek er niet meer mee
Roodkop2 okt 17.jpg
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
@ArjanvdS knap resultaat in een discipline die ik tot op heden nog niet kende :oops:

Aan de vogelliefhebbers: zelf nooit verder geraakt dan één kanarie in huis maar wel leuk dat jullie er zoveel tijd en moeite in steken om zoveel vogels te (onder)houden (Y)
 

TMG1961

Baardaap
Ik heb ook nog wat vogels, maar bij lange na niet meer wat ik hield.
Nu nog 12 stuks, en kweek er niet meer mee
Bekijk bijlage 6019

Man van een bevriend ectpaar
Die gouldsamadines zijn wel erg mooi. Ga er komend voorjaar mee kweken. Ben benieuwd!

Een kennis van me is er dit jaar mee begonnen. Hij had ze eerst in grote volière zitten met andere vogels. Ze legden wel eieren en broeden die ook uit maar zodra de jongen er waren werden die uit het nest gekiept door de stress. Wat ik begreep van hem is dat je ze in een aparte moet houden van andere soorten als je succesvol wilt broeden.
Hij heeft ze nu apart zitten en geen probleem, de jongen worden groot gebracht.
 

RCM

Baardaap
Man van een bevriend ectpaar


Een kennis van me is er dit jaar mee begonnen. Hij had ze eerst in grote volière zitten met andere vogels. Ze legden wel eieren en broeden die ook uit maar zodra de jongen er waren werden die uit het nest gekiept door de stress. Wat ik begreep van hem is dat je ze in een aparte moet houden van andere soorten als je succesvol wilt broeden.
Hij heeft ze nu apart zitten en geen probleem, de jongen worden groot gebracht.
Dat klopt helemaal, het zijn niet hele goede verzorgers, maar daar heb ik natuurlijk de Japanse meeuwtjes voor...
 

Hartenheer

Zware baard
Mooi gekleurde vogeltjes!:)
(maar persoonlijk eet ik liever kip:rolleyes:)
Is ook een stuk makkelijker te grillen :p
[DOUBLEPOST=1510050546][/DOUBLEPOST]
Die gouldsamadines zijn wel erg mooi. Ga er komend voorjaar mee kweken. Ben benieuwd!
Niet bij zebravinken zetten hoor, dat zijn veren pikkers.
Dit is de tijd dat ze met goulds kweken, de zebravinken later, maar trekken de veren van de goulds uit voor de nest.
[DOUBLEPOST=1510050786][/DOUBLEPOST]
Dat klopt helemaal, het zijn niet hele goede verzorgers, maar daar heb ik natuurlijk de Japanse meeuwtjes voor...
Ben meer voor natuurbroed.
Waarom meer produceren door meeuwtjes te gebruiken.
Dat is een methode die door broodkwekers wordt gebruikt.
 

RCM

Baardaap
Is ook een stuk makkelijker te grillen :p
[DOUBLEPOST=1510050546][/DOUBLEPOST]
Niet bij zebravinken zetten hoor, dat zijn veren pikkers.
Dit is de tijd dat ze met goulds kweken, de zebravinken later, maar trekken de veren van de goulds uit voor de nest.
[DOUBLEPOST=1510050786][/DOUBLEPOST]
Ben meer voor natuurbroed.
Waarom meer produceren door meeuwtjes te gebruiken.
Dat is een methode die door broodkwekers wordt gebruikt.
Ze staan erom bekend dat ze zelf niet de beste verzorgers zijn, dus het laten opvoeden door meeuwtjes vind ik voor mij een prima oplossing. Het gaat mij totaal niet om het aantal, het is voor eigen plezier. En ja, er zijn inderdaad meer dan genoeg broodkwekers. Ik vind kwaliteit belangrijker dan kwantiteit, dat geld ook voor mijn zebravinken. De kweek voor zebravinken begint bij de meeste in september, zodat ze de vogels het jaar erop in topconditie kunnen krijgen voor de grotere tentoonstellingen. Ik kweek in een verwarmde schuur met constante temperatuur, dus ben niet gebonden aan een bepaalde periode..Het is gewoonweg een leuke hobby!
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Vorig weekend eens geproefd van een leuke buitenactiviteit, namelijk "Mushing".

Lijkt me wel leuk als hobby, maar wel een HOOP werk met de honden en de trainingen helaas dus voorlopig toch maar even wachten

hjrTEep.jpg
 

istawa

Zware baard
Lijkt me wel leuk als hobby, maar wel een HOOP werk met de honden en de trainingen helaas dus voorlopig toch maar even wachten

hjrTEep.jpg
[/QUOTE]Das te gek om te doen denk. Maar erg intensief qua tijd en training.

it aint over until the fat lady sings
 
Laatst bewerkt door een moderator:

LuckyBasterd

Volle Baard
Lijkt me wel leuk als hobby, maar wel een HOOP werk met de honden en de trainingen helaas dus voorlopig toch maar even wachten

hjrTEep.jpg
[/QUOTE]

Mushing!!

DAT zou ik ook wel is willen doen :)

Zo vet!! Begin dit jaar naar Lapland geweest en drie dagen met de beesten op pad geweest... man wat was dat gaaf!!
Maar dan van A tot Z dus ook de verzorging in de middle of nog nergens.. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Texman

Koning Baard
"Mushing" daar had ik nog niet eerder van gehoord.
Ziet er erg leuk uit maar zal ook veel van je fysiek vergen.
Je ziet er ook wel een beetje uit als een Romeinse centurion in zijn strijdwagen.:cool:
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Wat die strijdwagen betreft nog even mee geven dat de honden ook aangeven dat hulp van de musher serieus wordt geapprecieerd.

Als je "niks" doet en gewoon "mee rijdt" dan gaan ze na een tijdje rustiger lopen en op termijn zelfs haast in staking.

Als je wél mee duwt en ze ook nog eens verbaal aanmoedigd dan zijn ze echter niet te houden en gaan onvermoeid verder met hun taak :)>
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Wat die strijdwagen betreft nog even mee geven dat de honden ook aangeven dat hulp van de musher serieus wordt geapprecieerd.

Als je "niks" doet en gewoon "mee rijdt" dan gaan ze na een tijdje rustiger lopen en op termijn zelfs haast in staking.

Als je wél mee duwt en ze ook nog eens verbaal aanmoedigd dan zijn ze echter niet te houden en gaan onvermoeid verder met hun taak :)>
Jup.... Same... Maar dan de Lapland versie gedaan... Whaaaa

You don' t always need a plan, sometimes you just need balls and a beard
 
Banner image
Top