Wat zijn je hobby's?

Texman

Koning Baard
Ook ik heb hobby's.
Naast lezen, muziek luisteren, film kijken, tuinieren, motorrijden, fitness en zeilen is een van mijn favoriete hobby's met met de computer tekenen van mandala's
Wat mandala's zijn kan je lezen op internet http://www.innerned.org/mandala1.html
Hierbij laat ik een van de vele mandala's zien die ik dit jaar heb gemaakt.
Voor mij gaat het vooral om het creatieve proces. Het maken van mandala's is ook een soort van meditatie.
Mij geeft het heel veel rust. 35. Lotus de Luxe 3.mmk.jpg
 
Laatst bewerkt:

Kale666man

Baardaap
Motoren ,vrouwen tatoos het meeste en nu eigenlijk de baard als grootste hobby in combinatie met dit forum wat ook een hobby is die wel is uit de hand loopt met de tijd die ik erin steek:)
 

dijkie

Zware baard
Mijn grootste hobby is motor rijden, met 19 jaar begonnen.(Y)
Heb van alles gereden, sport, toer ,chopper, en nu een jaar of 4 op de motorscooter.
Suzuki burgman 200 daarna Suzuki burgman 650, en nu Yamaha T-Max 500 en dat is een snel sportief ding.:D
Volgend voorjaar wil ik weer een schakelfiets en wel een Honda CBF 1000 dat is een heerlijke toer motor,met veel koppel, die je schakel lui kunt rijden.
Ik wil het motor rijden zo lang mogelijk blijven doen, ben pas 64 en je blijft er jong bij.:p
 

Marcellos

Baard
Leuk om al die hobby’s te lezen!


Een van mijn grootste hobby’s / sport is wielrennen. Lekker toeren met wat fietsmaten, zwaar afzien tijdens een training en volle bak koersen tijdens wedstrijden.
In principe volg ik bijna alles wat met de wielersport heeft te maken en zelf sleutelen aan mijn fietsen doe ik ook graag.
18161677_119749998586069_7083049486611644416_n.jpg

Mijn 2e bezigheid is met onze nieuwste aanwinst, een ruwharige Tibetaanse Terrier pupper.
Die is nu ruim 4 maanden en neemt op dit moment wel veel tijd in beslag, maar je krijgt er ook weer wat voor terug :)
20171120_141128-01-1024x768.jpeg
 

Texman

Koning Baard
Ha dijkie,
Leuk dat je ook een motorrijder bent. Op het forum zijn er meer.
Toen ik jong was heb ik ongeveer 10 jaar motor gereden (Jawa, Honda 350 four en Yamaha XS 750)
6 jaar geleden begon het weer zo te kriebelen dat ik mijn oude hobby weer heb opgepakt. Ik heb toen voor weinig geld een tweedehands Yamaha 900 Diversion gekocht.
Het voelde direct goed. Het motorrijden zat nog altijd in mijn genen. Aan het verkeer moest ik wel even wennen want het is natuurlijk wel wat drukker dan 30 jaar geleden.
Drie jaar geleden heb ik de Yamaha ingeruild voor een Triumph Tiger Explorer 1200. Het was liefde op het eerste gezicht.;)
Ondanks het enorme vermogen en behoorlijk hoge gewicht laat deze motorfiets zich makkelijk rijden.Ook is hij nogal vergevings gezind als je bij een bocht in de verkeerde versnelling zit. Ik ben er heel blij mee. Met de Tiger kan je ook offroad rijden maar daar heb ik hem niet voorgekocht. Het is gewoon een heerlijke en comfortabele fiets maar vergis je niet want het kan ook een beest zijn als je dat wilt.
Helaas heb ik dit jaar door gezondheidsproblemen nauwelijks kunnen rijden, maar na de winter hoop ik weer te kunnen opstappen.
Zie ook de topic waarin ik mij voorstel. http://baardforum.nl/threads/ik-wil-mij-even-voorstellen.1822/
Groet,
Texman:)>
 

dijkie

Zware baard
@Texman ,mooi dat je het motorrijden weer opgepakt heb, het is heerlijk hoor.
Ik heb ook heel wat jaartjes niet gereden, maar ben in 2012 weer begonnen.
Ik had je berichten in voorstellen gelezen ,erg leuk om te zien, en je hebt een prachtige motor, dat is een 3 cilinder met veel pk en koppel dat zal zeker super rijden.
Succes met je gezondheid!
Groet Gerard,
 
Laatst bewerkt:

RCM

Baardaap
@Marcellos , gave foto met die racefiets. Ik ben zelf ook liefhebber, maar een echte einzelgänger, niks in groepsverband en ook geen wedstrijden ;). Gewoonweg in mijn 1tje, heerlijk mijn hoofd legen en af en toe een beetje knallen... Een echte amateur dus... :D(Y)
 
P

Pellie

Guest
Hoeden zijn ook een beetje een hobby aan het worden momenteel. Wist niet dat dat ook verslavend kon werken. Ik wil meer.....meer...meer hoeden :p
Maar waar laat je ze allemaal? Je kan er maar 1 tegelijk op!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RCM

Baardaap
@Pellie , ben je het alweer vergeten, voor deze keer nog eenmaal mijn advies :p:D

6kZZ0Aj.jpg
 
P

Pellie

Guest
Haha, toen ik het bericht postte, zat ik er idd aan te denken.....
 
  • Like
Reactions: RCM

RolandK

Baard
Hobby's: koken, belgische bieren (voorkeur voor Tripels), lezen, films en series en natuurlijk:

Mijn Citroën Dyane uit 1968 (de 3e van rechts):

[DOUBLEPOST=1513774826][/DOUBLEPOST]
Hierbij laat ik een van de vele mandala's zien die ik dit jaar heb gemaakt.
Voor mij gaat het vooral om het creatieve proces.
@Texman Gebruik je software om de mandala's te maken? Of teken je ze vanaf scratch?
 

Texman

Koning Baard
Ha Roland,
Ik gebruik het programma MandalaMaker 2 Zie http://www.mandalamaker.net/
Er is ook een versie 3 van het programma maar dat vind ik niet zo prettig werken.
Met dit programma teken je ze min of meer vanaf scratch. Je bent niet helemaal vrij want het programma werkt met een aantal standaard figuren zoals cirkels, sterren, harten vierkanten en nog veel meer. Het programma kent zoveel mogelijkheden dat je eindeloos kan variëren.
Wat je niet kan is knippen/kopiëren en plakken en dat is logisch want het gaat om het tekenen en het creatieve proces
Naast het mandalaprogramma gebruik ik ook Corel PaintShop Pro X9 om kleuren te verbeteren e.d.
Met mandalamaker heb ik inmiddels zo'n 85 mandala's getekend.
Met versie3 heb je nog meer mogelijkheden zoals gebruik van eigen foto's.
In het verleden had ik een eenvoudig CAD programma waar ik heel mooie dingen mee kon maken
Helaas werkte dit niet meer vanaf windows XP. Zie bijgaande foto.
Ik ook voortdurend op zoek naar nieuwe programma's en mogelijkheden om mij op dit gebied te kunnen uitleven.
Mocht nog suggesties voor mij hebben dan hou ik mij aanbevolen.
De Citroën Dyane ziet er mooi uit en is ook een leuke hobby om me bezig te zijn.(Y)(Y)
Toevallig zag ik laatst bij mij in Voorburg nog een mooi exemplaar voorbijkomen.
Texman:)>
 

Bijlagen

  • Mandala 1a.jpg
    Mandala 1a.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 13

Hartenheer

Zware baard
Hobby's: koken, belgische bieren (voorkeur voor Tripels), lezen, films en series en natuurlijk:

Mijn Citroën Dyane uit 1968 (de 3e van rechts):

[DOUBLEPOST=1513774826][/DOUBLEPOST]
@Texman Gebruik je software om de mandala's te maken? Of teken je ze vanaf scratch?
Vroeger een lelijke eend gehad. Een geweldige wagen die je nooit in de steek liet, ook niet bij slecht weer.
Hij startte altijd, hoe hard het ook vroor. En was je de lichten vergeten uit te zetten, gebruikte je gewoon de slinger :D.
 
Een vaste hobby niet echt...
Ik ben iemand die geniet van de kleine dingen in het leven.

Ik probeer af en toe een beetje te sporten. Zo doe ik binnenkort mee aan de viking run. (obstakelrun)

Ik hou enorm van meetings waar men American Muscle cars en bikes tentoonstelt. Enkele vrienden van me organiseren zelf ook af en toe zo'n meeting.
Ook geniet ik van rustige momenten zoals saunabezoekjes.
 
Banner image
Top