Voorstellen Diederik

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik heb de baardolie van Methamorphose (the original). Gekocht tijdens onze vakantie in België
Ik gebruik 's ochtends één druppel/pompje. Eerst deed ik er meer in, maar dat zorgde voor vette bril, telefoon, toetsenbord, stuur enz. Dus één drupje voor mij (nu nog) genoeg.
Als baardolie vet blijft, dan geeft dat aan, dat er niet huidvriendelijke oliëen in verwerkt zijn. Goede 100% natuurlijke baardolie kun je testen door een druppel op de rugzijde van een hand uit te smeren, waarna deze binnen enkele seconden ingetrokken moet zijn en de huid niet meer glimt.
 

RonM

Baard
Welkom hier op het baardforum, ik zie dat je baard goed groeit!
Hij past ook erg goed bij je ;)
Veel plezier tijdens je baardreis!
 

Diederik

Volle Baard
Dank je!

Ik had ook nog een flesje arganolie staan en dat gisteren (samen met The Original) getest op m'n hand. De arganolie trok veel sneller in dan The Original.

Die arganolie vandaag in m'n baard gesmeerd. Voelt inderdaad minder vet aan (vindt m'n foon ook fijn, evenals m'n autostuur en bril). Ik heb wel het idee dat m'n baard er wat springeriger onder is.

We'll see.
 

Diederik

Volle Baard
Zo, weer even een update.

We zijn inmiddels weer 1,5 week verder. Het is nu dus 5,5 week geleden dat ik mij schoor.

Het lijkt erop dat de groei afneemt, wat natuurlijk onzin is. Het verschil met voorgaande weken wordt enkel minder, omdat de relatieve groei tov de baard afneemt. De absolute groei blijft uiteraard gelijk.

Het valt me op dat ik aan de rechteronderkant een soort van 'kale baan' heb. Hopelijk groeit dat verder dicht. Ik zie ook dat m'n wangen langzamerhand dichter groeien. Ik ben iets te enthousiast geweest met de wanglijn, dus daar blijf ik nu vanaf.

De halslijn ga ik wat korter maken; precies op deze lijn zitten wat gaten, wat toch wat onverzorgd oogt naar mijn idee.

Houdt moed!

d278efe0a6f9e0c3d53a3423e5c6ec4a.jpg
c04d6b81e25ba46842900acf201b17f9.jpg
e76eb05c066f7795fd2aacccf7c2a948.jpg
851b57412f2d739223d0cc2f765878ff.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Dat gaat prima zo! :)>(Y)
Op een gegeven moment lijkt de groei langzamer te gaan of te stoppen, maar dat is natuurlijk inderdaad niet zo. Je komt nu alleen in een rommelige periode, waar je doorheen moet.
De kale baan -overgang bakkebaard naar sik- groeit op de duur dicht.
Hierbij een ongevraagd advies :D : blijf overal vanaf! Niet aan wang-of neklijn zitten. Geef de baard even de kans om zich te ontwikkelen.
Stoer hoofd zo. Die baard wil je niet meer kwijt. :cool:
 

Tim

Baard
Mooie baard hoor.. Ik zou m er ook niet meer afhalen trouwens... inmiddels al oog op een barbershop? Ben er zelf touwens nog nooit bij eentje geweest.... Een vrije avond met goede borrel, schaartje en muziekje doet bij mij wonderen...
 

PerryS

Baard
Staat je zeker goed! In de begin periode zal je waarschijnlijk veel opletten hoe lang je baard al is geworden, ik merk zelf wel als ik er 2 weken niet echt op let, ik veel meer tevreden ben met de groei dan als ik elke dag kijk. Geef je zelf nog een paar maanden en je wilt nooit meer zonder:)>
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Mooie baard hoor.. Ik zou m er ook niet meer afhalen trouwens... inmiddels al oog op een barbershop? Ben er zelf touwens nog nooit bij eentje geweest.... Een vrije avond met goede borrel, schaartje en muziekje doet bij mij wonderen...
Ik denk zojuist mijn favoriete barbershop gevonden te hebben met drank, muziek en een knipbeurt. Waar woonde je ook alweer? :D
 

Diederik

Volle Baard
Gasten,

Ik voel HEUL de dag mijn baard. Of ik er nou aan zit te friemelen of niet, ik ben de hele dag mijn baard gewaar. En dat stoort me geloof ik...

Hebben jullie dat ook? En zo nee, wat doe je eraan dat dat zo is? Zo ja, stoort dat dat niet?

Ik schat dat ik weer eens 24 uur in acht neem...
 

PerryS

Baard
Ik sluit me aan bij Bazzorro, aan het begin voel je vaak ongemak (uit mijn ervaring) maar na een paar maanden went het. Even doorzetten je kunt het!:)>
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Hé andere gast, je gaat echt je baard niet afscheren, want het staat je fantastisch! Vergeet die 24 uur maar en door laten groeien!
Zelf heb ik makkelijk praten, want ik ben mijn baard helemaal niet gewaar. Vandaag stond ik met mijn hoofd onder de motorklep van een oldtimer de wagen te lakken en toen was ik me er ineens bewust van, dat mijn baard er is en langer wordt. Deze zat namelijk vastgeplakt aan een zojuist gelakt deel. Niet echt slim, hè? :confused:
 
Banner image
Top