Voorstellen Diederik

Diederik

Volle Baard
Heren,

Voor alles is een eerste keer, ook voor het laten groeien van een (hopelijk) mooie volle baard. Hoe ouder hoe gekker zeggen ze weleens, dus met mijn 41 jaar probeer ik recht te doen aan de uitspraak.

Vaak ben je te bang, en vooral met een representatieve job wil ik niet het risico lopen om er al te veel als zwever bij te lopen, dus een vakantie van 3 weken is een mooi moment om 'de baard' te laten staan. Vandaar dat ik sinds een week (en een dag ) mijn baard laat groeien. Hopelijk ben ik over een week of twee zover dat het resultaat het onverzorgde stadium ietwat ontgroeid is.

Ik heb het idee dat het resultaat tot dusver bemoedigend is. Zie ook de (vrij lelijke, maar toe maar) foto's.

Verder heb ik direct al een vraag: is er een goeie barbershop in (de omgeving van) Ede?
Niet dat het nu al nodig is, maar dan ben ik vast voorbereid...!

Groeten, Diederik
cbc2c97c411b6d5be2076ea91a706da0.jpg
015673105b58edcaaf7ef581491d2762.jpg
a74ae8e893b73ebfbcf1433dec56ff46.jpg




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

PerryS

Baard
Welkom Diederik!
Persoonlijk ben ik van mening dat de zwerver look meer en deels afhangt van hoe je de baard zelf verzorgd, en dan als voorbeeld noem ik de nek en wanglijn.
Ikzelf zit bijna op de 3 maanden en heb er nog helemaal niks aan gedaan, bij mij is de zwerver look dus al 3 maanden aanwezig..:D
Kwa werk is het altijd lastig, maar als je de baard goed bij zal houden dan is er vrijwel niemand die er echt iets van zal zeggen. (De grappige opmerkingen houd je altijd..)
Fijne vakantie en veel succes met groeien!(Y):)>
 

Diederik

Volle Baard
Dank, dank!

Ik merk dat ik de contouren al wel wat wil bijwerken - het lijkt wel of de jeuk met name in de periferie van 'de baard' zit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hoi Diederik,
Succes. Net als jij wil ik het experiment eens even meemaken. Woon overigens in Lunteren, dat is gemeente Ede. Of ik op enig moment een barbier zou willen bezoeken, geen idee. Als ik in de spiegel kijk moet ik vooral de eerste periode knokken tegen het afhaken. Voor een werkgever hoef ik dat niet meer te laten, dus mijn vakantie is wat langer :)
Overigens gewerkt vanaf mijn 17e.
Ik wens je een fijne vakantie en baardgroei. Zal je volgen als deelgenoot, een vent die zijn baard wil laten staan en benieuwd is naar resultaten. Met groets, Frans
 

GlennBG

Volle Baard
Hoi, welkom! (Y)
Tip: nog wachten met bijwerken, de verleiding weerstaan omdat dit de voortgang/groei remt.
Na 3 maanden eens zien wat je dan hebt gespaard en door een goede barbier model in laten brengen..zo deed ik het. Ervaringen van meerdere leden hier zijn soortgelijk.
Neklijn, als je gaat trimmen ( Brrrr, rotwoord!) dan vooral niet neklijn te hoog weghalen..
Voorzichtig dus.
Verder veel plezier hier en succes met de groei, en geniet van je vakantie...
 

Diederik

Volle Baard
Ik ben blij dat ik deze vakantie geen scheermes meegenomen heb... Als ik dat wel had gedaan, had ik 'de baard' er onherroepelijk afgehaald.

Nu ik dat niet heb gedaan, ben ik 1) bijna van de jeuk af, en 2) begint de baard na twee weken al best leuk te worden.

Nog een hele week vakantie, dus de helft van wat er nu staat komt er nog bij.

Gaat best lekker zo.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik ben blij dat ik deze vakantie geen scheermes meegenomen heb... Als ik dat wel had gedaan, had ik 'de baard' er onherroepelijk afgehaald.

Nu ik dat niet heb gedaan, ben ik 1) bijna van de jeuk af, en 2) begint de baard na twee weken al best leuk te worden.

Nog een hele week vakantie, dus de helft van wat er nu staat komt er nog bij.

Gaat best lekker zo.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hee kerel, goed te horen. Ik worstel zelf nog met de jeuk en het eventueel willen pakken van het scheermes, maar ga dat nog niet doen. Heb nog een fijne vakantie
 

Diederik

Volle Baard
Dit is de stand van zaken na vier weken en twee dagen.

Ben best tevreden met het resultaat. Ik heb nog wel wat kale/ dunbegroeide plekken, maar volgens mij zie ikzelf dat vooral.

De baard heeft net een paar vervelende dagen achter de rug. Veel prikken en wat vlasserig gevoel, maar met baardolie en wat kammen was het redelijk te doen. Kwestie van de 24-uursregel blijven toepassen.



87c674a4ea23383e00528e44322f41c5.jpg
e27d4e206ab2e10f919ace1b91e39043.jpg
1ebd2ee52925e0c14cdd8d26e7b3d573.jpg
 
Dit is de stand van zaken na vier weken en twee dagen.

Ben best tevreden met het resultaat. Ik heb nog wel wat kale/ dunbegroeide plekken, maar volgens mij zie ikzelf dat vooral.

De baard heeft net een paar vervelende dagen achter de rug. Veel prikken en wat vlasserig gevoel, maar met baardolie en wat kammen was het redelijk te doen. Kwestie van de 24-uursregel blijven toepassen.



87c674a4ea23383e00528e44322f41c5.jpg
e27d4e206ab2e10f919ace1b91e39043.jpg
1ebd2ee52925e0c14cdd8d26e7b3d573.jpg
[DOUBLEPOST=1470494436][/DOUBLEPOST]Ziet er goed uit. Mooi om de ontwikkeling te zien met je foto's
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Dat gaat super, man! :)>(Y)
Zet die 24-uurs regel maar uit je hoofd, want je zou gek zijn, als je je baard eraf zou halen. Het gaat echt een heel mooie dichte baard met mega-snor worden.
Vanaf dit moment tot het 3-maanden punt moet je echt doorzetten, want dat is een verschrikkelijke periode met rommelige haargroei.
Bij "De Professor in wording"-topic heb ik deze martelgang als eens in beeld gebracht en zelf vond ik het het bij het 5-maanden punt pas leuk worden.
Hup, ruige Viking, doorzetten! :)
 
Hallo Diederik. Voor welke baardolie heb je gekozen en bevalt die ? Hoe gebruik je de baardolie, frequentie per dag ?
 

Diederik

Volle Baard
Ik heb de baardolie van Methamorphose (the original). Gekocht tijdens onze vakantie in België.

Prima spul wel denk ik; ik heb geen referentie, maar de geur is prima. Bij het opdoen ruikt het fris, wat bosachtig. Een echte mannengeur. Na een uurtje ofzo blijft er niks van de geur over, dus een eau de toilette kun je gerust opdoen.

Ik gebruik 's ochtends één druppel/pompje. Eerst deed ik er meer in, maar dat zorgde voor vette bril, telefoon, toetsenbord, stuur enz. Dus één drupje voor mij (nu nog) genoeg.



e5f410d26d1940e42d0197d1d380a253.jpg
 
Banner image
Top