Nostalgie

Ardjan

Baardaap
Kijk, helemaal mijn stijl, ook zonder hoed in dit geval zeer ok!!!
Had in een andere tijd moeten leven, ZUCHT....
Maar deze stijl @Laurent1965 is nog helemaal niet uit de mode hoor; sterker nog, het wordt weer in! :D
Kijk maar eens op deze site (waar het plaatje van afkomstig is):
https://www.statementoutfit.com/…/p…/newsboy-hat-peaky-style

Fijne jaarwisseling!
Komend jaar zien we jou dus met een nieuwe outfit! :D Dus, een "oud'" en "nieuw'"-stijl. (uitdrukking past goed bij het einde van het jaar:D)

Alle goeds vriend!
 

Laurent1965

Zware baard
Ik vind het wel kunnen op deze manier!
Maar deze stijl @Laurent1965 is nog helemaal niet uit de mode hoor; sterker nog, het wordt weer in! :D
Kijk maar eens op deze site (waar het plaatje van afkomstig is):
https://www.statementoutfit.com/…/p…/newsboy-hat-peaky-style

Fijne jaarwisseling!
Komend jaar zien we jou dus met een nieuwe outfit! :D Dus, een "oud'" en "nieuw'"-stijl. (uitdrukking past goed bij het einde van het jaar:D)

Alle goeds vriend!
Dank je wel vriend, TOP!!!
Doe meteen mee als dit enigszins in de mode komt, maar dan wel ook de hele outfit (Y)(Y)
Och wat kan mij het ook schelen als ik de eerste ben....:D
HELE FIJNE JAARWISSELING!! ;)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Waarom worden er in de serie Peaky Blinders in combinatie met ballcaps gedragen?

Heel verklaarbaar, want de originele Peaky Blinders was een straatbende, die bestond uit veelal zwakzinnig tuig. Het waren geen heren en droegen daarom geen hoeden. Wel kostuums, omdat men geen "casual" kleding in het openbaar droeg, in tegenstelling met heden ten dage, waar het overgrote deel van de bevolking zich kleedt, alsof men zojuist in een schuur aan het werk is geweest.

De term Peaky Blinders komt van de veiligheidsscheermesjes, wat een 1e Wereldoorlog uitvinding was, die de mannen tussen petklep en ball bevestigden om daarmee tijdens straatgevechten hun tegenstanders mee in de ogen te snijden.
Peaky komt van petklep en Blinders van beschadigde ogen.

Even een plaatje van enkele originele leden na hun arrestatie:

image.jpeg
 

redangel

Baard
Waarom worden er in de serie Peaky Blinders in combinatie met ballcaps gedragen?

Heel verklaarbaar, want de originele Peaky Blinders was een straatbende, die bestond uit veelal zwakzinnig tuig. Het waren geen heren en droegen daarom geen hoeden. Wel kostuums, omdat men geen "casual" kleding in het openbaar droeg, in tegenstelling met heden ten dage, waar het overgrote deel van de bevolking zich kleedt, alsof men zojuist in een schuur aan het werk is geweest.

De term Peaky Blinders komt van de veiligheidsscheermesjes, wat een 1e Wereldoorlog uitvinding was, die de mannen tussen petklep en ball bevestigden om daarmee tijdens straatgevechten hun tegenstanders mee in de ogen te snijden.
Peaky komt van petklep en Blinders van beschadigde ogen.

Even een plaatje van enkele originele leden na hun arrestatie:

Bekijk bijlage 14390
Mooi plaatje, maar zo zou ik mij niet willen kleden:p
 

Texman

Koning Baard
Waarom worden er in de serie Peaky Blinders in combinatie met ballcaps gedragen?

Heel verklaarbaar, want de originele Peaky Blinders was een straatbende, die bestond uit veelal zwakzinnig tuig. Het waren geen heren en droegen daarom geen hoeden. Wel kostuums, omdat men geen "casual" kleding in het openbaar droeg, in tegenstelling met heden ten dage, waar het overgrote deel van de bevolking zich kleedt, alsof men zojuist in een schuur aan het werk is geweest.

De term Peaky Blinders komt van de veiligheidsscheermesjes, wat een 1e Wereldoorlog uitvinding was, die de mannen tussen petklep en ball bevestigden om daarmee tijdens straatgevechten hun tegenstanders mee in de ogen te snijden.
Peaky komt van petklep en Blinders van beschadigde ogen.

Even een plaatje van enkele originele leden na hun arrestatie:

Bekijk bijlage 14390
Mooi verhaal weer @ProfessorMelchior (Y) ik wist niet dat het een bestaande straat bende was. Ik heb net het laatste seizoen van de serie afgerond en ben benieuwd of er nog een vervolg komt.
 

Texman

Koning Baard
Vroeger kon het ook heel hard regenen, getuige deze foto die genomen is in de jaren 60 van de vorige eeuw.
De locatie is de Vaillantlaan in Den Haag genomen in de richting van de Parallelweg.
Toen reed er nog een tram, nu niet meer. Eigenlijk is de hele omgeving afgebroken en opnieuw gebouwd inclusief het treinviaduct op de achtergrond. O ja en die mijnheer rijdt op een Puch.
Zie de foto's van de oude en de huidige situatie op de zelfde locatie.
68d9463c646d307c88adebcabcb477a8.jpg
upload_2020-1-13_19-23-29.png
 
Banner image
Top