Mijn beste baardborstel

zenn

Zware baard
@TMG1961 Vraagje; hoe groot is de kop van de borstel?
Want er is namelijk ook een mini-versie, welke wellicht handbaarder voor een baard is.
 

Joep

Zware baard
Het klinkt vreemd, maar de bovenste borstel heb ik ooit bij Action aangeschaft voor €1,00 en de onderste bij Kruidvat voor €3,00.
Fantastische baardborstels, de bovenste medium hard, de onderste zacht en zeker niet minder dan hun dure tegenhangers.
Gewoon een beetje zoeken en ze op je hand testen in de winkels.

Bekijk bijlage 12865
Dus ik vanmorgen naar de Action en het Kruidvat, helemaal niets aan borstels :( Dat heb ik weer.
Voor de zekerheid ook nog even Etos gecheckt, maar ook daar geen geluk.
Ik kan natuurlijk online bestellen, maar dan betaal je weer verzendkosten en/of je moet heel lang wachten voor je het hebt. :mad:
 

zenn

Zware baard
@Joep misschien in een andere regio/stad?
squirts.jpg

Heb zelf net ff een Wet Brush Mini besteld... :)>
 

Joep

Zware baard
Ik heb deze maar besteld, geen idee of het wat is, maar het koste slechts 1,68 euro. Ik geloof dat ik wel minstens 2 weken moet wachten.
HTB1lIdPavvsK1Rjy0Fiq6zwtXXat.jpg

vanaf nu loop ik gewoon elke drogist of soortgelijke winkel binnen om te kijken of ze een borsteltje hebben, uiteindelijk moet ik er wel één vinden.
Tot die tijd gebruik ik deze wel:
iu
 

Laurent1965

Zware baard
Dus ik vanmorgen naar de Action en het Kruidvat, helemaal niets aan borstels :( Dat heb ik weer.
Voor de zekerheid ook nog even Etos gecheckt, maar ook daar geen geluk.
Ik kan natuurlijk online bestellen, maar dan betaal je weer verzendkosten en/of je moet heel lang wachten voor je het hebt. :mad:
Kruitvat heeft ze een tijd terug gehad, 2,99, je moest er naar zoeken, hadden ze niet in ieder filiaal.
Ik heb er toen enkele gekocht, toen ik ze had gevonden, goeie borstel! (Y)
 

Joep

Zware baard
Even mijzelf quoten:
Ik heb zelf net de borstel van OAK binnen en die is -zoals al eerder ook door andere gezegd op dit forum- behoorlijk hard!
Ik heb nou ook niet zo'n tere huid dat ik de borstel niet kan verdragen, maar iets zachter had van mij wel gemogen.
Ik moet hier nog even op terug komen. Na een week gebruik zijn de scherpe kantjes er duidelijk vanaf. Het blijft een harde borstel, maar het voelt niet meer als een schrobborstel.
Ik denk dat zo'n harde borstel wel prettig is zodra de baard wat groter is, maar voor een beginners baardje zoals ik die heb is een iets zachtere borstel volgens mij prettiger, dus ik blijf wel nog even doorzoeken voor een andere borstel.
 

Joep

Zware baard
Inmiddels heb ik de King's Beard borstel binnen. Het is een veel zachtere borstel dan de OAK borstel, wat voor mij op dit moment met mijn korte baard prettiger is in gebruik. Ik kan me voorstellen dat als de baard meer en langere haren bevat dat een stugge borstel zijn nut gaat bewijzen, maar voor nu gaat de OAK even in het opbergkastje en gebruik ik de King's beard.
Heerlijk dat baard borstellen, ben er de hele dag mee in de weer :D :)> :D (Y)
 

Joep

Zware baard
Nu mijn baard iets meer volume begint te krijgen merk ik zoals verwacht dat ik steeds vaker de stugge OAK borstel pak in plaats van de zachte King's Bead borstel. De OAK borstel is zo stug dat die lekker goed door de baar heen dringt tot op de huid.
Een nieuwe borstel heeft vrij scherpe haren, omdat deze in de fabriek gesnoeid zijn.
Borstel even over een vel schuurpapier heen voor gebruik.
Goed idee, dat ga ik alsnog even doen.
Dit had ik gedaan op met een schuurpapier vlak op de tafel en hielp wel iets, maar er bleven scherpe haren tussen zitten.
Ik heb dit proces vandaag herhaald, maar dan met het schuurpapier om een ronde tafelrand heen gevouwen. Na deze behandeling zijn echt alle scherpe haren verdwenen en heb ik mijn favorieten borstel gevonden.
 
Banner image
Top