Mijn beste baardborstel

Werner

Baard
Aangezien ik verslaafd ben aan borstelen van mijn baard heb ik gisteren een Golddachs borsteltje gekocht op website van Douglas, (kun je ook in de winkel zelf bestellen) schijnt een goed borsteltje te zijn (wilde schweine haar) en makkelijk mee te nemen gezien de afmeting. Lijkt op de kleine baardborstel mini van mijnbaard.nl
Ben benieuwd naar borsteltje en gebruiksgemak.. I’ll let you know...
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ik heb onlangs deze bij gekocht: Snor- en Baardborstel van Zeus

LTiOe7E.jpg


Voornamelijk om de snor enige vorm te proberen geven maar wie weet ook gewoon handig voor de baard zelf :)>
 

Werner

Baard
Ik heb onlangs deze bij gekocht: Snor- en Baardborstel van Zeus

LTiOe7E.jpg


Voornamelijk om de snor enige vorm te proberen geven maar wie weet ook gewoon handig voor de baard zelf :)>
Mooie borstel Cowboy... ben benieuwd naar je ervaringen... inmiddels heb ik 3 borstels waarvan een inklapbare en van kunststof, merk dat het je baardharen statisch maakt... maar niettemin toch ook wel handig in het gebruik. Mijn ervaring is inmiddels dat het handig is als hier en daar een borstel voor het grijpen ligt..
 

Werner

Baard
Pittig borsteltje, hard maar lekker voor de baard, gebruik het uiteraard in combinatie met olie.
[DOUBLEPOST=1510344587][/DOUBLEPOST]
Pittig borsteltje, hard maar lekker voor de baard, gebruik het uiteraard in combinatie met olie.
 

Bijlagen

  • CCCACB90-968C-4839-967B-B74BE1B4D90C.jpeg
    CCCACB90-968C-4839-967B-B74BE1B4D90C.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 33
  • B2E40BB9-27B5-4026-994B-93A25737C2F5.jpeg
    B2E40BB9-27B5-4026-994B-93A25737C2F5.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 26

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Mijn eerste ervaringen met mijn nieuwe exemplaar zijn niet "ongelofelijk speciaal" te noemen.

Ik gebruikte tot nu toe enkele varianten (andere merken) van die uit jouw laatste foto's @Werner .
Mogelijk nog wat onwennig met die steel voor me maar het lijkt me met de "oude borsteltjes" voorlopig nog steeds beter te lukken om de snor onder controle te houden.
 

Joep

Zware baard
Ik heb zelf net de borstel van OAK binnen en die is -zoals al eerder ook door andere gezegd op dit forum- behoorlijk hard!
Ik heb nou ook niet zo'n tere huid dat ik de borstel niet kan verdragen, maar iets zachter had van mij wel gemogen.
....In alle gevallen moet je je realiseren dat je nooit ruw te keer mag gaan met het borstelen van je baard. De kans is namelijk groot dat daar door vroegtijdig baardharen loslaten....
En @Texman zei dat hier: https://baardforum.nl/threads/borstel.3428/#post-77038 maar zoals @ProfessorMelchior terecht opmerkte er zijn al genoeg topics over borstels, daarom stel ik dezelfde vraag nog maar even hier.

Dat is bij deze borstel bijna onmogenlijk, tenminste met mijn korte baard. Het is bijna een vorm van SM, het kan best lekker zijn, maar niet iedereen vind het fijn. Is deze borstel dan wel geschikt (voor mijn korte baard)?
Gezien de jeuk die mijn jonge baard me nog geeft is het ook wel fijn en ik gebruik hem dus wel, maar ik begin nu te twijfelen of dat wel verstandig is. De kam die ik heb doet ook niet veel, daar is mijn baard echt nog te kort voor. (bijna 4 weken)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Het klinkt vreemd, maar de bovenste borstel heb ik ooit bij Action aangeschaft voor €1,00 en de onderste bij Kruidvat voor €3,00.
Fantastische baardborstels, de bovenste medium hard, de onderste zacht en zeker niet minder dan hun dure tegenhangers.
Gewoon een beetje zoeken en ze op je hand testen in de winkels.

image.jpeg
 

Texman

Koning Baard
Ik heb zelf net de borstel van OAK binnen en die is -zoals al eerder ook door andere gezegd op dit forum- behoorlijk hard!
Ik heb nou ook niet zo'n tere huid dat ik de borstel niet kan verdragen, maar iets zachter had van mij wel gemogen.

En @Texman zei dat hier: https://baardforum.nl/threads/borstel.3428/#post-77038 maar zoals @ProfessorMelchior terecht opmerkte er zijn al genoeg topics over borstels, daarom stel ik dezelfde vraag nog maar even hier.

Dat is bij deze borstel bijna onmogenlijk, tenminste met mijn korte baard. Het is bijna een vorm van SM, het kan best lekker zijn, maar niet iedereen vind het fijn. Is deze borstel dan wel geschikt (voor mijn korte baard)?
Gezien de jeuk die mijn jonge baard me nog geeft is het ook wel fijn en ik gebruik hem dus wel, maar ik begin nu te twijfelen of dat wel verstandig is. De kam die ik heb doet ook niet veel, daar is mijn baard echt nog te kort voor. (bijna 4 weken)
De borstel is misschien nu nog net iets te hard maar als je baard langer wordt kan hij wel eens zeer goed zijn voor jouw baard.
Dus doe hem niet weg. Doe wat de Prof doet ga lekker naar het Kruidvat(of andere voordeel drogist) en zoek daar een borstel uit die je prettig vind.
Ik zeg altijd, geef in het begin niet te veel geld uit aan allerlei producten want ze zijn duur. Beperk je tot dat wat je echt nodig hebt.
Naar mate de baard langer wordt kan je je baard spullen aanvullen met die zaken die van belang zijn.
Is je baard een blijvertje dan mag je je wat mij betreft helemaal uitleven.:)
[DOUBLEPOST=1567077706][/DOUBLEPOST]
De lekkerste borstel vind 'k zelf die van Damn Good Soap Company, heerlijk zacht. :)

borstel-300x300.jpg


En sinds kort borstel van Bossman aangeschaft als vervanger voor m'n Denman D3, nog niet over uit of dit hem is.
Dan heb ik er ook nog eentje van Beardbrand liggen; maar die vind ik veels te hard & ruw, dus gebruik hem niet.
De borstel van Damn Good Soap Company heb ik ook, het is inderdaad een heerlijk zachte borstel(Y). Onze kat is er ook gek op :D.
 

Joep

Zware baard
Badankt voor de reacties mannen. Die dure borstel gaat zeker niet weg en zoals @Texman al zegt, de kat vind hem ook altijd nog lekker. :D
Ik ga wel even op zoek naar een iets liever borsteltje voor mijn beginnersbaardje en snorretje bij de lokale shops.
 

Renem

Volle Baard
Nu mijn baard weer korter is kan er eindelijk weer een borstel doorheen. Daarvoor moest ik me met een kam behelpen en dat was eigenlijk wel behelpen...

Favoriet: Guardenza borstel, die is niet eens zo heel duur. Echt verslavend om daarmee door je baard te gaan: ik kijk er iedere ochtend naar uit. :rolleyes:
Voor onderweg: snorrenborstel die mijn pa voor me mee nam uit een franse barbershop, fijn dingetje om even bij te werken, maar erg stug met verschillende lengte zwijnenhaar dus idd rustig aan...

Verder heb ik een borstel van Bossman, volgens mij dezelfde die Texman ook heeft. Prima ding, maar die voegt bij mijn huidige baardlengte weinig toe.

Vriendelijke groet, René
 
Banner image
Top