Mijn beste baardborstel

Arjay

Baardaap
Oerbaard
In de badkamer heb ik meerdere baardborstels en verschillende soorten en maten kammen. Hout, plastic, hoorn, zwijnenhaar etc. etc.
Allemaal leuk en aardig, en binnen deze keuze heb ik zo uiteraard mijn voorkeur.

Maarrrr...

Nou vond ik laatst in de toilettas van mijn dochter onderstaande fantastisch mooie vrouwelijke borstel :D
En wat schept mijn verbazing? Dit ding werkt super! Ten eerste kamt/borstelt hij heerlijk, gaat uitermate goed door de haren en voelt fijn aan op de huid.
Maar het allerbelangrijkste vind ik dat hij, méér dan alle andere kammen of borstels, mijn baard perfect in model brengt.
Ik heb hem min of meer in beslag genomen ondertussen haha..

Dus vanaf vandaag zal ik op het baardforum pleiten voor deze borstels. :p

Bij het kruidvat heb je ze al voor een paar euro. (Y)

C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_8717333600273.jpg
 

maximum

Zware baard
Bij deze mijn favorites:D
Van de eerste heb ik de zwarte merkversie die overigens ook bij kruidvat te verkrijgen is als zeker zo goede imitatie..
En nummer 2 idem ook bij kruidvat beide 4 euries en prijslabel b..:)
Beard up:)>
2016-04-10-11-57-09-1075601583.jpeg 9085341663262-1.jpg
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ik zweer bij de OAK en de Mr. Bear Family mini ;)

OAK_BeardBrush_01.png

1446817170-34295100.jpg
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ja eigenlijk kunnen we wel concluderen dat de hedendaagse baardzepen en baardkammen/borstels commerciële onzin zijn.. :p

Wat overigens niet betekent dat het niet werkt. Maar ik ben na een aantal jaren (ervaring) redelijk overtuigd dat je met 'gewone' producten minstens even ver komt.
 

Ronster

Baard
Stond net op het punt om te gaan investeren in een goede baardborstel met echt haar en een niet-plastic kam (zodat het haar niet statisch wordt en blablabla) voor het inkammen van baardolie.
Dan ga ik gewoon eens naar Kruidvat en Etos :)
Is een kam van natuurlijke materialen ook onzin volgens jullie en doet een cheap-ass plastic ding het even goed?
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Nou ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken.. ;)
Voor MIJ werkt een simpele borstel even goed. Maar er zijn ook zat mensen die wel zweren bij een 'echte' baardborstel..
Maar om te beginnen kan het voor een paar euro geen kwaad om eerst eens een goedkopere (€2 €3,-) te proberen.
Elke baard reageert nou eenmaal anders.
 

maximum

Zware baard
Ja eigenlijk kunnen we wel concluderen dat de hedendaagse baardzepen en baardkammen/borstels commerciële onzin zijn.. :p

Wat overigens niet betekent dat het niet werkt. Maar ik ben na een aantal jaren (ervaring) redelijk overtuigd dat je met 'gewone' producten minstens even ver komt.

Ik sluit me geheel bij jou aan Arjay;)
Puur de commercie achter de baardhype:eek:
Enigste echte toegevoegde waarde is baardolie...Liters:D

Overigens is bij mij de hoeveelheid pinnetjes of haren op een borstel wel crusiaal en vooral hoe dicht ze op elkaar staan;)Te ver uit elkaar is nutteloos in mijn ogen;)Dan pakt het haar niet echt goed(Y)Beard up:)>
 
Laatst bewerkt:

Ronster

Baard
Nou ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken.. ;)
Voor MIJ werkt een simpele borstel even goed. Maar er zijn ook zat mensen die wel zweren bij een 'echte' baardborstel..
Maar om te beginnen kan het voor een paar euro geen kwaad om eerst eens een goedkopere (€2 €3,-) te proberen.
Elke baard reageert nou eenmaal anders.
Tuurlijk zijn de prijzen die men vraagt voor de handmade producten van natuurlijke materialen vele malen hoger dan massaal machinaal geproduceerde producten.
Ook ik stelde er al mijn vraagtekens bij of het nu echt zoveel toegevoegde waarde heeft. Maar nu ik dit zo lees toch maar eens Etos & Kruidvat gaan checken :)>
 
Is een kam van natuurlijke materialen ook onzin volgens jullie en doet een cheap-ass plastic ding het even goed?

Plastic is niet heel erg tenzei je baard de neiging heeft statisch te worden. Maar cheap-ass is niet goed. Dat zijn kammen die in 1 keer gegoten zijn en hebben door de mal kleine scherpe randjes tussen de tanden waardoor je meer haren uittrekt dan met een "sawcut" kam. Deze begonnen als 1 stuk materiaal (hout, Hoorn, plastic, ijzer) en daar zijn de tanden uit gezaagd. Deze zijn beter voor zowel je baard als voor haar op de schedel

Hier nog een youtroep filmpje met uitgebreidere uitleg. (Door een epic baard!)
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ja het wordt wel gezegd van die sawcut kammen, ik heb er zelf ook één, maar ik merk het verschil niet. Vraag me ook af of dat bewezen is, of dat het slechts een theorie is..
 
Er zijn uiteraard ook kammen uit een spuitmal die wel goed afgewerkt zijn, maar deze zijn vaak ook aan de prijs. En er zijn ook slechte sawcut kammen. Bij de goedkope plastic kammen zie enof voel je wel dat de binnenkant van de tanden niet mooi glad is en op die ribbetjes blijven de haren haken.

Daarbij zijn bij de niet sawcut kammen vrijwel zonder uitzondering de ruimtes tussen de uiteindes van de tanden breder dan aan de basis. (De ruinte wordt steeds smaller) Als je hier een pluk haar tussen stopt komt hij bij de basis altijd meer klem te zitten dan bij parallelle tanden. En als teveel klemt trek je er een paar haren uit.

Ter vergelijking als je een steegje hebt die aan het begin 2m breed is en aan het eind maar 1 meter er je loopt er met 5 man naast elkaar in dan komt ergens iemand in de knel gedurende de wandeling, dan stappen 1 of meer mensen naar achter, een haar kan niet een stap naar achter doen zonder je huid los te laten..
 

Almer

Baard
Ik heb van alles, apothecary kam, van alles van mijnbaard.nl en nog wat gekke dingen geprobeerd maar nu gewoon met een haarborstel het uitborstelen, olie erin en met een zachte borstel zoals deze het wat in elkaar aaien eigenlijk:

4018433.jpg


Mijn baard is nogal verschillend op heel veel verschillende vlakken maar deze combi bevalt me nu het beste, de beweegbaarheid van de haarborstel helpt volgens mij ENORM als de baard zoals die van mij nogal klit. Haren lijken ook rechter te worden, de uitvallers bekijk ik regelmatig en er zit steeds minder slag in en valt ook minder uit.

De youtube filmpjes waarin gerefereerd wordt naar een site of eigen product is voor mij altijd een hekel punt, meestal zijn het dan verkooppraatjes over hun wonderproduct ofzo.
 
Wat ik wel fijn vind aan de filmpjes van de Beard baron is dat hij meestal iets zegt "zoals bijvoorbeeld die en die baardolie uit mijn Shop" bij de instructies voor baardolie maar wel duidelijk aangeeft dat het niet alleen voor zijn eigen producten geldt. Als hij andere kammen ook prima vond zou hij die vast ook verkopen (voor veel meer dan de action vraagt)
 

Almer

Baard
Tuurlijk, maar kijk eens rond en het gaat je opvallen dat iedereen dat wel doet:


Mijn baard doet het totaal niet zoals bij de bearded baron of Eric Bandholz alhoewel die van Eric wel aardig wat slagen heeft zoals ik dat ook heb.

Echter verschilt alles, bij mij werkt de haarborstel door de slagen, bij een ander werkt een kam. Daarom zijn discussies over het beste product ook meestal veel minder van toepassing. Ik kijk al heel lang geen product filmpjes meer maar spendeer liever een paar euro bij de goedkope winkels en kijk wat er gebeurd.

Voor mij werken de oak borstel, extra grit beard balm van honest amish en verschillende snorrenwaxjes namelijk ook niet (meer).
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Net wat een baard nodig heeft dus aangezien geen exemplaar gelijk is.
Voor ieder wat wils. Alleen met of zonder merkje maakt vaak het verschil.
Ik vind bijvoorbeeld de OAK een heerlijke borstel om af en tot even door mijn baard te halen, maar in principe doet mijn schoenborstel hetzelfde. Alleen kost die geen €25,-..
 
Welk type etc zal zeker per baard verschillen, al blijf ik er bij dat de argumenten tegen goedkope plastic spuitmal kammen altijd opgaan. Niet alleen voor baarden maar ook voor hoofd haar en zelfs schaamhaar mogt iemand daar een scheiding in willen leggen. Ook van vrouwen om mij heen hoor ik dat die goedkope kammen slecht voor je haar zijn.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik op dit moment ook een cheapass action kam gebruik maar dat is echt bij gebrek aan beter. Ik gebruik alleen de buitenste puntjes om lijnen aan te brengen nadat ik wax heb ingebracht en al met de hand in model heb gebracht.
En bij voormalig gebrek aan een zwijnenharenborstel voldeed een plastic afwaskwast van 39 cent van de action ook prima als borstel :D
 

Almer

Baard
Denk dat je wel een punt hebt alleen is niet alles wat massa productie heet per definitie slecht in mijn ervaring. Als de mal goed is afgewerkt en het product goed weggezet kan worden dan daalt de prijs ook.

En tsja de oak, ik vind het geen gek borsteltje alleen ik heb het idee dat het niet in de haren komt maar juist erop blijft hangen en de haren weg drukt.
 
Banner image
Top