Honest Amish wax/balsem

Heb onlangs de extra grit wax ontvangen. Ook deze heeft een iet wat weeïge zoete geur naar mijn idee. Voor de rest vind ik het echt goed verzorgende producten en over het algemeen heel mooi gepresenteerd.

De Percy Nobleman beard balm staat bij mij nog steeds aan top qua algehele beleving. Denk voornamelijk door het patchoeli geur die snel verdwijnt zodra het aangebracht is.
 

Linders

Baard
Ik ben inmiddels in het bezit van de HA heavy duty beard balm en de HA wax extra grit.
Beide heb ik de afgelopen dagen geprobeerd, waarbij mij opvalt dat ze allebei zachter zijn als verwacht.

Allereerst de HA heavy duty beard balm. Deze smeert erg gemakkelijk en prettig uit in de handen, omdat hij erg snek vloeibaar word door wrijven in je handen. Het aanbrengen in de baard gaat ook prima. Echter valt me het stijlen iets wat tegen. Ik smeer de balm op mijn handdoek droge baard, als ik net uit de douche kom. Daarna föhn ik de springerige haartjes recht, welke met deze balm toch niet zo op hun plek blijven als verwacht. De geur vind ik lekker, niet overheersend en best snel weg. Prima om later op de dag je favoriet geurende olie aan toe te voegen, zodat deze juist wel blijft hangen.
Conclusie, ik houd hem, maar ben nog niet overtuigd.

Dan de HA extra grit wax. Ik had hier hoge verwachtingen van, aangezien ik hier veel goede dingen over heb gelezen op dit forum èn op mijnbaard.nl. Allereerst vind ik de geur absoluut niet mijn ding. Zoals velen al hebben gemeld is het een dropachtige geur, welke naar mijn mening best overheersend is. De hardheid valt me ook wat tegen. De wax is gemakkelijk met de nagel uit het potje te schrapen, waarna hij vrij makkelijk uit te wrijven is in je handen. Ook is hij vrij goed aan te brengen in de baard, wat ik als positief ervaar. Terugkomende op de springerige haartjes, vind ik dat ook deze extra grit wax ze niet echt goed op hun plek houd.
Misschien dat jullie tips hebben over het aanbrengen of het stijlen van de baard met deze extra grit wax, want ik ben nog niet overtuigd.
Conclusie van deze wax is ook dat ik hem ga houden, maar ook deze heeft mij nog niet overtuigd. Het grootste nadeel vind ik eigenlijk nog wel de (naar mijn mening) niet lekkere geur. Ik houd echt van een houtgeur, welk hier absoluut erg ver van weg ligt.

Ik denk echt dat ik niet een hele lastige baard heb, de haartjes zijn echt niet zo moeilijk als ik nu laat lijken. Maar ik vind de twee bovengenoemde producten jammer genoeg iets te soft. Ik hoopte met beide producten iets meer mijn baard te kunnen stijlen, helaas heb ik nu nog niet echt het gevoel dat me dat gaat lukken.
 

Linders

Baard
Inmiddels heb ik de HA heavy duty beard balm wat vaker in gebruik genomen. Dit heeft er toe geleid dat ik meer en meer overtuigd ben geraakt aan dit product.
Normaal gebruik ik ongeveer een halve duimnagel balm in mijn baard. Ik heb ondervonden dat ik met dit product iets meer nodig heb, dan ik gewend ben. Ongeveer een hele duimnagel om precies te zijn, geeft voor mij een prima hold.
Met andere woorden, ik word steeds meer overtuigd van dit product! Het blijkt dat ieder product anders werkt en een andere hoeveelheid nodig heeft.
 

Ardjan

Baardaap
Inmiddels heb ik de HA heavy duty beard balm wat vaker in gebruik genomen. Dit heeft er toe geleid dat ik meer en meer overtuigd ben geraakt aan dit product.
Normaal gebruik ik ongeveer een halve duimnagel balm in mijn baard. Ik heb ondervonden dat ik met dit product iets meer nodig heb, dan ik gewend ben. Ongeveer een hele duimnagel om precies te zijn, geeft voor mij een prima hold.
Met andere woorden, ik word steeds meer overtuigd van dit product! Het blijkt dat ieder product anders werkt en een andere hoeveelheid nodig heeft.
Leuk! (Y)
Ik heb besteld en gister binnengekregen, dus ik ben benieuwd!
 
Ik heb vandaag voor het eerst de premium beard oil geprobeerd met daarna de extra grit beardwax.
De beard oil heeft een beetje houtachtige geur en de extra grit beardwax ruikt naar drop mmmm :)
Wel apart die beardwax, als je die in je palm warmwrijft voel je ook echt de grit...als in, het lijkt dan net op zand.
Maar het spul doet prima zijn werk!
 

Nib85

Volle Baard
Vandaag de Heavy Duty Beard Balm van Honest Amish besteld bij mijnbaard.nl (zit daar iemand "van hier" achter trouwens, aangezien dit forum daar genoemd wordt).

Laatste tijd meer van de balsem dan van de olie en aangezien mijn blikje Bay Rum van Grave Before Shave is bijna leeg is dit de uitgelezen kans om de balsem van HA eens te proberen.

Ben benieuwd. Heb er stiekem best hoge verwachtingen van.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Het Baardforum is van mijnbaard.nl dat klopt.
De organisatie en administratie ligt geheel bij hen. Verder is het geheel onafhankelijk. Leden, administrators en moderators zijn niet werkzaam bij mijnbaard.nl, zodat er geen belangenverstrengeling is en er objectief over producten geoordeeld kan worden.
 

TMG1961

Baardaap
Laatste post is al tijdje geleden, maar denk dat het hier het beste staat. Mocht dat niet zo zijn dan graag even verplaatsen naar juiste plek.

Afgelopen zaterdagavond de heavy duty balsem besteld en die kon ik vanmiddag ophalen.
De geur is heel licht, bijna gelijk aan de geurloze. Hij smeert prima uit, is wel wat steviger dan de reukloze balsem, maar verder goed te verwerken.
Had hem gebruikt in een licht vochtige baard, maar ik vind de hold heel erg tegenvallen, is ongeveer gelijk aan de geurloze balsem die ik heb.
Wel merkte ik dat ik ongeveer een minuut of 10 na aanbrengen jeuk begon te krijgen en met name snor en wangen. Dat had ik met de geurloze niet, dus vermoed dat ik beetje reageer op een van de inhoudsstoffen. Baard gewassen en daarna wat olie (reukloze) erin maar jeukt nog altijd een heel klein beetje.

Even kijken wat ik doe, anders mag potje verhuizen naar een nieuw thuis, is slecht heel klein beetje uit.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Persoonlijk gebruik ik wel olie in een licht vochtige baard maar voor balm of wax hou ik de baard toch liever helemaal droog alvoerens die in te smeren.

Geen idee of dat ook met het jeuken te maken heeft maar ik vermoed van niet. De hold...........mogelijk wel??
 

Ardjan

Baardaap
Afgelopen zaterdagavond de heavy duty balsem besteld en die kon ik vanmiddag ophalen.
De geur is heel licht, bijna gelijk aan de geurloze. Hij smeert prima uit, is wel wat steviger dan de reukloze balsem, maar verder goed te verwerken.
Had hem gebruikt in een licht vochtige baard, maar ik vind de hold heel erg tegenvallen, is ongeveer gelijk aan de geurloze balsem die ik heb.
Wel merkte ik dat ik ongeveer een minuut of 10 na aanbrengen jeuk begon te krijgen en met name snor en wangen. Dat had ik met de geurloze niet, dus vermoed dat ik beetje reageer op een van de inhoudsstoffen. Baard gewassen en daarna wat olie (reukloze) erin maar jeukt nog altijd een heel klein beetje.

Even kijken wat ik doe, anders mag potje verhuizen naar een nieuw thuis, is slecht heel klein beetje uit.
Gewoon een andere keer nog eens proberen!
 

TMG1961

Baardaap
Persoonlijk gebruik ik wel olie in een licht vochtige baard maar voor balm of wax hou ik de baard toch liever helemaal droog alvoerens die in te smeren.

Geen idee of dat ook met het jeuken te maken heeft maar ik vermoed van niet. De hold...........mogelijk wel??

Ik doe dat normaal ook. Maar toen ik info op doosje las stond daar: Best if used on a clean, damp to wet beard.
Misschien dat de hold beter is als de baard droog is. De jeuk is inmiddels weer verdwenen.

Gewoon een andere keer nog eens proberen!

Ik probeer het morgenvroeg nog eens. Maar dan zoals ik het 's ochtends altijd doe, eerst olie en daarna de balsem.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Eerst balsem/wax en dan de olie pas, anders sluit je de olie af, die dan de baardharen week en breekbaar maakt.
De balsem is voor de hold, dus die als eerste aanbrengen en daarna de olie voor souplesse en glans.
 

RCM

Baardaap
Ik heb de heavy duty ook al een tijdje. Vind de hold tegenvallen, echter de geur ontzettend lekker. Ach ja, we proberen gewoonweg wel weer iets anders.
 

TMG1961

Baardaap
Vanochtend weer geprobeerd. Deze keer zoals de professor het zei, dus eerst balsem en daarna olie. Nog een klein beetje jeuk, verder geen huiduitslag.
De hold is helaas echt niet goed, zeker niet voor een product wat de naam heavy duty heeft.

Het voelt wel een beetje raar om eerst de balsem en daarna de olie aan te brengen.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Vanochtend weer geprobeerd. Deze keer zoals de professor het zei, dus eerst balsem en daarna olie. Nog een klein beetje jeuk, verder geen huiduitslag.
De hold is helaas echt niet goed, zeker niet voor een product wat de naam heavy duty heeft.

Het voelt wel een beetje raar om eerst de balsem en daarna de olie aan te brengen.


Gevoelsmatig zeg ik ook eerst olia en daarna wax/balsem..
Zelf doe ik op dit moment na b.v. het douchen eerst olie, en daarna wax/balsem..
Ik maak zelf mjin olie alleen de juiste smaak ben ik nog aan het testen, maar is een basis van amandel en jojoba...
Dit wrijf ik er in als ik net uit de douche ben, en stijl ik het vast...
Als ik me dan verder heb aangekleed, tanden gepoetst etc, dan pas pak ik ; op dit moment; mijn Woody (mijnbaard) en stijl ik de laatste uitstekende haren met ongeveer een nagel aan dit spul.. gaat me vrij goed af..

Moet er alleen wel aan denken een kam op zak te steken want door de dag moet ik het wel een keer "fatsoeneren"
 

TMG1961

Baardaap
Gevoelsmatig zeg ik ook eerst olia en daarna wax/balsem..
Zelf doe ik op dit moment na b.v. het douchen eerst olie, en daarna wax/balsem..
Ik maak zelf mjin olie alleen de juiste smaak ben ik nog aan het testen, maar is een basis van amandel en jojoba...
Dit wrijf ik er in als ik net uit de douche ben, en stijl ik het vast...
Als ik me dan verder heb aangekleed, tanden gepoetst etc, dan pas pak ik ; op dit moment; mijn Woody (mijnbaard) en stijl ik de laatste uitstekende haren met ongeveer een nagel aan dit spul.. gaat me vrij goed af..

Moet er alleen wel aan denken een kam op zak te steken want door de dag moet ik het wel een keer "fatsoeneren"

Zo deed ik het dus ook altijd. Helaas reageer ik beetje op de etherische olie in de balsem dus ga terug naar de geurloze variant.
De olie ga ik zelf maken als flesje geurloze olie van honest amish op is. Heb wel alles al in huis daarvoor.
Ben nu me in het lezen in het zelf maken van balsem/wax.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Ja dat is ook mijn optie straks.. eerst de juiste geur vinden.. dan de rest...
En wil klein beginnen.. zag op het forum dat ze de wax maken in een bierdopje met een waxinelichtje er onder....
Kleine hoeveelheid en je gooit niet meteen een hele pot weg als het mis gaat!
Lijkt mij een top idee.. Ali-Chemikali? hahahaha.. Toch IS? :p (dat nooit)
 
Banner image
Top