Honest Amish wax/balsem

Tjeerd

Baard
nu heb ik ze sinds kort beide, de wax is echt stevig als wax/bakboter en balsem is iets steviger als een dagcreme van de vrouw maar niet zo stevig als die nivea creme in dat platte blikje.
 

Almer

Baard
Ik begin heel erg van dit spul te houden, ik vind de geur na 3/4 blikje heel fijn worden..nog meer dan de apothecary olie en ga toch naar de extra hold om te zien wat dat gaat doen.

Ik ben er wel fan van alleen snap ik niet helemaal waarom bij het uitwrijven in de handen er altijd stukjes zijn die niet vloeibaar worden. Moet s'ochtends wel 2x checken of er niet een kluitje per ongeluk is meegekomen
 

Tjeerd

Baard
Ik begin heel erg van dit spul te houden, ik vind de geur na 3/4 blikje heel fijn worden..nog meer dan de apothecary olie en ga toch naar de extra hold om te zien wat dat gaat doen.

Ik ben er wel fan van alleen snap ik niet helemaal waarom bij het uitwrijven in de handen er altijd stukjes zijn die niet vloeibaar worden. Moet s'ochtends wel 2x checken of er niet een kluitje per ongeluk is meegekomen
Ben er ook nog niet achter wat die korreltje zijn, zitten zowel in de balsem als in de wax extra grid.
Misschien iets met klei te maken dat zit er ook in als ik me niet vergis.

Verstuurd vanaf mijn NOTE4 met Tapatalk
 

Almer

Baard
Blikje extra grit is leeg, prima bevallen en een 2de aangeschaft. Balm er ook gelijk bij en vanmorgen riep de dame die bij ons de administratie deed dat het hier zo lekker rook op kantoor. Dat was dus de balm! Fijn spul die balm, je moet het goed warm wrijven maar dan loopt het ook heerlijk door de gezichtsmantel heel.

Mooie shine met een medium hold :)

Op het briefje dat er bij zat werd ook gemeld dat de extra grit het vooral goed doet op de uiteinden van de haren om het te verzwaren en moet zeggen dat zodra ik hem helemaal opwrijf dat het opzij staat dan pak ik een klein beetje extra grit en pak de uiteinden van de baard tussen vingers en handpalmen en wrijf het alleen op de punten.

Werkt perfect!
 

Sebastian

Baard
Beste baardmannen (echte mannen),

Ik wilde mijn eerste berichtje wijden aan een korte introductie van mijzelf, maar ik kon het niet laten om even iets te posten over de baardwax van Honest Amish.
Hieronder volgt een beknopte review van twee producten die ik ruim een maand (dagelijks) gebruik.

Orginele baardwax:
Dit is een vrij harde wax die je met je nagel eruit moet schrapen. Ik gebruik meestal een hoeveelheid á grote erwt voor mijn korte (2-3 cm) baard.
Het grote verschil met een baardbalm (zoals die van damn good soap company) begint al wanneer je deze in je handen wilt uitwrijven. De wax wrijft stukken moeilijker uit en blijft de wax achtige structuur van een bijenwas houden. Overigens laat de wax zich goed in de baard aanbrengen en is deze gelijkmatig te verdelen over het smoelwerk.
Qua hold vind ik dezw wax super. Mijn baard wordt niet te stug en is prima in model te kammen met de baardborstel nadat de wax is aangebracht.
Ik vind mijn baard er mooier (en misschien wel voller) uitzien met deze wax en de meeste verwilderde, eigenwijze haren worden in toom gebracht.
Bijzonder vind ik de geur. Die han ik niet helemaal plaatsen, maar het is wat mij betreft niet onaangenaam. Het is meer een natuur-geur. Ik vind het een prima geur die niet erg lang in de baard blijft hangen. Na een half uurtje ruik ik het niet meer. Mijn vriendin ook niet (wat de objectiviteit ten goede komt).

Al met al een prima wax. Alle ingredienten zijn 100% natuurlijk wat maakt dat je zo dicht mogelijk bij de oermens in jezelf kunt blijven zonder de gedachte te krijgen verwijft bezig te zijn met allerlei chemisch uitgebalanceerde samenstellingen a la loreal o.i.d.

Ik gebruik deze wax samen met de Premium baardolie van Honest Amish, wat mij betreft een prima combi is.
Voor afwisseling gebruik ik nog steeds de balsem van Damn Good Soap Company wat ik ook toppertje vind.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
 
Laatst bewerkt:

Tjeerd

Baard
Het blijft gewoon goed spul samen met deze goede review, geen rede meer om het niet te kopen mijn tweede bestelling is net de deur uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
 

maximum

Zware baard
Vandaag de balsem heavy duty en wax extra grit binnen gekregen..Ga er komende week eens mee testen of het voor mij werkt..Aangezien ik op de manier zoals ik het nu doe(conditioner fohn en baardolie)mijn baard ook prima in model krijg..Wel leuk al die nieuwe geurtjes en probeerseltjes..Nog effe en ik heb een heel arsenaal:D..Word het nog moeilijk om keuzes te maken wat ik er vandaag weer eens in smeer haha..:)>
 

Zwollenaar

Zware baard
heavy_duty_beard_balm_honest_amish.jpg

Omdat mijn standaard balsem van Honest Amish bijna op was de heavy duty balsem v/h zelfde merk besteld
en vanmorgen binnen gekregen. Zoals gebruikelijk bij HA ziet het er goed uit en ruikt geweldig (ja ik ben een HA fan, misschien zelfs junky)
Zodra de standaardbalsem op is ga ik de heavy duty in gebruik nemen. Indien gewenst zal ik een review geven. Laat het even weten of
mijn schrijfsels op prijs worden gesteld
 

maximum

Zware baard
Bekijk bijlage 1272

Omdat mijn standaard balsem van Honest Amish bijna op was de heavy duty balsem v/h zelfde merk besteld
en vanmorgen binnen gekregen. Zoals gebruikelijk bij HA ziet het er goed uit en ruikt geweldig (ja ik ben een HA fan, misschien zelfs junky)
Zodra de standaardbalsem op is ga ik de heavy duty in gebruik nemen. Indien gewenst zal ik een review geven. Laat het even weten of
mijn schrijfsels op prijs worden gesteld

Gebruik deze balsem af en toe om mijn snor wat te fatsoeneren(Y)Had hem gekocht voor de baard maar dat vond ik niet prettig,daar gaat alleen nog maar olie in;)..grt:)>
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
@Zwollenaar Reviews kunnen we nooit genoeg van hebben. Ook zeker niet als er van een product al een review is.

Het lijkt me een goed idee om je review van deze Heavy Duty balsem in het bestaande topic hiervoor te plaatsen en dan wel in de beginpost. Zodat mensen die de review lezen gelijk meerdere meningen en ervaringen kunnen krijgen.

Dit geldt wat mij betreft trouwens voor alle producten. Waar al een reviewtopic van is eventuele meerdere reviews in de beginpost plaatsen..
Mensen die hier anders over denken? Dan hoor ik het graag! :)

@Zwollenaar je kunt je review t.z.t. naar een moderator sturen.. die regelt dit dan voor je.. (Y)
 

Ab79

Baard
Ik gebruik sinds het begin de beard balm van Honest Amish.
Via mijnbaard besteld toen.
Ik vind het fijn spul (al heb ik geen vergelijkingsmateriaal) en vandaar besloten om twee van deze jongens te bestellen (korting).
Echter bleef de status van het pakket op 'opgehaald' staan voor een aantal dagen.
Heb de mensen van Honest Amish gemaild en in eerste instantie geen antwoord gekregen.
Een aantal dagen later, bij het niet wijzigen van de status, een tweede mailtje gestuurd en vervolgens wel antwoord gekregen.
Bleek dat USPS in verband met de bestellingen voor de feestdagen het erg druk had en er waren al meer verzendingen misgelopen.
Vervolgens hebben ze voor mij een tweede pakket de deur uitgedaan en die is aan de tracking te zien wel goed onderweg naar Nederland.

Complimenten dus voor de mensen van Honest Amish (Y)
Ze maken in ieder geval hun naam waar ;)

:)>
 

Ab79

Baard
Vandaag is het verloren pakket ook nog op de deurmat terecht gekomen.
Heb nu dus 4 blikken beard balm.
Heb ze net maar gemaild dat ik nu vier voor de prijs van twee heb en of ze nog wat centen willen hebben voor dat tweede pakket.
Ik wil natuurlijk net zo honest zijn als zij ;)
 
Banner image
Top