Honest Amish wax/balsem

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Welke is dat? De originele? Of is dat de heavy duty?
Oja ook nog verschil in balsem en wax bij Honest Amish.
[DOUBLEPOST=1423773481][/DOUBLEPOST]Oh heb het gevonden haha..
Maar de balsem van dit merk is beetje zacht spul (boterachtig). Ik heb hier ook soort van balsem van Better Mensch, maar ik vind dat echt troep. De geur is al helemaal niet aangenaam, maar de substantie op zich is echt rotzooi.

Is de wax van Honest Amish wel wat een vastere substantie? Net als van mr. Bear? Want dat vind ik echt zalig spul. Met de bovenkant van je nagel er wat uit schrapen. Echt nice.

Dan is dit denk ik het spul dat ik moet hebben. :)
http://www.mijnbaard.nl/baardverzorging/baardwax/original-baardwax-honest-amish.html
 
Laatst bewerkt:
Dat is goed dat je het zegt, want ik zat daar ook aan denken, maar ik denk nu dat ik pas, want ik vind drop toch wel zo verschrikkelijk vies!
Gelukkig hebben ze meer keus! Die extra grit is zwart/grijs ook. Nog niet geprobeerd. Zojuist namelijk de Honest Amish Premium baardolie erin gesmeerd. Mijn ervaringen zet ik binnenkort in een los topic!
[DOUBLEPOST=1423817408][/DOUBLEPOST]Overigens ben ik er nog niet over uit of het dropgeur is. Begin nu echt te twijfelen. Ruikt altijd anders als het uit het potje is. Zal morgen de extra grit wax proberen en mijn ervaringen posten! Inclusief de geur ;)
 

Borthon

Stoppelbaard
Ik moet hem inderdaad met mijn nagel er af schrapen, gewoon met je vinger er in drukken lukt niet. Naar mijn mening ruikt het niet naar drop(ik lus namelijk geen drop). Ik vind hem juist lekker kruidig ruiken. Ik vind het een aanrader. Wel goed tussen de palmen van je hand uitwrijven zodat het een beetje warm wordt.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Nou vraag ik me nog steeds af hoe het nou zit met dat spul van Honest Amish.

Ik zie die gast in dat filmpje over de balsem het er weer uitwassen. Waarna de baard volgens hem lekker zacht is. Er staat bij de beschrijving idd dat het werkt als conditioner. Oké..

En de wax wordt gebruikt voor het stylen en in toom houden van de haren. Je hebt soft medium en strong. Helemaal top!

Maar is die balsem ook om lichtjes mee te stylen, of werkt het puur en alleen verzorgend net als een olie? In dat geval ga ik dat spul niet bestellen. Dan heb ik liever een olie.

De balsem van Damn Good Soap zit er namelijk wat tussen in en is voor mij ideaal. Het werkt verzorgend en het heeft een lichte hold voor het modelleren.

Dan heb ik ook nog de balsem van Mr. Bear, en die schijnt ook verzorgend te werken maar heeft veel meer dat wax effect en in tegenstelling tot dat het mijn baard zacht maakt wordt hij redelijk hard en ruw, zelfs in combinatie met de bijbehorende olie.

Dus wat ik zoek is een balsem /wax die én verzorgd, zoals een olie, én die lichtelijk styled. Maar dat laatste dus niet overheersend.

Heeft de balsem van Honest Amish dit? Of moet ik dan de slick wax proberen van dat merk? :)
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
HIHIHI RJ,
:p:D
mssn heb je te veel Beard-Stuff dat je op een gegeven moment niet meer weet wat goed * niet goed is:D(Y):mad::p:D:);)

:)>:cool::)>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Zwollenaar

Zware baard
Vandaag heb ik bij "Mijn Baard" een blikje baardbalsem van Honest Amish besteld.Mijn
ervaringen zal ik melden. Kreeg een mailtje van "Mijn Baard" dat ze er een kam hadden
bijgedaan met de vraag of ik deze wil uitproberen en dit hen laten weten. Nooit weg een
gratis kam. Ben wel benieuwd naar die kam
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Ben benieuwd naar de ervaringen van zowel de bestelde baardbalsem als de baardkam :)>
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Ook ik verneem graag je ervaringen. Tip van mijnbaard.nl om die kam er bij te doen!
Goeie zaak!!
 

Zwollenaar

Zware baard
Zoals beloofd een paar regeltjes over mijn gebruik van Honest Amish baardbalsem. Het is voor de eerste keer dat ik baardbalsem
gebruik dus kan ik niet echt vergelijken met andere merken. De geur vind ik erg prettig. Maar ik moet nog leren omgaan met het gebruik.
De eerste paar keer gebruikte ik duidelijk teveel balsem zodat mijn baard erg plakkerig aanvoelde op mijn gezicht. Had he gevoel dat
er een plakkerige kledder op mijn gezicht zat. Maar dit heeft natuurlijk niets met de balsem te maken maar alles met mijn onwennigheid
in het gebruik. Maar nu ik er enigszins aan gewend ben vind ik het gebruik van de Honest Amish balsem erg prettig. Smeert fijn uit op
je handen en is goed aan te brengen op de baard. Voor mijn gevoel blijft mijn baard beter in "het gareel". en het lijkt erop alsof mijn baard
wat voller wordt. De geur blijft ook langer hangen wat ik fijn vind. De geur is niet overheersend zodat er geen luchtvervuilingsalarm afgegeven
hoeft te worden. Ik ben er nog niet uit wanneer ik wat zal gebruiken .s-ochtends de balsem en 's-avonds de olie of juist andersom De praktijk
zal dit moeten uitwijzen. Kortom een goed product wat ik zeker vaker zal aanschaffen...
t
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Uitstekende review inderdaad.

Olie en balsem zijn ook samen te gebruiken voor extra geur en glans.
Balsem is denk ik, vanwege zijn betere styling mogelijkheden, beter in de ochtend te gebruiken dan snachts.
Maar uiteindelijk komt het toch neer op persoonlijke voorkeur.
 
Banner image
Top