Hallo ik ben nieuw,

Texman

Koning Baard
Zoals je zelf al eerder aangaf wil je zeker doorgaan tot aan de kerst en dat zou ik ook doen.
Voor de kerst even een afspraak plannen met de barbier om er een strakke volle baard van te laten maken.
Ik weet het zeker dat het geweldig zal staan ;).
 
Keep on Growing.
Als zelfs de topbaarden van dit forum dat zeggen tegen je heb je alleen die keuze.
Maak er een machtige baard van(Y):)>
Zo is dat. Zit nu inmiddels in de fase dat de baard er een beetje rommelig uit begint te zien. Vaak zit ik dan op het punt om de trimmer te pakken. Dus vanaf nu: overal vanaf blijven en na de jaarwisseling maar eens naar de barbier om de boel te laten bij werken.
Tot die tijd, niet snoeien maar groeien. :)
 
mooi hoor!

zou toch een belediging zijn om zo'n mooie baard eraf te halen.
@Diederik bedankt voor het compliment. Maar als je eens wist hoevaak ik de baard er al heb afgeschoren dan zou ik nu voor kerstman kunnen spelen haha..
Na verloop van tijd gaan bij mij de haren op de wangen krullen en dan ben ik er meestal wel weer klaar mee. Voor mijn gevoel is het haar op de wangen bij mij een beetje vlassig.
Alsof het dons haartjes zijn. Op de kin heb ik het gevoel alsof het veel beter groeit.
‘Kweet niet of er meer mensen tegen dit probleem aanlopen? Of verbeeld ik het me? Het wil ook niet echt dichtgroeien op de wangen bij mij.
 

Diederik

Volle Baard
De wangen komen indd vaker later op gang dan de kin en de snor. Maar bij voldoende lengte komt dat vaak wel goed.

Aan krulletjes doe je helaas niet al teveel is mijn ervaring, tenzij je gaat plakken met taaie gel. Maar dat zit weer zo kl*te en staat ook zo stijfjes.
 

K9Beard

Baard
Ha die @Baardprutser!

Wellicht dat je een keer een andere stijl kan proberen om te kijken of dit je minder verveelt / beter past?
De meerderheid hier is groot fan van langere baarden, maar het moet ook bij je passen.

Mee eens: ik ben nu 2 jaar op baardreis, maar weet eigenlijk nu pas wat echt mijn baard is.

Gandalfische dromen zorgden er weliswaar voor dat ik alles lang groeien, maar toch kwam ik vaak in de verleiding om terug te gaan naar m'n goatee: lekker strak en netjes. Opmerkingen vanuit je omgeving helpen ook niet altijd. Het kost tijd om te wennen aan een nieuwe look. En als die look nog niet gedefinieerd is, krijg je onherroepelijk mensen die mee willen boetseren. De keren dat ik een poging deed om de woestenij dan maar wat bij te trimmen, werd alles piekerig. Goed voor de dag zelf, maar daarna een wanhoop. Tip: niet doen. Gewoon je eigen koers varen.

Voordeel van even goed door laten groeien is dat je wangpartijen goed dichtgroeien. Bij mij het gedeelte dat het hele eerste jaar (jawel!) nog patchy bleef en pas na 1,5 jaar was gedekt. Het kan dus. Pas dan krijg je zicht op een totaal plaatje. Voor mij het moment om te bepalen wat mijn baard hoort te zijn.

Uiteindelijk heb ik 'm richting een Spartaans Leonidas type gesnoeid: strak, hoekig, maar wel een echte baard i.p.v. een soort afgezakt mondkapje;).

Succes ermee!
 
Banner image
Top