Hallo ik ben nieuw,

Beste baardmensen, mijn naam is KJ en ik ben nieuw hier.
Ben onderhand begonnen aan mijn 999e baardreis zo ongeveer
Alleen ik was wel benieuwd wat de ‘experts’ mij adviseren om te gaan doen.
Meestal na een maand of 3/ 3,5 komt bij mij de klad er in en haak ik af.
Dan ben ik te eigenwijs om naar barbier te gaan en denk dan doen we het zelf.Met alle gevolgen van dien..
3 maanden werk naar de filistijnen ben nooit zo tevreden over de wangen, daarom uiteindelijk maar voor een lange sik te gaan. Wat na enkele weken al weer verveeld..U raad het al, alles er weer af en opnieuw beginnen..
Mijn vraag is eigenlijk, wat zeggen jullie er van doorgaan voor de gewone baard? Of toch voor de lange sik?
Hieronder het resultaat van ongeveer 3 maanden groeien..
Hoor het graag.

Groeten van KJF186DBA4-44FB-4D83-A95B-828E3DB4BAE3.jpeg
 

Texman

Koning Baard
Ha @Baardprutser ,
Welkom op ons leuke forum :).
De sik vind ik wat minder goed staan dus ik ga voor de volle baard.
Om te voorkomen dat je je baard er steeds weer afscheert moet je hem een tijdje op deze lengte houden (of misschien wel iets korter).
Daarnaast moet je hem super strak houden. Dus wangen en hals schoon.
Dwing je zelf om dit iedere week te doen zodat er een gewoonte ontstaat.
Je hebt best een mooie baard (Y)(Y)(Y)die het waard is om gezien te worden dus we moeten proberen het patroon waar je nu in zit te doorbreken.
Als dit voor je werk kan hem steeds wat langer laten groeien en als dat gaat vervelen haal je er weer een klein stukje af.
Maar hou het steeds strak want een deel van de verveling komt omdat je hem niet genoeg bijhoud.
En zodra je complimenten gaat krijgen wil je je baard niet meer kwijt.
Succes en hou ons maar op de hoogte,
Texman:)>
 
Ha @Baardprutser ,
Welkom op ons leuke forum :).
De sik vind ik wat minder goed staan dus ik ga voor de volle baard.
Om te voorkomen dat je je baard er steeds weer afscheert moet je hem een tijdje op deze lengte houden (of misschien wel iets korter).
Daarnaast moet je hem super strak houden. Dus wangen en hals schoon.
Dwing je zelf om dit iedere week te doen zodat er een gewoonte ontstaat.
Je hebt best een mooie baard (Y)(Y)(Y)die het waard is om gezien te worden dus we moeten proberen het patroon waar je nu in zit te doorbreken.
Als dit voor je werk kan hem steeds wat langer laten groeien en als dat gaat vervelen haal je er weer een klein stukje af.
Maar hou het steeds strak want een deel van de verveling komt omdat je hem niet genoeg bijhoud.
En zodra je complimenten gaat krijgen wil je je baard niet meer kwijt.
Succes en hou ons maar op de hoogte,
Texman:)>
Dank voor je reactieTexman.
Ik zal er mee aan de slag de komende maanden. Momenteel weer overnieuw begonnen met groeien, dus nu weet ik wat me te doen staat de komende tijd. Gewoon voor de volle baard gaan! Zal naar verwachting zo rond de kerst weer zo ongeveer weer zo eruit zien als op de foto. Maar nu weet ik iig dat er wel wat van te maken is.
Mijn doel uiteindelijk een mooie (langere) baard. Maar waarschijnlijk, ben ik zoals velen denk ik, een beetje te gehaast. Het kost veel geduld en zorg.
 
Laatst bewerkt:

tijn

Zware baard
Ha Baardprutser, welkom hier op het oooooh zo gezellige forum. Jammer dat je zo ongeduldig bent, want je had naar mijn idee best een goeie baard. Maargoed mischien ben je nu zo ver om de baard nu gewoon lekker zijn gang te laten gaan. Sucses en hou ons op de hoogte(Y)
 
Ha Baardprutser, welkom hier op het oooooh zo gezellige forum. Jammer dat je zo ongeduldig bent, want je had naar mijn idee best een goeie baard. Maargoed mischien ben je nu zo ver om de baard nu gewoon lekker zijn gang te laten gaan. Sucses en hou ons op de hoogte(Y)
Dank je wel Tijn
Ik blijf er de komende maanden vanaf en dan na een maand of 3 eens laten bewerken door een barbier.
[DOUBLEPOST=1601315872][/DOUBLEPOST]
Welkom @Baardprutser .
Veel succes gewenst dit keer .
dank je berendgr
 

Kokosnoot

Baard
Ha die @Baardprutser!

Welkom hier! Wellicht dat je een keer een andere stijl kan proberen om te kijken of dit je minder verveelt / beter past?
Wat je zou kunnen proberen:
  • Snor in lengte laten groeien, deze mist wat gewicht ten opzichte van je baard.
  • Je sik langer houden ten opzichte van je wangen, met een fade naar je hoofdhaar. Even een fotosoepje gemaakt voor je.
De meerderheid hier is groot fan van langere baarden, maar het moet ook bij je passen.
Succes met je baardreis, houd ons op de hoogte(Y):)>
 

Bijlagen

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    751,3 KB · Weergaven: 127
Laatst bewerkt:
Ha die @Baardprutser!

Welkom hier! Wellicht dat je een keer een andere stijl kan proberen om te kijken of dit je minder verveelt / beter past?
Wat je zou kunnen proberen:
  • Snor in lengte laten groeien, deze mist wat gewicht ten opzichte van je baard.
  • Je sik langer houden ten opzichte van je wangen, met een fade naar je hoofdhaar. Even een fotosoepje gemaakt voor je.
De meerderheid hier is groot fan van langere baarden, maar het moet ook bij je passen.
Succes met je baardreis, houd ons op de hoogte(Y):)>
Leuk idee idd Kokosnoot!
[DOUBLEPOST=1601321154][/DOUBLEPOST]
Welkom @Baardprutser op het :)>forum. Succes met je baardreis dit keer
Thanx JackL78
[DOUBLEPOST=1601321638][/DOUBLEPOST]Na een maand of 3 of 4 maar eens naar de barbier, dan ziet het er wat verzorgder uit.
Maar ben altijd bang dat het te vroeg is en dat er teveel vanaf gehaald wordt. Meestal kom ik tot het kritische punt en dan gaat het fout
Dus groeien de komende tijd en als het tegen de 4 maanden loopt, naar de barbier.
 

Diederik

Volle Baard
Hi!

Ook namens mijzelf een welgemeend welkom op ons alleraardigst forum!

En nu gooi je je tondeuse, schaar en scheermes weg, want het is een belediging voor zo'n mooie baard (in zo'n mooie kleur ook) als je hem steeds het levenslicht laat zien om hem dan vervolgens eigenhandig weer om zeep te helpen.

Succes!
 
Banner image
Top