Graag advies

Goedenavond allemaal, mijn naam is David en ik zou graag jullie advies willen over mijn baard. Mijn baard is wel red vol maar sommige plekken zijn wat dun. Ik wil geen mega baard maar wel iets voller dan dit. (Zie profielfoto)
Soms laat ik hem 4 weken doorgroeien maar dan trim ik hem toch weer kort omdat ik de gekrulde haren op mijn wangen vervelend vind. Ik kam mijn baard graag zo ‘glad’ mogelijk...
Als ik hem langer laat groeien heb ik het idee dat de baard niet echt voller wordt maar dat alleen de huidige haren langer worden en ik vind dat gekrul irritant. Hebben jullie nog tips voor mij?
Op de foto’s met blauwe shirt is voor het trimmen..

31ED680E-2F7A-417F-A8B6-7FB6F049A9BA.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Zie hierbij nog enkele fotos
[DOUBLEPOST=1528318324][/DOUBLEPOST]Foto 3
[DOUBLEPOST=1528318494][/DOUBLEPOST]En hier is de baard ietsje langer
 

Bijlagen

  • EB6215AC-EDC3-48DF-A8CB-69FEEE1456A2.jpeg
    EB6215AC-EDC3-48DF-A8CB-69FEEE1456A2.jpeg
    315,7 KB · Weergaven: 315
  • DAF24D5D-61CA-4BCE-8186-0FC45E10A2F4.jpeg
    DAF24D5D-61CA-4BCE-8186-0FC45E10A2F4.jpeg
    297,9 KB · Weergaven: 303
  • 874EA78D-6861-4C80-B128-383BE38EF61E.jpeg
    874EA78D-6861-4C80-B128-383BE38EF61E.jpeg
    300,7 KB · Weergaven: 306
  • B3835BB7-0F84-493E-BB4F-0311C3B069BE.jpeg
    B3835BB7-0F84-493E-BB4F-0311C3B069BE.jpeg
    290,2 KB · Weergaven: 281

RCM

Baardaap
Bij deze dan de gouden tip: op zijn minst 4 maanden laten groeien, zonder te snoeien. En denk aan je halslijn, deze zit zo hoog dat de zijkanten op bakkebaarden lijken die verbonden zijn met je sik. Succes en lees rustig het forum door, want daar staan alle antwoorden op je vragen. Houd ons op de hoogte (Y)
 

Renem

Volle Baard
Hallo David,

Volgens mij worstelt menig baardbroeder met dit fenomeen: als je de boel inkort neemt de dekking weer af.
Je zou kunnen proberen de krul wat tegen te gaan met een baardwax of zo, dan tem je de krullen een beetje.
Verder moet je hem gewoon langer laten staan dan 4 weken als je een vollere baard wilt. Het is niet anders. ;)

Vriendelijke groet, René
 

Texman

Koning Baard
Ha @Baard123
Ik kan nog het volgende toevoegen:
Juist doordat je je baard zo kort draagt vallen de wat dunnere plekken extra op.
Bij de meeste mannen groeit de baard ongelijkmatig uit , Ook qua groeisnelheid.
Daarom is het aan het begin erg moeilijk om een oordeel te vormen over je baardgroei.Vandaar ook het advies van @RCM
Na 4 maanden is het wel duidelijk wat voor baard je hebt en kan je kijken of je een lang of kort model wil.
Als ik zo naar jouw foto's kijk denk ik dat je voldoende potentie heb om een mooie volle baard te laten groeien.
Je moet alleen wat geduld hebben.
Succes en houd ons op de hoogte.
Texman:)>
 
Bedankt allemaal! Leuk dat er nog zo‘n hechte groep is. Op steeds meer forums lees je dat mensen elkaar enorm bekritiseren of afzeiken maar op baardforum lees is alleen maar leuke en motiverende reacties! Ik ga proberen door te bijten en houd jullie op de hoogte! Fijne avond. Gr David
 

Carlstein11

Volle Baard
Welkom David.
En zoals het advies hierboven even 4 maanden door de zure appel heen bijten.
Daarna kun je beter beslissen welke baard stijl je wilt.
Komt tijd komt baard.
 

ArjanStH

Baard
Beste Baard123, bij mij groeide het ook niet al te snel, maar zoals iedereen zegt, geduld en laat het sowieso 4 maanden groeien. Heb ik ook gedaan en ben erachter gekomen dat een 3 maandenbaard voor mij het beste is :)
 
Hallo baardbroeders, hier ben ik weer. Inmiddels zijn we ongeveer 3 weken verder. Heb jullie mentale ondersteuning een beetje nodig!

Ik heb helaas een klein beetje met de trimmer zitten klooien omdat een stukje met de schaar niet helemaal lukte maar toen ik net begonnen was had ik er alweer spijt van... Ik denk dat ik ongeveer 2 weken groei weggegooid heb...

Onderstaande foto's van mijn baard nu; ik schat +/- 5-6 weken nu.
Ik ben aan het solliciteren op commerciele functies en daarom vind ik het soms wat vervelend dat mijn baard niet zo strak is. Vooral de bakkebaarden en onderkant van mijn kin krullen als een gek....

Ik heb div. dingen geprobeerd, wax, olie, kammen, fohnen het maakt weinig verschil. Ik houd ook niet echt van een 'vet' gezicht dus daarom gebruik ik het liefste niks. voor mijn gevoel blijft mijn huid vet van de baardolie... Vandaag heb ik een klein beetje haargel gebruikt (klinkt misschien gek), tot nu toe ben ik daar best tevreden over.

Ik heb wel mijn neklijn wat uit laten groeien zoals vorige keer door jullie aangeraden, die komt eraan :)

Hoor graag jullie reacties / tips. PS ga proberen de baard toch weer te laten groeien..
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    179,3 KB · Weergaven: 194
  • 2.jpg
    2.jpg
    184,3 KB · Weergaven: 198
  • 3.jpg
    3.jpg
    173,9 KB · Weergaven: 186

Texman

Koning Baard
Ha @Baard123 ,
Bij jouw baard lengte hoeft je eigenlijk helemaal niets te gebruiken behalve een goede baardshampoo.
Alleen als je huid onder je baard erg droog is kan je baardolie of baardbalsem gebruiken. maar omdat je niet van een vette huid houd raad ik dit af.
Omdat je aan het solliciteren bent raad ik je aan om je baard in je hals en op je wangen niet ongelimiteerd te laten groeien.
Dit geeft vooral in het begin een zwervers-look en dat kan je bij een sollicitatiegesprek niet gebruiken.
Op jouw foto's heb ik met een rode lijn aangegeven tot waar je baard kan laten uitgroeien. Onder en boven deze lijnen moet het schoon houden.
Naar mate je baard wat langer wordt kan je de halslijn mee laten zakken.
Door het zo te doen laat je duidelijk zien dat je zorg aan je baard besteed. Ook zie je er veel beter uit als het strak oogt.
Succes Texman:)>

3a.jpg 2a.jpg
 
Banner image
Top