Graag advies

Dit ziet er netjes uit !
Jij kan een wat langere baard ook wel hebben :)>
Dankjewel Daan, klopt is ook de bedoeling!
[DOUBLEPOST=1535043022][/DOUBLEPOST]
Ha David,
Je baard ziet er goed uit en als je hem nog wat verder laat uitgroeien wordt hij pas echt mooi.(Y)(Y)(Y)
Erg leuke foto van het feestje, ik zie twee gelukkige mensen. Houden zo.
Groet Texman :)>
Bedankt Texman, komt goed! Ik probeer vol te houden:)>!
Mijn opa en oma waren 55 jaar getrouwd gisteren vandaar een feestje!! Ja we zijn zeker gelukkig dankje!
Gr David
[DOUBLEPOST=1535043069][/DOUBLEPOST]
Gaat goed met 't ie baard! (Y) Je dacht natuurlijk; 'k gaat er gelijk maar een feestje van maken. Leuke foto, maat! Alleen die lege borden....; nou ja, een teken dat het goed heeft gesmaakt toch? (Y)

Thanks!(Y) Haha ja moet kunnen toch!
Was heerlijk hoor;)
 
Goedemorgen baardbroeders,

Hierbij weer een update. Groei is nu 10-11 wk.
Afgelopen zaterdag bij de kapper geweest.
Mijn vaste kapper was op vakantie dus moest naar een ander toe. Bakkebaarden bijwerken vroeg hij. Ja graag zei ik. Ging hij automatisch naar beneden tussen oor en baard. Omdat ik zelf een strakke baard heeft had ik er wel vertrouwen in. Halslijn netjes maken vroeg hij. Dus ik zei ja maar niks eraf qua lengte. Het ziet er netjes uit maar ik vind het toch “te strak” en stiekem heeft hij denk ik toch ruim 5-6 mm weggehaald. Ook vind ik de overloop vd bakkebaard naar baard je smal geworden. Volgende keer niet meer naar deze kapper dus...
Gr David. E0056611-64CC-4F04-8A61-0657879476DB.jpeg
 

Texman

Koning Baard
Ha David,
Je baard ziet er heel netjes en behoorlijk strak uit.(Y)(Y)(Y)
De bakkebaarden zijn inderdaad wat dun. Maar het staat wel goed.
Als je een wat minder strakke baard wil moet je hem nu wat verder laten uitgroeien voordat je weer naar de barbier gaat.
Zorg er voor dat de barbier wat te knippen heeft anders wordt het te kort en daardoor te strak.
Alles bij elkaar vind ik dat je een prima baard hebt dus ga lekker door zo.
Texman:)>
 
Ja dit was ook eigenlijk toevallig.
Ik wil pas naar een echte barbier op +/- 4 maanden. Hoewel ik echt graag een verzorgde baard wil , zoals jullie weten uit eerdere berichten vind ik dit wel weer iets TE. Aan de andere kant wel positieve reacties gehad...
Bedankt weer voor jullie reacties allemaal! We gaan weer enthousiast verder met de baardreis! :)>
Gr David
[DOUBLEPOST=1536609850][/DOUBLEPOST]
Texman en Ardjan hebben gelijk, zelfs zeer duidelijke instructies zijn voor sommige barbieren niet voldoende.
Maar in jou geval vindt ik het je zeer goed staan, ziet er mooi, strak en verzorgt uit.

Ja blijkbaar...
 

Mart76

Baard
Ik ben nu 3x bij een barbier geweest en telkens denk ik: dju, toch té veel afgehaald. Maar is er dan ook te veel afgehaald? Of denk ik dat, omdat elke snoeibeurt misschien toch achteraf automatisch het gevoel van "was dit wel nodig" oplevert?

Je baard ziet er top uit, deze kapper lijkt zijn vak echt wel te verstaan. Inderdaad wellicht een tikje te smal, maar geen reden om er niet meer naar toe te gaan. Laat deze foto dan zien en zeg wat je anders wilt. Tenzij je gevoel echt iets anders zegt natuurlijk.... het met wel leuk blijven:).
 
Ik ben nu 3x bij een barbier geweest en telkens denk ik: dju, toch té veel afgehaald. Maar is er dan ook te veel afgehaald? Of denk ik dat, omdat elke snoeibeurt misschien toch achteraf automatisch het gevoel van "was dit wel nodig" oplevert?

Je baard ziet er top uit, deze kapper lijkt zijn vak echt wel te verstaan. Inderdaad wellicht een tikje te smal, maar geen reden om er niet meer naar toe te gaan. Laat deze foto dan zien en zeg wat je anders wilt. Tenzij je gevoel echt iets anders zegt natuurlijk.... het met wel leuk blijven:).

Ja daar heb je gelijk in. Misschien viel het iets te rauw op mijn dak omdat ik mijn baard eigenlijk pas over een week of 4 in model wilde brengen. Het groeit al niet zo hard en het is ook al niet zo’n volle baard daarom ben ik misschien blij met elke haar die er groeit.
 
FF mezelf een cadeautje gegeven:...
Met dank aan de baardbroeder die ergens schreef dat hij deze trimmer ook heeft...
Wil zelf gaan proberen de lijnen strak te houden... ik vind dat de kapper vorige keer teveel heeft weggehaald.

Gr David

43F916E9-69CC-40DE-91AB-AE61ACDFC59C.jpeg
 

Mart76

Baard
Ik hoor graag je bevindingen! Ik heb het nog niet aan gedurfd om er zelf de schaar in te zetten, denk dat ik het óf verniel of zelf te kort maak. Maar het moet te leren zijn. Dus zoals gezegd, ik hoor graag je bevindingen!
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Oei, trimmen/lijnen zetten.. mhmm blijf het net als sommige anderen "eng" vinden..
"Bang" datje de baard verknalt, ja het is maar haar en het groeit weer aan... maar stiekem toch wel trots :)
Dan maar door de echte haarsnijder....

Moest gisteren de eed afleggen (sorry ben ambtenaar geworden) en dan zit de snorrenwax toch in de pocket... na het gebak indien nodig toch even kunnen stylen.
Niet dat ik zo "ijdel" ben maar sta wel wat langer voor de spiegel en de baard moet wel goed zitten... mhmmm toch ijdel? :rolleyes:
 

Texman

Koning Baard
Ha @LuckyBasterd ,
Gefeliciteerd met het afleggen van de eed. Je bent nu ambtenaar in vaste dienst.(Y)(Y)(Y)
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen, er zitten veel voordelen aan en velen zullen jaloers op je zijn.
Vaste banen liggen tegenwoordig niet voor het opscheppen.
Bij banken hechten ze er nog steeds veel waarde aan. Vooral als je een hypotheek nodig hebt.
Zelf ben ik ruim 42 jaar ambtenaar geweest in vaste dienst bij de Gemeente Den Haag.
Ik heb er nooit spijt van gehad.:)
Succes Texman:)>
 
Oei, trimmen/lijnen zetten.. mhmm blijf het net als sommige anderen "eng" vinden..
"Bang" datje de baard verknalt, ja het is maar haar en het groeit weer aan... maar stiekem toch wel trots :)
Dan maar door de echte haarsnijder....

Moest gisteren de eed afleggen (sorry ben ambtenaar geworden) en dan zit de snorrenwax toch in de pocket... na het gebak indien nodig toch even kunnen stylen.
Niet dat ik zo "ijdel" ben maar sta wel wat langer voor de spiegel en de baard moet wel goed zitten... mhmmm toch ijdel? :rolleyes:
Gefeliciteerd! Niks mis mee!
Haha prima toch! Ik sta ook langer voor de spiegel!
 
Goedemorgen Baardmannen, hierbij een lange update.

Ondanks 2x de 24-uurs regel toe te passen kreeg ik toch weer zin om mijn baard te kortwieken. Gelukkig heb ik dit niet gedaan. Zoals jullie weten irriteer ik mij regelmatig aan de krullerigheid van mijn baard op de wangen.... Daarom had ik eigenlijk het idee om terug te gaan naar een korte baard.
Gelukkig heb ik dat niet gedaan. Ik gebruik nu een week pommade op advies van Sebastiaan en dit bevalt mij erg goed. De baard zit 80x beter en is veel gemakkelijker in model te krijgen/ houden. Gelukkig dus niks eraf...
Vandaag is mijn baard 12.5 week oud:)> Hij is nog wat onregelmatig qua groei op sommige plekken maar dat laat ik zo omdat er anders weer wat grotere kale plekken tevoorschijn komen.

Verder heb ik de baardtrimmer getest. Ik kan daarmee de randen rond mond, en neklijn goed netjes maken. @ Broeders Mart76 & Ardjan, ik vind het een erg fijne trimmer. Ik heb 2 jongens van 1 en 5 jaar oud, mijn vrouw doet nu ook bij hen de randen om hun oren ermee. Hij is erg fijn en goed hanteerbaar!

Tenslotte wil ik jullie nog melden dat ik heb besloten om te stoppen met solliciteren en iets voor mijzelf te gaan starten. Geen gezeur meer dus van een baas over de baard, geen twijfels of hij netjes genoeg is.... vanaf vandaag ben ik zelf de baas en beslis ik het zelf. Overigens is de baard al redelijk op de lengte die ik gewenst had dus ik ben blij dat ik vorige week niet ingegrepen heb....
Fijne dag!
Gr David
 

Bijlagen

  • IMG_3946.JPG
    IMG_3946.JPG
    1,3 MB · Weergaven: 151
  • IMG_3949.JPG
    IMG_3949.JPG
    1,7 MB · Weergaven: 159

Hartenheer

Zware baard
Ik heb ook kruinen vanaf mijn wangen.
Je kan er ook gebruik van maken door het met een balm wat te temmen.
En je krijgt in plaats van een lange rechte baard, een rondere baard.

Het groeit nu eenmaal zo, dan maar gebruik van maken :D
 
Banner image
Top