Graag advies

Freerider

Baard
Ik herken je uitdaging, moet er voor mijn werk ook "representatief" uitzien. Baarden worden in bijvoorbeeld de foodindustrie (waar ik veel kom) nog niet echt geaccepteerd (want hygiëne, haren in voedsel). Toch merk ik na 3/4 jaar een baard dragen dat ik er niet op wordt aangekeken en soms ook wel complimenten krijg.
In jouw geval ziet het er netjes uit, zeker icm kapsel, zorg vooral dat je de contouren goed bijhoudt. Eventueel op de wangen inderdaad iets korter houden, en de kin en omstreken kun je in principe laten groeien.

Succes met de sollicitaties!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 

Renem

Volle Baard
Ik was vandaag in Rotterdam naar de tentoonstelling van Martin Schoeller.

Bizar veel baarden gezien onderweg: de meesten strak en kort: goed bijgewerkt en echt heel erg netjes.
Goede barbier opzoeken en baard en coupe laten doen: dan zie je eruit om door een ringetje te halen, ook met baard.

Vriendelijke groet, René
 
Tja, die commerciële banen toch, alsof een mens door het laten groeien van een baard minder goed werk leveren. Maar goed, helaas werkt het nog zo in deze ....... maatschappij. Tijdens sollicitaties hoor je er helaas altijd 'representatief' uit te zien, alsof daar vaste regels voor zijn. Mijn advies zou normaal zijn, leef zoals je wil leven, maar in deze kan je daar even mee wachten totdat je een baan hebt ;). Daarna lekker laten doorgroeien en verzorgen met balsem en olie. Ook de föhn is erg handig, maar in de koude stand heeft dat GEEN zin, gebruik de minst warme stand, dat werk wel. Verder zou ik zeggen, blijf zoveel mogelijk jezelf.

Ik ben het met je eens, alleen mijn baardgroei is niet zo vol als bij vele anderen, daardoor lijkt het ook wat rommeliger. Op termijn zal dit heus wel weg zijn denk ik.... IK kan met die langzame / langere groei wel leven en heb daar dus ook wel vrede mee alleen in deze fase voel ik mij er regelmatig wat ongemakkelijk bij. En echt waar ik baal ervan dat ik nu weer 2 stappen achteruit doe maar voor mijn gevoel is dat nu even het beste! Wat betreft je tips over de fohn. Dankje. die had ik gelezen op een andere topic, maar dus inderdaad niet goed gelezen, vandaar dat fohnen dus niet geholpen heeft bij mij !
Gr David
[DOUBLEPOST=1533844248][/DOUBLEPOST]
Ik herken je uitdaging, moet er voor mijn werk ook "representatief" uitzien. Baarden worden in bijvoorbeeld de foodindustrie (waar ik veel kom) nog niet echt geaccepteerd (want hygiëne, haren in voedsel). Toch merk ik na 3/4 jaar een baard dragen dat ik er niet op wordt aangekeken en soms ook wel complimenten krijg.
In jouw geval ziet het er netjes uit, zeker icm kapsel, zorg vooral dat je de contouren goed bijhoudt. Eventueel op de wangen inderdaad iets korter houden, en de kin en omstreken kun je in principe laten groeien.

Succes met de sollicitaties!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Bedankt voor je reactie! Ik heb jouw topic even doorgelezen. Zoals genoemd in mijn vorige reactie heb ik meer tijd nodig om de baard vol te laten worden. Zoals jij je baard hebt kan ik hem niet laten worden. Te kort geeft gaten dus moet het een langere baard worden. Zal zo nog even een foto plaatsen hoe de baard vanochtend was...
Gr David
[DOUBLEPOST=1533844826][/DOUBLEPOST]
Ik was vandaag in Rotterdam naar de tentoonstelling van Martin Schoeller.

Bizar veel baarden gezien onderweg: de meesten strak en kort: goed bijgewerkt en echt heel erg netjes.
Goede barbier opzoeken en baard en coupe laten doen: dan zie je eruit om door een ringetje te halen, ook met baard.

Vriendelijke groet, René

Bedankt Rene, Je hebt in feite gelijk. Ik heb een barbier bezocht maar die zei tegen mij dat hij er nog niet echt een goed model van kan maken. Hij zei "bij mijn groei, (niet zo vol en je kijkt er van dichtbij doorheen) dat ik minimaal 4 maanden mijn baard moet laten groeien". Heb hem mijn situatie uitgelegd en verteld dat ik aan het solliciteren ben... Tsja in zijn vakgebied komt het blijkbaar minder krap....

Daarnaast heb ik mijn kapper om advies gevraagd. Hij is nog van de oude stempel, al 43 jaar in het vak en heeft zelf ook al 40 jaar een baard.
Als ik zijn baard voel, die is 2 x dikbegroeid als bij mij. Als ik door mijn baard woel staan de haren op mijn wangen rechtovereind, zie deze link. >>>> https://www.google.nl/search?q=leli...AUICigB&biw=1517&bih=735#imgrc=tSIsahUGnaEQ7M:

Mijn kin / kaak is wel voller !
Heb daarom zelf met de trimmer en tondeuse een klein beetje gewerkt.

Vandaag ben ik officieel op 10-weken groei maar door mijn bewerking nu dus weer terug naar 6-7 weken...
Nogmaals geen spijt maar wel een gemis...
[DOUBLEPOST=1533844979][/DOUBLEPOST]Dit was de baard gisteren...0FD9254C-F26B-40CF-9708-A1290510A089.jpeg
[DOUBLEPOST=1533845135][/DOUBLEPOST]Dit was ook gisterenDEDEBFCD-7EA5-4D9F-A9E6-B6890EF6BE50.jpeg
[DOUBLEPOST=1533845215][/DOUBLEPOST]En deze nog9FADB41C-0FBE-4C19-9C7F-0AE0A5F2895F.jpeg
[DOUBLEPOST=1533845327][/DOUBLEPOST]Nogmaals als ik de fotos bekijk dan vind ik dat het een dikke baard lijkt maar in de werkelijkheid voel ik me er niet altijd fijn in.
Overigens verwacht ik dat ik binnenkort ergens wel aan het werk kan en dan ga ik langzaam de baard weer langer laten groeien
 

Bijlagen

  • 288E249A-0AE4-47D9-8B9D-42DB48A0CB99.jpeg
    288E249A-0AE4-47D9-8B9D-42DB48A0CB99.jpeg
    363,4 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Als ik de foto's bekijk vind ik dat toch een prima baard, zeker qua groei (Y)
Weet dat we allemaal het meest kritisch zijn voor onze eigen baard omdat we die ook langdurig van uit zoveel mogelijk hoeken bekijken.
Ik kan me onmogelijk voorstellen dat er iemand, in om het even welke branche van werk, dit niet OK zou vinden qua "look".
Er zijn uiteraard jobs waar je omwille van de veiligheid gaan baard mag hebben (dragen van een persluchtmasker bijvoorbeeld bij de brandweer) maar een andere reden kan ik echt niet bedenken om deze in te korten.
Succes met de groei en het werk naar de toekomst toe ;)
 

DNA76

Baard
Die baard ziet er dik ok uit hoor. Ik snap jouw gevoel en kritische blik. Volgens mij heeft iedere baarddrager dit en vgl hij zichzelf met anderen. Kunst is om dit naast je te leggen en te genieten van je eigen baard. Er zijn dagen dat hij niet meewil met jou maar er zijn ook dagen dat je jezelf gewoonweg super voelt door die prachtige baard.
Voor jouw job zou die baard volgens mij moeten helpen. Je lijkt iets ouder met baard. Een baard straalt meestal iets uit van vertrouwen, wijsheid enz...
Ikzelf ben ook persluchtdrager op men job doch mijn directie is voorlopig vrij tolerant daarin. Dus ik vermoed dat jij ook wel iets zal vinden waar je jezelf kan ontplooien in je job en je baard! Succes alvast en die baard ziet er best goed uit hoor! Niks mis mee.
 

Texman

Koning Baard
Ha David,
Ik sluit mij bij alle adviezen die door de anderen hiervoor zijn gegeven.
Ik kan hier nog aan toevoegen dat je nog erg jong bent en dat je baard nog niet tot volle ontwikkeling is gekomen.
Op termijn komt het allemaal wel goed. Wat je nu al hebt ziet er al prima uit.
Ik zou zeggen hou vol en haak niet af.
Texman:)>
 
Bedankt allemaal voor jullie adviezen! Sowieso gaat de baard er niet helemaal af!! Mijn idee is om hem toch langzaam weer wat langer te laten worden. De foto’s / het model hoe de baard zat bij 8 weken vind ik zelf al heel goed!

In principe snap ik ook niet waarom een baard bij sommige commerciele banen not done is. Toch ken ik enkele autodealerbedrijven hier in de omgeving , randstad rotterdam, die nieuwe volkswagens verkopen waar ongeschoren niet toegestaan is. Een vriend van mij werkt daar en werd aangesproken op zijn stoppelbaard! Het is ongelofelijk maar waar.

Ik ben pas 30 geworden dus de baard zal misschien nog wel wat voller worden ja!
Ik ga nu de baardlijnen proberen nog strakker te houden zodat de baard misschien iets kleiner is maar wel verzorgder lijkt. Daarnaast de fohn nogmaals proberen. Nog iemand een tip voor een stevigere wax of balsem? Ik vind die krullerige haren op mijn wangen enorm vervelend. Als deze wat gladder zitten ben ik al tevreden!
Gr David
 

Texman

Koning Baard
Ik kan mij voorstellen dat een werkgever graag wil dat er verzorgd uitziet.
Maar het verbieden van een baard vind ik echt te ver gaan. We leven in een vrij land toch.
Met tatoeages is het al net zo. Vaak mag je ze wel hebben maar mogen ze niet zichtbaar zijn.
Ik zou niet voor een werkgever willen werken die er van die rare regels op na houden.
Ik denk dat je met baardwax het meeste succes zal hebben. Je kan ook een beetje gewone gel proberen en het dan glad föhnen.
Het blijf natuurlijk wel een beetje zoeken en uitproberen wat voor jou het beste werkt.
Succes texman:)>
 

Freerider

Baard
David, baard ziet er representatief uit!
Zorg ook voor een goedzittend overhemd en pak en je bent een hele heer. De meeste autoverkopers vind ik er juist shabby bijlopen. Vaak slecht zittende pakken en hemden. Een hemd moet een stevige kraag hebben en bij gesloten bovenste knoop maximaal een vinger ruimte. Arminzet moet op de schouder rusten. Tevens een goede, diepe kleur.
Pak geldt hetzelfde voor.

Dat een paar dagen niet scheren niet netjes eruit ziet, kan ik mij in veel gevallen voorstellen als je geen regelmatige groei hebt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
David, baard ziet er representatief uit!
Zorg ook voor een goedzittend overhemd en pak en je bent een hele heer. De meeste autoverkopers vind ik er juist shabby bijlopen. Vaak slecht zittende pakken en hemden. Een hemd moet een stevige kraag hebben en bij gesloten bovenste knoop maximaal een vinger ruimte. Arminzet moet op de schouder rusten. Tevens een goede, diepe kleur.
Pak geldt hetzelfde voor.

Dat een paar dagen niet scheren niet netjes eruit ziet, kan ik mij in veel gevallen voorstellen als je geen regelmatige groei hebt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Je mag zelf oordelen
Wit effen hemd, strak en gestreken op maat, met manchetknopen.
Pak zonder das ( was zelfs beetje te netjes)
Geen maatpak wel goed getailleerd.
Cognac gespschoenen van een goed merk met bijpassende riem.


D2FD95AF-748F-4123-A6C3-64832E40C6E0.jpeg
[DOUBLEPOST=1533927682][/DOUBLEPOST]Ik solliciteer btw niet als autoverkoper maar voor een accountmanagersfunctie in buitendienst. Autobedrijf was slechts een voorbeeld. Het verhaal over de baard slaat nergens op maar toch gebeurd het!

@ Willem / @Texman mooie foto! Ja wie weet.
Misschien veel golf gti’jes?
Bedankt voor de tip maar gel en haarlak heb ik al geprobeerd. Ik kan maar 2 opties bedenken. Of de bakkebaarden moet ik langer laten groeien en misschien dat ze met meer geduld na 3-4 maanden toch beter zitten, offfff met de fohn. Ik had het verhaal van de fohn al eerder gelezen en vaak geprobeerd maar het werkte niet..... nu snap ik misschien waarom. Ik deed altijd de koudste stand ipv de minst warme....
Anyhow we gaan door voor baard 2.0!
Ik houd jullie op de hoogte!

Gr David
 

Texman

Koning Baard
Ja dat dacht ik ook. Want de klanten verwachten geholpen te worden door een man met een baard.
Daar kan je tenminste op vertrouwen.;)
 

Texman

Koning Baard
Ha David,
Je baard ziet er goed uit en als je hem nog wat verder laat uitgroeien wordt hij pas echt mooi.(Y)(Y)(Y)
Erg leuke foto van het feestje, ik zie twee gelukkige mensen. Houden zo.
Groet Texman :)>
 

Ardjan

Baardaap
Gaat goed met 't ie baard! (Y) Je dacht natuurlijk; 'k gaat er gelijk maar een feestje van maken. Leuke foto, maat! Alleen die lege borden....; nou ja, een teken dat het goed heeft gesmaakt toch? (Y)
 
Banner image
Top